;
coinex

خودروی خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو فاجعه آفرید!

استفاده از خودروی خودران تویوتا در پارالمپیک ۲۰۲۰ به علت برخورد با ورزشکاری نابینا متوقف شد و مدیرعامل تویوتا نیز در این باره عذرخواهی کرد.

حرکت ناوگان حمل‌و‌نقل خودران e-Palette بعد از برخورد با عابری پیاده در جریان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو متوقف شده است. ۲۰۱۹ و قبل از شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا بود که تویوتا خبر از به‌کارگیری ناوگان خودروهای خودران خود در پارالمپیک توکیو داد و خودرو e-Palette را برای حمل ورزشکاران در اطراف دهکده پارالمپیک طراحی نمود؛ اما پنج‌شنبه گذشته، در اثر برخورد این دستگاه استفاده از آن متوقف شد.

خودروی خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو فاجعه آفرید!

تویوتا در این باره گفته که با پلیس همکاری خواهد کرد و درباره‌ی علت حادثه تحقیقات کاملی انجام می‌دهد. مدیرعامل تویوتا نیز در ویدیویی در یوتیوب گفته است این‌ برخورد نشان می‌دهد که خودروهای خودران هنوز برای تردد در جاده‌های عادی آماده نیستند. این اتفاق زمانی افتاده است که تویوتا در حال بررسی بیشتر سیستم‌های رانندگی نیمه خودران، ایمنی و قابلیت‌های آن‌ها در دنیای واقعی بوده است.

این دستگاه با سرعت ۱ یا ۲ کیلومتر بر ساعت با یکی از ورزشکاران پارالمپیک برخورد کرده است، البته بلافاصله این‌ ورزشکار را به مرکز درمانی دهکده پارالمپیک منتقل کردند. شرکت تویوتا نیز ضمن آرزوی بهبود سریع، با انتشار بیانیه‌ای از او عذرخواهی کرد. این‌ ورزشکار نیز امروز صبح در رقابت‌ها حضور داشت و قبل از آغاز مسابقه، با پای پیاده به محل اقامت خود رفت. خودروی خودران تویوتا در تقاطعی T-شکل وجود داشت و زمانی برخورد با عابر پیاده، در حال چرخش و قرارگیری در حالت دستی بود. مدیر عامل تویوتا در ویدیو خود گفته است:

یک وسیله‌ی نقلیه، از یک انسان قوی‌تر است؛ به همین خاطر من واقعاً نگران وضعیت او [ورزشکار حادثه‌دیده] بودم.

تویوتا این خودرو را در سال ۲۰۱۹ و با تجهیز به سطح ۴ رانندگی خودکار و برای حرکت در سرعت‌های کم طراحی کرد و درواقع این خودرو فقط می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودرو با ارتفاع کم، درهای بزرگ و سطوح شیب‌دار برقی طراحی شد و به همین خاطر کسانی که روی ویلچر هستند؛ می‌توانند به‌راحتی وارد خودرو یا از آن خارج شوند. اما تصادف تویوتا نشان می‌دهد که خودروهای خودران کنونی، سال‌ها با واقعیت‌های موجود فاصله دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خودروی خودران تویوتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر