;
coinex

برترین کمپانی تولیدکننده تراشه جهان کدام است؟

برترین کمپانی تولیدکننده تراشه جهان کدام است؟ این سوالی است که امروزه با پیشرفت فناوری پرسیده می شود و در این میان تولیدکنندگان بسیاری قرار دارند.

شرکت های تولید تراشه بسیاری هستند که در حال فعالیت برای ارتقای قلب تپنده گوشی های هوشمند می باشند. تراشه یکی از مهمترین قسمت های گوشی است که وظیفه پردازش های سنگین را دارد.

شرکت های تولید چیپست مانند کوالکام، سامسونگ و مدیاتک سه شرکت بزرگی هستند که سال هاست قطعات سخت افزاری گوشی های هوشمند را تامین می کنند. مدیاتک یک شرکت تایوانی است که تا مدت ها قبل به عنوان تولیدکننده تراشه برای گوشی های پایین رده شناخته می شد. در کمال تعجب اکنون می بینیم که این کمپانی در صدر لیست بهترین تولیدکننده تراشه ایستاده است. در ادامه همراه تکراتو باشید.

برترین کمپانی تولیدکننده تراشه جهان

محبوبیت مدیاتک طی سال های اخیر دوچندان شده و حالا شاهد موفقیت های روزافزون آن هستیم. این کمپانی تایوانی اکنون بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. چنین محبوبیتی برای مدیاتک در سه ماهه سوم سال جاری رقم خورده است.

یک موسسه آماری اعلام کرده است که در فصل سوم سال 2021 عنوان صدرنشینی بازار تراشه ها از آنِ مدیاتک است. اگر بخواهیم سهم این شرکت در تولید تراشه ها را در بازار به صورت درصدی نشان دهیم، عدد 38 ما را شگفت زده خواهد کرد.

بر اساس چنین داده هایی می دانیم که برترین تولیدکننده، مدیاتک است اما سوال اینجاست که کدام نوع از تراشه های این شرکت از محبوبیت برخوردار است؟ طبق آمارهای منتشر شده بیشترین سهم بازاری مدیاتک مربوط به تراشه فایوجی دایمنسیتی 700 با لیتوگرافی 7 نانومتری است. همچنین در بخش تراشه هایی که فورجی اند باید از هلیو جی 80 و هلیو پی 35 نام برد.

برترین کمپانی تولیدکننده تراشه جهان

همان طور که انتظار می رود رتبه دوم تولیدکننده تراشه می رسد به کوالکام که تراشه های اسنپدراگون آن بسیار قدرتمند و محبوب اند. کوالکام توانسته با 32 درصد فروش تراشه در بازار های جهانی و پس از مدیاتک حجم خوبی از بازار را تحت کنترل داشته باشد.

پس از مدیاتک و کوالکام رتبه سوم این جدول به کوپرتینویی ها می رسد. اپل با تراشه اختصاصی بایونیک خود در جایگاه سوم قرار دارد و سهمی 15 درصدی از بازار خواهد داشت. چنین سهمی نسبت به سال گذشته 2 درصد بیشتر است.

در آن سوی میدان سامسونگ و های سیلیکون قرار دارند. این دو شرکت در بخش تولید تراشه با افت شدید سهم مواجه شده اند. این کاهش سهم به حدی است که سامسونگ در سه ماهه اول 2020 14 درصد بازار را داشت و در سه ماهه دوم 2021 این عدد به نصف رسیده است.

طبق گزارشات، سامسونگ در حال سرمایه گذاری بر روی این بخش است و می گوید که تا 2030 می خواهد رتبه اول را کسب کند. با چنین برنامه ای که سامسونگ دارد و همچنین رقبای سرسختی چون مدیاتک و کوالکام به نظر نمی رسد امکان پذیر باشد.

تراشه های سیلیکون تنها 3 درصد از بازار تراشه ها سهم دارد و آن هم به دلیل تحریم های شدیدی است که شده. در پایان باید خاطر نشان کنیم که جایگاه مدیاتک به عنوان برترین تولیدکننده تراشه هم می تواند موقت و هم دائمی باشد.

موقت از آن جهت که اگر نتواند تراشه قدرتمند و با کیفیتی وارد بازار کند، رقیب سرسختش یعنی کوالکام جایگاهش را تصاحب می کند. دائمی نیز از آن جهت که باید تراشه ای روانه بازار کند که از اسنپدراگون 898 برتر باشد. در هر حال چنین رقابتی متکی بر پیشرفت هر روزه است و تغییر جایگاه ها بستگی تامین با ارائه تراشه ای جذاب دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برترین کمپانی تولیدکننده تراشه جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر