;
coinex

برنامه حفاظت از کودکان اپل (CSAM) کنسل شد

اپل چندی پیش از پروژه ای برای جلوگیری از سواستفاده کودکان خبر داد. اما با سیل شدیدی از انتقاداتی متوجه آن شد برنامه حفاظت از کودکان اپل کنسل شد.

همه چیز از ماجرای حفاظت از کودک اپل شروع شد. این شرکت می خواست برای جلوگیری از سوء استفاده هایی که از ابزارهای ارتباطی می شد و تاثیر منفی روی کودکان می گذاشت چاره ای بیندیشد.

اپل قرار شد که چنین قابلیتی را تا اواخر امسال اعمال کند اما به علت واکنش های تندی که به مشکلات احتمالی این کار شد اجرای آن را به تاخیر انداخت. در واقع یکی از تمهیدات این کمپانی برای حفاظت از کودکان، اسکن عکس های شخصی کاربران بود تا موارد سوء استفاده جنسی را کاهش دهد.

برنامه حفاظت از کودکان اپل

پس از اینکه اپل اعلام کرد که قصد دارد برای امنیت کودکان داده های متنی و نیز تصاویر حریم خصوصی را اسکن کند و از این طریق داده های مشکوک به سوء استفاده جنسی را بیابد، کاربران بسیاری با این کار مخالفت کردند و اپل با انتقادات شدیدی مواجه شد. حالا اپل اجرای برنامه CSAM را به تاخیر انداخته است. اپل پیرامون این مسائل بیانیه ای داده و گفته است:

«ماه گذشته ما برنامه هایی را برای ویژگی هایی که به منظور کمک به محافظت از کودکان در برابر شکارچیانی که از ابزارهای ارتباطی برای به کارگیری و سوء استفاده از آنها استفاده می کنند و محدود کردن انتشار مصادیق سوء استفاده جنسی از کودکان اعلام کردیم. بر اساس بازخوردهای مشتریان، گروه های حمایتی، محققان و دیگران، ما تصمیم گرفته ایم که در ماه های آینده زمان بیشتری را برای جمع آوری اطلاعات و پیشرفت ها قبل از انتشار این ویژگی های بسیار مهم ایمنی کودک اختصاص دهیم.»

برنامه حفاظت از کودکان اپل

اگر متن بیانیه را با دقت بخوانیم متوجه سه ویژگی مهم خواهیم شد. اولین تغییر در قسمت جستجو به منابع برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی است. یعنی اگر جستجویی صورت گیرد که در آن اشاره ای به اطلاعات مربوطه شود اپل متوجه خواهد شد.

از جمله تغییرات دیگر این است که اگر محتوای جنسی برای کودکان به نمایش درآید اپل با ارسال پیام هشداری به والدین، آنها را از وجود چنین خطری مطلع می سازد و همزمان با این کار، تصاویر مربوطه را برای کودکان تار می کند. دیگر اینکه اپل محتوای موجود در فضای ICLOUD PHOTOS را رصد می کند و به محض مشاهده مورد مشکوکی آن را برای ناظران اپل ارسال می کند و اکنون آنها می توانند این اطلاعات را به مراکزی همچون مرکز ملی کودکان مفقود و مورد استثمار بفرستند.

با وجود اینکه اپل اعلام کرد کاربران نگران حریم خصوصی شان نباشند اما کارشناسان زیادی از چنین اقدامی انتقاد کردند و اظهار داشتند که چنین ساز و کاری می تواند اعتمادی که مردم به اپل دارند را خدشه دار کند. در واقع آنها به نوعی این کار اپل را یک سیستم نظارتی دانسته اند و به شدت با آن مخالفت کرده اند. بنیاد مرزهای الکترونیکی در همین راستا طی بیانیه ای گفت:

«سیستم جدید، هرچند که هدف خوبی داشته باشد، وعده های اصلی رمزگذاری پیام رسان را زیر پا می گذارد و راه را برای سوء استفاده های گسترده تری باز می کند.»

همچنین یک دیگر از کارشناسان به نام بن تامپسون در همینه زمینه خطابه ای به شرح زیر ایراد نموده است:

«اپل گوشی ای را که من و شما مالک آن هستیم و به کار می گیریم به خطر می اندازد، بدون اینکه هیچ یک از ما در این مورد نظری داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه حفاظت از کودکان اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر