;
coinex

گوشی اپل آیفون 13 (Apple iPhone 13) ؛ هرآنچه انتظار داریم

چیز زیادی تا رونمایی از گوشی اپل آیفون 13 نمانده و طرفداران این برند منتظر اند. در این نوشتار می خواهیم نفد و بررسی پیرامون گوشی داشته باشیم.

فصل رونمایی های بزرگ است و غول های فناوری به تدریج از تازه های خود پرده بر می دارند. تا به امروز اطلاعات غیر رسمی بسیاری از نسل جدید آیفون ها منتشر شده است و تقریبا می توان گفت به طور پراکنده داده های خوبی در دست داریم که می تواند روشنگر ما در راه نقد و بررسی باشد.

سال گذشته شاهد تاخیر در روند عرضه و رونمایی از آیفون 12 بودیم. امسال نیز غول دنیای فناوری در حال آماده سازی خود برای رونمایی از شاخص ترین محصولاتش است. قبل از رونمایی و به رسم هر ساله موجی از شایعات پیرامون آیفون 13 به راه افتاده و تقریبا هر روز خبری جدید با عنوان افشای یک قابلیت، منتشر می شود. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد نقد و بررسی جامعی نسبت به گوشی اپل آیفون 13 داشته باشیم. در ادامه با تکراتو همراه ما باشید.

گوشی اپل آیفون 13

گوشی اپل آیفون 13 (Apple iPhone 13) ؛ هرآنچه انتظار داریم

اگر بخواهیم شایعات پیرامون گوشی آیفون 13 را برشماریم باید بگوییم در بخش طراحی انتظار تغییرات عمیقی نداریم و مطابق گفته ها و شنیده ها، اپل قرار است از همان زبان طراحی آیفون های سال پیش در سری جدید استفاده کند. اما از جمله مواردی که می توان روی آن مانور داد و حساب جداگانه ای برایش باز کرد، دوربین و پردازنده سریع تر می باشد. در کنار چنین تغییرات و بهبودهایی باید شاهد تغییراتی در بخش تراشه و مودم فایوجی و نیز طول عمر باتری باشیم.

از جمله شایعاتی که علاقه مندیم به وقوع بپیوندد، عرضه حداقل یک آیفون بدون درگاه و وابسته به شارژ وایرلس است. چنین طراحی، مسلما نیازمند راه برون رفت از مشکلات بعدی است و باید منتظر تائید رسمی اپل باشیم. یکی از تحلیلگران نامی محصولات اپل، مینگ چی کو، درباره چنین قابلیتی توضیحات مفصلی دارد که در پایان اظهار می کند چنین فناوری در حال حاضر محقق نخواهد شد. وی معتقد است اپل مادامی که جایگزینی برای درگاه فیزیکی پیدا نکرده است به استفاده از درگاه لایتنینگ راضی خواهد بود.

از دیگر تغییرات، کاهش سایز ناچ بالای نمایشگر است. البته شایعات می گویند که چنین کاهشی نه در جهت عرض بلکه از ارتفاع آن صورت خواهد گرفت. شاید وقت آن رسیده فناوری نرخ نوسازی 120 هرتز به گوشی های آیفون بیاید و در همین راستا ظاهرا قرار است قابلیت پروموشن از محصول آیپد پرو به آیفون بیاید.

در بخش دوربین ها نیز شنیده ها حاکی از آن است که قرار است اپل حسگر بزرگ آیفون 12 پرومکس را به همراه فناوری سنسور-شیفت ادغام کند تا کاربران با ثبات بهتری به عکاسی بپردازند.

از دیگر اخبار پیرامون دوربین گوشی اپل آیفون 13 که بعدا مفصلا به آن می پردازیم، کاهش گشودگی دیافراگمِ لنز فوق عریض است. این کار باعث می شود در شرایطی که نور کافی وجود ندارد فوکوس خودکار صورت گیرد و تصاویر واضح تری ثبت شود. در ادامه به بررسی عمیق تر موارد مذکور و پیشرفت های جدید گوشی آیفون 13 می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو

بهترین گوشی های اوپو

طراحی و ساخت: مشخصات فنی آیفون 13

گوشی اپل آیفون 13
مشخصات فنی آیفون 13 / مشخصات اپل Iphone 13

همان طور که همیشه گفته ایم، طراحی یکی از مهمترین ارکان برای خرید گوشی است. البته این موضوع درباره محصول کوپرتینویی ها صدق نمی کند زیرا طراحی آیفون ها همیشه خیره کننده بوده است. در سال 2021 و همزمان با رونمایی از محصولات اپل، به نظر نمی رسد شاهد ارتقای طراحی و کیفیت ساخت آیفون 13 باشیم. احتمالا اپل گوشی هایش را در همان اندازه قبلی و در چهار مدل عرضه خواهد کرد.

باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اپل قصد دارد از سال آینده مدل آیفون مینی را حذف کند. بنابراین سال 2021 و سری آیفون 13 آخرین زمان برای این اندازه خواهد بود. با این اوصاف در آینده ای بسیار نزدیک شاهد عرضه یک آیفون مینی 5.4 اینچی، آیفون استاندارد 6.1 اینچی، مدل پرو 6.1 اینچی و نیز نهایتا عضو پرومکس 6.7 اینچی خواهیم بود.

سال گذشته دیدیم که اپل زبان طراحی خاص خودش را بر روی آیفون 12 اعمال کرد و آن نمایشگری با لبه های تخت بود و به نظر نمی رسد به این زودی ها تغییری در سیاست های طراحی اش بدهد. از جمله تغییرات گوشی اپل آیفون 13 را شاید بشود در عضو استاندارد این خانواده مشاهده کرد. ظاهرا قرار است ناچ، کوچک تر و ماژول دوربین ها به صورت مورب چیده شود اما در آن سمت خانواده آیفون 13 و به خصوص در عضو پرو تغییری که بشود اسمش را تغییر اساسی گذاشت دیده نمی شود و صرفا در بخش ابعاد ماژول ها و ضخامت شاسی ها افزایش محسوسی را خواهیم دید.

یکی از وبسایت های ژاپنی در خصوص اندازه و ضخامت گوشی آیفون 13 می گوید که تغییری در اندازه ها ایجاد نمی شود اما شاید در ضخامت شاهد افزایشی 0.26 میلی متری باشیم. از حجیم تر شدن باتری ها می توان فهمید که وزن آیفون 13 سنگین تر خواهد شد. از جمله شایعات دیگر پیرامون این گوشی وجود آهن رباهای قدرتمندتر و پوشش مات در پنل پشتی است و باید منتظر تائید این موارد بمانیم.

همان طور که گفتیم اپل زبان طراحی جدیدش را در نسل قبلی آیفون اعمال کرد و حالا به نظر می رسد در سری آیفون 13 قصد دارد نسخه قبلی را تکمیل کند. به همین خاطر شاید تغییرات بزرگ نداشته باشیم اما این به معنای فقدان هر گونه تغییری نیست. اپل هر سال با رونمایی از تازه های خود از رنگ بندی خاص خود نیز رونمایی می کند و خانواده آیفون 13 نیز از این قافله عقب نخواهند ماند.

از منابع مطلع و نزدیک به اپل این مسئله را تائید کرده اند که گوشی اپل آیفون 13 در چهار طیف رنگ مشکی، رزگلد، نقره ای و طلایی مایل به غروب خورشید روانه بازار خواهد شد. البته انتظار داریم رنگ بندی جدید اپل مختص عضو پرو باشد! رنگ بندی آیفون 12 پرو نیز سال گذشته در چهار رنگ گرافیتی، نقره ای، طلایی و آبی اقیانوسی بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

از دیگر فناوری هایی که اپل برای چهارمین سال متوالی به آن پرداخته، فیس آی دی (Face ID) است. این فناوری از چندین سخت افزار پیچیده مانند سنسور نور محیطی، دوربین مادون قرمز، پروژکتور و نیز سنسور روشن کننده صورت در تاریکی تشکیل شده است. امسال نیز فیس آی دی کنار اسپیکر و دوربین سلفی و نیز ناچ قرار گرفته است تا چهارمین حضورش را جشن بگیرد.

ناچ زمانی که پایش به صفحه نمایش گوشی آیفون 13 باز شد، انتظار می رفت مدت محدودی بماند و بعد با تغییرات عمیقی همراه باشد اما این مدت طولانی شده و ظاهرا کوپرتینویی ها باید به فکر قالبی بهینه تر باشند. وقت آن رسیده تا سیستم فیس آی دی و ناچ مستطیلی زمخت آن جای خودشان را به سیستمی جدید بدهند.

مینگ چی کو در مورد ناچ می گوید که تغییر کوچکی خواهد داشت و بریدگی آن کوتاه تر می شود. در همین زمینه یکی دیگر از تحلیلگران می گوید که این بریدگی کوچک به جای اینکه در عرض باشد از ارتفاع اعمال می شود.

گوشی اپل آیفون 13
گوشی اپل آیفون 13 / مشخصات فنی آیفون 13

از دیگر شایعاتی که بارها تائید و رد شده است، حذف درگاه لایتنینگ گوشی است. چنین اندیشه ای بر می گردد به زمانی که کوپرتینویی ها در خانواده آیفون 12 از فناوری مگ سیف استفاده نمودند. مگ سیف در واقع قابلیتی است که توسط آن آهن رباهایی در پنل پشتی گوشی طراحی شده است که به آیفون متصل می شود و گوشی را شارژ می نماید. زمانی که چنین امکانی میسر شد، زمزمه هایی پیرامون حذف درگاه فیزیکی لایتنینگ به وجود آمد. با این وجود ممکن است اپل، نه تنها اقدام به حذف این درگاه نکند، بلکه به آپدیت آن بپردازد و نسل جدید آیفون هایش را با این فناوری عرضه کند.

اگر بخواهیم روی کاغذ مشکلات و چالش های حذف درگاه لایتنینگ را پیاده سازی کنیم باید سوالاتی از خود بپرسیم. فرض کنید چنین درگاهی وجود نداشته باشد. اکنون اگر آیفون شما قفل شود یا دیگر روشن نشود و برای بازیابی آن نیازمند اتصال گوشی به لپ تاپ خود باشید، باید چه کنید؟ آیفون ها عموما برای حل چنین مشکلی نیازمند درگاه لایتنینگ هستند.

شنیده ها حاکی از این است که برای چنین مشکلی، کارشناسان اپل در حال برنامه ریزی متدی هستند که دیگر نیازی نباشد برای بازیابی گوشی به درگاه فیزیکی متکی بود. ساز و کار پیشنهادی اپل برای رفع این معضل، همان چیزی است که بازیابی اینترنتی نامیده می شود. در همین راستا کارشناسان اپل روی سه روش ورود به آیفون کار می کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

یکی از سیاست های قدیمی اپل، حذف درگاه لایتنینگ بوده و حالا شاهد تحرکاتی در این بخش هستیم. مدتی پیش گفته می شد اپل در گوشی آیفون 13 این درگاه را حذف کرده و اکنون برخی منابع همچون آقای مینگ چی کو گفته است که کانکتور شارژر در گوشی اپل آیفون 13 وجود خواهد داشت. همان طور که گفتیم در این زمینه شایعات یا به وجود این درگاه اشاره دارند یا به عدم آن و باید منتظر رونمایی رسمی اپل باشیم.

آقای مینگ معتقد است که آیفونی که درگاه فیزیکی نداشته باشد باید بر اساس مگ سیف شارژ شود و چنین بازاری هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است. به نظر می رسد تا زمانی که فناوری مگ سیف و لوازم جانبی آن میان مردم رایج نشود حذف درگاه لایتنینگ رخ ندهد و این چیزی است که به نظر ما نیز درست است.

نمایشگر: مشخصات اپل Iphone 13

سال گذشته و همراه با معرفی سری جدید آیفون (12) انتظار کاربران از آیفون این بود که حداقل در اعضای بالارده پرو و پرومکس از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شود. هنگامی که رونمایی رسمی به عمل آمد، عده ای از کاربران که منتظر وقوع چنین رفرش ریتی بودند، ناامید شدند چرا که اپل در هر چهار عضو آیفون 12 از صفحه نمایش 60 هرتزی برای نمایش محتوا استفاده کرده بود.

گوشی اپل آیفون 13 (Apple iPhone 13) ؛ هرآنچه انتظار داریم
گوشی اپل آیفون 13 / قیمت Iphone 13

امسال با نزدیک شدن به رونمایی و عرضه گوشی آیفون 13 به نظر می رسد به خواسته کاربران پاسخ مثبت داده شده است و شاهد وجود نمایشگر 120 هرتزی در مدل پرو هستیم. همان طور که می دانیم سال پیش اپل قبل از اینکه به تولید انبوه آیفون 12 بپردازد، از قابلیت پروموشن چشم پوشی کرد. این قابلیت به علت آنکه تاثیر سوء بر دوام باتری می گذاشت حذف شد.

حالا به نظر می رسد اپل توانسته بر این مشکل غلبه کند. نرخ تازه سازی بالا در کنار قابلیت های بی نظیری که دارد، بر میزان مصرف شارژ نیز تاثیر می گذارد و موجب کاهش دوام باتری می شود. اپل در آیفون های جدید برای بهبود وضعیت باتری از نمایشگر مبتنی بر LTPO بهره برده است. این فناوری مشکلات مذکور را به حداقل می رساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

البته همان طور که گفتیم صفحه نمایش 120 هرتزی به دلیل مصرف انرژی بیشتر نیازمند فناوری LTPO است و به نظر می رسد اپل برای دو عضو پرو و پرومکس از چنین قابلیتی در نمایشگرهای OLED استفاده کرده است.

اگر برایتان سوال پیش آمده که این تکنولوژی چیست باید اجمالا بگوییم که چنین فناوری هنگام نمایش اطلاعات روی صفحه نمایش نرخ نوسازی را کم و زیاد می کند و حتی در برخی موارد و متناسب با شرایط موجود، این نرخ را به صفر می رساند. LTPO پیکسل های مختلفی را که در هر اینچ در حال نمایش اطلاعات اند، خاموش و روشن می کند و با این کار مصرف باتری را بهینه سازی می نماید.

تامین کنندگان نمایشگرهای مجهز به LTPO (ترانزیستورهای فیلم نازک پلی کریستال دما پایین) سامسونگ و ال جی خواهند بود. همچنین در زمینه تولید صفحه نمایش عضو استاندارد، شرکت چینی BOE با اپل همکاری می کند. گفته شده است که اپل از فناوری Y-OCTA استفاده کرده و این باعث می شود صفحه لمسی بدون نیاز به لایه ای مجزا، روی صفحه سوار شود.

این امر منجر به وجود نمایشگری نازک تر می شود که زمینه ساز ایجاد فضایی بیشتر برای باتری بزرگ گوشی اپل آیفون 13 خواهد بود. اپل مدعی است که چنین نمایشگری از قابلیت همیشه روشن بهره مند است و در کنار آن مصرف باتری ناچیزی خواهد داشت.

دوربین: مشخصات فنی آیفون 13

گوشی اپل آیفون 13 (Apple iPhone 13) ؛ هرآنچه انتظار داریم

کاربران گوشی های هوشمند دوربین برایشان بسیار مهم است و همین امر باعث شده روز به روز پیشرفت های تازه ای در این زمینه رخ دهد. در این بین آیفون هم از قافله عقب نمانده و قصد دارد سری جدید گوشی هایش را مجهز به سنسور-شیفت کند. با وجود چنین قابلیتی دیگر می توان با خیال راحت، تصاویر را بدون هیچگونه لرزشی گرفت و پایداری و وضوح تصاویر به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. البته باید خاطرنشان سازیم که اپل تنها در عضو پرومکس از این سنسور-شیفت استفاده می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده باید گفت که هر چهار مدل گوشی اپل آیفون 13 قرار است از لنز فوق عریض بروزرسانی شده با لنز شش تکه و گشودگی دیافراگم 1.8 بهره بگیرد. این لنز با چنین گشگودگی دیافراگمی نسبت به نسخه قبلی نور بیشتری جذب می کند و در شرایط کم نور تصویر پر وضوح تری به ثبت می رساند. انتظارات در بخش بهبود فوکوس خودکار نیز پا برجاست. البته آقای مینگ می گوید این بهبود و ارتقا صرفا برای مدل های پرو خواهد بود.

وی مدعی است اپل می خواهد لنز شش تکه دوربین تله فوتو را در پرچمداران به هفت تکه ارتقا دهد. این چنین لنزی نور بیشتری جمع آوری می کند و از انحرافات رنگی می کاهد. مکان جای گذاری این ماژول بالای دوربین واید است و گشودگی دیافراگم 1.8 آن به 1.6 ارتقا یافته است. این فناوری در حال حاضر در اختیار آیفون 12 پرومکس است و با گشودگی دیافراگم 1.6 نور بیشتری جذب می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

اپل اگر می خواست، قادر بود تا پیکسل های بیشتری به سنسور دوربین آیفون بیافزاید اما به جای این کار از پیکسل های بزرگ تر استفاده کرده که به آن فتوسایت می گویند. فتوسایت هر چه بزرگ تر باشد توانایی جذب نور بیشتری خواهد داشت و تصاویر با نویز کمتر ثبت خواهند شد. این فناوری قرار است در تمام اعضای گوشی اپل آیفون 13 به کار رود.

گوشی اپل آیفون 13
گوشی اپل آیفون 13 / مشخصات اپل Iphone 13

اپل معمولا تمایل دارد پیشرفت ها و اهم تغییراتش را در عضو پرو و پرومکس در معرض دید کاربران قرار دهد. به نظر می رسد گوشی آیفون 13 پرومکس لنزی با دیافراگم 1.5 دارد و زاویه دید آن عریض تر شده و با این اوصاف در محیط های کم نور تصاویر با کیفیت تری ثبت می کند. اما در سایر اعضای این خانواده وضعیت به همان ترتیبی است که در آیفون 12 بوده.

در زمینه چینش ماژول دوربین ها انتظار داریم چینش کلی دوربین در نسخه استاندارد آیففون 12 دچار تغییراتی شود. به نظر می رسد مدل های استاندارد آیفون 13 ماژول های مربعی شکل داشته باشند اما آن چیزی که مهم است نحوه قرار گرفتن لنزها است. در واقع هر لنز در امتداد گوشه فوقانی و تحتانی ماژول کلی دوربین قرار گرفته و فضای میان لنزها اندکی افزیش یافته است. احتمال زیاد مقصود اپل از چنین تغییرات جزئی، بهبود عملکرد دوربین آیفون 12 بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

از جمله اخباری که در اعتبار آن شک و تردید بسیار است اما نپرداختن به آن هم معقول نیست، نظرات یکی از افشاگران به نام ماکس وینباخ می باشد. وینباخ می گوید گوشی اپل آیفون 13 قابلیتی دارد به نام عکاسی نجومی.

چنین حالت خاصی هنگام عکاسی از آسمان به کار می آید. وقتی دوربین گوشی به سمت آسمان نشانه می رود این حالت باز می شود و نور محیط را متناسب با اجرام آسمانی تنظیم می کند. وی به حالت فیلم برداری پرتره هم اشاره می کند. البته به این دو خبر باید به دیده تردید نگریست.

در مورد سنسور لایدار نیز به نظر می رسد افزایش محسوسی خواهیم داشت. چرا که سفارشات قابل توجهی از این حسگر در بازه زمانی خاصی توسط اپل ثبت شده است. در این خصوص آقای مینگ می گوید این حسگر در پنل پشتی و دوربین اصلی اعضای پرو به کار خواهد رفت. وظیفه حسگر لایدار اندازه گیری فاصله نوری و عمق اشیاست تا بتواند محدوده 5 متر دورتر را ترسیم نماید. چنین قابلیتی وضوح بیشتری به تصاویر می بخشد و فوکوس خودکار را نیز در مکان های تاریک تر بهبود می بخشد.

سخت افزار: مشخصات اپل Iphone 13

به علت آنکه اطلاعات دقیقی از گوشی اپل آیفون 13 و هم خانواده ای هایش منتشر نشده است، سخت افزار گوشی را در حد نیاز و توان بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه تکراتو باشید تا از قلب تپنده آیفون 13 بیشتر بدانیم.

تراشه های اختصاصی مطمئنا اولین قطعه سختی خواهد بود که بررسی می کنیم. اپل هر سال در دل گوشی های هوشمند جدیدش از تازه ترین و بروزترین تراشه اش استفاده می کند. این پردازنده ها که در سری A هستند با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می شود و با آخرین نسخه آن یعنی A15 رو به رو هستیم.

احتمال زیاد مانند هر سال پردازنده مرکزی این غول گوشی های هوشمند، در برگیرنده چهار هسته کم مصرف برای پردازش های سبک تر و دو هسته قدرتمند برای پایش دستورات سنگین تر می باشد. در قسمت جی پی یو یا همان پردازنده گرافیکی احتمالا شاهد چهار هسته قوی خواهیم بود که کیفیت و سرعت را ضمانت می کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

گوشی اپل آیفون 13
قیمت Iphone 13 / مشخصات فنی آیفون 13

علاوه بر این موارد در بخش موتور عصبی، پردازنده سیگنال تصویر و یادگیری ماشین شاهد پیشرفت ها و بهبودهایی خواهیم بود. شرکت سازنده تراشه بایونیک آ 15 گفته است که فرآیند ساخت لیتوگرافی 5 نانومتری 15 تا 20 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.

از دیگر بخش هایی که اطلاعاتی پیرامون آن منتشر شده است، مودم گوشی اپل آیفون 13 است. در خانواده آیفون 12 شاهد وجود نسل پنجم شبکه موبایل بودیم. اپل برای فناوری فایوجی آیفون های جدیدش با شرکت معروف کوالکام قرارداد بسته است تا از مودم های آن که به نام ایکس 55 هستند استفاده کند. این قطعه در آمریکا از دو فرکانس پشتیبانی می کند و شنیده های حاکی از این است که آنتن های سازگار اتصال فوق سریع mmWave را در کشورهای دیگر گسترش می دهد.

منظور از mmWave همان موج های میلی متری است که در فاصله های کوتاه سرعت بیشتری دارند. در واقع این امواج برای مناطقی که از تراکم بیشتری برخوردار اند مناسب تر است. به نظر می رسد از این فناوری در تمامی مناطق استفاده خواهد شد. مثلا در برخی از کشورها مانند کانادا، چین، انگلیس و آلمان به علت وجود موج میلی متری در حال رشد فایوجی سریع تری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

به نظر می رسد اپل در خانواده آیفون 13 از مودم های فایوجی با نام اسنپدراگون ایکس 60 استفاده کند. این مودم بر اساس فناوری لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده است. فضای کمتر و بازدهی انرژی بیشتر از مشخصه های این مودم است. با این مودم می توانید از سرعت دانلود 7.5 گیگابیت بر ثانیه برخوردار شوید و نیز برای آپلود هایتان تا 3 گیگابیت بر ثانیه سرعت کسب کنید.

آیفون 12 در مدل های پرو و پرومکس با نهایت حافظه 512 گیگابایت عرضه شد و حالا به نظر می رسد چنین موضوعی در گوشی اپل آیفون 13 تغییر خواهد کرد و شاهد فضایی حدود یک ترابایت هستیم.

همان طور که می دانید، آیفون درگاه حافظه اختصاصی ندارد و این چنین فضایی می تواند برای طرفداران اپل جذاب باشد. چنین حافظه ای وقتی به کارتان می آید که بدانید دوربین های با کیفیت آیفون 13 عکس های پر وضوحی به ثبت می رساند؛ در نتیجه نیاز به فضای داخلی بیشتری برای نگهداری آنها خواهید داشت. چنین حافظه ای مسلما قیمت نهایی آیفون را افزایش خواهد داد.

همان طور که پیش تر در مورد نمایشگر این گوشی گفتیم، اطلاعات ما محدود به نرخ نوسازی آن و ساخت پنل LTPO است. قرار است نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز داشته باشیم که کیفیت خوبی را نشان خواهند داد.

باتری و قیمت: قیمت Iphone 13

در زمینه باتری های آیفون 12 با باتری های کوچکی رو به رو بودیم در حالی که به نظر می رسد باتری مدل های گوشی آیفون 13 بسیار بزرگ تر خواهند بود. این حجیم شدن می تواند منجر به شارژدهی بیشتر و بهبود آن شود. در کنار خود باتری نمایشگر LTPO و مودم فایوجی بر میزان افزایش شارژدهی تاثیر زیادی خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

بهترین باتری گوشی 2021

گوشی اپل آیفون 13
گوشی اپل آیفون 13 / مشخصات اپل Iphone 13

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اپل می خواهد با کاهش ضخامت ماژول اپتیکال جلو و نیز ادغام شکاف سیمکارت با مین بُرد فضای بیشتری برای باتری بزرگ تر فراهم کند. افشاگران می گویند که ظرفیت باتری آیفون 13 مینی 8 درصد افزایش یافته و از عدد 2227 به 2406 رسیده است. از طرفی عضو استاندارد و پرو با افزایش 9.9 درصدی به ظرفیت 3095 میلی آمپر رسیده اند. در میان اعضای این خانواده مسلما بیشترین تغییر از آنِ بزرگترین عضو یعنی گوشی اپل آیفون 13 پرومکس است که با 18 درصد افزایش نسبت به نسخه قبلی خود به عدد 4352 میلی آمپر دست پیدا کرده است.

قیمت آیفون 13 مینی

اگر نسخه 64 گیگابایتی این گوشی را بخواهید باید چیزی حدود 850 دلار هزینه کنید. همچنین برای خرید نسخه های 128 و 256 گیگابایتی، به ترتیب 927 دلار و 1051 دلار نیاز خواهید داشت.

قیمت آیفون 13 استاندارد

نسخه 64 گیگابایتی این گوشی برایتان 973 دلار آب می خورد. همچنین نسخه 128 گیگابایتی با 1051 دلار و 256 گیگابایتی با 1174 دلار عرضه خواهد شد.

قیمت آیفون 13 پرو

از تفاوت های این نسخه می توان به نداشتن نسخه 64 گیگابایتی و وجود حافظه یک ترابایتی اشاره کرد. نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با 1313 دلار، نسخه 512 گیگابایتی با 1622 دلار و نسخه یک ترابایتی با 2055 دلار عرضه می شود.

قیمت آیفون 13 پرومکس

نسخه 128 گیگابایتی آن 1437 دلار، و 512 و یک ترابایتی به ترتیب 1746 و 2179 دلار می باشد.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین گوشی های 2021

ارزان ترین گوشی های 5G دنیا

گوشی اپل آیفون 13
گوشی اپل آیفون 13 / گوشی اپل آیفون 13

لازم به ذکر است که نسخه مینی و استاندارد آیفون 13 دارای 4 گیگابایت حافظه رم است. همچنین می توانید حافظه رم 6 گیگابایت را در دو نسخه گران تر هم تهیه کنید. قیمت های گران نسخه های بالاتر به علت حافظه یک ترابایتی هستند .

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی اپل آیفون 13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر