;
coinex

ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی چیست و چه کارکردی دارد؟

ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی باعث می شود برنامه های مخربی که کاربران می خواهند از منابع غیر نصب کنند مسدود شود و شیائومی از این ویژگی به زودی رونمایی می کند

شیائومی همیشه با محصولی جدید وارد میدان می شود و چون مقرون به صرفه و اقتصادی است مورد اقبال عامه مردم قرار می گیرد. از سوی دیگر چنین محصولاتی وجوه خاصی نیز دارند که کاربران به آن به دیده استثناء می نگرند.

در کنار محصولات با کیفیت و گاها بدون نقص شیائومی مشکلاتی نیز وجود دارد که از چشم کاربران عادی نیز پنهان نمی ماند. برخی مشکلات و نقص های نرم افزاری، عملکرد کلی این برند را تحت الشعاع قرار می دهند. اکنون شیائومی برای رفع این مشکلات دست به کار شده است و ویژگی MIUI Pure Mode را معرفی نموده است.

ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی

همان طور که می دانیم یکی از قسمت های نرم افزاری مرتبط با سیستم عامل اندروید گوشی های هوشمند شیائومی رابط کاربری MIUI است که جدیدترین نسخه آن نیز راهی بازار شده است. حالا شیائومی تلاش کرده است این قابلیت را ارتقا دهد.

چنین رابط کاربری اولین سیستم عامل هوشمند شیائومی و نیز اولین محصول نرم افزاری این کمپانی است. امسال سال نرم افزاری خوبی برای شیائومی بوده است چرا که از دو بروزرسانی MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced Edition رونمایی کرد و به همین دو مورد محدود و قانع نشد. یکی از مواردی که این برند در حال کار روی آن است ویژگی MIUI Pure Mode است.

ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی

چنین قابلیتی به کاربران امکان می دهد به واسطه آن گوشی خود را در برابر برنامه های مخرب حفظ کنند. این شرکت چینی فعلا در چین روی این ویژگی کار می کند و کاربران در حال تست آن می باشند. شیائومی گفته است که چون اندروید اصولا اوپن سورس است و همه به کدهای آن دسترسی دارند ممکن است با برنامه های مخرب و هک شدن مواجه شوند.

کمپانی شیائومی خاطر نشان می کند که حدود 40 درصد از برنامه هایی که توسط کاربران روی گوشی های خود نصب می کنند تائیدیه ها و بازرسی های امنیتی را انجام نداده اند و حدود 10 درصد نیز مشکلاتی دارند که برای ما شناخته شده است و ممکن است برای کاربران دردسر ساز شود.

این شرکت با معرفی قابلیت MIUI Pure Mode به کاربران اجازه نصب برنامه از منابع خارجی را نمی دهد و نیز اگر کاربران رضایت نداشته باشند هیچ برنامه ای را در پس زمینه نشان نخواهد داد. این چنین برنامه ای را اپل هم دارد و تنها تفاوت اپل با شیائومی این است که کاربران گوشی های آیفون خواه ناخواه باید از خط مشی اپل پیروی کنند اما شیائومی حق انتخاب را به کاربر می دهد و او هم می تواند ویژگی MIUI Pure Mode غیرفعال کند. متاسفانه نمی دانیم که چه زمانی این آپدیت در دسترس کاربران قرار می گیرد و به صورت رسمی معرفی می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر