;
coinex

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021 ؛ فهرست برترین خودروهای چینی سال

ماشین های چینی با آپشن‌های جدید و کلی امکانات تازه رقابت پر هیجانی در بازار خودرو ایجاد کرده‌اند. در ادامه قصد داریم به جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021 بپردازیم. با ما همراه باشید.

چین چند سالی است که به قطب اول اقتصاد جهان تبدیل شده و از جون آدمیزاد تا شیر مرغ را با انواع کیفیت‌ها وارد بازار می‌کند. اما ماشین‌های چینی یک چیز دیگر است. این ماشین‌ها در بازار ایران هم محبوبیت بسیاری پیدا کردند.

شیوع بیماری کرونا اگر هر صنعت و هر کشوری را زمین زده باشد، اما صنعت خودروسازی چین را نتوانسته متوقف کند. در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2021 هم مثل سال های گذشته خودروهای بسیار متفاوتی معرفی شد.

در این نمایشگاه که سالانه بهترین ماشین‌های چینی به نمایش گذاشته می‌شود امسال نوبت نمایش بهترین خودروهای چینی در سال 2021 بود. در ادامه با بهترین خودروهای چینی در سال 2021 آشنا خواهیم شد. ماشین‌هایی که علاوه بر آپشن‌های بسیار هیجان انگیز ظاهر بسیار متفاوتی هم پیدا کردند و گاهی هم شبیه بهترین و رویایی‌ترین خودروهای جهان طراحی شدند.

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

رویداد نمایشگاه شانگهای از سال 1985 به صورت سالانه و در ماه آوریل برگزار می‌شود. این رویداد فقط مختص جدیدترین ماشین‌های چینی هم نیست و برندهای غربی بسیار پر طرفدار و با کیفیتی مثل آئودی هم در آن شرکت می‌کنند.

فرصتی که در آن چین می‌تواند قدرت ماشین‌های خود را به غربی‌ها نشان بدهد. امسال هم در این رویداد خودروهای بسیار متفاوتی عرضه شدند که برخی از آن‌ها با طراحی شگفت انگیزی که داشتند چشم‌ها را خیره می کردند.

از جمله خودروهای معرفی شده در این رویداد می‌توان به خودرو برقی ORA Lightning Cat اشاره کرد، که ترکیبی خیره کننده از پورشه 911 و تایکان است. ماشین‌های چینی به طراحی جذاب و به‌روز بدنه و همچنین طراحی خوب و ارگونومیک کابین معروفند.

این ماشین‌ها معمولا آپشن‌های بسیاری هم دارند. بازار و خرید و فروش آن‌ها هم در بسیاری از کشورها و به خصوص در کشور خودمان بسیار داغ است. در ادامه این مطلب با جدیدترین ماشین‌های چینی بیشتر آشنا خواهید شد. با تکراتو همراه باشید.

ORA Lightning Cat

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

خودرو چینی ORA Lightning Cat را می‌توان نمونه کوچک سدان تایکان نامید و همچنین با الهامی از طرح پورشه 911. بخش جلوی خودرو شما را یاد پورشه 911 خواهد انداخت با این تفاوت که خط سقف منحصر به فردی دارد و بال عقب و درب و چراغ‌های عقب مشابه فولکس واگن بیتل است.

شاید خود پورشه هم باورش نمی‌شد که چنین ترکیبی در این حد ظریف و زیبا از کار در بیاید. طراحی داشبورد و کنسول میانی این خودرو چینی مشابه برخی از محصولات پورشه انجام شده است. کنسول میانی شما را یاد کنسول کررا GT شرکت پورشه خواهد انداخت.

شرکت گریت وال که در واقع شرکت مادر خودروی اورا است، اعلام کرده که این خودروی چینی به دو موتور برقی مجهز خواهد بود. همچنین به سامانه چهار چرخ متحرک تجهیز شده و با این اوصاف صفر تا 100 سرعت آن به 3.5 ثانیه رسیده است.

با این مشخصات شاید بتوان گفت که بهترین ماشین چینی جدید 2021 همین اورا لایتینگ کت باشد. چراغ‌های جلوی این خودرو از نوع گرد بوده و رینگ‌هایی با پره‌های انحنا دار دارد.

MG Cyberster Roadstere EV

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

این خودرو دو نفره طراحی بسیار متفاوتی دارد. داشبورد این خودرو شکلی شبیه به حرف Y انگلیسی دارد و نوع طراحی چراغ‌های عقب هم تداعی‌گر طرح پرچم انگلستان است.

چینی‌ها شاید با این کار می‌خواستند اصالت برند ام جی را که یک برند اروپایی است، با این طراحی نشان بدهند. اما این خودرو دو نفره با الهام از رودستر برند ام جی در دهه 60 میلادی یا همان MGB طراحی شده است.

چراغ‌های جلوی این خودرو به صورت چشم جادویی طراحی شده‌اند و کاپوتی خمیده دارد. سپر جلوی آن هم آیرودینامیک است و هوا را برای خنک کردن ترمزها از دریچه‌های تغاری گل‌گیر خارج می‌کند.

درباره این خودرو گفته می‌شود که شعاع حرکتی 800 کیلومتری دارد و شتاب صفر تا صد آن زیر 3 ثانیه است و به همین دلیل می‌توان آن را در بین بهترین خودروهای چینی در سال 2021 قرار داد.

این خودروی زیبای متفاوت با این قدرت و با این ظاهر عجیب برای ورود به بازار رقابتی کار سختی در پیش دارد و به همین دلیل بهتر است به آن بگوییم زیبای دست نیافتنی.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مرسدس بنز کلاس S مدل 2020 

ORA Punk Cat

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

باید گفت که در ساخت این ماشین چینی جدید 2021 کمترین خلاقیت به کار رفته است و اورا پانک کت یک خودرو چینی بسیار شبیه به و حتی می توان کپی شده از خودروی بیتل شرکت فولکس واگن است. Punk Cat یک خودروی چهار در برقی است که معلوم نیست بتواند وارد بازار شود. چون طبق خبرها تیم حقوقی خودروساز آلمانی از سازندگان این خودرو شکایت کردند.

XPeng P5

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

این خودروی چینی پرطرفدار فقط در 2 روز با ثبت ده هزار پیش ثبت نام به یکی از محبوب ترین خودروهای چینی سال 2021 تبدیل شده است. پس اجازه بدهید به خودروی برقی P5 هم لقب بهترین ماشین چینی جدید 2021 را بدهیم.

یکی از دلایل مهم این استقبال پر شور قیمت فقط 15 دلار برای رزرو آن و همچنین وعده شرکت برای تامین شارژ رایگان مادام العمر بوده است. این خودرو به یک یخچال 18 لیتری هم مجهز شده و قرار است با تسلا مدل 3 وارد رقابت شود.

از این خودرو به عنوان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه مجهز به لیدار یاد می‌شود. این خودرو مجهز به دو سنسور لیدار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دوچرخه، اسکوتر و موانع جاده حتی در نور کم است.

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک خارجی در ایران

IM Airo

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

طراحان این خودرو ادعا می‌کنند که این خودرو به یک اتاق چند منظوره با فضای کافی برای غذا خوردن، بازی، کار و حتی خواب مجهز شده است. درهای خودرو به صورت کشویی باز می‌شود که در نوع خود بسیار جالب و تازه است.

همچنین صندلی‌های آن قابلیت چرخش 360 درجه دارند تا سرنشینان بتوانند به صورت چهره به چهره گفتگو کنند. ایجاد یک فضای کافه مانند در خودرو که فقط از چینی‌ها بر می‌آید. اما ویژگی اصلی IM Airo که از اسم آن هم پیداست، فیلتر غول پیکر HEPA آن است.

این فیلتر هوای داخل کابین را بسیار پاک نگه می‌دارد و برای استفاده در شهرهای بزرگ و آلوده مثل شهرهای چین بسیار مناسب است. با اینکه سازنده این خودرو وعده داده که این خودروی چینی را تا سال 2023 به بازار عرضه خواهد کرد.

اما برای عرضه خودرویی به این عجیبی شاید این تاریخ کمی زود باشد. البته با این حال از بهترین خودروهای چینی در سال 2021 است که در نمایشگاه شانگهای معرفی شد.

هونگچی L-Concept

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

چینی‌ها با ساختن هونگچی فضای تخیلی انیمیشن‌ها را وارد دنیای واقعی کردند. این لیموزین جمع و جور به یک لوستر در بخش عقب آن تجهیز شده است. به طوریکه سرنشینان در این خودرو احساسی از لوکس بودن و فضایی شاهانه داشته باشند.

کابین داخلی هونگچی با چیدمان غیر معمول سه نفره طراحی شده و جالب است بدانید که فضای کنار راننده در این خودرو خالی است. قطعات پولیش خورده، نوارهای LED، قطعات کریستال، پوشش چرم دورنگ و کفپوش‌های پشمی از دیگر موارد قابل اشاره در کابین هونگچی L-Concept است.

اما هیچ کدام به پای آن لوستر عجیب نمی‌رسند. از طرفی فضای داخلی کابین بسیار راحت است و مبلمان بسیار جذابی دارد. این خودرو بدون فرمان طراحی شده است، که از این نظر می‌توان آن را یک خودران چینی نامید. البته این خودرو چینی تا وارد بازار شود و به صورت واقعی به حرکت در بیاید راهی طولانی در پیش دارد و بهتر است فعلا درون آن نشست و از نور لوستر زیبای آن لذت برد.

بیشتر بخوانید: قیمت و مشخصات فنی تویوتا کمری 2020

MINIEV

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

از این خودرو استقبال بسیار بالایی شده است. شاید چون وولینگ هونگ گوانگ MINIEY کلی آپشن دارد. نگاه به جثه کوچک این خودرو نیندازید. این خودرو با چراغ‌های LED جذاب، رینگ‌های بزرگ و سقف تاشوی پارچه‌ای به یک نسخه بسیار متفاوت از نسخه‌‎های قبلی تبدیل شده است.

از همه مهمتر قیمت این خودروی پر آپشن معادل نیمی از بهای ترمزهای کربنی یک خودروی ساخت شرکت آئودی است. پس با این حساب دور از ذهن هم نیست که هنوز نیامده اینقدر طرفدار پیدا کرده است.

به طور کلی می‌توان گفت که در آینده‌ای نزدیک کابریو به یک خودرو روباز بسیار ارزان تبدیل خواهد شد و چه بسا که شاهد حضور آن به صورت گسترده در جاده‌ها باشیم.

گریت وال Cannon Baja Snake

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

اگر طرفدار خودروهای پیکاپ باشید حتما از این طراحی گریت وال خوشتان خواهد آمد. یک طراحی بسیار غول پیکر که البته خلاقیت کمی به همراه داشته است. گریت وال در طراحی این خودرو تمام تلاش خود را کرده که خودرویی شبیه به فورد رپتور عرضه کند.

به همین دلیل در طراحی این خودرو ارتفاع بدنه را تا 5 سانتی متر بالا برده، از کمک فنرهای Fox Racing استفاده کرده و همچنین در ساخت خودرو هلالی گلگیرهای عریض و یک اسنورکل به کار برده است. با این حال پیشرانه 4 سیلندر این خودرو با قدرت 190 اسب بخار نشان می‌دهد که در جاده‌های خاکی رقیب مناسبی برای رپتور نیست.

بیشتر بخوانید: قیمت لاستیک دولتی بارز چقدر است؟

تانک 300

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

این سری از شاسی بلندهای تانک در نمایشگاه خودرو شانگهای بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. سایبر تانک 300 تغییرات جدیدی داشت. از جمله این تغییرات می‌توان به طرح جدید گلگیرها، چراغ‌های LED و کاپوت این خودرو اشاره کرد.

این خودرو روی همان شاسی‌بلند هاوال H9 پیاده‌سازی شده و مجهز به سیستم تعلیق مستقل در جلو و سیستم انتقال قدرت AWD است. با اینکه ظواهر امر نشان می‌دهد تانک 300 یک آفرود به تمام معناست، اما سازنده با پوشش داخلی سفید انگار که غیر مستقیم گفته از این ماشین استفاده آفرود نشود.

جیلی L  Xingyue

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

مهمترین ویژگی جیلی  به عنوان بهترین ماشین چینی 2021 شاید پلتفرم مشترک آن با وولو XC40 و پول استار 2 باشد. با این تفاوت که پلتفرم CMA به مقدار 15.24  سانتیمتر افزایش پیدا کرده تا فضای کافی برای سرنشینان جیلی ایجاد شود.

از نظر طراحی بیرونی، Xingyue L بر مبنای زبان طراحی اخیر کمپانی جیلی که از آن با عبارت «اوج‌گیری در زمان و فضا» یاد می‌شود، خلق شده است. موتور شاسی بلند جیلی به پیشرانه 2 لیتری با قدرت 215 یا 235 اسب بخار تجهیز شده است.

همچنین در طراحی جیلی از نوعی فناوری خودران هم استفاده شده است. بدین صورت که از فاصله 200 متری قادر به هدایت خودرو تا محل پارک خودرو است. این خودرو از بهار سال 2021 به فروش رسیده است و برنامه‌ریزی‌هایی هم برای صادرات این خودرو در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مزدا 3 مدل 2020 

هونگچی S9

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021

در معرفی هونگچی S9 باید گفت که هیچ وقت چینی‌ها را مسخره نکنید، آن‌ها هر کاری از دستشان بر می‌آید. درست مثل ژاپنی‌ها که روزی به فکر ساخت رقیبی برای فراری افتادند و بسیاری آن‌ها را مسخره کردند.

ژاپنی‌ها در نهایت هوندا NSX را ساختند. اما حالا در سال 2021 چینی‌ها به جنگ با رقیب غربی یعنی آئودی و لامبورگینی رفتند. برند هونگچی برای پیروزی در این نبرد سخت طراح سابق آئودی و لامبورگینی یعنی والتر دی سیلوا را استخدام کرده تا اولین خودرو فوق اسپرت این برند لاکچری چینی را طراحی کند.

هونگچی S9 مجهز به پیشرانه 8 سیلند است و به طوری باور نکردنی شتاب صفر تا 100 فقط 1.9 ثانیه‌ای دارد. جالب است که فقط 99 دستگاه از این خودروی گران قیمت چینی به بازار عرضه خواهد شد و قیمت گزافی هم دارد، برای خرید این خودرو باید 1.45 میلیون دلار پیاده شوید.

تانک 800

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
بهترین خودروهای چینی در سال 2021

تانک 800 که برندی زیرمجموعه برند wey از برندهای گریت وال است، یک کپی برداری به تمام معنا از رولزرویس کالینان است. از مهمترین ویژگی‌های این ماشین چینی جدید 2021 می‌توان به پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری هیبریدی آن و تزیین بسیار زیبای فضای داخلی کابین آن با رنگ بنفش اشاره کرد. طراحی داخلی تانک 800 شما را یاد طراحی‌های قدیمی جورج باریس از طراحان قدیمی خودرو در آمریکا خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: کیا سورنتو 2021 ؛ بررسی و مشخصات فنی نسل چهارم Kia Sorento

رووی Jing

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
بهترین ماشین چینی در سال 2021 / جدیدترین ماشین های چینی

JING در چینی معنای نهنگ می‌دهد و به همین دلیل این خورو که ظاهری شبیه به نهنگ دارد به این نام خوانده می‌شود. طرح جلو پنجره‌ای این خودرو به شکل دهان یک نهنگ بسیار غول پیکر طراحی شده است.

طراحی قسمت پشتی هم شبیه به بدن نهنگ است. البته این طراحی به خصوص در قسمت پشتی ممکن است اشکالاتی به همراه داشته باشد. این خودرو قرار است با پیشرانه‌های بنزین سوز، برقی و هیبریدی به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: قیمت لاستیک کویر تایر چقدر است؟

Zhiji L7

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
بهترین ماشین چینی در سال 2021 / جدیدترین ماشین های چینی

این خودرو را می‌توان نتیجه شراکت چند شرکت غول پیکر شامل سایک، Hi-Tech، Zhangjiang و گروه علی بابا دانست. این خودرو قادر است ظرف کمتر از 4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. شعاع حرکتی این خودرو چیزی حدود 998 کیلومتر است.

همچنین امکان شارژ بی‌سیم به این خودروی چینی آپشنی باورنکردنی اعطا کرده است. داخل کابین این خودرو به یک نمایشگر 39 اینچی مجهز شده است که یک آپشن ویژه برای آسایش و سرگرمی سرنشینان به حساب می‌آید. این خودرو به سیستم خودران هم مجهز شده است.

سیستم خودران ال 7 با 12 دوربین، 5 رادار موج کوتاه و 12 رادار فراصوت و لایدار کار می‌کند. قرار است تحویل این خودرو به متقاضیان از نیمه اول سال 2022 آغاز شود.

زیکر 001

جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021
جدیدترین ماشین های چینی / ماشین چینی جدید 2021

این که یک خودروی چینی مجهز به سیستم شناسایی چهره باشد برای آن‌هایی که به چینی‌ها و دسیسه‌های این چشم ریزها مشکوکند، ترسناک به نظر می‌رسد. خودرو زیکر 001 توانایی اسکن چهره دارد و قادر است عملکردهایی را براساس تشخیص چهره انجام بدهد.

ابعاد این خودروی چینی مشابه پورشه تایکان است. این خودرو دو موتور الکتریکی با قدرت 536 اسب بخار دارد که این قدرت را به خوبی میان چهار چرخ توزیع می‌کند.

شتاب صفر تا 100 زیکر 3.8 ثانیه است و باتری آن در دو ظرفیت 86 و 100 کیلووات ساعت قابل سفارش است. این باتری‌ها با جریان سریع 360 کیلووات هم سازگاری دارند. شعاع حرکتی باتری 100 کیلوواتی این خودرو حدود 700 کیلومتر برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی هیوندای النترا 2020 ؛ با این خودرو جمع و جور و رقبایش بهت آشنا شود!

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با بهترین ماشین های چینی 2021 آشنا کنیم. چینی‌ها با ساخت ماشین‌هایی منحصر به فرد و با طراحی‌های گاهی عجیب و متفاوت و گاهی هم زیبا و شیک حالا رقیب بسیار بزرگی برای غرب شده‌اند.

البته با این حال خیلی از خودروهای چینی نمونه‌های کپی کمپانی‌های بزرگ خودروسازی غربی هستند. البته معمولا طرفداران خودروهای جدید و خودروهای برقی خیلی برندباز نیستند.

این افراد معمولا به ظاهر بدنه، شعاع حرکتی و قدرت پیشرانه بیشتر از اصالت برند اهمیت می‌دهند. به همین دلیل اینکه چین بتواند در ساخت ماشین‌های برقی موفق شود به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قابل توجه دوستانی که هی تکرار میکنن ماشین های چینی اشقال هستند، مواضب پشم ها شون باشند نریزه از سر که ریخته کچل شدن حداقل پشم پایین شون نریزه،،،، پشماتون ریخته ننننننهههه؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ