;
coinex

سرعت اینترنت استارلینک در انتقال اطلاعات چقدر است؟

سرعت اینترنت استارلینک در انتقال اطلاعات چقدر است؟ این سوالی است که پس از اجرای نسخه بتای استارلینک پرسیده شد و اکنون ایلان ماسک درباره آن می گوید.

دنیای تکنولوژی سرشار از شگفتی های بی پایانی است که هر روزه شاهد رونمایی از قابلیت های آن هستیم. زمانی اینترنت نبود و بعد هم که آمد به قدری کند بود که در دسترس همگان نبود.

اینترنت ماهواره ای اولین بار لا به لای سخنرانی های ایلان ماسک معروف مطرح شد. استارلینک همان چیزی است که امید فراگیر شدن اینترنت جهانی را در دل مردم جهان قوی نگاه داشته و اکنون حواشی بسیاری در مورد آن ایجاد شده. ایلان ماسک مثل همیشه با اظهارنظرهای خود درباره استارلینک ماجرای تازه ای به وجود آورده. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سرعت اینترنت استارلینک در انتقال اطلاعات

برنامه پوشش جهانی اینترنت ماهواره ای با نام استارلینک برنامه ای است که به لطف ایلان ماسک به زودی و از مهر ماه 1400 در دسترس قرار خواهد گرفت. می دانیم که روی زمین همه مردم از دسترسی به اینترنت برخوردار نیستند و برخی مناطق از داشتن چنین نعمتی محروم اند.

اکنون مدت هاست راه حل این مشکل استارلینک معرفی شده است و همه منتظر بهره برداری و اجرایی شدن آن هستیم. همیشه سوالاتی پیرامون چنین پروژه هایی به وجود می آید. یکی از سوالات اخیر پیرامون استارلینک مسئله سرعت اینترنت است. ایلان ماسک در زمینه سرعت اینترنت استارلینک اظهاراتی کرده که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سرعت اینترنت استارلینک در انتقال اطلاعات

ظاهرا هنگامی که نسخه بتای پروژه انجام شده سرعت پایین بوده است و ماسک در خصوص تشریح وضعیت توضیحاتی داده است. ماسک با بیان اینکه سرعت این ماهواره نزدیک به سرعت نور است می گوید اسپیس ایکس به کمک لیزرهایی در ماهواره استارلینک از هر گونه وابستگی به دکل های زمینی بی نیاز می شود. وی می گوید که فعلا این ماهواره ها وابسته به دکل های زمینی اند و در آینده قرار است اسپیس ایکس چنین وابستگی را قطع کند.

هنگامی که چنین وابستگی رفع شود می توانیم شاهد افزایش سرعت انتقال داده ها باشیم که سرعت اینترنت را افزایش می دهند. بر اساس ادعاهای ایلان ماسک سرعت این اینترنت حتی 40 درصد بیشتر از سرعت فیبرهای نوری است. در واقع سرعت پایین نسخه بتا صرفا به خاطر اتصال به دکل های زمینی بوده و اگر این اتصال قطع شود شاهد سرعت بالایی هستیم.

اگر نیاز به ایستگاه های زمینی برطرف شود می توانیم شاهد استفاده از اینترنت حتی در قطب شمال هم باشیم. طوری که ایلان ماسک درباره استارلینک صحبت می کند باید بگوییم این ماهواره می تواند داده ها را با سرعتی حدود 180.832 مایل در ثانیه منقل کند. چنین عددی مساوی است با 97 درصد سرعت نور در خلا.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرعت اینترنت استارلینک در انتقال اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر