;
coinex

کدام هاست ابری میتواند برای سایت شما مناسب باشد؟

کدام هاست ابری میتواند برای سایت شما مناسب باشد؟ امروز هاست ابری به عنوان یک خدمت توسط شرکت های مختلف تحت عنوان یک سرویس مشخص ارائه می شود.

اما نکته ای که وجود دارد این است که این سرویس گستردگی زیادی دارد. این گستردگی در برخی از موارد باعث می شود که کاربر نداند یا نتواند خدمت و سرویس مناسب نیاز خودش را انتخاب کند. اینجاست که اهمیت یک مشاوره خوب دیده می شود.

دانته در کتاب “کمدی الهی” سخن جالبی را بیان می کند. او می گوید اگر فردی را تا حد مرگ گرسنه نگه دارید و سپس در برابر او دو نوع غذا خوشمزه یا دو غذایی که بسیار دوست دارد قرار دهید و به فرد تنها یک حق انتخاب بدهید، او از گرسنگی خواهد مرد!

کدام هاست ابری میتواند برای سایت شما مناسب باشد؟

در واقع دانته یک ایده بسیار جذاب را بیان می کند. او معتقد است که حتی در ایجاد بهترین شرایط و موقعیت هم اگر فرد نتواند انتخاب درستی انجام دهد یا اصلا قادر به انتخاب نباشد عملا نمی تواند از این شرایط استفاده کند یا بهتر بگوییم نمی تواند نیاز فرد را برطرف کند.

این موضوع در مورد هر چیز و هر موقعیتی می تواند صادق باشد. شرکت های بسیاری سرویس های میزبانی مختلفی ارائه می دهند، اما بسیاری از کاربران نمی دانند و نمی توانند تفاوتی میان این سرویس ها پیدا کنند و نمی توانند انتخاب مناسبی داشته باشند. در واقع روی دیگر سخن این است که هر چقدر هم سرویس های مناسب و جذاب ارائه شود اگر این سرویس ها توسط کاربر و مخاطب به درستی تشخیص داده نشود و مخاطب نتواند وجه تمایزی بین آن ها ایجاد کند عملا این سرویس ها نمی توانند کارایی اصلی خودشان را نشان بدهند. مشاوره راهی است که می تواند به کاربر در این مسئله مهم کمک کند.

مشاوره چه کار می کند؟

شخصیت ما ایرانی ها و به طور کلی انسان شرقی به نوعی است که چندان به مشاوره اعتقادی ندارد. در واقع ما کمتر در موقعیت های مختلف ( حتی اگر آن را ندانیم و نتوانیم به درستی تشخیص دهیم ) سراغ مشاور می رویم. این احساس عدم نیاز از سمت کاربر باعث شده است که جنبه مشاوره در بسیاری از بخش ها به خصوص بخش تجاری مغفول بماند.

بسیاری از شرکت ها از عنوان ” مشاوره ” برای خدمات خود مانند ارائه سرور ابری استفاده می کنند. اما مسئله مهم این است که این مشاوره بیشتر یک نوع بازاریابی است! در کلام ساده تر وقتی مخاطب با این دسته از مشاوره های تجاری رو به رو می شود به جای این که پاسخ مناسبی برای نیاز خود پیدا کند بیشتر شرح خدمات و سرویس ها را می شنود و در آخر باید بین این خدمات باز خودش یکی را انتخاب کند! این روش درست مشاوره نیست.

هاست ابری
هاست ابری

شما وقتی از یک شرکت تجاری اروپایی درخواست مشاوره داشته باشید، آن ها به خوبی می توانند نیاز شما را تشخیص بدهند و بر اساس این نیاز خدمات مختلف، حتی خدماتی را که ممکن است شرکت رقیب ارائه می دهد به شما معرفی می کنند. بنابراین مشاوره جایگاهی بالاتر از بازاریابی دارد. این نکته ای است که غالب شرکت های ایرانی و حتی مخاطب های داخلی به آن توجهی ندارند.

به هر حال با توجه به بزرگ تر شدن گسترده دانش و فناوری های روز و بالطع کم شدن گستره اطلاعات مخاطبان نیاز به مشاوره در بخش های مختلف روز به روز بیشتر می شود و دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت. امروز از مشاور تجاری شرکت هایی مانند چابکان انتظار می رود که نیاز مخاطب را به درستی بشنوند و بر اساس این نیاز یک یا دو خدمت مشخص را به مخاطب ارائه بدهند. در این حالت کاربر می تواند با گزینه کمتر و البته نزدیک تر به نیاز خود رو به رو شود و بر این اساس بهترین خدمت و سرویس را انتخاب کند.

هاست ابری، سرویسی تخصصی

یکی از مسائل و مشکلاتی که در مورد هاست ابری و سرویس ابری وجود دارد این است که این سرویس از فناوری های روز دنیا استفاده می کند و به نوعی بسیار تخصصی است. بنابراین می توان انتظار داشت که بسیاری از کاربران مفاهیم مربوط به آن را متوجه نشوند و عده ای دیگر نیز اصلا نمی خواهند سراغ این چنین مفاهیمی بروند و ذهن خودشان را درگیر کنند. در این حالت استفاده از خدمات یک فرد که این مفاهیم را متوجه می شود و می تواند به ما در این مسیر کمک کند، می تواند بسیار جالب و کارآمد باشد.

در واقع نیاز ما به مشاوره های تخصصی به خصوص در مواردی مانند خرید سرویس های میزبانی و هاست ابری، چند دلیل عمده و اساسی دارد:

  1. سرویس ها در حوزه سرور ابری و خدمات مربوط به آن بسیار گسترده است و انتخاب از میان این خدمات گسترده بر اساس نیاز کاربر چندان کار ساده ای نیست.
  2. به طور کلی هاست ابری در دسته خدماتی محسوب می شود که از فناوری های روز دنیا بهره می برد. این موضوع باعث شده است که کاربران عمومی نتوانند به خوبی این خدمات را درک کنند و این کاملا طبیعی است.

این دو دلیل عمده عملا نیاز کاربر به یک مشاوره را نشان می دهد. در واقع شرکت های ارائه دهنده هاست ابری و سرویس های میزبانی باید مسئله مشاوره را جدی تلقی کنند و از آن در جهت ارائه خدمات بهتر و کامل تر به مخاطب استفاده کنند.

یک مثال برای مشاوره درست!
یک مثال برای مشاوره درست!

یک مثال برای مشاوره درست!

تا این جای داستان با نقش مشاوره در خدمات تجاری آشنا شدیم و متوجه شدیم که این نقش در خدمات مرتبط با فناوری روز دنیا مانند هاست ابری و سرویس های مربوط به آن اهمیت بالاتری پیدا می کند. بنابراین از شرکت های ارائه دهنده این خدمات انتظار می رود که این بخش از سرویس های خودشان را بهتر و بیشتر تقویت کنند. چیزی که کمتر در ایران شاهد آن هستیم.

وقتی به سایت پلتفرم ابری چابکان نگاه می کنیم متوجه می شویم که عملا مشاوره برای آن ها بسیار اهمیت دارد. اولین چیزی که شما در این صفحه اینترنتی می توانید پیدا کنید لینک استفاده از خدمات رایگان مشاوره ای است. در واقع چابکان به خوبی می داند که عمده کاربران اطلاعات کامل و دقیقی در مورد خرید هاست و سرور ابری و انواع خدمات آن ندارد. از این رو مسلما در انتخاب نیاز به یک کمک و مشاوره دارد. بنابراین چابکان قبل از این که بخواهد خدمات خودش را معرفی کند یا اصلا نوع خدمات را بیان کند، از کاربر می خواهد که از مشاوره این گروه استفاده کند.

از طرف دیگر وقتی با مشاوره گروه چابکان ارتباط برقرار کردیم متوجه شدیم که این گروه مشاوره بسیار تخصصی چیده شده است و در آن افرادی فعالیت می کنند که تخصص و دانش خوبی در زمینه هاست و انواع سرورها و سرویس های مربوط به آن دارند. نکته جالب اینجاست که غالب این افراد توانایی انتقال مفاهیم سخت با زبان ساده را دارند. این موضوع می تواند برای کاربری که تقریبا چیز زیادی از این داستان نمی داند جذاب و و کاملا مفید باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر