;
coinex

علت افزایش قیمت بازی‌های PS5 چیست؟

علت افزایش قیمت بازی‌های PS5 چیست؟ می‌توان جواب این سوال را در محبوبیت زیاد این کنسول و هزینه‌های سنگین توسعه بازی‌ها این کنسول دانست.

این‌کنسول که سال پیش به عنوان نسل جدید کنسول بازی سونی به طور رسمی معرفی گردید، در مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی دست یافت.

علت افزایش قیمت بازی‌های PS5 چیست؟

طبق گزارش‌ها احتمال گران شدن بازی‌های این کنسول به علت هزینه‌های مربوط به توسعه بازی وجود دارد. هزینه‌ی ساخت بازی‌های جدید هر کنسول به نسبت قبل دو برابر شده است و برای مثال توسعه‌ی یک بازی ویدیویی برای این کنسول حدود ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا و حتی بیشتر می‌باشد.

استودیوهای بازی سازی و توسعه دهندگان، باید از یک استراتژی مخصوص به نام “کاهش خطر” استفاده کنند. در این استراتژی کمپانی‌های باید به دنبال توسعه عناوینی برای ادامه فرانچایزهای قبلی خود باشند تا خلق یک بازی جدید چرا که در این روش ریسک کم‌تری برای درآمد زایی وجود خواهد داشت و می‌توانند برنامه‌های خود را نیز به کمال برسانند.

سونی برای فرانچایزهای اختصاصی این نسل و دنباله آن‌ها، هزینه‌های زیادی داده است. این عناوین، شامل بازی‌های جذابی مثل Horizon Forbidden West، بازی Gran Tursimo 7 و دنباله God Of War هستند که تاکنون هیچ کدام معرفی نشده‌اند که در این توسعه‌های جدید از نسل جدید موتورهای گرافیکی و حداکثر توان گرافیکی کنسول‌های بازی استفاده می‌شود که باید دید آیا این موضوع بر افزایش قیمت بازی PlayStation 5 اثرگذار است یا خیر.

به هر حال با توجه به قیمت بالای این بازی‌ها توانایی خرید گیمرهای ایرانی بیش از پیش کاهش یافته و این افزایش قیمت نیز منجر به کاهش بیشتر توان خرید گیمرها ایرانی خواهد شد و افزایش روزافزون دلار نیز بیش از پیش شرایط را سخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت افزایش قیمت بازی های PS5 چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر