;
coinex

زنان کارآفرین ایرانی ؛ موفق ترین و ثروتمندترین کارآفرین زن ایران کیست؟

زنان همانند مردان در عرصه کسب و کار موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند. در ادامه قصد داریم به معرفی زنان کارآفرین ایرانی بپردازیم. با تکراتو همراه باشید. 

وقتی صحبت از تجارت یا کارآفرینی می‌شود زنان کارآفرین با توجه به موفقیت‌های زیادی که در این عرصه کسب کرده‌اند، برابر و هم‌پای مردان می‌توانند قدرت نمایی کنند. در عصر حاضر شاهد تمایل بیشتر زنان ایرانی به مشارکت اقتصادی، اجتماعی و به خصوص تحصیل در مدارج عالی علمی هستیم، که موجب می‌شود در عرصه کارآفرینی بسیار فعال باشند.

اکثر این زنان موسسان شرکت‌های چند ملیتی هستند و در دنیای امروز به حداکثر اهداف خود رسیده‌اند و این راه همچنان ادامه‌دار است. جهان ما رهبران و زنان موفق بسیاری را در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست، مد، طراحی، موسیقی، سرگرمی، تکنولوژی و علم به خود دیده است. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی تعدادی از زنان کارآفرین ایرانی بپردازیم با ما همراه باشید.

زنان کارآفرین ایرانی

با نگاهی به لیست میلیاردرهای دنیا می‌توان نام ایرانی‌های زیادی را دید که در حوزه‌های صنعت، تکنولوژی و تولید فعالیت می‌کنند و موفق شده‌اند با تلاش و پشتکار خود به ثروث زیادی دست پیدا کنند.

تعدادی از این ایرانی‌های ثروتمند، زنانی هستند که در زمینه‌های مختلفی چون مد و پوشاک، تکنولوژی و صنعت نام خود را در بین موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد ایران و جهان ثبت کرده‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم با ده مورد از زنان کارآفرین ایرانی که در خارج از کشور سکونت دارند آشنا شویم. این رده‌بندی براساس میزان ارزش دارایی این افراد تنظیم شده است. با ما باشید.

انوشه انصاری

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

انوشه مهندس آمریکایی مقیم ایرانی و رئیس شرکت Prodea Systems است. او به عنوان مدیرعامل Telecom Technologies و Inc هم فعالیت داشته است. انوشه همچنین چهارمین مسافر فضایی تحت حمایت خود و اولین بانویی بود که با تأمین مالی خود به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کرد. او روی لباس فضانوردی خود، دو پرچم ایران و آمریکا را نقش کرده بود که بازخورد مثبت زیادی در بین جامعه ایرانی داشت. از همواره به عنوان پولدارترین زن ایرانی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: با ارزش ترین پول های جهان 2021

پریسا تبریز

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

پریسا تبریز درست چند ماه پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۷ به استخدام شرکت گوگل درآمد و به عنوان مدیر و متخصص امنیت در این غول دنیای فناوری فعالیت کرد. پولدارترین زن ایرانی که با افتخار پرچم ایران را در گوگل بالا برده است.

او همچنین رئیس تیم و در اغلب اوقات مسئول امنیت Chrome است. پریسا تبریز اکنون یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهره‌های شرکت گوگل است. کار او هک کردن سرویس‌های گوگل به عنوان یک هکر «کلاه سفید» بوده و علیه هکرهای مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان 2021

شهرزاد رفعتی

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

شهرزاد آغازگر BroadbandTV Corp ، یک شرکت پخش دیجیتال است که بزرگترین مجموعه چند پلتفرمی را در جهان اداره می‌کند. شهرزاد به عنوان بنیانگذار فناوری و آرکی تایپ تجاری شناخته شده است که باعث ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های بزرگ نمایش تجاری مانند NBA شد.

شهرزاد رفعتی، دختر ایرانی مقیم کانادا تا سال ۲۰۰۰ در کشورمان زندگی می‌کرد و سپس به کانادا مهاجرت کرد و حتی یک‌بار به عنوان برترین زن کارآفرین این کشور هم معرفی شد. رفعتی در عرض هزار روز اول کاری در شرکت تازه تاسیس خود با ارائه‌دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد و اکنون این موسسه، ۳۱۹ میلیون کاربر دارد. Broadband TV یک شرکت رسانه‌ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل های 2021

سحر هاشمی

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

سحر هاشمی، بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس، اکنون با ثروت ۳۵ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. او اکنون صاحب حدود ۱۱۰ شعبه از این کافی شاپ‌ها در سراسر بریتانیا است. سحر به عنوان خالق زنجیره‌ای نوعی قهوه به نام Coffee Republic و مارک شیرینی به نام Skinny Candy شناخته می‌شود. او یک سخنران ثابت و مدرس مهم در موضوعاتی مانند انقلاب و کارآفرینی است. سحر هاشمی همچنین تا به حال چند کتاب پرفروش در زمینه کاری خود نوشته است. او در سال ۲۰۱۱ به انجمن کارآفرینان بریتانیا دعوت شد تا در مورد تدابیر کارآفرینی به دولت پیشنهاداتی بدهد. این کارآفرین در ژوئن سال ۲۰۱۲ عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا برای خدمت رسانی به اقتصاد و خیریه‌های کشور را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: بی ارزش ترین پول های جهان 2021

رکسانا ورزا

زنان کارآفرین ایرانی

رکسانا ورزا در آمریکا به دنیا آمده و تحصیلات خود را در زمینه زبان فرانسوی و اقتصاد سیاسی گذرانده است، اما در ادامه مسیر زندگی او به سمت استارت اپ کشیده شد. او در حال حاضر مدیر Station F، بزرگترین پردیس جهانی استارت اپ‌ها و مدیر استارت اپ‌های مایکروسافت در فرانسه است. رکسانا به سه زبان زنده دنیا مسلط است، همچنین سفیر بیماری صرع است. همچنین وب‌سایت بیزینس اینسایدر، رکسانا ورزا را به عنوان ششمین بانوی موفق زیر ۳۰ سال در حوزه تکنولوژی معرفی کرده است. او حتی یک بار به دیدار با رئیس جمهور فرانسه دعوت شده تا از مشکلات استارت اپ‌ها بگوید.

ثریا دارابی

ثریا دارابی یکی از موفق‌ترین ایرانی تبارهای ساکن آمریکاست. موسس وبسایت موفق Zady در حوزه مد، فشن و همچنین یکی از بنیان گذاران وبسایت پرطرفدار Foodspotting است. او لباس‌های شیک و ماندگار تولید و عرضه می‌کند و در وبسایت خود به کاربران نشان می‌دهد لباس‌هایشان چطور و به چه شکل تهیه می‌شوند. این کالاها با کمترین تاثیر منفی روی محیط زیست در کنار قیمت‌های عالی و تولید سریع ارائه می‌شوند.

نگین میرصالحی

زنان کارآفرین ایرانی

نگین میرصالحی مدل مشهور ایرانی است. او همچنین یک فشن بلاگر حرفه‌ای است که در پیج اینستاگرم خود، حدود 3.5 میلیون دنبال کننده دارد، و همچنین صاحب برند گیسوست که سعی در گسترش آن دارد. اینستاگرام او مملو از عکس‌های مسافرت‌ها، لباس‌ها و استایل شخصی اوست که با طرفداران خود به اشتراک می‌گذارد.

ثروتمندترین زنان ایران در داخل کشور

جهان امروز جهان رقابت، موفقیت و توسعه است اما متاسفانه امروزه شاهد شکاف جنسیتی نسبت به استفاده از ظرفیت‌های زنان در جامعه هستیم. به‌طوری که براساس آمارها از ۲۴ میلیون شغل تنها ۴ میلیون شغل سهم زنان است که سبب شده زنان در مالکیت درصد پایینی داشته باشند.
به علت ضوابطی که در ایران وجود دارد و دسترسی نداشتن اداره آمار به داده‌های درآمدی افراد، مقدار درآمد زنان کارآفرین مشخص نیست، اما به این علت که آن‌ها در جامعه مردسالار ایران توانسته‌اند با تلاش و پشتکار از موانع بسیار مشکل عبور کنند، خودشان را ثابت کنند و به اهداف خود دست پیدا کنند بدون در نظر گرفتن معیار مادی هم ثروتمند محسوب می‌شوند. در زیر نام تعدادی از این زنان موفق آورده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

فاطمه مقیمی

زنان کارآفرین ایرانی

سیده‌ فـاطمه مقیمی، نخستین بانوی زن ایرانی است که توانست یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت کند. او یک کارآفرین موفق است، نخستین زنی است که مجوز شرکت حمل‌ونقل را گرفته است و همچنین از او به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایران در محافل اقتصادی نام برده می‌شود.

مقام و جایگاه‌های کاری که او تاکنون داشته و دارد ۳ دوره عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، ۱۲ سال عضویت و ریاست بخش حل اختلاف و رسیدگی به شکایات تجار، شرکت‌ها و رانندگان و… است. او در این سمت‌ توانسته بیش از ۹۵درصد این پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین مختومه کند.

مقیمی همچنین عضو انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای مختلف و مدیرعامل انجمن ملی زنان کارآفرین و عضو گروه مطالعاتی و تحقیقاتی کریدور شمال- جنوب است.
مقیمی در سال 2012 به عنوان کارآفرین برتر جهان اسلام شناخته شد. همچنین فاطمه مقیمی برای انتخابات نمایندگان مجلس در سال 94 هم کاندید شده است. او دارای دو تابعیت ایران و کاناداست و در حال حاضر به همراه دو فرزند خود در ایران زندگی می کند.

بیشتر بخوانید: اضافه کاری در سال 1400

بنفشه صدیق

زنان کارآفرین ایرانی
ثروتمندترین زنان ایران

بنفشه صدیق، موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است. او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیر عامل انجمن ملی زنان کارآفرین است و سابقه‌های دیگری همچون رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه مرسل، عضو هیات مدیره موسسه توانمندی‌های زنان آسیا، عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو، عضو انجمن تحقیق و توسعه صنایع ایران و عضو انجمن مدیران صنایع ساوه را هم در کارنامه خود دارد. اشتغال زایی او باعث شده تا به او لقب موفق‌ ترین کارآفرین زن ایرانی بدهند.

آزاده داننده

زنان کارآفرین ایرانی
پولدارترین زن ایرانی

آزاده داننده با تحصیلات تا مقطع لیسانس مهندسی و علوم کامپیوتر در گروه کالایی ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند و مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و یک مجموعه موفق و شناخته شده در این حوزه است.

داننده عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و عضو انجمن زنان کارآفرین است و در محیط کاری مجموعه‌ای که مدیریت می‌کند به طور کامل از پرسنل خانم استفاده شده که بسیار موفق است.

بیشتر بخوانید: دستمزد روزانه در سال 1400

مرضیه سنوئی محصل

زنان کارآفرین ایرانی
موفق ترین کارآفرین زن ایرانی

مرضیه سنوئی محصل کارشناس شیمی است و در گروه کالایی صنایع غذایی فعالیت می‌کند. او همچنین مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

او عضو فعال انجمن گیاهان دارویی، عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان کشور، عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عضو انجمن مدیران استان خراسان، عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان، عضو اتحادیه صادرکنندگان کشور و عضو انجمن توسعه و ترویج تولید و تجارت محصولات حلال است.

دریافت گواهی عنوان واحد فناور برتر در پارک‌های علم و فناوری کشور، لوح تقدیر از استانداری خراسان رضوی، تاییدیه علمی از پژوهشکده، لوح تقدیر از اتاق بازرگانی به عنوان بانوی برتر صنعت، عنوان واحد نمونه از جهاد کشاورزی خراسان، عنوان واحد نمونه از اداره نظارت خراسان و چندین لوح و گواهینامه دیگر از جمله موفقیت‌های اوست.

بیشتر بخوانید: همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400

سهیلا سلحشور کردستانی

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

سهیلا سلحشور کردستانی دارای مدرک فوق دکترای تخصصی بیولوژی است و از فعالان شناخته شده و موفق گروه کالایی تجهیزات پزشکی و دارویی است. دکتر کردستانی مدیرعامل شرکت کیتوتک است که در سال ۱۳۸۰ به دست خود او تاسیس شد و حالا از موفق‌ترین شرکت‌های این حوزه و دارای معروفیت جهانی است.

سلحشور کردستانی ۲۲ مورد اختراع ثبت شده دارد و بیش از ۵۰ مقاله را در ژورنال‌ها و نشریه‌های داخلی و خارجی منتشر کرده و همچنین دو کتاب هم در حوزه کاری خود چاپ کرده است.

بیشتر بخوانید: سهام عدالت در سال 1400

مژگان روستایی

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

مژگان روستایی شش هفت سال پیش، کارمندی بود مانند خیلی از کارمندان زن در مناطق جنوبی کشور. اما به علت علاقه‌ای که به حیوانات و به خصوص کروکودیل‌ها داشت تصمیم گرفت حوزه کاری خود را عوض کند. او اکنون با کروکودیل‎ها، به یک چهره سرشناس کارآفرین جهانی تبدیل شده است. شهرت او، اکنون به رسانه‌های مکتوب و تصویری جهان رسیده و بهمن ۹۴، تندیس بانوی کارآفرین ایران را از دست معاون اول رییس جمهور دریافت کرد. ایده او باعث شده تا به عنوان موفق ترین کارآفرین زن ایرانی شناخته شود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی دیگو مارادونا 

هدیه تهرانی

زنان کارآفرین ایرانی
موفق ترین کارآفرین زن ایرانی

هدیه تهرانی متولد 1351 بازیگر شاید کم کار این روزهای سینمای ایران است که در دهه 80 ثروتمند ترین بازیگر زن ایرانی بوده است. حتی در این روزها که فعالیت سینمایی خانم تهرانی محدود شده است اما بازهم دستمزد ایشان از بسیاری از بازیگران مطرح بیشتر است. رقم او در این روزها مشخص نیست، اما گهگاه می‌بینیم که او در لیست میلیاردی‌های سینما قرار گرفته است.

نازنین دانشور

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

نازنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفت. سپس به آلمان رفت و پس از چند سال دوباره به ایران بازگشت و شرکت تخفیفان را راه اندازی کرد.

تخفیفان بستری‌ است برای ارایه تمامی انواع خدمات و محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره، از رستوران‌ها و مراکز تفریحی تا انواع محصولات و سفر. ایده اینکه یک سایت تخفیف در ایران راه اندازی شود، تا آن روز به ذهن کسی خطور نکرده بود.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری 1400

 

تبسم لطیفی

زنان کارآفرین ایرانی
زنان کارآفرین ایرانی

تبسم بنیان گذر استارتاپ مامان پز است و جزو زنان کارآفرین ایران است. او فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است. مامان پز شبکه‎ای از آشپزها در منزل هستند. این خانم‌های خانه‌دار به سفارش مشتریان غذاهای خانگی درست می‌کنند و به دست مشتریان می‌رسانند.

با خواندن داستان این زنان موفق متوجه می‌شوید که رسیدن به اهداف سخت با تلاش مستمر دور از انتظار نیست. اگر زنان ایرانی توانمندی‌های خود را شناخته ودیدگاه‌های جنسیتی را از خود دور کنند می‌توانند به هرآنچه که می‌خواهند و علاقه‌مندند دست پیدا کنند. درواقع با استفاده از زمان‌های مرده و اوقات فراغتی که در زندگی ماشینی در عصر ما فراهم شده می‌توان در عرصه کارآفرینی به خلاقیت دست زد و نوآوری آفرید.

زنان می‌توانند بی‌نظیر باشند. در دنیای امروز، زنان قادرند در موضع قدرت قرار گیرند و موفقیت‌های شگفتی را خلق کنند. آنان ثابت کرده اند زن ورای جذابیت‌های ظاهری‌اش می‌تواند ظاهر شود. هر زن موفق داستان خودش را دارد، اما این داستان‌های متفاوت در ویژگی‌هایی از جمله صبر، پشتکار، امیدواری، تلاش، داشتن اعتماد بنفس و نترسیدن از داشتن رویاهای بزرگ مشترکند.

هر زنی با استفاده از نیروی خلاق درونی خود می‌تواند از موفق‌ترین‌ها در حوزه مورد علاقه خود شود. ما در این لیست تعدادی از افراد مشهور که در دنیا نام‌آور هستند را معرفی کردیم، اما حتما شماهم زنان موفق و خلاقی را می‌شناسید که موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌اند، می‌توانید نام آن‌ها و داستان موفق ترین کارآفرین زن ایرانی را در قسمت نظرات بیاورید تا افراد بیشتری با آن‌ها و توانایی‌های آن‌ها آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص زنان کارآفرین ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    انگیزم با خوندن این مقاله ۱۰ برابررررر شددد
    به جرات میتونم بگم به جز خانم آزاده داننده که خیلی وقت پیش در موردشون تو دانشگاه کسب‌وکار خونده بودم بقیه رو نمیشناختم ممنونمممم😍😍😍

    پاسخ

    فاطمه دانشور رو یادتون رفت احتمالا. عالی

    پاسخ