;
coinex

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

پوکو از زیر مجموعه های موفق شیائومی است که توانسته گوشی های میان رده خوبی روانه بازار کند. در ادامه قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی پوکو M3 پرو بپردازیم.

شاید بتوان گفت که پوکو ام تری پرو ارزان ترین فایوجی بازار ایران است ولی این که بگوییم چنین گوشی اقتصادی ترین گوشی بازار است یا نه دشوار خواهد بود. در ادامه قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

گوشی های پوکو نیز مانند شیائومی به این دلیل که قابلیت های فراوان دارند و با مشخصات فنی چشمگیر و قیمت اقتصادی روانه بازار می شوند بسیار محبوب اند و گوشی پوکو ام تری پرو نیز وضعش به همین منوال است.

این گوشی در دو نسخه فورجی و فایوجی ارائه شده است و ارزان ترین گوشی هوشمند فایوجی است که در کنار اینترنت پرسرعت نسل پنجم، قابلیت های دیگری نیز دارد.

پوکو اِم تری پرو صاحب تراشه ای قدرتمند و نمایشگری با عملکرد سریع است. همچنین در زمینه طراحی زیباتر شده است و در ادامه قصد داریم نقد و بررسی جامعی نسبت به این گوشی داشته باشیم. بنابراین با تکراتو همراه ما باشید.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

پوکو سه سال پیش از شیائومی جدا شد و با استقلالی که کسب کرد به رقابت روی آورد. اکنون شاهد رونمایی و عرضه گوشی هوشمندی هستیم که بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود؛ چرا که قیمت چنین گوشی با مشخصات فنی و فایوجی باید بیشتر از اینها باشد.

اصولا شیائومی و زیر مجموعه های آن با هدف قبضه کردن بازار میان رده ها به فعالیت می پردازند؛ گر چه در زمینه تولید پرچمداران نیز موفق بوده اند. پوکو ام تری پرو عضو جدید گوشی پوکو ام تری است و مهمترین قابلیتی که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد، پشتیبانی از شبکه پرسرعت فایوجی است.

در ادامه بررسی ها می خواهیم طبق روند همیشگی مان در تکراتو، به نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو M3 پرو بپردازیم. پس با تکراتو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52 ؛ جدال تازه واردها

طراحی و ساخت: مشخصات فنی پوکو ام تری پرو

طراحی گوشی های هوشمند امروزه یکی از فاکتورهای مهمی است که کاربران در نظر می گیرند. از نحوه چینش ماژول دوربین ها و صفحه نمایش گرفته تا قاب پشتی گوشی و نیز درگاه های فیزیکی برای علاقه مندان دنیای گوشی های هوشمند بسیار مهم است. تا به حال فکر کرده اید که چرا فروشندگان گوشی های موبایل، قسمتی را برای ویترین نمایشگاه خود اختصاص می‌دهند؟

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
گوشی شیائومی پوکو M3 پرو / مشخصات شیائومی Poco M3 Pro

شاید فکر کنید که طراحی گوشی پوکو ام تری پرو شباهت های زیادی به عضو معمولی آن دارد اما باید خدمت شما خواننده گرامی عرض کنیم که چنین شباهتی وجود ندارد. دیگر خبری از شخصیت های بازی میان ما نیست و در ساخت و طراحی گوشی شیائومی پوکو M3 پرو از بدنه پلاستیکی استفاده شده است.

این بدنه که براق است با شکل و شمایلی که دارد، کاربر را به یاد گوشی های گران قیمت می‌اندازد. پوکو در زمینه طیف رنگی گوشی دو رنگ جدید به آن افزوده است و در پنل پشتی و زیرِ قطاری از ماژول های دوربین شاهد لوگوی نسبتا غول آسای POCO هستیم. البته علاقه مندان این برند می دانند که سازندگان این گوشی ها علاقه زیادی به لوگوهای بزرگ دارند.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو در سه رنگ عرضه شده است که می توان رنگ خاکستری، آبی براق و زرد را دید. البته بخشی از پنل پشتی و قسمتی که ماژول دوربین قرار گرفته است در تمام رنگ ها به رنگ ثابت مشکی است.

چنین ترکیب رنگی ممکن است برای عده ای جذاب باشد و برای عده دیگری خیر ولی آنچه به نظر ما منجر به زیباتر شدن گوشی پوکو ام تری پرو می شد، ترکیب رنگی یکپارچه و ماتی است که بهتر بود سازندگان در این سری تاکیدشان را از روی لوگوی گوشی بر می‌داشتند. به هر حال در زمینه طراحی و زیبایی همه چیز نسبی است و نمی‌توان نسخه ای یکسان پیچید.

از آنجایی که این گوشی دارای بدنه پلاستیکی براق است، به آسانی آثار چربی و اثر انگشت را نمایان می کند و این می تواند برای کسانی که دست هایشان مدام عرق می کند فاجعه بار باشد.

چینی ها در رابطه با ضخامت و ابعاد گوشی کمی حوصله به خرج داده اند. به طوری که شاهد گوشی باریکی هستیم که با عرض کمش سبک محسوب می‌شود. این ابعاد نسبت به نسخه استاندارد گوشی بهبود یافته‌اند.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو دارای نمایشگری 6.5 اینچی است. صفحه نمایش این گوشی تقریبا کل قاب جلویی را اشغال کرده است به طوری که فقط یک حاشیه نسبتا قطور در پایین صفحه قرار دارد. خبری از ناچ قطره ای نیست و دوربین سلفی داخل حفره ای که در دل نمایشگر است قرار دارد.

از نمایشگر گوشی پوکو ام تری پرو شیشه ای از جنس گوریلا گلس 3 محافظت می کند و باید بگوییم که دیگر خبری از فلش ال ای دی برای نشان دادن اعلانات شما نیست. در قسمت کادر مستطیلی گوشی شاهد برآمدگی نسبتا قطوری هستیم که باعث می شود گوشی روی سطوحی مثل میز لق بخورد. از همه اینها که بگذریم گوشی ساختار خوبی دارد و خوش دست به حساب می آید.

روی فریم سمت راست کلیدهای پاور و تنظیم صدا قرار دارند و به قرینه این دکمه ها در سمت چپ فریم، شاهد پورت هیبریدی سیمکارت و کارت حافظه هستیم. کلید پاور که در سمت راست قرار دارد علاوه بر وظیفه روشن کردن گوشی، وظیفه سنسور اثر انگشت را بر عهده دارد.

سرعت این حسگر خوب است و همین باعث می شود زمانی که گوشی در جیب شماست، بارها با دستتان تماس پیدا کند و روشن و خاموش شود. این مورد می تواند موجب آزار شما شود.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو فایوجی خوشبختانه از جک 3.5 میلی متری هدفون برخوردار است که روی لبه بالایی آن قرار گرفته و در کنار آن روزنه میکروفون و ماژول بلاستر را می‌بینیم.

طبیعتا درگاه شارژ گوشی تایپ سی، دریچه اسپیکر و میکرون مکالمه روی لبه پایین صفحه نمایشگر تعبیه شده‌اند. ما در مدل استاندارد پوکو ام تری شاهد وجود اسپیکر استریو بودیم اما در نسخه پرو این گوشی خبری از این اسپیکر نیست. علاوه بر این این دستگاه دارای گواهی IP ضد آب و گرد و غبار ندارد و کاربران نباید به مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار دل خوش باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های وان پلاس

صفحه نمایش: مشخصات شیائومی Poco M3 Pro

نمایشگر گوشی همان طور که بارها گفته ایم از قسمت های مهم گوشی هوشمند است زیرا تمام پردازش های ریز و درشت را به صورت پیکسل های فشرده کنار هم قرار می دهد تا بتوانیم آن‌ها را با وضوح و به صورت تصاویر ببینیم.

اکثر کاربرانی که قصد خرید گوشی دارند به صفحه نمایش اهمیت خاصی نمی دهند و تفاوت نمایشگرهای مختلف را نمی‌دانند. باید به عنوان یک کاربر بدانید که صفحه نمایش های مختلفی وجود دارد که کیفیت تصویر در آن‌ها متفاوت است و حتی سرعت نمایش تصاویر نیز روی انواع مختلف نمایشگرها متفاوت است.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
گوشی شیائومی پوکو M3 پرو / قیمت Poco M3 Pro

گوشی پوکو ام تری پرو فایوجی صاحب نمایشگری 6.5 اینچی است که پنل آن از نوع IPS LCD است. چنین صفحه نمایشی می تواند کیفیت تصاویر 2400 در 1080 را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین این نمایشگر از نسبت تصویر 20:9 که در اکثر گوشی های این رده قابل قبول است و تراکم پیکسلی خوب 405 پیکسل بر اینچ را برای شما به ارمغان می‌آورد. در مقام مقایسه با نسخه استاندارد گوشی باید بگوییم که گوشی شیائومی پوکو M3 پرو نسبت به عضو معمولی خانواده‌اش، از صفحه نمایشی کوچک تر و کشیده تر برخوردار است اما از قابلیت های جذاب این گوشی نرخ تازه سازی 90 هرتزی است.

شاید برایتان سوال باشد که چنین عددی چه تاثیری بر کیفیت تصویر می گذارد؟ باید خاطر نشان سازیم که رفرش ریت 90 هرتز بر نرمی و روان اجرا شدن انیمیشن ها به هنگام گشت زنی در وب می انجامد.

پوکو مدعی است که نرخ تازه سازی در پوکو ام تری پرو فایوجی بر اساس محتوای در حال نمایش تغییر می کند. مثلا زمانی که ویدئوهای 30 فریم بر ثانیه پخش می شود این نرخ 30 هرتز است.

زمانی که محتوای آماری و استاتیک در حال نمایش است نرخ به60 تغییر خواهد کرد و هنگامی که ویدئوهای با 60 فریم بر ثانیه پخش می شود نرخ روی60 می رود. نرخ تازه سازی 90 هرتز نیزهنگام اسکرول روی نمایشگر باقی می ماند.

البته تست هایی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که این نرخ روی 60 و 90 متغیر بوده است و در زمان اجرای بازی ها و برخی اپلیکیشن ها به شاهد نرخ نوسازی 60 هرتزی هستیم و در باقی شرایط نرخ روی 90 می باشد.

متاسفانه گوشی پوکو ام تری پرو از محتوای اچ دی آر پشتیبانی نمی‌کند. سازندگان چینی این گوشی مدعی اند که گوشی شیائومی پوکو M3 پرو روشنایی صفحه ای در حد 400 نیت دارد اما مطابق تست هایی که انجام شده است می‌توان فهمید که چنین ادعایی بی اساس و فریبنده است.

طبق آزمایشات انجام شده، بیشترین روشنایی نمایشگر در حالت دستی و خودکار عددی به ترتیب 228 و 231 بود که با عدد مذکور اختلاف زیادی دارد. این اعداد نشانگر آن هستند که صفحه نمایش پوکو ام تری پرو زیر نور آفتاب خوانایی خوبی ندارد. گرچه با کنتراست صفحه خوبی رو به رو نیستیم اما می توان گفت در تاریکی شب چشمانتان اذیت نمی شود.

این گوشی در تنظیمات صفحه نمایش خود سه پروفایل که در دیگر گوشی های میان رده هم وجود دارد را داراست. پروفایل رنگی خودکار، استاندارد و اشباع رنگ هر کدام در فضای رنگی اس آر جی بی (SRGB) تعریف شده‌اند. باید بگوییم که پروفایل خودکار و اشباع رنگ دقت کمی دارند و بیشتر به رنگ های سرد متمایل اند ولی در پروفایل استاندارد دقت رنگ نسبتا خوب و تعادل دمای رنگ ها هستیم.

در عضو معمولی پوکو ام تری شاهد وجود دو اسپیکر هستیم که این تعداد در نسخه پرو به یک کاهش یافته ولی به لحاظ حجم صدا و شفافیت عضو پرو بهتر از سایر میان رده ها عمل می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های ریلمی

دوربین: مشخصات فنی پوکو ام تری پرو

دوربین برای اکثر کاربرانی که میان رده ها را انتخاب می کنند مهم است و دوست دارند با یک میان رده بتوانند عکس های باکیفیتی ثبت کنند. دوربین گوشی شیائومی پوکو M3 پرو با نسخه معمولی اش تفاوت زیادی ندارد.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری 48 مگاپیکسلی است و دو لنز 2 مگاپیکسلی برای سنجش عمق وجود دارد که یکی از آن‌ها به ثبت عکس های ماکرو می‌پردازد. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسل است و دیگر در چینش دوربین ها خبری از لنز فوق عریض نیست.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
گوشی شیائومی پوکو M3 پرو / گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

سنسور اصلی پوکو ام تری پرو فایوجی 48 مگاپیکسل است و ساخته شرکت اُمنی ویژن است و مدل آن OV48B است. لنز عریض 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم 1.8 به جذب نور بیشتر کمک می کند. این لنز از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره مند است و می توانید در محیط های تاریک از الگوریتم حالت شب شیائومی استفاده کنید و به ثبت تصاویر بپردازید.

سنسور 48 مگاپیکسلی از قابلیت Quad Bayer استفاده میکند و این فیلتر وظیفه اش این است که 4 پیکسل اطراف را به یک رنگ در می آورد تا عکسی با ابعاد 12 مگاپیکسل ذخیره شود. این فیلتر نور زیادی را جذب می‌کند و وضوح تصاویر را بالا می برد.

جزئیات برای گوشی شیائومی پوکو M3 پرو از اهمیت برخوردار است و اگر جزئیات پیچیده ای همچون شاخ و برگ درختان را در طبیعت کنار بگذاریم و آن قدر دقیق نشویم، می‌توانیم از ثبت تصاویر با پردازش جزئیات نسبتا خوب لذت ببریم.

سازندگان چینی این گوشی به صورت پیشفرض اچ دی آر را غیرفعال کرده اند و این کار باعث می شود که با جزئیات کمتری در روشنایی مواجه شوید. اما زمانی که این حالت را فعال کنید بخشی از جزئیات نیز به همراه آن می آیند.

دوربین پوکو M3 پرو در پردازش رنگ ها در روشنایی روز عملکرد مناسبی دارد. اگر می‌خواهید در تاریکی شب عکاسی کنید نیز این گوشی رضایت شما را جلب خواهد کرد.

متاسفانه عکس هایی که در حالت خودکار ثبت می شوند پر از نویز هستند و در قسمت های روشن عکس نیز جزئیات از دست می‌روند. البته اگر حالت شب را برگزینید، این نواحی به نقطه تعادل می رسد ولی از آن طرف هر چه نویز ها کمتر شود از آن طرف شاهد از دست رفتن بیشتر جزئیات خواهیم بود.

پوکو ام تری پرو در ابعاد 48 مگاپیکسل تصاویری برایتان ثبت می کند که در آن جزئیات بیشتری حضور دارند. همان طور که گفتیم یکی از ماژول های دوربین این گوشی 2 مگاپیکسلی و برای سنجش عمق است. با این ماژول می توانید سوژه را از پس زمینه به راحتی تفکیک کنید.

در بخش دوربین سلفی و عکس هایی که با آن ثبت می شوند باید گفت که چنین تصاویری گستره داینامیکی شان محدود است اما اگر به قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی پوکو ام تری پرو نگاه دقیقی بیندازیم، به این نکته پی می بریم که این سطح از جزئیات و رنگ برای آن مناسب تلقی می‌شود. همان طور که انتظار داشتیم در مکان های کم نور و نسبتا تاریک، تصاویر دوربین سلفی از جزئیات کم و روشنایی نسبتا اندکی برخوردار بودند.

در کنار لنز 2 مگاپیکسلی عمق سنج همیشه شاهد وجود یک ماژول 2 مگاپیکسلی ماکرو هستیم و گویا سازندگان چینی این دستگاه ها برای اینکه جای عریضه خالی نباشد آن را در طراحی لحاظ می‌کنند.

لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با 2.4 گشودگی دیافراگم و بدون فوکوس خودکار عکس هایی را به ثبت می‌رساند که به لحاظ جزئیات عملکرد خوبی ندارند و تمایل به رنگ های گرم دارند.

در زمینه ویدئوهایی که با دوربین گوشی شیائومی پوکو M3 پرو می‌توان ضبط کرد باید بگوییم که وضوح آن‌ها 1080 خواهد بود. این ویدئوها با نرخ 30 فریم بر ثانیه و بیت ریت 20 مگابیت بر ثانیه خواهند بود و اگر جزئیات برای شما مهم است و تمایل دارید از کنتراست خوبی بهره‌مند شوید، باید بگوییم که پوکو M3 پرو در این رنج قیمتی مناسب ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو

بهترین گوشی های اوپو

سخت افزار: مشخصات شیائومی Poco M3 Pro

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
مشخصات فنی پوکو ام تری پرو / مشخصات شیائومی Poco M3 Pro

پوکو M3 پرو فایوجی از تراشه ای بهره می برد که ساخته کمپانی تایوانی مدیاتک است. تراشه دایمنسیتی 700 مدیاتک دقیقا در ردمی نوت 10 نیز به کار رفته است.

این تراشه را اگر بخواهیم با یکی از تراشه های کوالکام مقایسه کنیم باید بگوییم که روی کاغذ دایمنسیتی 700 برابر با اسنپدراگون 730 است اما در عملکرد مسلما این گونه نیست.

پردازنده مرکزی این تراشه 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی است و از 6 هسته کم مصرف 2.0 گیگاهرتزی به عنوان سی پی یو استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این تراشه مالی جی 57 است که پردازش و سرعت و کیفیت بصری را تامین می‌کند.

به لطف دایمنسیتی 700 شاهد پشتیبانی پوکو ام تری پرو از اتصال شبکه فایوجی هستیم که حداکثر سرعت دانلود را تا 2.77 گیگابیت بر ثانیه می‌رساند. شبکه وای فای 5 و بلوتوث نسخه 5.1 از سایر قابلیت هایی است که به لطف تراشه مدیاتک در اختیار کاربر قرار دارد. تراشه دایمنسیتی 700 قادر است تا ویدئوهایی با وضوح 2K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند اما این عدد برای پوکو 1080 است.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو از حافظه رم 4 یا 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 و 128 بهره می برد. رم این دستگاه از نوع LPDDR4X است و نمی توان گفت حافظه این دستگاه پرسرعت است زیرا از نسخه UFS 2.2 بهره مند است. البته کاربران نباید نگران چیزی باشند زیرا می توان از طریق درگاه میکرو اس دی حافظه را ارتقا داد.

در زمینه گرافیک این دستگاه باید گفت که پوکو ام تری پرو در مقایسه با نسخه استاندارد خود، پیشرفت چشمگیری دارد. توان پردازش گرافیکی این گوشی 290 درصد افزایش را تجربه کرده است و این عدد به صورت درصدی در پردازش سی پی یو 25 درصد بهبود را نمایش می دهد.

یکی از تست هایی که برای قدرت پردازشگر می توان انجام داد سرعت و کیفیت اجرای بازی های سنگین روی گوشی است. در این راستا گوشی شیائومی پوکو M3 پرو برای مثال در بازی پابجی گرافیک اچ دی و نرخ فریم 30 را به اجرا می گذارد که البته می توان این نرخ را تا 40 فریم بر ثانیه افزایش داد و کافی است از طریق تنظیمات حالت Smooth یا نرم و روان را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

نرم افزار: مشخصات فنی پوکو ام تری پرو

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
گوشی شیائومی پوکو M3 پرو / قیمت Poco M3 Pro

اندروید پیش فرض پوکو ام تری پرو 11 است که از رابط کاربری که انحصاری شیائومی است یعنی MIUI استفاده می کند. شرکت پوکو برای اینکه تمایزی برای این گوشی با سایر هم رده هایش ایجاد کند از لانچر مختص خود با نام پوکو لانچر بهره می‌برد.

این لانچر امکانات جالب توجهی با خود دارد که می توان به پشتیبانی از بسته های آیکون موجود در گوگل پلی، شخصی سازی قالب و اندازه آیکون ها، مخفی کردن اپلیکیشن ها، شخصی سازی و پوشه بندی فهرست اپلیکیشن و قفل کردن گوشی با دو بار ضربه روی نمایشگر اشاره کرد.

این گوشی از رابط کاربری MIUI 12 استفاده می کند. تعداد برنامه هایی که روی این گوشی نصب است می تواند کاربر را آزار دهد و به فکر حذف آنها بیندازد. سازندگان پوکو M3 پرو برنامه ها و بازی های مختلفی را روی این گوشی نصب کرده اند و مسلما چنین حجمی از برنامه ها برای اکثر کاربران کاربردی ندارد. نکته خوب اینجاست که می توانید هر کدام از این برنامه ها را با چند کلیک ساده حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

باتری و قیمت: قیمت Poco M3 Pro

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو
مشخصات فنی پوکو ام تری پرو / قیمت Poco M3 Pro

باتری گوشی یکی از مهمترین اجزایی بوده که برای اکثر کاربران مهم است. شما هم دوست دارید که دو روز کامل با گوشی هوشمندتان وقت بگذرانید بی آنکه نیازی به شارژ گوشی پیدا کنید. دوام باتری از مولفه های مهمی است که کاربران به آن توجه خاصی دارند.

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو فایوجی دارای باتری 5000 میلی آمپری است که برای تامین انرژی این گوشی به کار می رود. در مقایسه با عضو استاندارد این گوشی باید گفت که عضو پرو حدود 17 درصد ظرفیت کمتری دارد.

شارژر 18 واتی گوشی می تواند این دستگاه را در 2 ساعت به طور کامل شارژ کند که البته در قیاس با رقبای خود نسبتا ضعیف عمل می کند. سازندگان پوکو ام تری پرو مدعی اند که این گوشی می تواند تا 2 روز کامل نیازهای کاربران را برآورده کند.

طبق آزمایشاتی که روی گوشی انجام شده تا صحت ادعای چینی ها بررسی شود، این گوشی در زمینه شارژدهی آنچنان که سازندگانش می گویند عملکرد چشمگیری ندارد.

البته باید خاطر نشان سازیم که چنان چه استفاده سنگینی از گوشی نکنید و روشنایی نمایشگر را روی 80 درصد تنظیم کنید، قادر خواهید بود تا دو روز از آن بهره مند شوید. قیمت این دستگاه در حال حاضر 180 یورو می باشد که بسته به حافظه رم و داخلی متغیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

جمع بندی

در پایان باید گفت که این گوشی با پشتیبانی از اتصال فایوجی ارزان ترین گوشی فایوجی محسوب می شود. دسترسی به سرعت اینترنت بالا را نمی توان تنها قابلیت و مزیت گوشی شیائومی پوکو M3 پرو دانست بلکه باید نسبت به رقبای کره ای آن گفت که این گوشی عملکرد بهتری دارد. طراحی گوشی همان طور که گفتیم خوش دست است و کاربر را آزار نمی دهد.

تجربه عکاسی با این گوشی برایتان لذت بخش خواهد بود. البته هیچ گوشی بی نقص نیست و پوکو ام تری هم از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگر این گوشی و باتری و شارژدهی آن دچار کاستی هایی است و در رقابت با گوشی مثل ردمی نوت 10 به چالش سختی دعوت می‌شود.

در کل اگر برایتان اتصال به شبکه فایوجی مهم است و دوست دارید روز تا شب بازی کنید این گوشی را به شما توصیه می کنیم و در غیر این صورت بد نیست به ردمی نوت 10 هم نگاهی بیندازید.

از نکات مثبتی که پیرامون گوشی وجود دارد می توان به نمایشگر 90 هرتزی و پنل IPS LCD، عملکرد خوب دوربین در روشنایی روز اشاره کرد. گوشی شیائومی پوکو M3 پرو در میان سایر رقبا از سرعت بهتری برخوردار است و همان طور که گفتیم فایوجی است.

اما آنچه برای کاربران ناخوشایند است روشنایی کم نمایشگر است. شاید اگر سازندگان چینی اسپیکر استریو را حذف نمی‌کردند با گوشی بهتری از نظر صدا مواجه بودیم.

گرچه این اسپیکر در سایر گوشی های میان رده نیز از شفافیت صدا برخوردار نیست اما بودن آن بهتر از نبودنش است. همچنین کاربران انتظار داشتندکه عضو پرو در قسمت باتری عملکرد بهتری داشته باشد نه اینکه ظرفیت باتری نسبت به نسخه عادی کمتر شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص گوشی شیائومی پوکو M3 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر