;
coinex

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

شیائومی از برندهای مطرحی است که در زمینه تولید میان رده‌های اقتصادی فعالیت خوبی دارد. اکنون قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 بپردازیم.

شیائومی همیشه می‌خواهد در کنار مشخصات فنی رضایت بخش، قیمت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه ای ارائه دهد. پس از ردمی نوت 8 و 9 حالا زمان آن رسیده تا به معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 بپردازیم.

زمانی که ردمی نوت 8 و 9 معرفی شد، به لطف مشخصات فنی و قابلیت های خوبی که داشتند، توانستند حتی پس از ماه ها معرفی و عرضه در صدر برترین های شیائومی باشند. چنین محصولاتی در بازار ایران به شدت پر طرفدار اند زیرا قیمت های مناسبی دارند.

در این بین و پس از معرفی این دو گوشی اکنون با سری جدید این خانواده یعنی گوشی ردمی نوت 10 رو به رو هستیم. این گوشی هوشمند در این شرایط وظایف مهمی بر عهده دارد چرا که باید بتواند جای خالی نسل های قبلی خود را پر کند و کاربران و علاقه مندان این برند را راضی کند. در ادامه با بررسی جامع گوشی شیائومی ردمی نوت 10 همراه شما خواهیم بود. با تکراتو باشید.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10

ردمی نوت 10 را اگر بخواهیم با نسل های قبلی اش مقایسه کنیم مسلما پیشرفتهای خوبی داشته است. این گوشی که در رده میان رده ها قرار دارد از نمایشگری OLED، اسپیکر استریو و یک چیپست قدرتمند برخوردار است و نسبت به گذشته سبک تر شده.

این گوشی باید در حال حاضر با سایر هم رده ای های خودش در برند شیائومی و سامسونگ به رقابت بپردازد. قیمت این محصول در بازه پنج تا هفت میلیون تومان است و بسته به میزان حافظه رم و داخلی قیمت آن متغیر خواهد بود. از جمله محصولاتی که گوشی ردمی نوت 10 باید با آن به رقابت بپردازد می توان به شیائومی پوکو ایکس 3 و ردمی نوت 9 پرو اشاره کرد. در برند سامسونگ نیز گلکسی A32 و گلکسی A51 می توانند رقبای سرسخت آن باشند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52 ؛ جدال تازه واردها

بهترین گوشی های 2021

طراحی و ساخت: مشخصات فنی ردمی نوت 10

مشخصات فنی ردمی نوت 10

طراحی گوشی های هوشمند امروزه یکی از فاکتورهای مهمی است که کاربران در نظر می گیرند. از نحوه چینش ماژول دوربین ها و صفحه نمایش گرفته تا قاب پشتی گوشی و نیز درگاه های فیزیکی برای علاقه مندان دنیای گوشی های هوشمند بسیار مهم است.

تا به حال فکر کرده اید که چرا فروشندگان گوشی های موبایل، قسمتی را برای ویترین نمایشگاه خود اختصاص می دهند؟ در ادامه همراه ما باشید تا درباره طراحی و کیفیت ساخت این گوشی بیشتر بدانیم.

می توان گفت که ردمی نوت 10 در بخش ظاهری تغییرات گسترده ای را پذیرفته و به عبارتی جراحی پلاستیک عمیقی داشته است. این میان رده مقرون به صرفه شیائومی را می توان مشابه پرچمدار این برند با نام می 11 دانست.

از جمله تغییراتی که به چشم می آید می توان به برجستگی ماژول های دوربین که در کادری مستطیلی قرار دارند، قاب پشتی مات، نمایشگری نسبتا کشیده و وزن سبک تر اشاره کرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با وزن 178.8 گرمی سبک تر از نسل های قبل از خود ظاهر شده و به واسطه ابعاد 8.3 در 74.5 در 160.5 می توان گفت که این گوشی هم ضخامتش کم شده است و هم با کوتاه ترشدن نسبت به ردمی نوت 9 توانسته خودش را به عنوان یک گوشی خوش دست در دل کاربر جا کند. با ردمی نوت 10 نیازی نیست گوشی را مدام در دستان خود جا به جا کنید و می توانید به سهولت به تمام بخش های صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

طیف رنگ ردمی نوت 10، سبز، مشکی و سفید است و باید خاطر نشان ساخت که رنگ سفید و سبز حالت تماما مات دارند. شاید بتوان گفت که رنگ سفید این گوشی از باقی رنگ ها بهتر است زیرا حالتی صدف گونه دارد و خوشبختانه آثار لکه و چربی را روی بدنه خود به نمایش نمی گذارد. از طرفی به خاطر پوشش یونیکی که دارد تجربه لذت بخش تری را به مخاطب القا می کند. گواهی IP53 می تواند ضمانت کند که گوشی ردمی نوت 10 شما روی کاغذ و در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است.

آن چه بیش از همه در پنل پشتی گوشی خودنمایی می کند، همان کادر مستطیلی برجسته ای است که ماژول دوربین ها را در خود جای داده است. این مستطیل برآمده، گوشه هایی گِرد دارد و روی پنل پشتی سوار نشده بلکه برآمده از دل قاب پشتی است. متاسفانه میان کادر دوربین و پنل پشتی درزی به وجود آمده که می تواند محل تجمع گرد و غبار شود.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در قاب جلویی و با 6.43 اینچ قرار گرفته و نسبت به سایر هم دوره ای های قدیمی اش 0.1 اینچ کمتر است و گوشه های گردی دارد. هر چه ضخامت حاشیه های بالایی و کناری کم است به همان میزان در حاشیه پایینی شاهد ضخامتی به حدود 5 میلی متر هستیم که می توانست کمتر بماند.

صفحه نمایش آمولد این گوشی با گوریلا گلس 3 محافظت می شود و وقتی بدانیم که در سری های قبلی از گوریلا گلس 5 بهره می برده است به نوعی پسرفت خواهیم رسید. اصولا اینکه از نسخه پایین تر این شیشه استفاده شده هیچ توجیهی ندارد و ظاهرا سازندگان چینی این گوشی می خواسته اند قیمت را به تعادل برسانند.

جنس فریم ردمی نوت 10 کاملا پلاستیکی است اما چون پوشش کرومی دارد کاربر فکر می کند که با فریم های فولادی دستگاه های پرچمدار رو به روست. لبه های کناری گوشی محدب است ولی در عوض لبه های بالا و پایین کاملا تخت هستند و از ضخامت بیشتری بهره می برند.

در فریم سمت راست می توانیم دکمه های پاور و تنظیم صدا را ببینیم که نیازی نیست برای دسترسی به آنها با زحمت مواجه شویم و می توان بدون جا به جایی زیاد دست به سمت راست اشراف داشت. همان طور که گفتیم یکی از مشکلات این گوشی همان کلید پاور است که در عین حال نقش حسگر اثر انگشت را هم دارد. این امر باعث می شود هنگامی که گوشی در جیب شماست مدام روشن و خاموش شود.

لبه سمت چپ جایگاهی برای پورت سیمکارت و کارت حافظه است و البته جای سیمکارت با کارت حافظه از هم جداست و می توان در یک زمان از هر دو بهره مند شد. لبه بالایی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 محل دریچه اسپیکر و ماژول بلاستر است. روزنه میکروفون و جک 3.5 میلی متری نیز در لبه پایینی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

نمایشگر: مشخصات شیائومی Redmi Note 10

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 / گوشی شیائومی ردمی نوت 10

از جمله پیشرفت هایی که گوشی ردمی نوت 10 در رقابت با نسل گذشته خود داشته است، بهبود عملکرد صفحه نمایش است. نمایشگر ردمی نوت 10 با ابعاد 6.43 اینچی از پنل آمولد بهره می برد.

این صفحه نمایش کیفیت تصویر 2400 در 1080 پیکسل را ارائه می کند و میزان پیکسل در هر اینچ عدد 409 می باشد. در خصوص نرخ تازه سازی گوشی باید بگوییم که تغییری صورت نپذیرفته است و سازندگان چینی همان 60 هرتز را اعمال کرده اند. این میان رده محبوب با نمایشگر 8 بیتی فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و میزان روشنایی آن به 1100 نیت می رسد.

در خصوص پروفایل های رنگی ردمی نوت 10 باید بگوییم که مانند سایر میان رده های شیائومی شاهد وجود سه پروفایل خودکار، اشباع رنگ و استاندارد هستیم. تنظیماتی که به صورت پیش فرض روی گوشی است روی حالت اتوماتیک قرار دارد.

مطابق بررسی هایی که روی ردمی نوت 10 انجام شده در دو پروفایل خودکار و اشباع رنگ شاهد پوشش کامل فضای DCI-P3 هستیم اما در آن سوی میدان پروفایل استاندارد فضای اس آر جی بی را به صورت کامل پوشش می دهد.

بهترین پروفایل که رنگ بندی دقیقی را نشان می دهد پروفایل استاندارد است که اندک تمایلی هم به گرمی دارد اما پروفایل های خودکار و اشباع رنگ برعکس استاندارد، تمایل به رنگ های سرد دارند و نتیجتا دقت کمتری به ارمغان می آورند.

از دیگر موارد قابل توجه پروفایل اشباع رنگ است که در طیف رنگی سبز و آبی بیشترین خطا را دارد و از محدوده DCI-P3 فراتر می رود و اشباع می گردد. اگر به نام پروفایل ها دقت کنیم می بینیم که پروفایل خودکار رنگ های زنده و پروفایل اشباع رنگ نیز رنگ های بسیار اشباع شده را نشان می دهند.

در مورد روشنایی صفحه نمایش یکسری تست ها صورت گرفته است که نتایج آنها را هم بررسی خواهیم کرد. در حالتی که تنظیمات روی پیش فرض باشند (پروفایل خودکار یا اشباع رنگ) و در شرایطی که تنها 50 درصد نمایشگر روشن باشد، شاهد حداکثر روشنایی دستی و خودکار 646 و 1105 نیت هستیم اما در صورتی که کل صفحه نمایش روشن باشد، این اعداد در همان حالت های مذکور به 561 و 917 نیت خواهد رسید.

یکی از ضعف های نمایشگر حالت استاندارد آن است. در این پروفایل حداکثر روشنایی در حالت خودکار 40 درصد کاهش می یابد. حداقل روشنایی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 عدد 2.55 نیت است و این یعنی اینکه در محیط های تاریک تر چشمان شما اذیت نخواهند شد.

سازندگان چینی ردمی نوت 10 هیچ اطلاعاتی راجع به قابلیت اچ دی آر ارائه نداده اند اما طبق بررسی هایی که بعدا انجام شده است، صفحه نمایش گوشی با اچ دی آر 10 و اچ ال جی منطبق است و اگر در یوتیوب باشید و پخش اچ دی آر را انتخاب کنید شاهد واکنش گوشی خواهید بود. این یعنی هنگام پخش محتوا به تناسب نیاز، روشنایی نمایشگر تغییر پیدا می کند.

اسپیکرهای استریو گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در دو لبه بالایی و پایینی فریم قرار گرفته اند و در واقع این گوشی از معدود گوشی های میان رده ای است که در این رنج قیمتی اسپیکر استریو دارد.

برای مثال در همین بازه قیمتی ما در گوشی پوکو ام تری پرو اسپیکر استریو نمی بینیم. در زمینه بلندی صدا ردمی نوت 10 از رقبا عملکرد بهتری دارد اما نسبت به پرچمداران بازار مطمئنا ضعیف است. هر چه میزان صدا را افزایش دهید شفافیت از بین می رود و این یعنی در صدای متوسط شفافیت قابل قبول به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های وان پلاس

دوربین: مشخصات فنی ردمی نوت 10

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 / قیمت Redmi Note 10

به یکی از مهمترین قسمت های گوشی می رسیم. جایی که برای کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا ثبت تصاویر با کیفیت خواسته اکثر آنهاست و دوست ندارند که در این بازه قیمتی تصاویر کم وضوح و بدون جزئیات ثبت کنند.

سخت افزار گوشی ردمی نوت 10 اندکی با نسل های قبلی خود تفاوت دارد. این میان رده اقتصادی از چهار دوربین در پنل پشتی بهره می برد. لنز عریض 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و عمق سنج 2 مگاپیکسلی اجزای تشکیل دهنده دوربین های پنل پشتی ردمی نوت 10 است. دوربین سلفی این گوشی نیز از 13 مگاپیکسل برخوردار است. در ادامه به شرح دقیق عملکرد هر لنز خواهیم پرداخت. با تکراتو همراه باشید.

رابط کاربری گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در بخش دوربین با دیگر میان رده های شیائومی یکسان است. اگر بخواهید بین حالت های مختلف عکاسی در گردش باشید می توانید از طریق سوایپ کردن این کار را انجام دهید که روی نوار پایین صورت می گیرد.

حالت ماکرو البته در این منو نیست و باید از منوی همبرگری در نوار بالایی انتخاب شود. همچنین در دیده بان گوشی برخی میان برها برای جا به جایی میان دوربین فوق عریض، عریض و بزرگنمایی دیده می شوند.

برخی آپشن های دیگر مانند آیکون های فلش، اچ دی آر، هوش مصنوعی و فیلترهای مختلف در نوار بالایی رابط کاربری قرار دارند. منوی همبرگری حاوی گزینه هایی مثل نسبت های تصویر، تایمر، خط های گرید و دیگر تنظیمات دوربین است.

حالت عکاسی در شب فقط با دوربین 48 مگاپیکسلی صورت می پذیرد و البته ردمی نوت 10 به کاربر اجازه می دهد بدون استفاده از هوش مصنوعی و اچ دی آر به عکاسی بپردازد.

لنز عریض این گوشی سنسور 1.2 اینچی ساخته شرکت سونی است و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز می باشد. گشودگی این لنز 1.79 است و متاسفانه از لرزش گیر اپتیکال بهره نمی برد. مانند برخی گوشی های شیائومی ردمی نوت 10 از Quad Bayer بهره می برد و این یعنی اینکه رنگ های لنزهای دیگر را یکسان می کند و نتیجتا محتوایی با ابعاد 12 مگاپیکسل را به ثبت می رساند.

با دوربین اصلی ردمی نوت 10 می توانید به عکاسی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی بپردازید که البته عکس هایی سافت تر و گرم تر با حجم 15 مگابایت خواهیم داشت.

در بخش دوربین عریض ردمی نوت 10 عکس ها در نور مناسب با رنگ بندی نسبتا واقعی ثبت می شوند. همچنین در این بخش جزئیات شما را راضی خواهند کرد و گسترده داینامیکی نیز متوسط خواهد بود. گر چه سطح نویز عکس ها تا حدودی کنترل می شود اما این لنز در اکثر موارد جزئیاتی مثل شاخ و برگ درختان را بیش از حد شارپ می کند که چندان جالب نیست.

در نور کم شاهد تصاویری تاریک هستیم که در آن جزئیات کمی وجود دارد. حالت شب در مواقعی که محیط کم نور است تا حدودی جزئیات را در نواحی روشن بر می گرداند اما نهایتا عکس ها سافت می شود.

حسگر 48 مگاپیکسلی این گوشی با ابعاد بزرگی که دارد به کاربر اجازه می دهد بزرگنمایی دیجیتالی تا 2 یا 3 برابر را با کیفیت مطلوبی انجام دهد اما در بزرگنمایی های بیشتر از 3 شاهد ضعف هایی در این بخش هستیم.

ثبت تصاویر فوق عریض را سنسور 8 مگاپیکسلی ردمی نوت 10 بر عهده دارد. گشودگی دیافراگم در این لنز 2.2 است و دیگر خبری از لرزش گیر اپیتیکال یا فوکوس خودکار نیست. لنز فوق عریض رنگ ها را همچون دوربین عریض ثبت می کند اما دیگر گستره داینامیکی آن متوسط نیست و کمتر است.

در تصاویری که با این لنز ثبت می شود هر چه به حاشیه تصاویر می رویم جزئیات بیشتر از دست می روند. متاسفانه دوربین فوق عریض از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در شرایط کم نور و تاریک کیفیت تصاویر بسیار کاهش می یابد مگر اینکه برای عکاسی از نورهای مصنوعی زیادی استفاده کنید.

همان طور که بارها گفته ایم شیائومی هم مانند اکثر برندهای مطرح برای خالی نبودن عریضه و برای اینکه با یک ماژول اضافه تر جلب توجه کند از لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گشودگی دیافراگم این لنز 2.4 است و نور بیشتری جذب می کند. همان طور که می دانیم دیگر خبری از فوکوس خودکار نیست و برای اینکه بتوانید از سوژه مورد نظرتان عکس بردارید ممکن است با چالش مواجه شوید. در کل دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در صورتی که محیط از نور کافی برخوردار باشد قابل قبول به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های ریلمی

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 / مشخصات شیائومی Redmi Note 10

با لنز عریض می توانید عکاسی پرتره را تجربه کنید و البته در زمینه بوکه کردن تصویر ردمی نوت 10 از لنز عمق سنج 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 بهره می برد. جزئیات عکس های پرتره رضایت بخش اند و کار بوکه کردن تصاویر نیز به دقت صورت می گیرد و تا حدود زیادی به واثعیت نزدیک است.

دوربین سلفی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با سنسور 13 مگاپیکسلی که در پشت لنز عریض 29 میلی متری قرار گرفته ثبت می شوند. گشودگی دیافراگم این لنز 2.5 است.

تصاویری که با دوربین سلفی ثبت می شوند رنگ های جذابی دارند و گستره داینامیکی شان مقبول است اما متاسفانه از حالت شب روی آن خبری نیست و عکس هایی که در محیط های کم نور ثبت می شوند جزئیات خوبی ندارند. همچنین در زمینه جداسازی سوژه از پس زمینه باید بگوییم که عملکرد ردمی نوت 10 متوسط است.

گوشی ردمی نوت 10 با دوربین فوق عریض خود قادر است ویدئوهای 1080 را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویدئوهایی که 4k هستند در دوربین عریض و با بیت ریت 40 مگابیت بر ثانیه از نظر رنگ، جزئیات و گستره داینامیکی قابل قبول به نظر می رسند.

متاسفانه لرزش گیر اپتیکال تنها در حالت فیلم برداری 1080 در دسترس است و غیر از این حالت شاهد لرزش هنگام فیلم برداری هستیم. ویدئوهایی که با دوربین فوق عریض و بیت ریت 20 مگابیت بر ثانیه هستند از نظر نویز و گستره داینامیکی در محدوده پایین تری نسبت به دوربین عریض است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو

بهترین گوشی های اوپو

سخت افزار: مشخصات شیائومی Redmi Note 10

از مهمترین قسمت های یک گوشی هوشمند و میان رده که در این بازه قیمتی قرار دارد تراشه آن است که حجم وسیعی از اطلاعات را پردازش می کند. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 از تراشه 678 اسنپدراگون با لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد.

این تراشه که در اواخر 2020 معرفی شد بسیار به تراشه 675 شبیه است اما تنها تفاوت این تراشه در فرکانس هسته های پردازنده مرکزی آن است که افزایش 200 مگاهرتزی را تجربه می کند.

هسته های این تراشه 2 هسته طلایی با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتزی اند و 6 هسته نقره ای با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتزی که پردازش های ردمی نوت 10 را انجام می دهند. هسته های طلایی و نقره ای به ترتیب از 256 و 64 کیلوبایت کش L2 بهره می‌برند و این در حالی است که یک مگابایت کش سیستمی هم برای تراشه در نظر گرفته شده است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
قیمت Redmi Note 10 / مشخصات شیائومی Redmi Note 10

در مورد پردازنده گرافیکی ردمی نوت 10 باید بگوییم که آدرنو 612 به عنوان ماژول گرافیکی اسنپدراگون 678 عمل می کند و دارای حداکثر فرکانس 845 مگاهرتز است. از جمله نکات جالب این گوشی پردازنده دیجیتال هگزاگون 685 است که به همراه سی پی یو و جی پی یو مجموعا توان پردازش 3 تریلیون عملیات در ثانیه دارد.

از دیگر ویژگی های اسنپدراگون 678 رم دو کاناله 1866 مگاهرتزی آن است که با مودم ایکس 12 ال تی ای سرعت دانلودی در حدود 600 و 150 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین این تراشه میان رده که قلب تپنده گوشی شیائومی ردمی نوت 10 به حساب می آید از شبکه وای فای 5 و بلوتوث 5 نیز پشتیبانی می کند.

پردازنده سیگنال تصویر اسپکترا 250 ال به شما این امکان را می دهد که فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را انجام دهید. البته ردمی نوت 10 چنین قابلیتی را تنها روی دوربین اصلی اش اعمال کرده است. از دیگر ویژگی های این تراشه در بخش فیلم برداری پخش ویدئوهایی با کدک های مخصوص هستند.

حافظه رم 4 یا 6 و فضای ذخیره سازی داخلی 64 یا 128 گیگابایت سه نسخه قابل عرضه این گوشی هستند. نوع حافظه به کار رفته در آن UFS 2.2 است که چندان عملکرد جالبی ندارد اما می توان با کمک درگاه میکرو اس دی حافظه ذخیره سازی را افزایش داد.

نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه در زمینه نوشتن 10 درصد و در زمینه خوانایی 70 درصد سریع تر از سری قبلی عمل می کند. چنین بهبود عملکردی هنگام نصب برنامه ها کاملا مشهود است.

همان طور که ذکر شد تراشه ای که در بطن گوشی ردمی نوت 10 به کار رفته است، اسنپدراگون 678 است که هسته های یکسانی با تراشه های اسنپدراگون 720 جی و 730 دارد.

بنابراین در پردازش هایی که وابسته به سی پی یو هستند شاهد عملکردی در حد گوشی گلکسی A52 و ردمی نوت 9 هستیم. این تراشه در مقایسه با نسخه گذشته اش افزایش 60 درصدی در بهبود عملکرد داشته. همچنین در پردازش های گرافیکی 5 درصد پیشرفت نسبت به نسخه قبلی دیده می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

نرم افزار: مشخصات شیائومی Redmi Note 10

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 / مشخصات فنی ردمی نوت 10

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با اندروید پیش فرض 11 و رابط اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که این گوشی در آینده نیز از آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 برخوردار خواهد شد.

در زمینه برنامه های پیش فرض گاها شاهد انبوهی از اپ ها و بازی ها هستیم که موجب آزار کاربران می شود. ردمی نوت 10 بازی پابجی موبایل را بای دیفالت نصب دارد و از برنامه های آمازون، فیسبوک، لینکدین و نتفلیکس پشتیبانی می‌کند.

باز هم شیائومی این امکان را به کاربر داده است تا هر زمان که خواست اپ های اضافی را حذف کند. شیائومی به جای اینکه از برنامه تلفن و پیام استفاده کند از نمونه های ساخت گوگل بهره مند است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

باتری و قیمت: قیمت Redmi Note 10

نسل قبلی ردمی نوت 10 با ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر عرضه شده بود و حالا در نسخه جدید این گوشی شاهد کاهش 20 میلی آمپری ظرفیت باتری هستیم. درست است که چنین کاهش ظرفیتی رخ داده است اما از طرف دیگر شارژر 18 واتی نسخه قبلی به 33 وات ارتقا داده شده است.

سازندگان چینی این گوشی درباره دوام باتری و شارژدهی آن چیزی نگفته اند اما می دانیم که شارژر 33 واتی ردمی نوت 10 می تواند ظرف 25 دقیقه حدود 50 درصد باتری را شارژ کند.

طبق بررسی های انجام شده در مورد کیفیت و دوام باتری، هنگامی که روشنایی صفحه نمایش روی 200 نیت است و کلیه اتصالات بی سیم و صدای اسپیکر قطع می باشد، گوشی 25 ساعت و 19 دقیقه روشن می‌ماند.

این عملکرد نسبت به نسل قبلی گوشی 50 درصد بهبود یافته است. نتایج دیگر نشان می‌دهد که گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در مورد کارهای روزمره 15 ساعت و 19 دقیقه کاربر را همراهی می‌کند که این یعنی کاربران عادی 2 روز با خالی شدن باتری مشکلی نخواهند داشت.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 / مشخصات فنی ردمی نوت 10

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

جمع بندی

اگر بخواهیم در پایان این مقاله جمع بندی مختصری داشته باشیم باید بگوییم که ردمی نوت 10 در مقایسه با نسل های قبلی خود یعنی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 9 چیشرفت قابل توجهی داشته است.

از جمله مهمترین تغییرات این گوشی نسبت به قبل، طراحی و نمایشگر آن است. طراحی ردمی نوت 10 جذاب تر و زیباتر شده و خوش دست است. دیگر خبری از باقی ماندن آثار انگشت و لکه های چربی روی پنل پشتی این گوشی نیست و در بخش صفحه نمایش شاهد روشنایی مناسب و کنتراست خوبی هستیم.

اسپیکرهای استریو در این میان رده اقتصادی عملکرد بهتری دارند و برخلاف سایر میان رده ها و رقبای آن کیفیت صدای بهتری را تولید می کنند. اندروید این گوشی 11 است و در لیست آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 قرار دارد که آپدیت جذابی برای کاربران خواهد بود. دوربین مانند گدشته است اما به مدد تراشه 678 11 نانومتری اسنپدراگون حالا می توانیم با دوربین اصلی طعم فیلم برداری 4K را بچشیم.

درست است که تراشه اسنپدراگون 678 با لیتوگرافی 11 نانومتری به قدرتمندی سایر رقبا نیست اما بهبود قابل قبولی را برای شیائومی به همراه داشته است. آنچه معقول نیست و قابل نقد به نظر می رسد قیمت ردمی نوت 10 است که با این مبلغ می توان سایر رقبای این گوشی را خرید.

در کل می توان نقاط قوت و ضعف گوشی شیائومی ردمی نوت 10 را به این صورت دانست که در طراحی جمع و جورتر شده و نسبت به قبل اکنون سبک تر است. نمایشگر گوشی آمولد است و در روشنایی و دقت عملکرد خوبی دارد.

از دیگر مشخصات فنی قابل قبول این گوشی شارژدهی عالی و عرضه با شارژر 33 واتی است که در عرض کمتر از یک ساعت گوشی را کاملا شارژ می کند. همچنین ردمی نوت 10 در زمینه تراشه نسبت به رقبای خود جالب نبوده است و از اتصال فایوجی نیز پشتیبانی نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص گوشی شیائومی ردمی نوت 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    گوشی بدی نیست ولی من که گرفتم به روز رسانی MIUI به روز نمیشه هرکس می‌دونه علتش چیه جواب رو ایمیل بفرسته ممنون میشم

    پاسخ

    بنظر من یه گوشی فوق‌العاده هست خیلی عالی

    پاسخ

    سلام خسته نباشین ببخشین ردمی نوت ۱۰ با رم ۶ ایا اینترنت 4.5g دارد؟

    پاسخ