;
coinex

نخستین عمل پیوند ریه در شیراز انجام شد ؛ روایت موفقیت مرکز پیوند ابن سینا

نخستین عمل پیوند ریه در شیراز انجام شد ؛ روایت موفقیت مرکز پیوند ابن سینا در عمل پیوند ریه را در این گزارش با ما بخوانید.

پدر پیوند کبد ایران خبر داد: نخستین عمل پیوند موفق ریه در مرکز پیوند ابن سینای شیراز انجام شد. دکتر ملک حسینی ضمن بیان این که اولین عمل پیوند موفق ریه در مرکز پیوند ابن سینای شیراز انجام شد، گفت که این عمل توسط زبده‌ترین پزشکان فوق تخصص ریه، قلب و بیهوشی انجام شد.

نخستین عمل پیوند ریه در شیراز انجام شد ؛ روایت موفقیت مرکز پیوند ابن سینا

در این روزها که خبرهای ناگوار امان ما را بریده، شنیدن خبر موفقیت آمیز بودن عمل پیوند ریه در کشورمان می‌تواند اندکی حال ما را بهبود ببخشد. این عمل توسط پزشکان خبره کشور انجام شده و دکتر ملک حسینی به این موضوع اشاره کرده که دکتر پرویز مردانی فوق تخصص ریه و آرتوراکس، دکتر طممورث نیکنام فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه و دکترمسعود شفیعی فوق تخصص جراحی و پیوند قلب به صورت کار گروهی، نخستین عمل پیوند ریه را در شیراز انجام دادند. پدر پیوند کبد ایراندر این باره گفته است:

با این پیوند موفقیت آمیز، امکان پیوند همه اعضای قابل اهدا از افراد مرگ مغزی، در این مرکز فراهم شد.

طبق گفته‌های ملک حسینی از این پس پیوند کبد، کلیه، پانکراس، لوزالمعده، قرنیه، پوست، روده و حتی استخوان از فرد دچار مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند در شیراز امکان پذیر شده است.

لازم به ذکر است در طی دهه های پیش، با پیشرفت تکنیک‌های جراحی و مراقبت های بهتر بعد از پیوند، مرگ و میر در بیماران پیوندی بسیار کمتر شده است به گونه‌ای که بعد از سال ۱۹۹۰ بیش از ۲۵۰۰۰ مورد پیوند ریه در سراسر دنیا انجام شده است.

ایران نیز از کشور های پیشگام در حوزه پیوند ریه در خاورمیانه و آسیا است. اولین تلاش‌ها در این زمینه نیز توسط گروه پیوند ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سالهای ۱۹۷۶-۱۹۸۰ آغاز شد.

تیم برای کار بالینی پیوند بعد از مطالعات اولیه و انجام تمرین‌های مکرر پیوند ریه روی جسد انسان و مسافرت های علمی و مشاهده انجام پیوند در مراکز فعال بین المللی، آماده شد و در نهایت اولین پیوند ریه یک طرفه موفق در بیمارستان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۷۹ انجام شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نخستین عمل پیوند ریه در شیراز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر