;
coinex

وردپرس 5.8.1 منتشر شد ؛ بررسی قابلیت‌های جدید

به تازگی وردپرس 5.8.1 منتشر شد ؛ بررسی قابلیت‌های جدید این برنامه نشان می‌دهد که حفظ سیستم مدیریت محتوا بهبود یافته و سه مشکل امنیتی دیگر آن برطرف شده است

امروز وردپرس 5.8.1 عرضه شد و برای عموم کاربران در دسترس قرار گرفته است. در این نسخه ۴۱ باگ در بخش هسته و ۲۰ باگ در ادیتور بلاک آن، رفع شده است. این آپدیت جدید وردپرس با مدیریت دو کارمند شرکت وردپرس به نام‌های «جاناتان دسروسیرز» و «ایوان مولینز» انجام شده است که هر دو آن‌ها در پستی در وبلاگ وردپرس از همه کسانی تشکر کرده‌اند که آسیب‌پذیری‌ها را در دوره بتای ۵.۸ گزارش کرده بودند.

وردپرس 5.8.1 منتشر شد

بررسی قابلیت‌های جدید

در آپدیت جدید وردپرس مشکلات امنیتی آسیب‌پذیری REST API، آسیب‌پذیری XSS در ادیتور گوتنبرگ و چند آسیب‌پذیری خطرناک دیگر در کتابخانه Lodash JavaScript برطرف شده است. این گزارش‌ها به تیم امنیتی وردپرس امکان داشتن فرصت رفع باگ تا قبل از افشای آن‌ها در سطح اینترنت را داد.

اما این سه مشکل امنیتی تا چه اندازه مهم بوده‌اند؟ REST API یک رابط برنامه‌نویسی است که براساس سبک معماری REST را به وجود می‌آورد و به خدمات وب RESTful اجازه تعامل می‌دهد.

وردپرس ۵.۸.۱ منتشر شد ؛ بررسی قابلیت‌های جدید

اسکریپت‌نویسی میان-سایتی (XSS) نوعی آسیب‌پذیری امنیتی وب است که به مهاجم اجازه می‌دهد تعاملات کاربر با برنامه‌های آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار دهد. کتابخانه Lodash هم در همه انشعاب‌ها به نسخه ۴.۱۷.۲۱ به‌روزرسانی شده است تا اصلاحات امنیتی بالادستی را شامل شود.

وردپرس با این آپدیت، امنیت و پایداری برنامه خود را بالا برده است و به کاربران حقیقی و حقوقی جهت تجربه بهتر از این سیستم مدیریت محتوا کمک می‌کند.

طبق گزارش منتشر شده در سال گذشته، محبوبیت وردپرس مدام در حال رشد و بالا رفتن است و داده‌های W3Techs گویای آن است که ۴۰ درصد سایت‌های دنیا از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند. جالب است بدانید ایران بعد از آفریقای جنوبی رتبه دوم بیشترین استفاده از وردپرس قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص وردپرس ۵.۸.۱ منتشر شد چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر