;
coinex

آیا تراشه تنسور گوگل از اسنپدراگون 888 سریع تر است؟

آیا تراشه تنسور گوگل از اسنپدراگون 888 سریع تر است ؟ شایعات زیادی این روزها درباره تراشه اختصاصی پیکسل های جدید شنیده می شود و این یکی از مهمترین آن هاست.

مطابق با اطلاعات منتشر شده از پیکسل 6، ظاهرا تراشه تنسور این گوشی از اسنپدراگون 888 قدرتمندتر خواهد بود. عده‌ای معتقدند که تراشه تنسور قرار است برترین چیپست اندرویدی شود.

تنسور تراشه‌ای اختصاصی است که قرار است در پیکسل 6 به کار رود و پردازش‌های این گوشی هوشمند را انجام دهد. اصولا بیشتر تراشه‌های بازاری از فناوری بزرگ-کوچک بهره می‌برند یعنی آنکه هم خوشه‌های کوچکی از هسته‌ها دارند و هم خوشه‌های بزرگ‌تری از هسته‌ها.

تراشه تنسور گوگل پیکسل 6

همان‌طور که گفتیم این فناوری به این شکل عمل می‌کند که کارهای سبک‌تر را هسته‌های ضعیف‌تر و پردازش‌های سنگین و پیچیده را هسته‌های توانمند انجام می‌دهند. تراشه‌های کوالکام بزرگ نیز از این قابلیت بهره‌مند هستند. طی سال‌های اخیر تعداد این خوشه‌ها بیشتر شده است.

طی این قابلیت در اولین خوشه، هسته‌هایی با حداکثر فرکانس وجود دارند و در خوشه دوم سه هسته با عملکرد متوسط انجام وظیفه می‌کنند. در خوشه سوم شاهد وجود چهار هسته ضعیف‌تر هستیم که پردازش‌های سبک را انجام می‌دهد.

تراشه تنسور گوگل پیکسل 6

چیزی که در بالا گفتیم برای تراشه‌هایی بود که امروزه در حال استفاده از آنها هستیم اما آنچه در تراشه اختصاصی تنسور دگرگون شده، تعداد هسته‌های خوشه اول و دوم است. اکنون در این تراشه خوشه اول دو هسته‌ای و خوشه دوم با کاهش از 3 به 2، دو هسته‌ای می‌شود. این ترکیب جالب چیزی است که از لحاظ تئوری برتر از اسنپدراگون است.

ترکیب دقیق تراشه تنسور بدین شرح است: خوشه اول دو هسته با بیشینه فرکانس 2.802 گیگاهرتز دارد و خوشه دوم نیز دو هسته با کورتکس A76 و حداکثر فرکانس 2.253 گیگاهرتز. خوشه سومی نیز از همان چهار هسته ضعیف‌تر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. گرچه در این اطلاعات تنسور برتر از اسنپدراگون است اما در برخی مشخصات دیگر همچنان کوالکام پیروز میدان خواهد بود.

با همه این اوصاف گرچه فعلا به نظر می‌رسد که تنسور یکه تاز میدان است و حداقل روی کاغذ از اسنپدراگون 888 و پلاس آن برتر است اما نباید فراموش کرد که کوالکام به زودی از اسنپدراگون 898 خود رونمایی می‌کند و آن زمان شرایط متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آیا تراشه تنسور گوگل از اسنپدراگون 888 سریع تر است ؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام،طبیعی که از ۸۸۸ قوی تر باشه چون تراشه ۲۰۲۲ هستش ولی باید وایسیم ببینیم کوالکام تو ۲۰۲۲ با ۸۹۸ چی کار می کنه و به احتمال خیلی زیاد تنسور به ۸۹۸ نمیرسه ولی طبیعتن باید از ۸۸۸ قوی تر باشه حتی از a14 هم باید قوی تر باشه

    پاسخ