;
coinex

اندروید 12.1 مخصوص گوشی های تاشو ارائه می شود

اندروید 12.1 مخصوص گوشی های تاشو ارائه می شود. این نسخه از اندروید در تلاش است تا تجربه‌ی کار با گوشی‌های هوشمند تاشو را بهتر کند.

توسعه‌دهندگان XDA مطالب جالبی درباره به‌روزرسانی بعدی اندروید ۱۲ یافته‌اند؛ این به‌روزرسانی که احتمالا نامش Android 12.1 است قرار است پلتفرمی مخصوص گوشی های تاشو باشد.

اندروید 12.1 مخصوص گوشی های تاشو ارائه می شود

احتمالا جهت بهبود عملکرد گوشی‌های تاشو این بروزرسانی انجام می‌شود و عرضه این به‌روزرسانی نیز برای آماده‌سازی سیستم‌عامل گوگل جهت معرفی گوشی تاشو پیکسل باشد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، مسئله مهم در این باره علت این بروزرسانی نیست بلکه به زودی دسترسی یافتن به سیستم‌عاملی است که ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان XDA ویژگی مرتبط به نواروظیفه را در نسخه‌های اولیه بتای اندروید ۱۲ دیده‌اند. در این گزارش آموزشی در کنار چند رشته کد نیز گرفته‌اند که نحوه رفتار نواروظیفه را نمایش می‌دهد.

گویا به طور پیش‌فرض، داک نوار وظیفه روی صفحه اصلی یا زمانی که ویژگی تقسیم صفحه (split-screen) فعال باشد، باز خواهد ماند و بعد از اینکه برنامه‌ای را بطور تمام‌صفحه باز نمایید، مخفی خواهد شد.

اندروید 12.1 مخصوص گوشی های تاشو ارائه می شود

با نصب این به‌روزرسانی، خواهید توانست برنامه‌ای را از نوار وظیفه نگه داشته و بکشید تا زمان باز شدن در هر دو نیمه صفحه معلوم گردد. علاوه‌ بر این، خواهید توانست با لمس‌کردن و نگه‌ داشتن نوار وظیفه، آن را فعال یا پنهان نمایید. علاوه بر این، امکان افزودن برنامه‌های دلخواه به نوار وظیفه هم وجود دارد.

کد سیستم هم انیمیشن‌های متحرک بهینه‌شده موقع بستن و بازکردن صفحه‌ نمایش را بیان می‌کند و تصویری از یک گوشی هوشمند باز نشده را نمایش می‌دهد که نوار وظیفه در آن معلوم است.

لازم به ذکر است که در تصویر، دو نمونه جداگانه از مرورگر کروم هست. در پایان احتمالا در اندروید ۱۲.۱ جهت بهبود حالت مالتی‌تسکینگ از دو نسخه مرورگر در گوشی‌های تاشو پشتیبانی گردد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اندروید 12.1 مخصوص گوشی های تاشو چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر