;
coinex

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

در این نوشتار بهترین راهکارها و روش‌های حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ را به شما ارائه خواهیم داد، تا پایان همراه ما باشید.

کاربران گوشی‌های سامسونگ، گاهی با یک مشکل عجیب به نام The Black Screen of Death یا همان سیاه شدن صفحه نمایش گوشی روبرو می‌شوند. اما رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ چه راه حلی دارد؟ ما در این نوشتار به روش‌های حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ می‌پردازیم. تا پایان این نوشتار، در تکراتو همراه ما باشید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ

The Black Screen of Death یا سیاه شدن صفحه گوشی‌های سامسونگ چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال استفاده از گوشی ناگهان صفحه نمایش آن به طور کامل سیاه و خاموش شود و استفاده از آن غیر ممکن شود که به این مشکل The Black Screen of Death هم می‌گویند. البته پیش از بروز این مشکل احتمالا شما با نشانه‌های زیر روبرو می‌شوید.

  • از کارافتادن یا به سختی کارکردن تاچ گوشی و سوسو زدن صفحه نمایش آن
  • کم شدن ناگهانی و بی‌دلیل درصد شارژ گوشی و ریستارت خودکار آن
  • کرش‌های مدام برنامه‌ها

مواردی که بالا ذکر شد می‌تواند زنگ خطری باشد برای رخ دادن مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما، البته به طور صددرصد هم نمی‌توان گفت که این نشانه‌ها حتما باعث خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی شما خواهد شد و شاید ایرادی دیگری برای گوشی شما پیش‌آمده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

علت بروز مشکل خاموش یا سیاه شدن گوشی‌های سامسونگ چیست؟

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]
رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ
سیاه یا خاموش شدن صفحه نمایش گوشی دلایل زیادی دارد، که ما در این نوشتار به اصلی‌ترین دلایل اشاره می‌کنیم.

  • قدیمی شدن باتری و به پایان رسیدن عمر مفید گوشی
  • استفاده کردن از شارژر بی‌کیفیت
  • استفاده کردن از باتری تقلبی
  • جدا نکردن شارژر از گوشی زمانی که باتری به طور کامل شارژ شده است.
  • نصب کردن برنامه‌هایی که دارای بدافزار و باگ

اما احتمالا پس از به وجود آمدن این مشکل، اولین سوالی که برای شما پیش خواهد آمد این است که چگونه اطلاعات حافظه گوشی را نجات دهیم؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم اطلاعات داخلی گوشی را ریکاور کنیم و از گوشی به رایانه انتقال دهیم؟

بله، برنامه‌ای به نام  Dr.Fone – Recover می‌تواند به شما کمک کند. ابتدا این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس گوشی را با کابل مناسب به رایانه‌ی خود وصل کنید و برنامه رو اجرا نمایید و پس از آن مراحل ریکاوری دیتای گوشی و منتقل کردن اطلاعات به حافظه‌ی رایانه که توضیح داده شده را گام به گام انجام دهید. این برنامه با گوشی‌های سامسونگ سازگاری خوبی دارد و شما می توانید با استفاده از آن اطلاعات گوشی خود را نجات دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

اما چه روش‌های برای رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ وجود دارد؟ ما برای رفع این مشکل هم چندین روش به شما پیشنهاد می‌کنیم تا شما با طی مراحل آن بتوانید مشکل گوشی خود را رفع نمایید.

اولین روش: خارج کردن کارت حافظه گوشی

یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ، خارج کردن کارت حافظه از گوشی است. این مورد به ویژه در گوشی های سامسونگ سری Galaxy S5 بسیار دیده شده است که بروز برخی مشکلات به دلیل عملکرد اشتباه کارت حافظه نصب شده روی آن بوده است.

برای اطمینان از اینکه آیا کارت حافظه باعث بروز این مشکل شده است یا خیر می‌توانید آن را به طور موقت از گوشی خارج کنید و سعی نمایید که گوشی را بدون آن روشن کنید. اگر در این صورت مشکل شما حل شد، پس بهتر است به فکر عوض کردن کارت حافظه گوشی خود باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

دومین روش: جدا کردن باتری و فشردن کلید پاور به در یک دقیقه

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

با این کار حافظه گوشی رفرش خواهد شد. البته باید این نکته را در نظر داشت که این شیوه تنها در گوشی هایی قابل انجام است که باتری آن‌ها جدا می‌شود. برای این کار می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • قاب پشتی گوشی خود را جدا نمایید.
  • سپس باتری را جدا کنید.
  • پس از آن دکمه پاور گوشی را فشار داده و به مدت یک دقیقه نگه دارید.
  • اکنون باتری را دوباره در جای خود قرار دهید.
  • گوشی را به طور عادی روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

سومین روش: حذف کردن پارتیشن حافظه کش گوشی

برای حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ از حذف پارتیشن (Cache) استفاده کنید. برای این اقدام زیر را گام به گام انجام دهید.

  • در گام نخست اگر گوشی شما خاموش نیست، آن را خاموش کنید.
  • دکمه‌های پاور، هوم و صدا را به طور همزمان فشرده و نگه دارید.

پس از طی این دو مرحله گوشی شما وارد حالت ریکاوری خواهد شد. اکنون با فشردن دکمه‌های افزایش و کاهش صدا می توانید از بین گزینه‌های متفاوتی که مشاهده می‌کنید به گزینه Wipe Cace Partition برسید و با استفاده از دکمه‌ی پاور آن را انتخاب نمایید.

در این زمان یک پیام برای شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌ی Yes را انتخاب نمایید. اکنون که حافظه کش گوشی شما پاک شده است، می توانید با انتخاب گزینه Rwboot system now گوشی خود را ریستارت کنید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

احتمالا پس از این اقدام مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما حل خواهد شد، اما اگر مشکل گوشی شما با این روش رفع نشد از راهکارهای پیشنهادی ما در ادامه این نوشتار استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

چهارمین روش: حذف بدافزارها و برنامه‌های مخرب

همان در پیش از این اشاره کردیم امکان دارد که نصب برنامه‌های مخرب و بدافزارها می‌تواند سبب بروز مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی‌ شما شود. بنابراین شما می‌توانید با شناسایی و حذف برنامه‌های مخربی که نصب کرده‌اید، مشکل گوشی خود را رفع کنید.

اما چطور این برنامه‌های مخرب را شناسایی کنیم؟ برای این کار شما باید ابتدا فهرستی از برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید و یا حدس می‌زنید نصب آن‎‌ها باعث سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شما شده است را ایجاد کنید، سپس برای حذف برنامه‌ها از حالت سیف مد استفاده نمایید، برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • گوشی خود را خاموش و دوباره به صورت عادی روشن کنید.
  • با مشاهده لوگو سامسونگ دکمه کاهش صدا را فشرده و نگه‌دارید تا لاک اسکرین گوشی نمایش داده شود.
  • اکنون که در حالت سیف مد هستید، برنامه‌هایی که حدس می‌زنید مخرب هستند را برای حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ حذف کنید.
  • در پایان گوشی خود را در حالت عادی راه‌اندازی نمایید.

در این مرحله می توانید برای آسان‌تر شدن کار، همه‌ی برنامه‌های مخرب و بدافزارها را جهت حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ حذف کنید. کافیست برای حذف هر برنامه‌ی مخرب مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]
رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ
  • وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید.
  • گزینه‌یApplications Manager را انتخاب نمایید.
  • برنامه‌ی مخرب و بدافزار مورد نظر را در فهرستی که مشاهده می‌کنید حذف نمایید.
  • سپس گزینه‌ی Uninstall را انتخاب و با حذف برنامه موافقت نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

پنجمین روش: بازگشت به کارخانه یا ریست فکتوری

اگر راهکارهای ارائه شده در حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ به شما کمکی نکرد، پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را ریست فکتوری نمایید، البته با این کار همه‌ی اطلاعات گوشی شما حذف و تنظیمات دستگاه شما به حالت پیش فرض کارخانه باز خواهد گشت.

می‌توان گفت با این کار در 80% مواقع سبب حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ می‌شود. برای انجام این کار باید موارد زیر را گام به گام طی کنید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]
رفع مشکل خاموش شدن نمایشگر گوشی های سامسونگ
  • نخست  گوشی  خود را خاموش کنید.
  • سپس دکمه های Volume Down و  Power را فشار داده و نگه دارید تا هنگامی که درخواستMode Recovery Mode  را مشاهده کنید.
  • با استفاده از دکمه Volume  گزینه Wipe data/factory reset را انتخاب و با دکمه Power آن را تایید کنید.

اگر پس از انجام تمام کارهایی که در این نوشتار به آن اشاره کردیم  و حتی ریست فکتوری یا بازگشت به کارخانه هم مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی شما رفع نشد، مطمئن باشید منشا اصلی مسئله با سخت افزار گوشی شما مربوط می‌شود.

بنابراین باید آن را به تعمیرکاری با تجربه و حرفه‌ای بسپارید تا مشکل را بیابد و آن را رفع کند. در بیشتر اوقات در این شرایط با تعویض باتری و فلت پاور مشکل سیاه و یا خاموش شدن صفحه گوشی شما برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر