;
coinex

امنیت گوشی های شیائومی بار دیگر زیر سوال رفت!

امنیت گوشی های شیائومی از سوی مرکز سایبری لیتوانی زیر سوال رفت! این مرکز سایبری از سه برند چینی شیائومی، هواوی و وان پلاس گزارشی پخش کرد.

شیائومی در جواب به اتهامات گزارش مرکز سایبری لیتوانی می‌گوید دستگاه‌های این شرکت کاربران را سانسور نمی‌کنند و به حقوق قانونی کاربران احترام می‌گذارد.

امنیت گوشی های شیائومی از سوی مرکز سایبری لیتوانی زیر سوال رفت!

در ادعایی مرکز ملی امنیت سایبری لیتوانی با بررسی گوشی شیائومی می ۱۰T 5G می‌گوید که قابلیت سانسور در نرم افزار این موبایل برای منطقه اتحادیه اروپا فعال نیست و این شرکت هر زمان که اقدام کند خواهد توانست از راه دور این قابلیت را روی دستگاه‌های خود فعال نماید. به همین علت به کاربران توصیه نموده که گوشی‌های چینی را دور بیاندازند.

سخنگوی شیائومی طی بیانیه‌ای در پاسخ به اتهام مطرح شده توسط وزارت دفاع لیتوانی گفته است که دستگاه‌های این شرکت ارتباطات کاربران را سانسور نخواهد کرد . شیائومی هرگز فعالیت‌های شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند خود شامل جستجو، تماس، وب‌گردی یا استفاده از نرم افزارهای ارتباطی شخص ثالث را محدود یا مسدود ننموده است. «شیائومی به حقوق قانونی همه کاربران احترام می‌گذارد و از آن محافظت می کند.»

این بیانیه در صورتی انتشار یافته است که در گزارش مرکز ملی سایبری لیتوانی ذکر شده که گوشی‌های شیائومی داده‌های رمزگذاری شده را به سروری در سنگاپور ارسال می‌نمایند که چنین رویکردی برخلاف مقررات دیتای اروپا است.

امنیت گوشی های شیائومی از سوی مرکز سایبری لیتوانی زیر سوال رفت!

ولی از طرفی دیگر سخنگوی شیائومی می‌گوید این شرکت قوانین عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا را رعایت کرده است. «مارگریس ابوکویچیوس» معاون وزیر دفاع لیتوانی در گزارشی گفت که این وزارتخانه گزارش خود را با مقامات امنیت سایبری سایر کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز به اشتراک گذاشته است.

طبق اطلاعات انتشار یافته در گزارش وزارت دفاع لیتوانی، فهرست عباراتی که اکنون به وسیله‌ی گوشی‌های شیائومی در برنامه مرورگر پیش فرض سانسور می‌شوند به ۴۹۹ عبارت به زبان چینی رسیده و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌گردد. این مرکز اظهار می‌‌ کند چنین مسائلی نه فقط برای لیتوانی، بلکه برای همه کشورهایی که از تجهیزات شیائومی استفاده می‌کنند،‌ مهم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امنیت گوشی های شیائومی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر