;
coinex

وان پلاس 9 پرو (Oneplus 9 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

بعد از سال ها انتظار برای رونمایی از یک پرچمدار مناسب از کمپانی وان پلاس، اکنون شاهد عرضه وان پلاس 9 پرو هستیم. در ادامه به مشخصات فنی این گوشی می پردازیم.

کمپانی وان پلاس مدت هاست که درگیر تولید یک گوشی تمام عیار و هوشمند پرچمدار است. اکنون شاهد رونمایی و عرضه وان پلاس 9 پرو از این شرکت چینی هستیم. این گوشی از اولین گوشی های هوشمند کمپانی وان پلاس است که تقریبا در همه چیز حرفی برای گفتن دارد.

این محصول پرچمدار آمده است تا با بزرگان دیگر برندها مانند شیائومی و سامسونگ به رقابت بپردازد. اما آیا در این امر موفق شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این گوشی هوشمند بپردازیم.

وان پلاس 9 پرو

وان پلاس 9 پرو آمده تا در تمام قسمت های یک گوشی از پردازشگر گرفته تا دوربین و نرم افزار و باتری غوغا به پا کند. تا چندی پیش این برند روی گوشی های قاتل پرچمدار فعالیت داشت و از این کار لذت می برد اما حالا با عرضه این گوشی رسماً وارد بازار پرچمداران شده است.

همه جا صحبت از رقابت این گوشی تازه وارد با پرچمداران شیائومی و سامسونگ و حتی اپل است. ما نیز در آینده قصد داریم به مقایسه این گوشی با پرچمدارانی نظیر گلکسی اس 21 اولترا و شیائومی می 11 اولترا بپردازیم. اما اکنون در این نوشتار هدفمان، بررسی اختصاصی پرچمدار وان پلاس است.

متاسفانه قیمت بالای این گوشی شاید برای اکثر کاربران خوشایند نباشد ولی خب از یک پرچمدار جز این انتظاری نمی رود. بنابراین به یاد داشته باشید که این تلفن همراه انتخاب ارزانی برای شما نیست. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به نقد و بررسی این گوشی پرچمدار بپردازیم.

وان پلاس 9 پرو
مشخصات Oneplus 9 Pro / مشخصات فنی وان پلاس 9 پرو

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

طراحی و ساخت: مشخصات فنی وان پلاس 9 پرو

اگر از پرچمداران قبلی وان پلاس استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که در طراحی و ساخت وان پلاس 9 اتفاق جدید و خاصی نیفتاده است. در واقع این شرکت در طراحی گوشی پرچمدار جدیدش از زبان  طراحی جدیدی استفاده نکرده و مسلما شما را در این زمینه شگفت زده نمی کند.

البته این بدان معنی نیست که طراحی وان پلاس 9 ضعیف است یا مشکلی دارد بلکه صرفا از عدم تغییر ظاهر صحبت می کنیم. طراحی کلی گوشی مانند نسخه های قبلی است و یک طراحی خوب و تقریبا بی نقص را شاهدیم.

این گوشی هوشمند نسبت به نسخه قبلی اش کمی کوتاه تر و باریک تر شده و این نکته باعث شده که با گوشی خوش دستی رو به باشیم. مانند اکثر پرچمداران بازار گوشی های هوشمند، در ساخت بدنه وان پلاس 9 نیز از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده است.

کاربرد شیشه و فلز در ساخت چنین پرچمدارانی حس خوب و خوشایندی را به کاربران القا می کند و تفاوت خاصی ایجاد می نماید. رنگ بندی این اسمارت فون، نقره ای، سبز و مشکی است ولی باید این نکته را هم یادآوری کنیم که رنگ بندی این گوشی به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

از جمله قسمت های گوشی که تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی داشته پنل پشتی است و می توان از این بخش به عنوان کانون توجهات کمپانی وان پلاس یاد کرد. در وان پلاس 8 پرو دیدیم که سه ماژول دوربین به صورت عمودی در پنل پشتی جا خوش کرده بودند.

چنین طراحی در سری قبلی باعث می شد که گوشی روی سطوح صاف و یکدست، لق نخورد و ثابت بماند. اکنون و در وان پلاس 9 پرو ماژول دوربین ها درون یک کادر مستطیلی که در گوشه سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته، تعبیه شده اند.

گرچه برآمدگی و برجستگی این کادر نسبت به رقبای خودش کمتر است اما همچنان در سطوح صاف لق می زند. خوشبختانه سازندگان چینی گوشی در پنل پشتی جز لوگوی وان پلاس از چیزی استفاده نکرده اند و طی بررسی هایی که روی رنگ نقره ای انجام شده، ظاهرا پنل پشتی آثار انگشت و لکه را نمایان می کند.

اما چینی ها مدعی اند که رنگ سبز و مشکی ساختاری مات گونه دارند و مانند برادر نقره ای شان نیست. فریم این تلفن همراه آلومینیومی است. در پایین این گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی و اسلات سیمکارت دیده می شود.

وان پلاس 9 پرو
قیمت وان پلاس 9 پرو / قیمت Oneplus 9 Pro

فریم سمت راست جایگاه کلید پاور و مثل گوشی های آیفون سه دکمه برای حالت های باصدا، بی صدا و ویبره قرار داده شده است. از طرفی در فریم سمت چپ شاهد تعبیه دکمه های کنترل و تنظیم صدا هستیم و در بالای فریم نیز میکروفون را در گوشه صفحه مشاهده می کنیم.

پنل جلویی این گوشی منحنی و خمیده و از نوع اُولد است. این صفحه نمایش 6.7 اینچی بیش از 90 درصد قاب جلویی را پوشش داده است و جلوه زیبایی به پنل تقریبا تمام شیشه ای بخشیده است. دوربین سلفی این گوشی در گوشه سمت چپ و در بریدگی کوچکی تعبیه شده است. اسپیکر نیز در همان حوالی قرار گرفته است و اندازه تقریبا بزرگی دارد.

خوشبختانه وان پلاس 9 پرو هم در قامت سایر پرچمداران بازار، از گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 برخوردار است و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام آورد. ضحامت مناسب 8.7 میلی متری گوشی و وزن 197 گرمی در مقایسه با سایر پرچمداران مناسب ارزیابی می شود.

شاید تنها ایرادی که به این پرچمدار وارد است استفاده از نسخه قدیمی گوریلا گلس باشد. وان پلاس 9 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 بهره می برد و می دانیم که این نسخه از گوریلا گلس در میان رده هایی مانند پوکو ایکس 3 استفاده شده است.

در حالت کلی باید از طراحی خوب و کیفیت ساخت وان پلاس 9 پرو راضی بود و در این زمینه می تواند با سایر رقبای خودش همراهی کند. گرچه بهتر  این بود که کمپانی وان پلاس ابتکار جدیدی در بخش طراحی می زد و از ایستایی خود کم می کرد.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

نمایشگر: مشخصات فنی وان پلاس 9 پرو

به بخش نمایشگر این گوشی می رسیم. نباید فراموش کنیم که صفحه نمایش خوب تمام چیزی است که به آن نیاز داریم چرا که اگر نمایشگر ضعیف باشد، حتی بهترین سخت افزار و نرم افزار هم کارآیی مناسبی ندارد.

وان پلاس 9 پرو مانند رقبای خود مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ شده است و البته جز این هم انتظاری نداشتیم. پنل این گوشی از نوع LTPO Fluid2 AMOLED است که 6.7 اینچ سایز دارد و کیفیت تصویر بالای 3216 در 1440 را به نمایش می گذارد. کیفیت چنین نمایشگری حتی با یک نگاه هم به چشم می آید و نیازی به سال ها کار کردن با آن نیست.

میزان تراکم پیکسلی 525 چیزی بیشتر از گلکسی اس 21 اولترا و شیائومی می 11 اولترا است و وان پلاس 9 پرو در این زمینه هم غوغا به پا کرده است. متاسفانه روشنایی این گوشی به گرد پای سایر پرچمداران سامسونگ و اپل نمی رسد. البته چنین مشکلی فقط در مورد خوانایی صفحه زیر نور آفتاب صدق می کند، وگرنه در باقی شرایط با گوشی خوبی رو به روییم.

وان پلاس 9 پرو
مشخصات Oneplus 9 Pro

زاویه دید این نمایشگر وسیع است و به راحتی می توانید از زوایای مختلف به محتوا دسترسی داشته باشید. رنگ ها دقیق نمایش داده می شوند و کنتراست نمایشگر در بهترین حالت خود قرار گرفته است. در کل ایراد گرفتن از این صفحه نمایش دشوار است.

این گوشی هوشمند مانند سری قبلی اش از نرخ تازه سازی 120 هرتز LTPO بهره می برد. اگر برایتان سوال است که نرخ تازه سازی که به آن رفرش ریت هم می گویند، چیست با ما همراه باشید. نرخ نوسازی 120 هرتزی یعنی اینکه صفحه نمایش و پیکسل های آن در هر یک ثانیه 120 مرتبه تازه می شوند و این یعنی هنگام کار کردن با گوشی حس روان بودن و تازگی به شما دست می دهد.

فناوری LTPO که به نرخ 120 هرتزی چسبیده است، یعنی این که نمایشگر 120 هرتزی شما بسته به فعالیتی که در طول روز دارید از 1 هرتز تا 120 هرتز متغیر است. حالا چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ چون اگر بنا بر این باشد که در کل روز این نرخ روی 120 هرتز بماند منجر به تخلیه باتری و انرژی گوشی می شود اما اگر متغیر باشد در میزان هدرروی باتری صرفه جویی می شود.

معمولا هنگام تماشای ویدئو این نرخ روی 30 یا 60 هرتز قرار می گیرد و هنگام بازی نرخ نمایشگر تا 120 هرتز نیز می رسد. البته این امکان در اختیار کاربران قرار داده شده است که از نرخ 60 هرتزی ثابت بهره مند شوند اما اگر از ما می پرسید، از همان 120 هرتزی متغیر نهایت لذت را ببرید.

اگر دنبال مشکل در بخش نمایشگر بگردیم، می توانیم به صفحه نمایشد اُولد یا منحنی این تلفت همراه اشاره کنیم. این انحنا باعث می شود حساسیت لمس بالا باشد و مخصوصا زمانی که می خواهید عکاسی کنید با مشکل مواجه شوید.

همچنین اگر خدایی نکرده گوشی از دستتان سقوط کند این انحنا در برابر آسیب دیدن تضمینی نمی دهد. پس مراقب باشید. در نهایت باید از این نمایشگر به عنوان یکی از بهترین های بازار یاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

دوربین: مشخصات فنی Oneplus 9 Pro

وان پلاس همواره در تلاش بوده تا در قسمت مجموعه دوربین های خودش بهترین عملکرد را داشته باشد اما آیا توانسته در این زمینه به دوربین های سایر پرچمداران مانند می 11 اولترا و هوآوی پی 50 پرو برسد؟ کمپانی های چینی طی سال های اخیر با شرکت های بزرگ تجهیزات دوربین همکاری های خوبی داشته اند و حالا زمان آن رسیده تا وان پلاس به میدان بیاید.

وان پلاس 9 پرو
مشخصات فنی وان پلاس 9 پرو

وان پلاس برای تامین قطعات سخت افزاری دوربین هایش به همکاری با کمپانی Hasselblad روی آورده و طی یک قرارداد 3 ساله قصد دارد از سازه های این شرکت بهره ببرد. چنین سطحی از همکاری با کمپانی مذکور، وان پلاس 9 پرو را در زمره بهترین های خودش قرار داده.

وان پلاس با همکاری و بهره وری از تجهیزات شرکت سونی و کمپانی مذکور توانسته در زمینه دقت رنگ ها عملکرد بی نظیری را به نمایش بگذارد و آنها را در بالاترین سطح خود نگاه دارد.

از دیگر مزایای همکاری با این دو کمپانی غول آسا در زمینه تولید دوربین، می توان به ذخیره سازی قالب تنظیمات پیشرفته اشاره کرد. حالا می توانید تنظیماتی که به آن نیاز دارید را یکبار ذخیره کنید و در مراتب بعدی از آن بهره ببرید. در زمینه فیلم بردای سینمایی هم پیشرفت هایی دیده می شود.

سنسور عریض این گوشی 48 مگاپیکسل است که از گشودگی دیافراگم 1.8 بهره مند شده و گرچه کیفیت خوبی دارد اما به پای پرچمداران سامسونگ و اپل نمی رسد. دقت رنگ در تصاویر ثبت شده با این لنز نسبتا پایین است و مقداری رنگ آبی نیز در این خصوص وجود دارد.

گستره داینامیکی عکس ها ضعیف اند ولی روشنایی تصاویر در سطح خوبی اند و به لحاظ کراپ کردن تصاویر نیز نرم افزار این دوربین عملکرد خوبی دارد. برای اکثر کاربران این سنسور می تواند عالی باشد اما اگر اهل مقایسه کردن هستید باید بگوییم که در مقایسه کمی لنگ می زند.

با دوربین عریض توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارید اما عملکرد در مقابل سایر رقبا ضعیف است. به علت نبود لنز TOF، شاهد بوکه ضعیفی هستیم و در بسیاری موارد تشخیص سوژه از پس زمینه با مشکل رو به روست.

هر چه سنسور عریض معمولی بود و رقابتی با پرچمداران دیگر نداشت، به همان اندازه دوربین فوق عریض شاهکار است. دوربین 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 یکی از برترین سنسورهای موجود در گوشی های هوشمند است.

در این دوربین مشکل تمام سنسورهای فوق عریض که همان اعوجاج باشد، حل شده است. برخلاف دوربین اصلی در این دوربین دقت رنگ ها بالاست و جزئیات به خوبی ثبت می شوند. گستره داینامیکی وسیع و عالی است و می توان در وصف این سنسور گفت: عالی!

در این تلفن همراه شاهد لنز ماکرو نیستیم اما اگر با دوربین فوق عریض بیش از حد به سوژه نزدیک شوید، حالت سوپر ماکرو برایتان فعال می شود. چنین قابلیتی قبلا در پرچمداران سامسونگ دیده شده و اکنون شاهد وجود آن در وان پلاس هستیم.

مثل تمام پرچمداران دیگر وان پلاس هم به جای لنزهای ماکرو و عمق سنج که عمدتا در میان رده ها کاربرد دارد، از دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. گشودگی دیافراگم این لنز، 2.4 است و از زوم اپتیکال 3.3 بهره می گیرد.

درست است که بزرگنمایی این دوربین بدون افت کیفیت است اما اگر در قد و قواره سایر پرچمداران و در رده زوم 5 یا 10 برابری بود بهتر می شد. برخلاف لنز عریض و فوق عریض که شما را امیدوار می کنند، این لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی امیدتان را ناامید می کند. تصاویری که با این دوربین ثبت می شوند کیفیت خوبی ندارند و نویز زیادی در تصاویر دیده می شود.

مانند سری قبلی وان پلاس یعنی وان پلاس 8 تی، این گوشی هم از یک لنز 2 مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می کند. سنسور مونوکروم به ثبت تصاویر نمی پردازد بلکه با سوار شدن روی سنسور اصلی به ثبت عکس های سیاه و سفید می پردازد.

پس از بررسی جداگانه هر لنز، نوبت به دوربین فیلم برداری و بررسی آن می رسد. خوشبختانه در زمینه فیلم برداری می توان روی این تلفن همراه حساب باز کرد. لنز اصلی این گوشی قابلیت این را دارد که 8k را با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4k را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ساپورت کند.

وان پلاس 9 پرو
قیمت وان پلاس 9 پرو / قیمت Oneplus 9 Pro

نرخ 120 فریم عملا عالی است و با آن می توانید تمام حالت های فیلم برداری یک پرچمدار را پیاده کنید. البته دوربین فوق عریض چنین نرخی را در اختیارتان نمی گذارد اما به جای آن تمام قابلیت های نامبرده را دارد.

لنز تله فوتو هم به کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم محدود شده و اگر بخواهیم از آن به اندازه 8k کار بکشیم نهایت امر، جزئیات پایین و کیفیت کم است. ویدئوهای 8k درکل چندان کاربردی و عملی نیستند زیرا حجم بالایی را اشغال می کنند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

در حالت 4k هم لرزشگیر عملکرد خوبی دارد و هم کیفیت ویدئوها خوب است. تغییر فوکوس در این حالت به سرعت و با دقت صورت می گیرد و مانند سامسونگ حالتی شبیه به سوپر استدی در این تلفن همراه مشاهده می شود.

نهایت امر دوربین سلفی این پرچمدار است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و دیافراگم 2.4 دارد. فوکوس این دوربین ثابت است و این سنسور دقیقا همانی است که در وان پلاس 7 پرو دیده بودیم. چون لنز دوربین سلفی قدیمی و برای دو نسل پیش است، نباید حساب چندانی روی آن باز کرد.

کیفیت و جزئیات در سطح قابل قبولی قرار دارند و دقت رنگ و گستره داینامیکی هم خوب ارزیابی می شود. متاسفانه دوربین سلفی حالت شب ندارد و در تاریکی یا محیط های کم نور نمی توان انتظار ثبت تصاویر در روز را داشت.

از دیگر کمبودها و نواقص دوربین سلفی این گوشی می توان به نبود حالت فیلم برداری 4k اشاره کرد. با این لنز می توانید تصاویر پرتره هم ثبت کنید اما بوکه کردن تصاویر غیرمصنوعی می شود و نرم افزار دوربین هم گاها مشکل ساز می گردد.

سخت افزار: مشخصات فنی Oneplus 9 Pro

قلب تپنده این گوشی، تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 است. عملکرد این گوشی در نوع خودش شگفت انگیز است و این موضوع را وقتی می فهمید که با گوشی کار کنید. قدرت و سرعت و روان کار کردن گوشی از جمله مزایای این دستگاه است.

حداقل رم و حداکثر رمی که در اختیارتان گذاشته می شود، 8 یا 12 گیگابایت است. گرچه تفاوت چندانی میان این دو نسخه رم وجود ندارد اما با انتخاب هر کدام از این رم ها، حافظه داخلی و فضای ذخیره سازی تان نیز مشخص می شود.

برای نسخه رم 8 گیگابایتی فقط حافظه 128 گیگابایتی ارائه می شود در حالی که رم 12، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه این پرچمدار نهایت 256 گیگابایت در اختیارتان می گذارد و نیز درگاه جانبی حافظه هم ندارد، بهتر است نسخه آخر آن را خریداری کنید.

با توجه به پردازنده قدرتمند این گوشی، می توانید سنگین ترین بازی ها را روی آن اجرا کنید بی آنکه در آن لگ مشاهده کنید. در کنار این قدرت گرافیکی گوشی خیره کننده است و نمایشگر 120 هرتزی نیز بهشت گیمرها را رقم می زند.

وان پلاس 9 پرو
قیمت وان پلاس 9 پرو / مشخصات فنی Oneplus 9 Pro

همان طور که می دانیم معماری لیتوگرافی این تراشه 5 نانومتری است و از 8 هسته پشتیبانی می کند. این تراشه یک هسته طلایی با بیشینه فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی دارد و برای انجام پردازش های سبک نیز از چهار هسته با حداکثر فرکانس 1.80 گیگاهرتزی بهره می برد.

ماژول گرافیکیاین گوشی هوشمند نیز آدرنو 660 است و مجموعه این سخت افزار تجربه کاربری بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد. تنها نکته ای که باعث بهتر شدن سخت افزار گوشی می شد و به آن توجهی نشده، فضای ذخیره سازی کم آن است. امروزه پرچمدارانی مانند وان پلاس 9 پرو از حداکثر حافظه 512 گیگابایتی برخوردار اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

نرم افزار: مشخصات فنی Oneplus 9 Pro

بهترین و قدرتمندترین سخت افزارهای بازار نیز نیازمند یک لانچر یا رابط کاربری اند تا بتوانند نهایت توان خود را در معرض نمایش بگذارند. می دانیم که کمپانی وان پلاس از رابط کاربری اختصاصی خود استفاده می کند.

این لانچر که اکسیژن او اس نام دارد به قدری خوب طراحی شده که همپای سایر پرچمداران مانند MIUI و OneUI عمل می کند. اندروید پیش فرض این دستگاه 11 است و از نسخه رابط کاربری Oxygen OS 11 بهره می برد.

از جمله قابلیت های جدید این رابط کاربری نرم افزار توربو بوست 3 است و در مواقعی که فضای رم شما به کلی اشغال شده باشد به کمکتان می آید و بخشی از فضای ذخیره سازی را موقتا به عنوان رم به کار می گیرد. این ویژگی باعث می شود که 25 درصد اپلیکیشن های خود را در فضای پس زمینه اجرا کنید.

باتری: مشخصات فنی Oneplus 9 Pro

وان پلاس 9 پرو
قیمت Oneplus 9 Pro

تکنولوژی و فناوری به کار رفته در باتری این گوشی باتری دو سلولی است. هر یک از این سلول ها، توان و ظرفیت 2250 میلی آمپری دارند و در مجموع دارای ظرفیت 4500 میلی آمپری هستند. عملا نسبت به نسخه های قبلی شاهد پیشرفتی در این زمینه نیستیم اما به کمک فناوری LTPO و تراشه کم مصرف طول عمر باتری افزایش یافته است.

طبق بررسی های انجام شده می توانید تا 10 ساعت انجام کارهای سنگین و تا یک روز کامل در امور روزمره از این گوشی بهره ببرید. وان پلاس تمام انرژی اش را روی شارژر این گوشی صرف کرده است. این گوشی از شارژر 65 واتی سیمی استفاده می کند.

شارژ کامل این دستگاه از صفر تا صد، تنها در 35 دقیقه اتفاق می افتد و رقم قابل توجهی محسوب می شود. در قسمت فناوری شارژ وایرلس نیز وان پلاس انقلابی عمل نموده و از شارژر بی سیمِ 50 واتی رونمایی کرده است.

شارژر وایرلس این پرچمدار حتی از شارژر سیمی بسیاری از پرچمداران دیگر سریع تر است و این یعنی یک هیچ به نفع وان پلاسی ها! البته برای داشتن این شارژر باید کمی هزینه جداگانه کنید. این شارژر گوشی را در عرض 50 دقیقه کاملا شارژ می کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

جمع بندی: قیمت Oneplus 9 Pro

کمپانی وان پلاس پس از سال ها انتظار بالاخره از پرچمدار مورد انتظار خود رونمایی کرد و به طرفدارانش امیدی دوباره بخشید. این گوشی همان طور که دیدیم، اثر نیازهای کاربران را برطرف می کند و از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.

البته ذیل تمام تعریف و تمجیدهایی که از این گوشی شد، باید بگوییم که این تلفن همراه آنچنان گوشی ای نیست که بتواند بک سر و گردن از رقبای سامسونگی و اپلی خود جلوتر باشد اما در سطح پرچمداران رضایت بخش عمل می کند.

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، اسپیکر استریوهای جذاب و خوش صدا و دوربین فوق عریض بی مانند از جمله نقاط قوت این گوشی اند. سرعت شارژر بی سیم و سیمی نیز در برخی موارد از سایر پرچمداران پیشی گرفته و بی مثال است.

اما در کنار این نقاط قوت، باید از دوربین تله فوتو و سفی نسبتا ناکارآمد و طول عمر باتری کم به عنوان نقاط ضعف یاد کرد. اگر مشکل مالی ندارید و به دنبال تجربه های اندرویدی جدید هستید، این گوشی هوشمند منتظر شماست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این تلفن همراه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون بابت بررسی
    ولی بیشتر از ۶ ماه از معرفی این گوشی میگذره و کم کم باید منتظر گوشی جدید وان پلاس باشیم!

    پاسخ