;
coinex

3 مورد از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو

3 مورد از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو ؛ جهان اطراف ما دائما در حال پیشرفت و به روز رسانی خود است و انسان‌ها ذاتا موجودات کنجکاوی هستند و به دنبال یافتن ناشناخته‌ها جهان خود را می­پیمایند.

بشر برای آن که راحت تر به این نیاز کنجکاوی خود خوراک دهد و آن را تغذیه کند از تمام توان خود برای ساخت روش‌هایی راحت برای دستیابی به اطلاعات جدید استفاده کرده و آنچه مشهود است این است که هر روز ما با دنیایی جدید مواجه می­شویم و اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های جدیدی وارد دنیای مجازی می­شوند که باعث تغییرات کوچکی در جهان دیجیتال می­شود. این تغییرات کوچک که هر روز و هر لحظه رخ می­دهند باعث ایجاد تغییرات بزرگی می­شوند که جهان را به سمت و سوی جدیدی هدایت می­کند و غالب انسان ها ابزارهایی اختراع می­کنند که باعث شود کار کمتری انجام دهند و بیشترین بازده را از زمانشان داشته باشند.

3 مورد از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو

در واقع ما دنبال ساده کردن و حل مسائل سخت و پیچیده هستیم تا به راحتی کارمان را انجام دهیم. همانطور که اطلاع دارید دنیای مجازی پیشرفته با اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام و بسیاری دیگر از این قبیل راه را برای دسترسی به اطلاعات و افراد بسیار هموار کرده است و افراد می­توانند هر روز اطلاعات جدیدی داشته باشند و یا با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. اپلیکیشن های جدیدتر مانند کست پلیرها نیز تحول جدیدی در جهان دیجیتال امروزی بوده است. اگرچه تاریخچه پادکست‌ها به سال 2004 برمی­گردد اما این نوع پخش کننده‌ها به تازگی به شهرت جهانی رسیده و علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است. در ایران هم طی چند سال اخیر علاقه مندان به این اپلیکیشن ها افزایش یافته و ما در اینجا قصد داریم چند مورد از بهترین های روز انواع پادکست های فارسی با موضوعات مختلف را برای افراد کنجکاو به شما ارائه کنیم.

1. حقیقت چیست؟

3 مورد از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو
پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو

پادکستی جذاب از گروه دانستگی با نام حقیقت چیست احتمالا در لیست پادکست های مناسب برای افراد کنجکاو به دانستن و شناختن قرار دارد. حقیقت این است که حقیقت توسط یک نفر کشف نشده و نمی­شود. جهان های افراد مختلف با حقایق مختلفی مواجه است.

در این پادکست گفته می­شود که برخی افراد به سه نوع حقیقت اعتقاد دارند و برخی افراد به دو نوع حقیقت معتقد هستند. سه نوع حقیقت در واقع شامل حقیقت شخصی یا همان حقیقت ذهنی، حقیقت بعدی حقیقت واقع و موجود است و حقیقت دیگر حقیقتی است که وابسته به چیز خاصی نیست مانند حقایق جهان مثل خورشید که نیازی به بود و نبود ما نیست تا آن به عنوان یک حقیقت وجود داشته باشد.

حقیقت ذهنی همان چیزیست که ما درون آن زندگی می­کنیم. یعنی ما با افکار و ذهنمان زندگی می­کنیم. این اولین حقیقت زندگیست که می­گوید ما با ذهنمان و حقیقت های ذهنی زنده هستیم و زندگی می­کنیم. این نوع حقیقت چیزیست که تمام افراد اکنون با آن زندگی می­کنند اما در گذشته های دور و در دورانی که انسان اولیه می­زیست بیشتر انسان به حقیقت های بصری توجه می­کرد و حقیقت را آنچه که می­دید تصور می­کرد و به عبارتی بشر در حال زندگی می­کرد و حتی به فردای خود نمی­اندیشید اما بشر امروزی بیشتر با حقیقت ذهنی پیش می­رود و به نوعی در آینده زندگی می­کنیم.

پادکست حقیقت چیست از نظر زمانی می­تواند اندکی زمان بر باشد اما شما در گیرودار جهان هایی که می­شنوید و می­شناسید باور های قدیمی و شاید خاک گرفته خود را به چالش خواهید کشید و با جهان اطرافتان بیشتر ارتباط برقرار خواهید کرد و شاید با باور هایی روبرو شوید که در ناخودآگاه شما نهادینه شده و شاید در کالبد دروغین خودآگاهی آن را یک عقیده راسخ و یک تابو برای خود تصور می­کردید.

2. پادکست بیداری

در این پادکست قسمت 45 با خلاصه ای از یک کتاب خواندنی روبرو خواهید شد. کتاب یک حقیقت، یک قانون، من هستم، من می­آفرینم در این پادکست مورد برسی قرار می­گیرد. در این پادکست ما می­توانیم با خود واقعی­مان روبرو شویم. اگر شخصیتی خجالتی و بی اعتماد به نفس درونتان بیدار است و خود قوی شما انگار عمیقا از بدو تولدتان خواب رفته و با حالتی بیدار نشدنی به ادامه خوابش می­رسد شخصیت اصلی داستان که همان نویسنده است با شما هم­سان و مشابه است. شما در اواخر مقدمه این کتاب متوجه می­شوید که خانم نویسنده می­گوید که این کتاب در مورد من نیست و در مورد تو (خواننده کتاب) است. این کتاب ارتباط قطع شده شما با ندای درونتان را برقرار می­کند و شما را خدا خطاب می­کند و خدا بودن را در این پادکست می­آموزید. خدا شخصیتی آفریننده است و شما می­آموزید خودتان یک آفریدگار بزرگ شوید و این کار تنها با بیدار شدن ضمیر باطن شما انجام می­پذیرد. خواننده می­گوید که افکار ما از ذهن ما که یک دنیای غیر فیزیکی است خارج می­شود و به دنیای فیزیکی شکل می­بخشد. شما و ذهنتان یگانه هستید و در حالی که می­اندیشید شخصی غیر از خدا هستید باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. شما با خودتان یگانه هستید و شما خدایی بسیار توانا و خالق هستید. برای شناخت بیشتر دنیای خودتان و توانایی هایتان پادکست بیداری در قسمت 45 منتظر شما خواهد بود. برای روبرو شدن با خود واقعی‌مان این روش‌ها نیز کمک کننده است.

3. قدمت و تاریخ نوشیدنی‌های الکلی

3 مورد از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو
پادکست قدمت و تاریخ نوشیدنی های الکلی چنل بی از پادکست های محبوب برای ذهن های کنجکاو

کسانی که ذهن جستجوگر و کنجکاوی دارند حتما دوست دارند تا در مورد مسائل مختلفی اطلاعات بدست آورند. آنها به دنبال شناخته گوشه گوشه جهان و رازها و تاریخ های سرنوشت ساز برای جهان می­گردند. یکی از سوالات این افراد را امروز با علی بندری به جواب می­رسانیم. آن هم تاریخ شناخت و ساخت نوشیدنی های الکلی در جهان است. در این پادکست می­شنویم که از جایی میان دجله و فرات انسان ها کشت وسیع گندم و انواع غلات را شروع کردند و خیلی زود متوجه شدند که اگر گندم درون آب بماند نشاسته آن به مالت تبدیل می­شود و اگر از این نشاسته فرنی درست کنند و آن را برای چند روز بگذارند بماند از تخمیر آن یک نوشیدنی سرخوش کننده به وجود می­آید. طعم و حالتی که این نوشیدنی برای افراد به وجود می­آورد باعث جذابیت هرچه بیشتر آن برای افراد شد. در واقع کشف آبجو یکی از دلایل یکجانشینی بشر بود و افراد سعی می­کردند تا با  توسعه بیشتر کشاورزی و افزایش تولید غلات مقدار بیشتری آبجو تولید کنند و بسیاری از نشانه های تمدن و پیشرفت بشر از همینجا آغاز شد. در ادامه در مورد چند نوشیدنی الکلی دیگر و تاثیر آن در پیشرفت تمدن کشورهای مختلف می­شنویم.

علی بندری یکی از پادکستر های فعال در تولید محتوای مناسب نیاز جامعه است و شما می­توانید بهترین پادکست های علی بندری را از چنل بی دانلود کنید.

اگر تا به حال پادکستی گوش نداده اید و نمی­دانید که به کدام موضوعات علاقه مندی بیشتری دارید می­توانید با استفاده از اپلیکیشن های پلیر پادکست مانند چنل بی، فیدیبو، کست باکس و … استفاده کنید و از محتوای فارسی آنها استفاده کنید. محتوای پادکست ها عموما انگیزشی، خلاصه ها و بررسی کتاب های مختلف، موضوعات روز جهان، رمان های عاشقانه و بسیاری دیگر از موضوعات مرتبط با انسان و جهان است. پیشنهاد می­کنیم اگر از شنیدن موزیک های تکراری خسته شده اید و چیزی برای گوش دادن نیاز دارید حتما یکی از این اپلیکیشن ها را انتخاب کنید تا هم اطلاعات خود را بالاتر ببرید و هم از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. پادکست ها در جهان امروز که سرانه مطالعه به شدت پایین است می­تواند جهان مرده انسان‌ها در پشت صفحه‌های روشن گوشی را دوباره به زندگی برگرداند.

نویسنده: سارا اقبالی

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر