;
coinex

اختلافات سامسونگ دیسپلی و اپل منجر به شکست پروژه آیپد اولد شد

اختلافات سامسونگ دیسپلی و اپل منجر به شکست پروژه آیپد اولد شد. چندی پیش این دو کمپانی تصمیم به همکاری گرفتند که امروز مشخص شد به شکست انجامیده است.

گویا دیگر اپل اکنون نمی‌خواهد یک آیپد با صفحه اولد را منتشر کند و حتی پا را فراتر گذاشته و قرار است به طور کامل عرضه چنین محصولی را متوقف نماید.

اختلافات سامسونگ دیسپلی و اپل

براساس گزارشات منتشر شده، همکاری سامسونگ دیسپلپی و اپل برای تولید یک نمایشگر ۱۰.۸۶ اینچی مناسب آیپد به اتمام رسیده است. در صورتی که اسم بازاریابی این محصول آیپد اولد بود اما اکنون قرار است  با نام «پنجمین نسل آیپد ایر» عرضه گردد.

اما چرا پروژه تولید آیپد اولد متوقف شده است؟ احتمالا به علت  مشکلاتی که در ساختار اولد این تبلت به وجود آمده  متوقف شده است. پنل‌های فعلی  معمولاً از ساختاری ساده استفاده می‌نمایند که در واقع لایه‌ای قرمز، سبز و آبی است ولی اپل فکر کرد که اگر به جای این ساختار، از ساختاری دو قسمت و پیچیده‌تر استفاده نماید، خواهد توانست روشنایی صفحه را دو برابر نموده و عمر صفحه نمایش را تا چهار برابر بیشتر کند.

اختلافات سامسونگ دیسپلی و اپل

اما این در حالی بود که سامسونگ دیسپلی استفاده از نمایشگر تک ساختاری را پیشنهاد نموده و در نهایت به توافق نرسیدند و  تصمیم بر این شد که تولید اولین iPad اولد اپل توقف کرد. احتمال دارد یکی از علل مهم رد کردن پیشنهاد اپل برای تولید پنل OLED دوتایی از طرف سامسونگ مسئله‌ی سودآوری آن باشد. چرا که طراحی این پنل به مدت طولانی استفاده شده و به زودی به یک طرح بدون استفاده تبدیل نخواهد شد.

به همین دلیل  فقط شرکتی که خواهد توانست پنل اولد دوتایی را برای اپل عرضه نماید، ال جی دیسپلی است که البته گنجایش‌‌های لازم را ندارد.

طبق گفته‌ها، بعید است یک آیپد با نمایشگر OLED زودتر از سال ۲۰۲۳ به  بازار عرضه گردد. در آن زمان به عنوان تبلت ارزان قیمت‌تری برای رقابت با نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اختلافات سامسونگ دیسپلی و اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر