;
coinex

دعوای حقوقی سونی و هوآوی برای نام تجاری واچ جی تی

دعوای حقوقی سونی و هوآوی برای نام تجاری واچ جی تی شدت گرفته است. این دعوا که از سال ۲۰۱۶ توسط سونی علیه هواوی آغاز شده بود شدت گرفته است.

سونی از ۲۰۱۶ نسبت به ثبت نام تجاری GT برای ساعت های هوشمند شرکت هواوی اعتراض داشته و همچنان ادامه دارد و حتی می‌خواهد که با همه توان جلوی چینی‌ها را جهت استفاده از این نام برای محصولات خود بگیرد

دعوای حقوقی سونی و هوآوی برای نام تجاری واچ جی تی

نشان مورد بحث، نشان تجاری هواوی «واچ GT» است که یکی از بازی‌های محبوب شرکت سونی هم با نام GT شناخته می‌شود. هواوی اکنون سری ساعت‌های پرچمدار خود را با برند «واچ GT» وارد بازار کرده است و نام‌های تجاری GT3 و GT5 را در EUIPO (دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) ثبت کرده است و بحث  بین سونی و هواوی از همین‌جا شروع می‌شود. در فرایند درخواست نام تجاری جدید، هر شرکت دیگری مجاز به ثبت اعتراض خود هست که بر طبق همین قانون در سال ۲۰۱۶ سونی علیه نام تجاری هواوی درخواست بازبینی نموده بود.

سازنده موبایل های هوشمند هواوی سری ساعت های پرچمدار خود را با مارک “Watch GT” وارد بازار می نماید و حتی نام تجاری GT 3 و GT 5 در EUIPO (دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) ثبت نموده است، جایی که محل اختلاف بین Sony Interactive Entertainment و Huawei است.

دعوای حقوقی سونی و هوآوی

در سال ۲۰۱۹ هم ، سونی دادخواست دیگری را علیه این نام به نتیجه رسانده بود، ولی پس از آن، ساعت‌های واچ GT و GT 2 وارد بازار شده بودند. اکنون سونی می‌خواهد اختلاف خود با هواوی را با طرح شکایت جدیدی در اتحادیه اروپا ادامه دهد. در حال حاضر  مراحل قانونی این شکایت در حال انجام است و نتایج را نمی‌توان به این زودی پیش‌بینی نمود و باید در انتظار  اخبار جدید باشیم.

علت اعتراض سونی مرتبط با نام تجاری ثبت شده به وسیله ی هواوی به بازی محبوب آن‌ها یعنی Gran Turismo است. در واقع، شرکت ژاپنی می‌خواهد حقوق انحصاری نام تجاری GT را بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دعوای حقوقی سونی و هوآوی برای نام تجاری واچ جی تی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر