;
coinex

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت [+راهکارهای کاهش مصرف حجم Snapchat]

اکثر افرادی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند با برنامه اسنپ چت آشنا هستند. ما در این مقاله قصد داریم به میزان مصرف اینترنت اسنپ چت بپردازیم.

اسنپ چت از ویژگی‌های منحصر به فردی مانند فیلترهای مختلف، قابلیت چت و گذاشتن استوری و غیره برخوردار است اما در کشور ما بیشتر برای فیلترهای موجود در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از برنامه اسنپ چت استفاده کنید ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا اسنپ چت اینترنتی مصرف می‌کند؟

و سوال بعدی این است که اگر اینترنت مصرف کند، میزان مصرف اینترنت اسنپ چت چقدر است؟ اگر هنگام استفاده از این برنامه از اینترنت گوشی خود استفاده می‌کنید جواب این سوال می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

توجه داشته باشید که اگر از اینترنت وای فای برای به کارگیری این برنامه استفاده کنید برای شما مشکلی نخواهد داشت اما مشکل اصلی زمانی است که شما اینترنت همراه خود را برای استفاده از این برنامه به کار بگیرید، آن زمان است که باید فکر و چاره‌ای برای نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت پیدا کنید.

ما در این مقاله علاوه بر پاسخ به پرسش، مقدار مصرف حجم در اسنپ چت چقدر است ؟ به نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت نیز خواهیم پرداخت. در ادامه با میزان مصرف اینترنت اسنپ چت همراه ما باشید.

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

همانطور که ممکن است بدانید اسنپ چت یک برنامه پیام‌رسان معروف است که در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌شود. این برنامه از سال 2013 تا به الان طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که در حال حاضر در کشور ما نیز به خوبی از آن استفاده می‌شود.

بیشتر ما از فیلترهای موجود در برنامه اسنپ چت لذت می‌بریم اما زمانی که بحث مصرف اینترنت همراه یا همان دیتا در میان است، مصرف نت برنامه Snapchat می‌تواند به شکل تعجب‌برانگیزی بالا باشد. اگر شما از برنامه اسنپ چت روزانه و یا به صورت مداوم استفاده می‌کنید، قطعا می‌خواهید از میزان مصرف اینترنت اسنپ چت با خبر باشید.

مقدار مصرف حجم در اسنپ چت چقدر است ؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است، در واقع میزان مصرف اینترنت اسنپ چت  به این بستگی دارد که شما از چه ویژگی‌های این برنامه استفاده می‌کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که طبیعتا هر چقدر که مصرف روزانه شما از این برنامه بیشتر باشد، مصرف نت برنامه Snapchat نیز بیشتر خواهد بود.

همانطور که گفتیم اگر گوشی شما به یک وای فای و با منبع اینترنت وصل نباشد و از دیتای تلفن همراه خود برای به کارگیری از این برنامه استفاده کنید، میزان مصرف اینترنت اسنپ چت بسیار زیاد خواهد بود. در این زمان شما به دنبال اطلاعات میزان مصرف اینترنت این برنامه خواهید بود اما متاسفانه اسنپ چت قابلیت نشان دادن اینرنت مصرفی شما از این برنامه را ندارد.

همه ما می‌دانیم که در هنگام استفاده از برنامه اسنپ چت اگر حواسمان به اینترنتی که برنامه مصرف می‌کند، نباشد در کمتر از یک ساعت تمام بسته اینترنتب ما تمام خواهد شد. به عنوان مثال چندین کاربر برای ما شرح حالشان را در هنگام استفاده از برنامه اسنپ چت این‌ گونه توصیف کرده‌‌اند:

من به تازگی اسنپ چت را در گوشی خود نصب کرده‌ام، حدود ده پیام به دوستم داده‌ام و چندین عکس را برای او ارسال کرده‌ام اما پس از مدتی که اینترنت خود را چک کردم متوجه شدم که نزدیک به 1 گیگ اینترنت من مصرف شده است. من پس از دیدن آن بسیار شوکه شده بودم.

من و فرزندم در تعطیلات آخر هفته به یک مسافت رفته بودیم و از چندین فیلتر این برنامه برای عکاسی استفاده کردیم. پسر من با این برنامه از خود عکس‌های زیادی گرفته بود در نهایت پس از آن‌که اینترنت مصرفی را چک کردم، متوجه شدم که بیش از 10 گیگ از بسته من تمام شده است و واقعا تعجب کردم.

همانطور که متوجه شدید در هنگام استفاده از این برنامه حتما باید به بسته اینترنت خود و میزان اینترنت مصرفی توجه داشته باشید.

خوشبختانه راهی برای چک کردن میزان مصرف اینترنت اسنپ چت برای ما وجود دارد. ابتدا ما آن را برای شما توضیح خواهیم داد و سپس با نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت همراه شما خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه هک وای فای 

نحوه نصب واتساپ دوم در آیفون

نحوه چک مصرف نت برنامه Snapchat

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت
مقدار مصرف حجم در اسنپ چت چقدر است ؟

برنامه اسنپ چت به گونه‌ای کار می‌کند که شما حین استفاده از آن در یک چشم به هم زدن بسته اینترنت خود را تمام شده می‌بینید.

بنابراین، چک کردن مقدار مصرف اینترنت اسنپ چت بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه شما می توانید میزان مصرف اینترنت اسنپ چت را در گوشی آیفون خود چک کنید.

برای پی بردن به مقدار مصرف حجم اینترنت اسنپ چت به ترتیب این کارها را انجام دهید. ابتدا برای چک کردن میزان مصرف اینترنت این برنامه گوشی خود را باز کرده و روی تنظیمات یا همان Setting کلیک کنید. پس از آن‌که برای شما Setting باز شد بر روی گزینه Cellular کلیک کرده و آن را مانند تصویر انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

دانلود برنامه Hip4U آیفون [+آموزش کار و نصب اپلیکیشن]

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

پس از آن‌که گزینه Cellular را انتخاب کردید به پایین صفحه رفته و برنامه اسنپ چت را پیدا کنید. دقیقا زیر آیکون زرد اسنپ چت یک عدد چند رقمی برای شما قابل مشاهده است.

به عنوان مثال همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، اسنپ چت 663 مگابایت از اینترنت گوشی را مصرف کرده است. اگر می‌خواهید که اسنپ چت هیچ زمانی از دیتای شما مصرف نکند روی آن کلیک کرده و زمینه را مانند تصویر سفید کنید.

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

با استفاده از همین روش ساده و آسانی که برای شما ذکر کرده‌ایم می‌توانید از مصرف اینترنت برنامه اسنپ چت با خبر بوده و آن را تحت کنترل خود داشته باشید. در ادامه قصد داریم به نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت بپردازیم. همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

جی بی واتساپ برای آیفون

اینستا جی بی

نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت
نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت

زمانی که افراد گوشی خود را به وای فای برای استفاده از برنامه اسنپ چت متصل می‌کنند تمایل چندانی به کاهش مصرف حجم اسنپ چت و یا محدود کردن اینترنت مصرفی این برنامه را ندارند بلکه این میل زمانی به بیشترین حد خود می‌رسد که افراد از دیتای گوشی خود استفاده می‌کنند.

خوشبختانه با رفتن به تنظیمات اسنپ چت و آیفون خود می‌توانید در هنگام استفاده از دیتای گوشی حجم مصرفی را به حداقل رسانده و آن را محدود کنید.

برای کاهش مصرف حجم در اسنپ چت به راحتی می‌توانید در تنظیمات آیفون خود دسترسی برنامه اسنپ چت را زمانی که به وای فای متصل نیستید، قطع کنید.

بدین منظور تنظیمات یا همان Setting آیفون خود را باز کرده پس از آن ابتدا گزینه General را انتخاب کرده و سپس بعد از باز شدن آن روی گزینه Background App Refresh مانند تصویر زیر کلیک کنید.

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

پس از آن‌که Background App Refresh برای شما باز شد، روی برنامه اسنپ چت کلیک کنید. پس از آن با چندین گزینه مواجه خواهید شد.

شما می‌توانید Background App Refresh را برای برنامه اسنپ چت و یا هر برنامه‌ای که بخواهید غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن آن فقط زمانی که گوشیتان به وای فای یا یک منبع اینترنتی متصل شود حجم اینترنت را مصرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت ایمو [آموزش تصویری حذف حساب کاربری IMO]

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

شما همچنین می‌توانید با استفاده از فعال کردن حالت سفر یا همان Travel Mode در خود برنامه اسنپ چت حجم مصرف اینترنت خود را از این برنامه محدود کنید.

برای انجام این کار ابتدا برنامه اسنپ چت خود را باز کرده و روی گزینه پروفایل کلیک کنید. پس از آن نماد چرخ‌دنده یا همان نماد تنظیمات را مانند تصویر انتخاب کنید.

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

پس از آن که تنظیمات برای شما باز شد، روی گزینه مدیریت یا همان Manage کلیک کرده و حالت سفر یا همان Travel Mode را مانند نمونه فعال کنید. با استفاده از این روش شما حجم مصرفی اینترنت خود را به وسیله خود برنامه اسنپ چت محدود خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

تا به اینجا با نحوه کاهش مصرف حجم در اسنپ چت و محدود کردن دیتای خود در برنامه آشنا شده‌اید. در ادامه این مقاله قصد داریم به برخی از سوال‌های شما در ارتباط با مصرف اینترنت برنامه اسنپ چت بپردازیم.

استفاده یک ساعت از برنامه اسنپ چت چه مقدار دیتا مصرف می‌کند؟

اسنپ چت هیچ نوع آماری، درباره میزان دیتای مصرفی برنامه خود به صورت عمومی منتشر نکرده است. به همین دلیل هیچ آمار رسمی‌ای در ارتباط با مقدار حجم مصرفی در استفاده یک ساعت از این برنامه وجود ندارد.

اگرچه که آماری از اینترنت مصرفی در یک ساعت برای این برنامه نیست اما طبق برآوردهای به دست‌ آمده، گرفتن هر عکس بدون فیلتر از این برنامه حدود یک مگابایت اینترنت مصرف می‌کند.

توجه داشته باشید که این عدد فقط برای آن دسته عکس‌هایی است که بدون فیلتر گرفته می‌شوند، طبیعتا عکس‌های فیلتردار اینترنت بیشتری مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

آیا اسنپ چت در زمانی که به وای فای متصل می‌شود اینترنت دیتا را نیز مصرف می‌کند؟

میزان مصرف اینترنت اسنپ چت

قاعدتا، زمانی که گوشی شما به وای فای متصل باشد اسنپ چت نباید از اینترنت دیتا استفاده کند. البته اگر اینترنت شما در زمان استفاده از وای فای ضعیف بشود، گوشی شما ممکن است از Wi-Fi Assist استفاده کند.

اگر  Wi-Fi Assist در دستگاه شما فعال شده باشد، گوشی شما به طور خودکار شبکه تلفن همراهتان را در زمانی که اینترنت شما ضعیف شود، فعال می‌کند. این بدان معنی است که اسنپ چت از دیتای شما به عنوان منبع اینترنت استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

آیا می‌توان از اسنپ چت بدون استفاده از دیتای گوشی استفاده کرد؟

برای استفاده، به کارگیری و مشاهده استوری‌های افراد از برنامه اسنپ چت، گوشی تلفن شما باید به اینترنت متصل باشد اما به طور کلی اگر اسنپ چت را در گوشی خود از قبل دانلود کرده و داشته باشید می‌توانید بدون داشتن اینترنت آن را باز کنید.

اگرچه که می‌توانید اسنپ چت را بدون اتصال به اینترنت در گوشی خود باز کنید اما توجه داشته باشید که در آن زمان نمی‌توانید از برخی از ویژگی‌های برنامه استفاده کنید و همینطور هیچ گونه آپدیتی از برنامه برای شما در دسترس نخواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برنامه اسنپ چت در بسیاری از کشورها به عنوان یک برنامه پیام‌رسان مانند واتساپ استفاده می‌شود اما در کشور ما این برنامه صرفا به دلیل فیلترهای جذابش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر حالت این برنامه حجم بسیار زیادی را مصرف می‌کند.

اگر در گوشی خود از این برنامه استفاده می‌کنید، حتما روش‌های کاهش میزان مصرف اینترنت برنامه اسنپ چت را در نظر داشته باشید تا بتوانید در مصرف اینترنت دیتای خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: canstarblue , iphonelife

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت اسنپ چت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر