;
coinex

اپلیکیشن تیک تاک پردرآمدترین نرم افزار سال شد

با شروع  موج  ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها زیادتر شده و اکنون نیز اپلیکیشن تیک تاک پردرآمدترین نرم افزار سال شد .

اکنون که افراد زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کاهش یافته، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد  کم شده ولی درآمد آن‌ها همچنان زیاد است. در بین برنامه‌ها هم تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این استورها بوده‌اند.

اپلیکیشن تیک تاک پردرآمدترین نرم افزار سال

طبق گزارشات منتشر شده، کاربران اندروید و iOS از ژوئیه تا سپتامبر امسال ۳۳.۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که افزایش  ۱۵.۱ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال داشته است. پارسال در همین بازه زمانی این مبلغ ۲۹.۲ میلیارد دلار بود. البته لازم به ذکر است که سرعت رشد آمار کم شده چرا که رقم هزینه‌های پارسال نسبت به دو سال پیش ۳۲ درصد زیادتر شده است.

اپ استور اپل با ۲۱.۵ میلیارد دلار، زیاد ترین  سهم درآمد را دارد و ۱۳.۲ درصد رشد کرده است. گوگل پلی با ۱۸.۶ درصد رشد زیادتری داشته ولی فقط ۱۲.۱ میلیارد دلار در آن هزینه شده است. در بین برنامه‌ها هم بالاترین درآمد به اپلیکیشن تیک تاک می‌رسد که به تازگی آمار دانلودش به ۳ میلیارد دانلود رسیده است و به اولین برنامه غیرفیسبوکی تبدیل شد که موفق به انجام چنین کاری گشته است.

اپلیکیشن تیک تاک پردرآمدترین نرم افزار سال

بیشترین درآمد در اپ استور هم مرتبط با تیک تاک بوده ولی این عنوان در گوگل پلی به Google One تعلق داشته است. اندرویدی‌ها در رده‌های بعدی بیشترین هزینه را در دو اپلیکیشن Piccoma و +Disney صرف نموده‌اند و بعد از آن‌ها تیک تاک قرا دارد.

بازار بازی‌های موبایلی هم در حال رونق گرفتن است. کاربران امسال ۷.۷ درصد زیادتر از سه‌ماهه سوم پارسال در این پلتفرم خرج نموده و به ۲۲.۴ میلیارد دلار رسیده‌اند. در این قسمت، بیشترین سهم با ۱۳.۱ میلیارد دلار مرتبط با گوگل پلی و کمترین سهم با ۹.۳ میلیارد دلار مرتبط با iOS است.

مثل قبلا، پردرآمدترین بازی موبایل پابجی بوده که بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد دارد. بازی دوم Honor of Kings بوده و در رده سوم Genshin Impact قرار دارد. Pokemon Go هنوز دارای محبوبیت بالایی است و رده چهارم را دارد. بازی Roblox هم در جایگاه پنجم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن تیک تاک پردرآمدترین نرم افزار سال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر