;
coinex

سون جیسو هکر 13 ساله چینی ؛ شایعات چه می‌گویند؟

سون جیسو هکر 13 ساله چینی که باعث اختلال در شبکه‌های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک شد، چه کسی است؟ آیا این موضوع حقیقت دارد؟

پس از آنکه دیشب برنامه‌های فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام دچار اختلال شدند، شایعه‌ای به راه افتاد که تمامی این اتفاق زیر سر یک پسربچه هکر 13 ساله چینی است. این خبر خیلی زود در توییتر و تلگرام دست به دست مردم چرخید.

اما آیا واقعا یک پسر 13 ساله چینی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام را هک کرده و آنها را بیش از 6 ساعت از کار انداخته است؟ برای دانستن حقیقت با ما همراه باشید.

سون جیسو هکر 13 ساله چینی

پس از آنکه دیشب شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و تمامی پلتفرم‌های زیرنظر آن حدود 6 ساعت از کار افتادند، برخی شبکه‌های خبری مدعی شدند که این برنامه‌ها توسط پسر چینی هک و دچار اختلال شده‌اند.

رسانه‌های بین المللی مدعی شدند که چین پشت این قطعی شبکه‌های اجتماعی است و به گزارش رویترز، یک هکر چینی به نام «سون جیسو» مسئول توقف خدمات فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است. همینطور گفته می‌شد این هکر تنها 13 سال سن دارد

هکر چینی که باعث اختلال در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در سراسر جهان شد. سون جیسو، پسر سیزده ساله، که سه سایت را هک کرد و علاوه بر ضرر اقتصادی بالغ بر میلیاردها دلار در سراسر جهان، باعث شد برخی از کارکنان شرکت‌های نتوانند از ساختمان‌های مربوطه خارج شوند چرا که کارت‌های ورود و خروج آنها دچار مشکل شده بود.

سون جیسو هکر 13 ساله چینی

اما حقیقت این است که تمام این اخبار دروغ محض است. چرا که سون جیسو هکر 13 ساله چینی وجود خارجی ندارد! تمام این شایعات دروغی بیش نیستند و ما در ادامه دلایل بیشتری را برای این ادعا بیان می‌کنیم.

طبق ادعای بالا، رسانه‌های بین المللی چین را برای این مسئول این اختلال دانستند. اما واقعیت این است که هیچ رسانه‌ اصلی چین را مسئول تعطیلی عجیب 6 ساعته فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر نمی‌داند.

تقریباً همه آنها به متخصصان امنیت سایبری اشاره کردند که به شکست احتمالی DNS را محتمل‌ترین علت برای این قطعی 6 ساعته دانسته‌اند. وب سایت‌های خبری جعلی عمداً این ادعای دروغ را برای تحریک کاربران چینی به منظور به اشتراک گذاشتن اخبار جعلی خود ایجاد کردند.

مسئله دیگر این است که رویترز گزارشی در مورد هکر چینی نداده است! رویترز گزارشی مبنی بر اینکه یک هکر 13 ساله چینی به نام سان جیسو مسئول سقوط فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر بوده نداده است. این ادعا کاملا دروغ بوده و شما می‌توانید با بررسی سایت رویترز از جعلی بودن آن مطمئن شوید.

سون جیسو هکر 13 ساله چینی

در کنار تمام این‌ها جالب است بدانید هکر 13 ساله‌ای به نام سون جیسو در چین وجود ندارد. البته نام سون جیسو بیشتر یک نام کره‌ای بوده تا چینی! برخی وبسایت‌ها عکسی از یک پسر چینی را به عنوان عکس سون جیسو هکر 13 ساله چینی قرار داده‌اند.

در واقع وب سایت های خبری تصویر اعجوبه هک چینی به نام وانگ ژنگ یانگ، هنگامی که او در کنفرانس امنیت اینترنت چین 2014 صحبت کرد، استفاده کردند. وانگ ژنگ یانگ در آن زمان 13 ساله بود و هم اکنون 20 سال دارد. بنابراین تصویر بالا عکس هکر 13 ساله چینی به نام سون جیسو نیست.

در نهایت نیویورک تایمز به نقل از فیسبوک این گزارش‌ها درباره این که اختلال ایجاد شده در سرویس‌های فیس بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد تغییراتی در پیکربندی روترهای ستون فقرات (که ترافیک شبکه را بین مراکز داده هماهنگ می‌کنند) موجب این اختلال شده بوده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techarp

نظر شما در خصوص سون جیسو هکر 13 ساله چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر