;
coinex

تراشه ام وان ایکس مک بوک پرو 10 هسته‌ای خواهد بود

تراشه ام وان ایکس مک بوک پرو 10 هسته‌ای خواهد بود! این پردازنده‌ی جدید اپل گامی جهت انتقال به استفاده اپل از سیلیکون سفارشی برای مکینتاش است.

اپل مثل پردازشگرهای پیشین خود، تراشه M1X آینده خود را در دو نسخه برای مک بوک پرو منتشر خواهد کرد و برعکس M1، تفاوت‌های این بیشتر معلوم خواهد بود و احتمالا سبب پیشرفت عملکرد محسوسی خواهد شد.

تراشه ام وان ایکس مک بوک پرو 10 هسته‌ای

طبق گفته مارک گورمن از بلومبرگ، از آن‌ جایی که M1 با نسخه‌های گرافیکی 7 هسته‌ای و 8 هسته‌ای عرضه می‌شده است، M1X با نسخه‌های 16 هسته‌ای و 32 هسته‌ای عرضه خواهد شد و ما باید در انتظار مدل‌های باز طراحی شده مک بوک پرو اپل را تا پایان این ماه باشیم، البته مشخص نیست که انتخاب انواع 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک با مشخصاتی شامل دو نوع چیپست رده‌بالا، آزاد خواهد بود یا نه‌.

M1 با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای تنها با مک بوک ایر موجود بود که قیمتی 999 دلار داشته است که اگر پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک 8 هسته‌ای داشته باشد احتمالا قیمتی 1249 دلاری خواهد داشت. این مسئله برای آیمک بازطراحی شده نیز وجود دارد و برای آیمک با پیکربندی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای باید 200 دلار اضافی پرداخته شود.

تراشه ام وان ایکس مک بوک پرو 10 هسته‌ای

با توجه به گسترش توسعه پردازنده‌های اپل این اتفاق دور از انتظار نبود چرا که A15 Bionic در حال حاضر دارای 4 هسته پردازشگر گرافیکی برای آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی بوده و آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس دارای ۵ هسته گرافیکی است. برای A15 Bionic به احتمال زیاد اپل به علت کمبود جهانی تراشه، مجبور به غیر فعال کردن یکی از هسته‌های گرافیکی خود و پذیرفتن شرایط فعلی بوده است.

به احتمال زیاد مک بوک پرو بزرگ‌تر با نمایشگری 16 اینچی از مدل بهتری با یک پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای استفاده کزد چرا که هسته‌های اضافی به معنای احتیاج به قدرت بیشتر و افزایش خروجی گرما است. فضای خنک‌کننده بزرگ‌تر مک بوک پرو 16 اینچی به علت داشتن خنک‌کننده قوی‌تر و باتری بزرگتری نسبت به مدل 14 اینچی است.

در نهایت برای افرادی که عملکرد پردازنده و نه گرافیک برایشان در اولویت است، خانواده MacBook Pro بازطراحی شده دارای هسته‌های یکسانی برای پردازنده M1X است که هشت مورد از این هسته‌ها تمرکز خود را بر عملکرد گذاشته‌اند و دو هسته دیگر بر استفاده کمتر از انرژی متمرکز هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه ام وان ایکس مک بوک پرو 10 هسته‌ای چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر