;
coinex

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که از دوربین خوبی برخوردار باشد، ما در این مقاله به معرفی بهترین دوربین گوشی 2021 می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

برجسته‌ترین ویژگی تلفن‌های جدید، دوربین آنها است و در سال 2020، سازندگان گوشی‌های هوشمند به ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین‌ها حسابی توجه کرده‌اند تا بتوانند بهترین گوشی از نظر دوربین را وارد باز کنند. اپل خانواده آیفون 12 خود را با لنز دیافراگم سریع‌تر در دوربین‌های اصلی آنها، وارد بازار کرد. آیفون 12 پرومکس دوربین‌ آیفون 11 را دارد که در واقع در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهتر شده تا عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی تحویل دهد.

گوگل، با پیکسل 5 و پیکسل فور ای مجهز به عکاسی محاسباتی، می‌تواند با بهترین عکس‌های دوربین اپل رقابت کند، اما به نظر نمی‌رسد بتواند با تلفن‌های جدیدی که سال به سال وارد بازار می‌شوند، رقابت کند. بقیه گوشی‌های اندرویدی نیز ویژگی‌های دوربین هیجان انگیزی دارند. برای مثال سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا زوم اپتیکال 5 برابر و قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 8K دارد. این دو ویژگی در آیفون 12 و گوگل پیکسل 5 وجود ندارد. پیشتر در تکراتو بهترین دوربین گوشی در سال 2020 را نیز بررسی کرده بودیم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

در حقیقت، باید گفت هیچ دوربینی وجود ندارد که در همه‌ی زمینه‌ها به صورت عالی عمل کند. در واقع هر دوربین موبایل، در مقایسه با دیگر دوربین‌های گوشی، در یک ویژگی خاص به‌خوبی می‌درخشد. برای مثال، گلکسی نوت 20 اولترا قدرت زوم فوق‌العاده‌ای دارد، یا دوربین گوشی‌ گوگل در شب و تاریکی عملکرد خوبی دارد.

بهترین دوربین گوشی 2021

فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

ویژگی‌هایی مانند لنزهای مگاپیکسلی بالا یا چندین دوربین عقب موجب می‌شود که در اولین نگاه، تصور کنیم بهترین گوشی از نظر دوربین را مشاهده می‌کنیم. ولی این ویژگی‌ها الزاما دلیل بر خوب بودن دوربین نیست و بهتر است عملکرد دوربین را در نظر بگیریم تا اینکه به برخی جزئیات نوشته شده اکتفا کنیم.

واقعا گوشی های فوق‌العاده‌ای قرار است در سال جدید میلادی معرفی شوند. بهترین گوشی های 2021 نظیر بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021 نوآوری‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به پرچمداران پیشین دارند. امسال گوشی‌های تاشوی جدید نیز قرار است معرفی شود. بهترین گوشی های شیائومی 2021 نظیر شیائومی می 11 که اخیرا معرفی کردیم و بهترین گوشی های هواوی 2021 مثل هواوی P50 نیز نشان دادند چیزی از رقبای کره‌ای و آمریکایی‌شان کم ندارند.

ویژگی‌هایی که می‌توان برای انتخاب بهترین دوربین گوشی 2021 در نظر گرفت، به این شرح است: ویژگی‌های دوربین، سهولت استفاده از آن، کیفیت تصویر و قیمت آن گوشی. در ادامه، ما به معرفی بهترین دوربین گوشی 2021 به همراه ویژگی‌های برجسته آنان خواهیم پرداخت.

هوآوی پی 50 پرو (Huawei P50 Pro)

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

به مانند همیشه کمپانی چینی هوآوی که گویا به رمز و راز تولید بهترین دوربین موبایل دنیا دسترسی دارد بار دیگر با یک پرچمدار خود رده اول بازار دوربین های موبایلی را به خود اختصاص داده است. اوایل سال میلادی جاری بود که رقیب موفق تری هوآوی بحران زده، یعنی کمپانی شیائومی با روانه کردن سری جدید گوشی های می یعنی می 11، می 11 پرو و می 11 اولترا توانست رده اول بهترین دوربین  های موبایلی را از آن خود کند و به سلطنت بیش از یکساله میت 40 پرو پلاس پایان دهد.

تفاوت میت 40 پروپلاس با می 11 اولترا در امتیاز کلی تنها 4 امتیاز بود که البته با بررسی نتایج دگزومارک رقم قابل توجهی است. هوآوی اما مانند همیشه با رونمایی از پرچمدار جدید خود که بار دیگر دوربینش با همکاری لایکا ساخته شده بود رده اول را با 1 اختلاف امتیاز نسبت به می 11 اولترا به خود اختصاص داد.

ماژول دوربین این دستگاه، ماژولی سه گانه شامل دوربین های 50 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی پریسکوپ و 13 مگاپیکسلی اولتراواید است که کیفیت تصویربرداری بسیار بالایی را به مخاطب ارائه می دهد. همه این موارد زمانی معنا می یابد که بدانید هنوز قدرتمندترین نسخه پی 50، یعنی پی 50 پرو پلاس به بازار نیامده و تازه سری میت به عنوان پرچمداران نیمه دومی هوآوی نیز باقی هستند.

شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra)

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

از اواخر سال 2020 بود که شایعات جول محور نماینده جدید شیائومی برای سری می داغ شده بود و هر روز در دنیای فناوری شاهد رندرها و افشای اطلاعات و گمانه زنی ها درباره این محصولات بودیم. نهایتا خانواده می 11 شیائومی ارائه شدند و باید گفت با محصولاتی همه چیز تمام روبرو هستیم.

فارغ از سخت افزاری فوق العاده، می 11 اولترا در بخش دوربین نیز نوآوری های خاصی دارد که سبب شده بالاخره در به زیرکشیدن میت 40 پرو پلاس موفق شود. دوربین اصلی می 11 اولترا از لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده کرده و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل پرو است.

در این فناوری سرعت و دقت فوکوس بسیار بهتر از قبل شده است. دو سنسور دیگر نیز معرکه هستند، لنز پریسکوپی بزرگنمایی پنج برابری اپتیکال و 120 برابری هیبریدی را ارائه می کند. همچنین در پنل پشتی شاهد استفاه از سنسور 48 مگاپیکسلی پریسکوپی با حسگر IMX586 هستیم که در ابعاد 1/2.0 و پیکسل هایی 0/8 میکرومتری است. همه این ها می 11 اولترا را به یکی از بهترین دوربین گوشی 2021 و صدرنشین رده بندی Dxomark بدل کرده است.

هوآوی میت 40 پرو پلاس (Huawi Mate 40 Pro Plus)

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

پیش از این که می 11 اولترا به میان بیاید، حتی پرچمدار سال 2021 سامسونگ یعنی گلک نیز نتوانسته بود میت 40 پرو پلاس را به زیر بکشد. نماینده نیمه دوم سال 2020 از غول چینی که با مجموعه دوربین حیرت انگیز خود همچنان در صدر رده بندی Dxomark قرار داشت.

این محصول دارای مجموعه دوربین پنجگانه ای در پنل پشتی خود است. لتز اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید است که لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری و لنز 8 مگاپیکسلی پریسکوپی آنرا همراهی می کنند. همچنین نباید سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین عمق سنج TOF 3D را فراموش کنیم.

تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در شب و نور کم بسیار عالی هستند. از سویی رنج دینامیکی گسترده و همچنین نمایش دقیق رنگ ها، از دیگر عواملی است که باعث ثبت ویدیوهای بسیار باکیفیت در این تصویر می شوند.

آیفون 13 پرو مکس (iPhone 13 Pro Max)

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

بعد از مدت ها انتظار نسل جدید آیفون خوشبختانه برخلاف آیفون 12 در تاریخ مورد انتظار رونمایی شد و مانند همیشه دنیا را شگفت زده کرد. آیفون 13 مانند آیفون 12 در 4 عضو مینی، معمولی، پرو و پرو مکس روانه بازار شده و جذابیت نسخه های پرو و پرو مکس در درجه اول شاید به حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی شان مربوط باشد. اما در بحث دوربین هم آیفون 13 حرف های زیادی برا گفتن دارد.

اساسا اپل از قدیم الایام و شاید دقیقتر از همان زمان آیفون 5 دوربین های محشری ارائه می کرده و عکاسی با آن ها لذتبخش بوده است. حالا آیفون 13 در بخش های گوناگونی پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته است. بنابر دیتای دگزومارک، آیفون 13 در بخش نمایشگر برترین گوشی بازار و در بخش باتری بهترین آیفون تاریخ است. از سویی در مورد دوربین، آیفون 13 گرچه نتوانسته طلسم یکساله میت 40 پرو پلاس هوآوی را بشکند، اما با امتیاز قابل قبول مجموع 137 در رده چهارم بهترین دوربین های بازار قرار دارد. باید بدانید که جایگاه پنجم نیز در نتایج دگزومارک به نسخه پرو آیفون 13 اختصاص دارد. میت 40 پرو هم در این رده بندی ششم است.

آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

برترین دوربین موبایل دنبا از همه نظر و بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین گوشی دنیا

آیفون 12 پرو مکس 1099 دلاری اپل، که بهترین دوربین موبایل در سال 2021 محسوب می‌شود، دارای یک چینش دوربین عقب سه گانه است که دارای یک دوربین اصلی با زاویه واید، یک دوربین تله فوتو با بزرگنمایی نوری 2.5 برابر و یک دوربین با زاویه اولترا واید 0.5 برابر است.

این سه دوربین همراه با قابلیت‌های Smart HDR، دیپ فیوژن (deep fusion) و حالت شب (Night Mode) اپل، عکس‌های فوق العاده‌ای در بازه دینامیکی و جزئیات عالی ارائه می‌دهند. همچنین این گوشی که بهترین گوشی از نظر دوربین است، دارای قابلیت جدید ProRaw است که برای عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی، ویژگی معرکه‌ای است.

با استفاده‌ از این قابلیت، تصاویر با فرمتی ذخیره می‌شوند که داده‌های بیشتری نسبت به عکس‌های استاندارد دارند و از آن مهم‌تر، ProRAW از تمام قابلیت‌های عکاسی محاسباتی پیشرفته اپل نیز استفاده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این گوشی این است که عملکرد دوربین جلوی آن نیز مانند دوربین عقب است و از حالت‌های Night Mode و Portrait Mode نیز بهره می‌برد.

همچنین در ضبط فیلم به ویژه از نظر کیفیت تصویر فیلم، این گوشی بسیار عالی عمل می‌کند. به لطف یک سنسور بزرگتر جدید در دوربین اصلی خود و یک سنسور لیدار (lidar) برای کمک به فوکوس خودکار، این آیفون دارای بهترین دوربین گوشی 2021 به هنگام ضبط فیلم در نور کم است.

به نظر می‌رس قیمت گوشی در سال 1400 بیشتر بشود. چون پرچمداران سال 2021 از نسل جدید پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند که هزینه بیشتری دارند. این روزها دغدغه خیلی از مردم قیمت مسکن در سال 1400 ، میزان یارانه در سال 1400 است. بودجه‌ها به خرید پرچمداران اپل نمی‌رسد و بهترین گوشی های دست دوم هواوی و بهترین گووشی های دست دوم سامسونگ در بازار ایران خواهان بسیاری دارند. به طوری که گوشی زیر یک میلیون تومان این روزها به رویا تبدیل شده است.

با اینکه کیفیت این ویدئوها 4k است، ولی کیفیت تصاویر این ویدئوها معرکه است؛ مخصوصاً وقتی از ویژگی HDR آیفون استفاده می‌کنیم. بنابراین تعجبی ندارد که برخی فیلم‌برداران مشهور از این گوشی حین فیلمبرداری استفاده کنند.

گوگل پیکسل 5 (Google Pixel)

برترین دوربین گوشی برای عکس گرفتن، بهترین دوربین تلفن برای عکس در شب و نور کم

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین گوشی دنیا

زمانی که گوگل پیکسل 5  700 دلاری در اکتبر وارد بازار شد، مردم انتظار بیشتری از دوربین این موبایل داشتند. با اینحال این گوشی دارای بهترین دوربین گوشی 2021 است. این تلفن فایوجی از افکت‌های HDR خوبی برخوردار است؛ بنابراین عکس‌ها دارای جزئیات و کنتراست (contrast) عالی هستند و تصاویر به صورت سینماتیک (cinematic) به نظر می‌رسند.

لنزهای دوربین این گوشی مجهز به زاویه عریض و زاویه فوق عریض هستند که در اصل جایگزین دوربین تله فوتو (telephoto) گوگل پیکسل 4 که سال گذشته عرضه شد، شده‌اند. یژگی‌های پرتره و حالت شب این دوربین نتایج چشم‌گیری حاصل کرده است. عکس‌های در شب این دوربین، برعکس آیفون 12 پرومکس، کم نور و خیره کننده است. همینطور این عکس‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

از طرفی، این گوشی قابلیت عکاسی نجومی دارد که وقتی فضا به اندازه‌ی کافی تاریک باشد، فعال می‌شود. این بدین معنا است که در واقع می‌توانید فقط با تلفن خود عکس‌هایی از یک آسمان پر ستاره را ثبت کنید. گوگل حتی در هنگام استفاده از حالت Night Sight ، توانایی گرفتن عکس حالت پرتره را نیز اضافه کرده است.

فیلمبرداری این دوربین نسبت به پیکسل 4 بهبود یافته ولی به خوبی کیفیت فیلمبرداری آیفون 12 پرومکس نیست.

آیفون 12 مینی (iPhone 12 Mini)

بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت زیر 750 دلار

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین گوشی دنیا

ممکن است این تلفن بخاطر اندازه‌ی آن زیاد مورد استقبال قرار نگیرد ولی در اصل دوربین این گوشی که بهترین دوربین گوشی 2021 است، همان دوربین‌های عریض‌، فوق عریض و سلفی موجود در آیفون 12 و 12 پرو است و از همان کیفیت عکس و فیلم نیز برخوردار است.

در حالی که آیفون 12 پرو مکس بهترین فناوری دوربین را دارد که اپل تاکنون ساخته است، آیفون 12 مینی قیمت فوق‌العاده کمی نسبت به عملکرد دوربین خود در بین گوشی‌های آیفون دارد. اگر شما با اندازه کوچک این گوشی مشکلی ندارید، آن را تهیه کنید و در غیر اینصورت، باید بیشتر هزینه کنید و تلفن دیگری بخرید.

گوگل پیکسل 4 ای فایو جی (Google Pixel 4a 5G)

بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت زیر 500 دلار

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین گوشی حال حاضر

این تلفن که در اکتبر سال 2020 وارد بازار شد، بهترین دوربین موبایل در سال 2021 را دارد. از همان ابتدا قرار بود که گوگل پیکسل فور ای فایوجی یک گوشی اقتصادی با دوربین‌های شبیه به مدل گوگل پیکسل 5 باشد. گوگل تنها تولید کننده‌ی گوشی است که حتی در گوشی‌های اقتصادی خود نیز در مورد دوربین آن کوتاهی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

این گوشی نیز با کیفیت عکس فوق‌العاده خوب خود بهترین دوربین موبایل در سال 2021 را دارد که شامل حالت شب و پرتریت نیز هست. با استفاده از این گوشی نیز می‌توانید از شب پر ستاره عکس بگیرید و لذت ببرید.

گوگل پیکسل 4 ای (Google Pixel 4a)

بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت زیر 350 دلار

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین گوشی حال حاضر

این گوشی 349 دلاری در آگوست سال 2020 وارد بازار شد و دوربین‌های آن به طرز عجیبی معرکه‌اند. با اینکه این گوشی دوربین عالی‌ای دارد، نسبت به کارایی خود بسیار ارزان است. گوگل چندسالی است که کروم‌بوک‌هایی را معرفی می‌کند که مثلا در فهرست‌های بهترین لپ تاپ های 2021 و بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 به آن اشاره کرد. دوربین این گوشی می‌تواند عکس‌های سینماتیک فوق‌العاده‌ای بگیرد و با اینکه مثل گوشی‌های پیکسل 5 و پیکسل فور ای فایوجی دوربین چندگانه ندارد، کیفیت عکس‌های آن با کیفیت عکس‌های آنها برابری می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فولد 2 (Galaxy Z Fold 2)

بهترین دوربین گوشی تاشو

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین موبایل در سال 2021

دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد 2 نیز در دسته‌ی بهترین دوربین گوشی 2021 قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه ضخامت این گوشی، نصف ضخامت یک گوشی عادی است، چیزهایی مانند دوربین آن باید مورد بررسی قرار بگیرند. نوآوری‌های سامسونگ در سال جاری میلادی را می‌توان در بهترین تبلت های 2021 نظیر خانواده پرچمدار گلکسی تب نیز مشاهده کرد.

و حقیقتا باید گفت این گوشی از سیستم دوربین خوبی برخوردار است؛ درست است که دوربین آن به خوبی دوربین چند منظوره‌ی مدل گلکسی نوت 20 اولترا نیست، ولی اگر روی عکاسی و فیلم‌برداری خیلی حساس نیستید و از مدل تاشوی این گوشی خوشتان می‌آید، این گوشی با دوربین سه‌گانه‌ی خود (عریض، فوق عریض، تله فوتو) گزینه‌ی مناسبی برای شما است‌.

سونی اکسپریا 5 مارک 2 (Xperia 5 Mark 2)

بهترین دوربین گوشی برای افراد حرفه‌ای

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین موبایل 2021

سونی به‌دنبال روش‌های خلاقانه‌ای برای ارتقا دوربین خود است. به همین دلیل این کمپانی گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2  که دارای بهترین دوربین گوشی 2021 است را وارد بازار کرد. روی بدنه‌ی این گوشی، یک شاتر فیزیکی وجود دارد و یکی از قابلیت‌های این دوربین که بهترین دوربین موبایل در سال 2021 است، فوکوس خودکار روی چشم (هم برای انسان‌ها و هم حیوانات) و سه برنامه از قبل نصب شده برای استفاده کامل از تمام مزیت‌های این دوربین سه‌گانه است. پیشنهاد می‌شود سری به مطلب بهترین هدفون های 2021 بزنید.

یکی از آنها، برنامه اصلی دوربین اندروید اکسپریا است. دو مورد دیگر Photo Pro و Cinema Pro هستند که به شما امکان کنترل دقیق همه جنبه‌های عکس و فیلمبرداری گوشی را می‌دهند. همینطور این گوشی، دارای اولین دوربینی است که قادر به ضبط فیلم 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه برای حرکت آهسته و یا شارپ است.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (Galaxy Note 20 Ultra)

بهترین دوربین گوشی برای زوم کردن، بهترین دوربین تلفن برای فیلم برداری / فیلم سلفی

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین موبایل 2021

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دارای اپتیکال زوم (optical zoom) پنج برابر است که این ویژگی آن باعث شده دوربین تله فوتوی آن بهترین دوربین موبایل 2021 شود. با این گوشی می‌توانید به راحتی روی هدف خود زوم کنید بدون اینکه نگران بی‌کیفیت شدن عکس و ازبین رفتن جزئیات شوید.

حتی در زوم دیجیتال 10 برابر، تصاویر دوربین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا هنوز خوب به نظر می‌رسند و این ویژگی، این گوشی را در این زمینه برتر از آیفون 12 پرومکس و وان پلاس 8 پرو می‌کند. از طرفی، به دلیل شرایط موجود، خیلی از افراد مجبورند در خانه کار کنند و برای این کار مجبورند از خود فیلم بگیرند. پیشنهاد ما به این دسته افراد، سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

تنها کافی است که آن را روی حالت پرتریت گذاشته و از فاصله‌ای معین، به دوربین نگاه کنید. نیازی نیست به آن قاب اضافه کنید چون خود دوربین پس زمینه فیلم را کمی محو می‌کند و این یاد آور دوربین‌های بدون آینه یا DSLR است.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra)

بهترین دوربین گوشی 2021 ؛ فهرست بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین
بهترین دوربین گوشی 2021

گرچه سامسونگ همواره از بهترین ها در زمینه دوربین است و پرچمدار سامسونگ همواره حرف های زیادی برای گفتن در این بخش دارد، اما اس 21 اولترا به عنوان کامل ترین نسخه در سری جدید به هیچ وجه در حد و اندازه بهترین های بازار و حداقل در حد انتظارات ظاهر نشده است.

درواقع این دوربین به هیچ وجه بد نیست و هیچ ایرادی ندارد، اما سامسونگ آنقدر درباره اس 20 و نوت 20 خوب کار کرده بود که ضعف اس 21 به خوبی به چشم می آید. پرچمدار سال جدید سامسونگ در رده بندی DxoMark که معتبرترین نهاد بین المللی در سنجش کیفیت دوربین های موبایل است، امتیازی نه فقط پایین تر از می 11 و میت 40 کسب کرد که حتی نسبت به نوت 20 اولترا نیز پس رفت داشت.

با این وجود دوربین پرچمدار جدید سامسونگ برخی ویژگی های خوب نیز با خود دارد. از جمله باید به تمرکز ویژه سامسونگ به بخش زوم دوربین ها اشاره کرد. این گوشی دارای دو لنز تله فوتو است که یکی قدرت بزرگنمایی 10 برابری نوری و دیگری قدرت زوم 3 برابری را دارد. در بخش زوم دیجیتال نیز با زوم 100 برابری مواجه هستیم. علاوه بر این سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی در بخش دوربین با یک سنسور فوکوس لیزری خودکار همراه شده که دقت بالاتری برای دوربین این محصول فراهم آورده است.

موتورولا اج پلاس (Motorola Edge Plus)

بهترین دوربین موبایل برای عکس‌های پرتره

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین موبایل 2021

حالت پرتره از ترکیبی از سخت‌افزار دوربین و عکاسی محاسباتی استفاده می‌کند تا بتوانید پس زمینه عکس خود را تار کرده و به عکس، جلوه هنری ببخشید. در اینجا پیشنهاد می‌شود سری به مطلب بهترین هدست گیمینگ 2021 بزنید. موتورولا اج پلاس 999 دلاری، اولین گوشی گران‌قیمت این کمپانی مستقل در شیکاگو است.

حالت پرتره این گوشی بسیار برجسته است و دلیل آن این است که این دوربین برای حالت پرتره از زوم اپتیکال ۳ برابر و سنسور زمان پرواز سه‌بعدی استفاده می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که این گوشی در نور کم عکس‌هایی با کیفیت خوب نمی‌گیرد ولی با اینحال جزو بهترین دوربین گوشی 2021  محسوب می‌شود.

ایسوس ذن فون 7 پرو (Asus Zenfone 7 Pro)

بهترین دوربین برای سلفی

بهترین دوربین گوشی در سال 2021
بهترین دوربین موبایل 2021

ذن فون 7 پرو 850 دلاری به شما سه دوربین با وضوح بالا (واید، اولترا واید و تله فوتو) برای سلفی ارائه می‌کند و این دوربین‌های سه‌گانه را با در اختیار داشتن یک ماژول دوربین گردان که در بالای گوشی قرار می‌گیرد، در اختیار فرد قرار می‌دهد. بنابراین دوربین‌های عقب گوشی به عنوان دوربین‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظر شما در خصوص لیست بهترین دوربین گوشی 2021 چه بود؟ امیدواریم سال 2021 هم از نظر تکنولوژی و هم از جنبه‌های دیگر سال بهتری از 2020 باشد. مثلا هنر. بهترین فیلم های سال 2021 موارد تماشایی هستند. نگارنده شخصا برای بهترین فیلم های عاشقانه 2021 نظیر فیلم Wicked ، بهترین فیلم های اکشن 2021 مانند ماموریت غیرممکن 7 و بهترین فیلم های مارول 2021 مانند بلک ویدو 2 لحظه شماری می‌کند. در پایان حتما توصیه می‌کنم به سریال های برتر سال 2021 نظیر بهترین سریال های نتفلیکس 2021 نیز گریزی بزنید.

بهترین دوربین گوشی 2021 در یک نگاه

  • شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra)
  • هوآوی میت 40 پرو پلاس (Huawi Mate 40 Pro Plus)
  • آیفون 12 پرومکس (iPhone 12 Pro Max)
  • گوگل پیکسل 5 (Google Pixel 5)
  • آیفون 12 مینی (iPhone 12 Mini)
  • گوگل پیکسل فور ای فایو جی (Google Pixel 4A 5G)
  • گوگل پیکسل فور ای (Google Pixel 4A)
  • سامسونگ گلکسی زد فولد 2 (Samsung Galaxy Z Fold 2)
  • سونی اکسپریا 5 مارک 2 (Sony Xperia 5 II)
  • سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)
  • سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra)
  • موتورولا اج پلاس (Motorola Edge Plus)
  • ایسوس ذن فون 7 پرو (Asus Zenfone 7 Pro)

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

لیست بهترین دوربین گوشی 2021 تمام شد! شما می‌توانید بسته به نیاز خود، گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.  نظرات خود را درباره‌ی این گوشی‌ها با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گوگل پیکسل رو htc میزنه؟

    پاسخ