;
coinex

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده

در این روزها، پیدا کردن یک گوشی ارزان قیمت و خوب، سخت ولی ممکن است و ما در این مقاله، به معرفی بهترین گوشی های میان رده 2021 می‌پردازیم.

با توجه به قیمت‌ها و شرایط اقتصادی، خریدن یک گوشی ارزان قیمت با کارایی بالا، کاری منطقی است؛ پس بهتر است بیخیال گوشی‌های لاکچری و گران‌قیمت شویم و به سراغ بهترین گوشی میان رده دنیا در سال 2021 برویم. خوشبختانه تنوع موجود در گوشی‌های موجود در بازار، باعث شده بتوانیم با قیمت‌های پایین نیز یک گوشی کارآمد و خوب تهیه کنیم.

از طرفی، این تنوع انتخاب ما را سخت‌تر می‌کند و ما می‌بایست برای پیدا کردن جدیدترین گوشی میان رده ، بیشتر آنها را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین گوشی میان رده جهان در سال 2021 را انتخاب کنیم. ولی نگران نباشید! زیرا تکراتو در این مقاله با معرفی بهترین گوشی های میان رده 2021 کار شما را آسان کرده است. شما با خواندن این مقاله، می‌توانید از بین جدیدترین گوشی های میان رده ، گوشی دلخواه خود را انتخاب کنید. در ادامه، به معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 در برندها، مدل‌ها و قابلیت‌های مختلف خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی های میان رده 2021

همه افراد نمیتوانند برای خرید بهترین گوشی های 2021 اقدام کنند. در نتیجه خیلی طبیعی است اگر برای خرید گوشی به جای گشتن در میان بهترین گوشی های سامسونگ 2021 که معمولا قیمت های بالایی دارند، افراد ترجیح بدهند با صرف بودجه کمتر، یک گوشی معمولی تر از یک برند نه چندان نام آشنا تهیه کنند. البته این افراد باید توجه داشته باشند هر برندی را امتحان نکنند.

البته که اگر به دنبال یک میان رده با کیفیت باشید قطعا میتوان در میان بهترین گوشی های هواوی 2021 یا بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 مواردی مناسب و با قیمت خوب را پیدا کرد که حداقل از بابت تامین سخت افزاری آن مطمئن باشید.

اما خب اگر بازهم بودجه شما پاسخگو نیست مجبور نیستید شیائومی می 11 را بخرید! شما میتوانید با استفاده از این فهرست برخی از بهترین میان رده های نه چندان نام آشنای بازار ولی تا حدودی قابل اطمینان را در فهرست گزینه های خرید خود قرار دهید.

پوکو ایکس 3 پرو (Poco X3 Pro)

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده
جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم پوکو ایکس 3 پرو را تنها به خاطر قیمتش در این فهرست قرار داده ایم و جای درست آن در شمار برترین های سال است. چراکه این گوشی محشر برند پوکو آنقدر خوب است که می تواند به سادگی در فهرست بهترین گوشی های 2021 جای گیرد. اما خب برخی کاستی ها نسبت به پرچمداران نام اشنای بازار و البته قیمت نازل ما را قانع کرد که آن را در صدر فهرست بهترین گوشی های میان رده 2021 جای دهیم. یک قاتل پرچمدار واقعی و همه چیز تمام که در گیمینگ هم بسیار کارآمد است.

این محصول خوش ساخت و زیبا که قیمتی برابر با 250 یورو دارد، از نمایشگری 6.67 اینچی با پنل IPS LCD بهره مند است که نسبت تصویر آن 20:9 است. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی آن نیز به معنای تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ است.

در بخش سخت افزاری، استفاده از تراشه به روز شده اسنپدراگون 860 که نسخه برتر اسنپدراگون 855 است قدرت پردازشی بالایی به این دستگاه بخشیده است. باتری 5160 میلی آمپرساعتی گرچه به خودی خود باتری بزرگ و خوبی است، اما وقتی بدانید به علت تعبیه یک سیستم تهویه خاص توسط پوکو کمی از مقدار آن کاسته شده شاید شگفت زده شوید! این سیستم تهویه خاص پوکو در این مدل از پوکو ایکس 3 به کار رفته و در مواقعی که گوشی تحت فشار فعالیت های سنگین داغ می کند به شدت کارآمد است. در نتیجه گیمرها از بابت داغ شدن گوشی آسوده خیال خواهند بود.

این گوشی در نسخه هایی با 6 یا 8 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی ارائه می شود. در بحث دوربین هم جای هیچ انتقادی باقی نمانده است. گرچه به طرز عجیبی پوکو در نسخه معمولی این سری از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی استفاده کرده است، اما سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی نسخه پرو نیز به اندازه کافی رضایت بخش هست. سه سنسور دیگر دستگاه عبارتند از 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج. دوربین سلفی دستگاه نیز 20 مگاپیکسلی است.

پوکو ام 3 پرو 5 جی (Poco M3 Pro 5G)

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده
جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021

یک گوشی ارزان قیمت تر با نمایشگر تنها کمی ضعیف تر از پوکو ایکس 3 پرو و البته پردازنده ای معمولی تر، که درواقع از بسیاری از همرده های خود چیزی کم ندارد. پوکو ام 3 پرو یک گوشی خوش ساخت و زیباست که نظر هر کاربری را به خود جلب می کند. نمایشگر 6.5 اینچی دستگاه با پنل IPS LCD ارائه شده  رزولوشن 1080 پلاس را به نمایش می گذارد. این نمایشگر با گوریلا گلس 3 محافظت می شود.

در بخش پردازشی، پوکو با استفاده از دایمنسیتی 700 کوشیده تا نظر مثبت کاربرانی که گوشی های ارزان قیمت تری را می خواهند جلب کند. این تراشه گرچه نسبت به تراشه های کوالکام در رده پایین تری قرار می گیرد، اما همچنان قدرت پردازشی خوبی دارد و حداقل از اسنپدراگون 662 به کار رفته در نسخه معمولی به مراتب بهتر است.

دوربین دستگاه مشابه دوربین نسخه معمولی شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی است که با دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج همراه شده است. برای دوربین سلفی نیز سنسور 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه باتری بسیار خوبی است اما نسبت به نسخه معمولی 1000 میلی آمپر کمتر است. این باتری با شارژر سریع 18 واتی به سرعت شارژ می شود.

پوکو اف 3 (Poco F3)

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده
جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021

این شما و این هم یک قاتل پرچمدار دیگر بازهم از سوی پوکو، برندی که شاید اگر مستقل از شیائومی بود رقیب بسیار مهمی برای این شرکت به شمار می رفت. پوکو اف 3 5G یک گوشی همه چیز تمام است که تنه به تنه بزرگان زده و با قیمتی پایین تر همه نام های بزرگ را به چالش می کشد.

این محصول با یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی از نوع امولد ارائه شده است که تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره مند است و با گوریلا گلس 5 حفاظت می شود.

قلب تپنده دستگاه، اسنپدراگون 870 فایوجی است که قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و در واقع تنها کمی از 888 ضعیف تر است. پردازشگر گرافیکی این محصول نیز آدرنو 650 است که خیال شما را از بابت اجرای انواع بازی ها و برنامه های سنگین آسوده خواهد کرد.

ترکیب این سخت افزار با رم 6 یا 8 گیگابایتی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی سبب شده تا هیچ نگرانی بابت عملکرد پردازشی و گرافیکی دستگاه حین عملیات های سنگین نداشته باشید.

دوربین اصلی دستگاه در قاب پشتی، یک ماژول سه گانه شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو است. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور باکیفیت 20 مگاپیکسلی است. باتری 4250 میلی آمپر ساعتی دستگاه نیز از فناروی شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و در مدت زمان 52 دقیقه کاملا شارژ خواهد شد. این دستگاه در حال حاضر 350 یورو قیمت دارد.

سامسونگ گلکسی ای 52 (Samsung Galaxy A52)

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده
جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021

اگر میلی به برندهای چینی از جمله شیائومی و زیرمجموعه هایش ندارید، سلطان بازار گوشی های هوشمند تا همین چند سال پیش که حالا کمی به حاشیه رانده شده هنوز اینجاست! برند کره ای سامسونگ که در سالیان اخیر بیشتر روی تولید محصولاتی با بهره وری مالی بیشتر تمرکز کرده، کمی بخش گوشی های پرچمدار را بیخیال شده و به طور خاص بر فناوری های جدیدی در حوزه گوشی مانند گوشی های تاشو تمرکز کرده است. از سویی سامسونگ همچنان میان رده های بسیار باکیفیت روانه بازار می کند. اما نکته تاسف برانگیز مربوط به قیمت نسبتا بالاتر این میان رده هاست.

گلکسی ای 52 به عنوان یکی از میان رده های خوب سامسونگ در سال 2021، نسبت به مواردی که تا پیش از این ذکر کردیم گوشی قابل قبولی است، اما باید بدانید در این دستگاه از اسنپدراگون 750 استفاده شده که به مراتب ضعیف تر از 870 پوکو اف 3 یا 860 پوکو ایکس 3 پرو است. البته بخش جذاب ماجرا اینجاست که ای 52 با این وجود هم از دو مورد محصول پوکو گرانقیمت تر است و برچسب قیمتی 450 یورویی دارد! اما این چیزی از ارزش این گوشی باکیفیت و خوش ساخت نمی کاهد.

گلکسی ای 52 نمایشگری 6.5 اینچی از نوع سوپرآمولد با تراکم پیکسلی 407 پیکسل در هر اینچ دارد که کیفیت بالایی را نصیب آن کرده است. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می کند و روشنایی حداکثر 800 نیت را ارائه می دهد.

گواهی IP67 دستگاه نیز ضامن حفظ سلامتی آن در برابر آب، گرد و غبار و خاک تا عمق 1 متری و برای 30 دقیقه است. از تراشه دستگاه پیش از این بحث کردیم، هرچه باشد این تراشه هم قدرت پردازشی خوبی دارد به خصوص زمانی که با 6 یا 8 گیگابایت رم یا 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه شود.

در بخش دوربین اصلی شاهد یک ماژول 4 گانه شامل دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج هستیم. دوربین سلفی دستگاه نیز 32 مگاپیکسلی است که کیفیت تصویربرداری بالایی به شما ارائه می کند.

سامسونگ گلکسی ای 32 (Samsung Galaxy A32)

سامسونگ گلکسی ای 32 (Samsung Galaxy A32)

سامسونگ همواره نمایندگان مهمی در میان بهترین گوشی های میان رده 2021 دارد. در اینجا ما تصمیم گرفتیم به یکی از جدیدترین محصولات سری A سامسونگ که از قضا از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا نیز می باشد اشاره کنیم.

این محصول که اواخر سال 2020 میلادی معرفی شد از نمایشگر 6.5 اینچی با پنل TFT LCD بهره مند است که از رزولوشن 720 پیکسل بر هر اینچ پشتیبانی می کند. سامسونگ بنا به عادت معمول خود به تراشه این محصول اشاره نکرده و تنها به ذکر هشت هسته ای بودن آن اکتفا کرده است. برخی منابع معتقدند این تراشه محصول مدیاتک و دایمنسیتی 720 است.

این محصول در نسخه هایی با رم 4 ، 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64/128 گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. ای 32 در بخش باتری از یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی با توان شارژ 15 واتی استفاده می کند که با قابلیت اتصال از طریق پورت USB-C شارژ می شود.

در بخش دوربین نیز سامسونگ از یک ماژول 4 گانه شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین ثانویه فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین های ماکرو و عمق سنج 5 مگاپیکسلی استفاده می کند. این محصول در کنار بهترین گوشی های سری M سامسونگ نمایندگان مهم سامسونگ در بازار محصولات میان رده هستند.

شیائومی می 11 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite)

جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021 ؛ مروری بر گوشی های جدید میان رده

وقتی بحث از گوشی های میان رده باشد برندهای چینی و به خصوص شیائومی حرف های زیادی برای گفتن دارند. شیائومی کار جالبی در مورد پرچمداران سال های گذشته خود صورت داده و آن ارائه یک نسخه ضعیف تر و معمولی تر از همان پرچمدار اصلی سال با پسوند لایت است.

امسال می 11 اولترا یکی از برترین گوشی های نیمه اولی سال بود که هنوز هم شاید بهترین نماینده اندروید در سال 2021 محسوب شود. نسخه معمولی تر این گوشی، شیائومی می 11 لایت است که یک گوشی خوش دست، زیبا و باکیفیت است برای کسانی که از نام پرچمداران استقبال می کنند.

این گوشی نمایشگری 6.55 اینچی با پنل آمولد دارد که تراکم پیکسلی 402 بر هر اینچ را ارائه می کند. این نمایشگر البته تنها تا نرخ نوسازی 90 هرتزی را پشتیبانی می کند و برای حفاظت از آن گوریلا گلس 5 در نظر گرفته شده است.

قلب تپنده این دستگاه پردازنده اسنپدراگون 732 جی است که قدرت پردازشی بسیار قابل قبولی برای یک میان رده جذاب شیائومی محسوب می شود. این گوشی در نسخه های با 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 و یا 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده است. دوربین اصلی دستگاه سه گانه و شامل سنسورهای 64/8/5 مگاپیکسلی است. نمایشگر نیز در حفره ریزی میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. باتری 4250 میلی آمپر ساعتی دستگاه نیز با فناوری شارژ سریع 33 واتی شارژ می شود. قیمت این محصول برابر با 300 یورو است.

شیائومی ردمی کی 40 (Xiaomi Redmi K40)

شیائومی ردمی کی 40
جدیدترین و بهترین گوشی های میان رده 2021

ردمی کی 40 جدیدترین محصول شیائومی در بازار میان رده هاست که از اسنپدراگون 870 استفاده می کند. شیائومی ابزارهای لازم برای امور پردازشی سنگین را در این محصول جا داده تا این گوشی از این بابت مشکلی نداشته باشد. این گوشی از حافظه رم LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده می کند.

نسخه پایه ردمی کی 40 از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره مند است، اما کاربر می توان نسخه هایی با 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در نظر داشته باشد.

سنسور دوربین اصلی یک حسگر 48 مگاپیکسلی  Sony IMX582 با دریچه دیافراگم f/1.8 است.  نسخه پایه این محصول با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی 310 دلار قیمت داشته و در سه رنگ مشکی، آبی و سفید ارائه خواهد شد.

گوگل پیکسل 4 ای (Google Pixel 4A)

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

اگر شما به دنبال جدیدترین گوشی میان رده هستید که جزو بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 باشد، بهترین انتخاب برای شما گوگل پیکسل فور ای است. در واقع گوگل در این مدل گوشی خود، تمام ضعف‌های مدل Pixel 3A خود را برطرف کرده و از همه مهم‌تر، قیمت آن نیز کمتر است! اینکه تولید کننده موبایلی، گوشی را بهبود ببخشد و در عین حال قیمت آن را کاهش دهد، اتفاق بسیار نادری است.

همانطور که قبلا نیز در مقاله بهترین دوربین گوشی در سال 2021 اشاره کرده‌ایم، گوگل سازنده‌ای است که حتی با پایین آوردن قیمت، در حق کیفیت دوربین آن کوتاهی نمی‌کند. در این مدل نیز، یک دوربین فوق‌العاده استفاده شده ‌است که می‌تواند با گوشی‌هایی با 3 برابر این قیمت، رقابت کند. در واقع سنسور اصلی این گوشی، همان سنسوری است که گوشی پرچم‌دار پیکسل 4 استفاده شده است.

شما در این بازه‌ی قیمت، تلفن بهتری که بتواند در شب و نور کم، عکس‌هایی با این کیفیت از کهکشان راه شیری بگیرد، پیدا نخواهید کرد و همه‌ی اینها، به لطف حالت شب گوگل است. اینها تنها دلایل انتخاب این گوشی به عنوان بهترین گوشی میان رده دنیا در سال 2021 نیست. سرعت گوشی خوب است، از باتری خوبی برخوردار است که یک روز کامل شارژ نگه می‌دارد، صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED آن فوق العاده مدرن به نظر می‌رسد و مهم تر از همه، با درنظر گرفتن باتری قدرتمندش همچنان گوشی جمع و جوری است.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

گوگل حاشیه‌های (لبه‌های اطراف نمایشگر) را باریک کرده و این گوشی را به یکی از بهترین تلفن‌های کوچک اندرویدی تبدیل کرده است. از دیگر مزایای این گوشی میان رده می‌توان به بدنه‌ی پلاستیکی آن اشاره کرد که اگر گوشی از دست شما بیوفتد، بدنه‌ی آن متلاشی نمی‌شود.

همینطور این گوشی NFC برای گوگل پلی و یک جک هدفون دارد. این تلفن همچنین به مدت سه سال به روزرسانی‌های امنیتی ماهانه و به روزرسانی نسخه اندروید را دریافت خواهد کرد که حتی در گوشی‌های گران قیمت نیز این مورد تضمین نمی‌شود.

در کنار تمام این مزایا، این گوشی عیب و ایرادهایی نیز دارد. این گوشی خاصیت ضد پاشش آب ندارد، خشاب کارت حافظه خارجی ندارد و از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی بلندگوهای قوی ندارد و نور صفحه‌ی آن درهوای روشن کم است. ولی در کل، این گوشی از بهترین گوشی های میان رده 2021 است که شما می‌توانید بدون اینکه نگران هنگ کردن آن باشید، برای کارهای روزمره خود از آن استفاده کنید.

گوگل پیکسل 4 ای فایوجی (Google Pixel 4A 5G)

گوشی میان رده جدید
گوگل پیکسل فور ای فایوجی (Google Pixel 4A 5G) / گوشی میان رده جدید

این گوشی نیز یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 است که تمام ویژگی‌های پیکسل فور ای به همراه یک سری ویژگی خوب دیگر مانند صفحه‌ی نمایشگر 6.2 اینچی، یک دوربین اولترا واید بیشتر، اتصال فایوجی و پردازنده‌ی قوی‌تر دارد. به عنوان یک گوشی میان رده جدید حتی قابلیت‌های اضافه‌تری مانند سه حالت تثبیت کننده فیلم و گرفتن عکس پرتره در شب را نیز دارد. از آنجایی که این گوشی قابلیت‌های بیشتری نسبت به پیکسل فور ای دارد، بدیهی است که قیمت آن نیز بیشتر است.

آیفون اس ای 2020 (iPhone SE)

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

آیفون اس ای جزو بهترین گوشی میان رده جهان در سال 2021 است. در واقع اپل با حذف فیس آیدی برای احراز هویت و کوچک کردن صفحه نمایش، یک گوشی اقتصادی و ارزان برای طرفداران این برند وارد بازار کرده است. در کل عملکرد این گوشی خوب است. برای باز کردن قفل، از قابلیت تاچ آیدی و اثر انگشت در دکمه‌ی هوم (Home) آن استفاده می‌شود. این گوشی نیز مانند پیکسل فور ای گوشی کوچک و جمع و جوری است، ولی به کوچکی آیفون اس ای 2016 و یا آیفون 12 مینی نیست.

با اینحال، صفحه‌ی 4.7 اینچی این تلفن نسبت به موبایل‌های امروزی بزرگ نیست. این گوشی از برخی امکانات رفاهی مدرن مانند شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب IP67 برخوردار است، اما متأسفانه جک هدفون ندارد. ویژگی‌ای که این جدیدترین گوشی میان رده را خاص می‌کند، پردازشگر چیپ A13 Bionic آن است که همان پردازشگر آیفون 11 پرو است. عملکرد عالی این گوشی در این رنج قیمت موجب شده آن را در دسته‌ی بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین هدست گیمینگ 2021

آیفون اس ای می‌تواند به راحتی بازی‌های گرافیکی فشرده را بدون هیچ هنگی باز کند و تا 4 الی 5 سال، برای این گوشی به طور مداوم آپدیت ارسال می‌شود که این بازه‌ی زمانی نسبت به تمام تلفن‌های اندروید درون این لیست، بیشتر است. تک دوربین پشت این گوشی عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد اگرچه کیفیت عکس‌ در شب آن به پای پیکسل فور ای نمی‌رسد. گلس پشت این گوشی نیز شکننده‌تر از پیکسل فور ای است و بهتر است برای آن از یک قاب استفاده کنید.

موتو جی استایلوس موتورولا (Moto G Stylus)

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

سری تلفن‌های موتورولا جی، از چندین سال گذشته وارد بازار شده و به عنوان گوشی‌های ارزان قیمت شناخته می‌شوند. موتو جی استایلوس که گوشی جدید این برند است، در دسته‌ی بهترین گوشی های میان رده 2021 قرار می‌گیرد و شما با خرید آن، صاحب یک گوشی با ظاهر مدرن و باتری 4000 میلی آمپر می‌شوید که تا دو روز شارژ نگه می‌دارد. علاوه بر این‌ها، این گوشی جک میکروفن، خشاب کارت حافظه‌ی خارجی برای قرار دادن کارت SD به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی، یک دوربین 48 مگاپیکسلی قابل قبول نیز دارد.

عملکرد این گوشی به عنوان یک گوشی میان رده جدید چندان تعریفی ندارد. چیپ اسنپدراگون 665 برای باز کردن بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها مناسب است ولی ممکن است هنگام کار کردن با آن، کمی هنگ کند که این هنگی در هیچکدام از گوشی‌های موجود در بالای این لیست بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 وجود ندارد. گوشی موتورولا به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ 2021 مانند گوشی‌های خالص اندرویدی است و اپلیکیشین‌های اضافه روی آن نصب نیستند و از این جهت قدرت پردازشگر شما را کم نمی‌کند.

متاسفانه موتورولا تنها یک آپدیت برای جدیدترین گوشی میان رده خود می‌دهد و نباید بعد از آپدیت اندروید 11، که هنوز منتشر نشده، انتظار آپدیت جدیدی داشته باشیم. آپدیت‌های امنیتی وضعیت بهتری دارند؛ به صورتی که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شوند اما ممکن است این وضعیت نیز تغییر کند. این گوشی از سرویس NFC بهره نمی‌گیرد؛ به همین خاطر نمی‌توانید برای سرویس‌هایی مانند گوگل پلی، پرداخت بدون تماس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های 2021

چیزی که در این گوشی پیدا خواهید کرد، قلم آن است که البته آن هم خاصیت زیادی ندارد. زیرا در تنظیمات آن، تکنولوژی no palm rejection وجود ندارد؛ در نتیجه شما نمی‌توانید به راحتی با قلم آن یادداشت بنویسید و یا از آن استفاده کنید.

موتو جی پاور موتورولا (Moto g power)

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

اگر شما به دنبال بهترین گوشی های میان رده 2021 به همراه یک باتری عالی هستید، به هیچ عنوان این گوشی را از دست ندهید! این جدیدترین گوشی میان رده بسیار شبیه به مدل موتو جی استایلوس است و تنها تفاوت آن این است که قلم ندارد. در عوض، این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپری دارد که می‌تواند تا سه روز شارژ نگه دارد و این باتری باعث شده کمی ضخیم‌تر از جی استایلوس باشد. این گوشی چیپست کوالکام اسنپدراگون 665 به همراه رم 4 گیگابایتی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

حافظه داخلی این گوشی 64 گیگابایت است و دوربین آن عملکرد متوسطی دارد؛ به طوریکه عکس‌های آن در نور کم چندان تعریفی ندارد. در واقع دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسل است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید نیز در کنار آن قرار دارد. به طور خلاصه، تنها ویژگی بسیار برجسته‌ی این گوشی که از بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 است، دوربین آن است و دیگر ویژگی‌های آن قابل تعریف نیست. با این حال، ارزش قیمت خود را دارد.

نوکیا 5.3 (Nokia 5.3)

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

در ابتدای معرفی این گوشی باید بگوییم نمی‌توان انتظار بسیار زیادی از گوشی‌ 200 دلاری داشت اما زمانی که نوکیا وارد عمل می‌شود، باید گفت این گوشی نسبت به قیمت خود کارایی خوبی دارد و در دسته‌ی بهترین گوشی های میان رده 2021 قرار می‌گیرد. نوکیا برخلاف گوشی‌های موتورولایی که در بالا معرفی شد، دارای سرویس NFC برای خرید در پلی استور است و شرکت HMD قول آپدیت اندروید تا 2 سال و آپدیت امنیتی ماهانه تا 3 سال را داده است. این ویژگی به ندرت در بین گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شود.

کارایی نوکیا 5.3 تقریبا با تلفن‌های با 4 برابر این قیمت برابری می‌کند. پردازنده‌ی این گوشی همانند جی استایلوس، اسنپدراگون 665 است و سرعت بسیار بالایی ندارد و ممکن است کمی باز کردن اپلیکیشن‌ها طول بکشد. صفحه‌ی این گوشی 6.55 اینچ LCD است و کیفیت بسیار عالی‌ای ندارد. با این‌حال کیفیت آن قابل قبول است. باتری آن به طور متوسط یک روز شارژ نگه می‌دارد.

این گوشی که در دسته‌ی بهترین گوشی های ارزان قیمت 2021 قرار دارد، از مزایای دیگری همچون جک هدفون، سنسور اثر انگشت و خشاب کارت حافظه خارجی در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. تنها نکته‌ی منفی این گوشی، دوربین آن است که در شب، عکس‌های خوبی تحویل شما نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021 در یک نگاه

  • پوکو ایکس 3 پرو (Poco X3 Pro)
  • پوکو ام 3 پرو (Poco M3 Pro)
  • پوکو اف 3 (Poco F3)
  • سامسونگ گلکسی ای 52 (Samsung Galaxy A52)
  • سامسونگ گلکسی ای 32 (Samsung Galaxy A32)
  • شیائومی می 11 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite)
  • شیائومی ردمی نوت 10 پرو (Redmi note 10 Pro)
  • شیائومی ردمی کی 40 (Xiaomi Redmi K40)
  • گوگل پیکسل فور ای (Google Pixel 4A)
  • گوگل پیکسل فور ای فایوجی (Google Pixel 4A 5G)
  • آیفون اس ای (iPhone SE 2020)
  • موتو جی استایلوس موتورولا (Moto G Stylus)
  • موتو جی پاور موتورولا (Moto g power)
  • نوکیا 5.3 (Nokia 5.3)
  • تی سی ال 10 پرو (TCL 10 Pro)

لیست بهترین گوشی های میان رده 2021 تمام شد! اگر شما قصد خرید موبایلی را دارید که در این لیست قرار ندارد، بهتر است قبل از خرید، حتما آن را تمام و کمال بررسی کنید. زیرا ممکن است حین خرید گوشی‌های اقتصادی، پول خود را تلف کنید. برای این بررسی، حتما از منابع آنلاین استفاده کنید چون فروشنده‌ها کمک چندانی به شما نخواهند کرد و دقایقی استفاده از تلفن در موبایل فروشی‌ها نیز چیز زیادی را برای شما مشخص نمی‌کند.

به دلایلی، تولید کنندگان شرکت‌های معروف مثل سامسونگ تصمیم می‌گیرند موبایل‌های قدیمی و قبل از 2019 خود، مانند گلکسی اس 9 را ارزان بفروشند. ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که خریدن این تلفن‌ها می‌تواند به پشیمانی شما ختم شود؛ زیرا این تلفن‌ها قدیمی هستند و بعد از مدتی ممکن است آپدیت‌های امنیتی و یا اندرویدی آنان قطع شود حتی اگر در زمان خرید، آپدیت‌های آن قطع نشده باشد. برای مثال، ما خرید آیفون ‌ایکس آر (iPhone XR) را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا این مدل تنها 100 دلار ارزان‌تر از آیفون 11 است که خدمات بسیار وسیع‌تری دارد.

ممکن است شما جزو افرادی باشید که خرید یک پرچمدار قدرتمند دست دوم را به یک گوشی نو ولی با سخت افزار پایین و معمولی ترجیح دهید! در این حالت برای خرید گوشی دست دوم چه باید کرد؟ خب ما به این موضوع هم فکر کرده ایم. خرید گوشی دست دوم در درجه اول نیاز به اطمینان از سلامت فنی گوشی دارد در نتیجه باید به راهنمای خرید گوشی دست دوم مراجعه کنید.

بعد میتوانید از میان بهترین گوشی های دست دوم شیائومی یا بهترین گوشی های دست دوم سامسونگ یا هر برند دیگری یک مورد متناسب با نیاز خود پیدا کنید. حتی میتوانید بهترین گوشی های آیفون دست دوم را مدنظر داشته باشید اگرچه کمی قدیمی هستند.

در نهایت فراموش نکنید برای خرید یک گوشی دست دوم باید حتما با نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم آشنا باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: wired

به نظر شما، بهترین گوشی میان رده جهان در سال 2021 کدام‌اند؟ شما خرید کدام گوشی را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چراتوبهترین گوشیهای میان رده اسمی ازa52s نیست اگه بخای ازنظررده بندی بگیم a52sدر رده اول جدول جاداره.پس نگین بهترین بگین معرفی گوشیهای میان رده!؟

    پاسخ