;
coinex

برنده نوبل ادبیات 2021 رسما مشخص شد

برنده نوبل ادبیات 2021 عبدالرزاق گورنا بریتانیایی است. این روزها تب و تاب اعلام نتایج نوبل 2021 سراسر جهان را در بر گرفته است. با ما همراه باشید.

در ادامه اعلام نتایج جوایز نوبل 2021 در شاخه های گوناگون، امروز و لحظاتی پیش برنده جایزه نوبل ادبیات 2021 نیز مشخص شد. این جایزه به نویسنده بریتانیایی عبدالرزاق گورنا تعلق گرفت.

برنده نوبل ادبیات 2021

گورنا متولد 1948 است که در برتانیا زندگی می کند و تا امروز بیش از 10 عنوان رمان و مجموعه داستان روانه بازار کرده است. رمان بهشت، مهمترین اثر آقای گورنا محسوب می شود که در سال 1994 به فهرست کوتاه جایزه بوکر هم راه یافته بود. دو رمان دیگر این نویسنده یعنی گریز و کنار دریا نیز که در سال های 2005 و 2001 منتشر شده بود هر دو به فهرست نامزدهای اولیه بوکر راه یافته بودند.

برنده نوبل ادبیات 2021 رسما مشخص شد

زندگی پس از مرگ آخرین اثر عبدالرزاق گورنا است که به جمع نامزدهای نهایی جایزه جورج اورول نیز راه یافته بود. آکادمی نوبل آقای گورنا را به علت «نفوذ سازش‌ناپذیر و دلسوزانه او در تاثیراث استعمار و سرنوشت پناهندگان در شکاف میان فرهنگ‌ها و قاره‌ها» شایسته دریافت جایزه نوبل ادبیات 2021 معرفی کرده است.

پیش‌تر آخرین برنده نوبل ادبیات «لوییز گلیک» شاعر ۷۷ساله آمریکایی بود که برای «صدای شاعرانه متمایزی که با زیبایی ساده تجربه‌های شخصی را جهانی کرده است» به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ معرفی شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنده نوبل ادبیات 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر