;
coinex

جزئیات ماجرای مالیات دادن اینفلوئنسرها چیست؟

به گفته برخی از نمایندگان مجلس اینفلوئنسرها نیز باید از این به بعد مالیات بدهند. اما براستی پشت پرده جزئیات ماجرای مالیات دادن اینفلوئنسرها چیست؟

مهدی طغیانی یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید که طبق بررسی و بحث‌های به عمل آمده در مجلس به این نتیجه رسیدیم که از اینفلوئنسرها مالیات بگیریم.

با توجه به صحبت‌های مهدی طغیانی این طرح در مجلس تایید و تصویب شده و در ماه‌های بعد باید منتظر اجرای این طرح باید باشیم. این خبر مطمئنا برای اینفلوئنسرها خوشایند نیست و از این به بعد باید منتظر انتقادات این گروه باشیم.

جزئیات ماجرای مالیات دادن اینفلوئنسرها

خواسته این طرح این است که هر شخصی که در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مثلا اینستاگرام بیشتر از نیم میلیون نفر folower داشته باشد و کسب در آمد کند از او مالیات گرفته می‌شود که مالیات بر درآمد نامیده می‌شود.

جزئیات ماجرای مالیات دادن اینفلوئنسرها

در سال گذشته طرح جدیدی از مالیات را شاهد بودیم که به آن مالیات بر ثروت می‌گفتند که شامل خانه و ماشین‌های لوکس و خیلی گران قیمت می‌شد اما این طرح اجرا نشد اما در سال 1400 به احتمال زیاد این طرح اجرا شود زیرا آیین‌نامه آن توسط دولت جدید تصویب گردیده است.

مهدی طغیانی در ادامه می‌گوید: شناسایی کسانی را که ماشین‌های لوکس و گران قیمت دارند خیلی آسان‌تر از کسانی است که خانه با قیمت بالایی دارند که این نوع مالیات را مالیات بر ثروت می‌نامند.

و در اینجا از طرحی سخن می‌گوییم که نمی‌توان آن را مالیات بر ثروت به حساب آورد. این طرح را مالیات بر خانه‌های خالی می‌نامند. خانه‌های که کسی در آنها زندگی نمی‌کند و افراد ثروتمند تعداد زیادی از آنها را خریداری کرده و بلا استفاده و بدون سکنه گذاشته‌اند از این افراد نیز مالیات گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جزئیات ماجرای مالیات دادن اینفلوئنسرها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر