;
coinex

بهترین تلویزیون های ایرانی ؛ راهنمای خرید بهترین برند تلویزیون ایران

در شرایط اقتصادی کشور خرید محصولات خارجی کار چندان آسانی نیست. در این گفتار از تکراتو بهترین تلویزیون های ایرانی موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

افزایش قیمت دلار بر هر محصول وارداتی تاثیر مهم و تکان دهنده خود را گذاشت. اما در حوزه کاری تکراتو، محصولات تکنولوژیکی مانند گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و مواردی از این دست نیز به عنوان محصولاتی وارداتی به شدت تحت تاثیر جو افزایش دلار قرار گرفتند و برخی عوامل داخلی نیز در افزایش نرخ ها فراتر از رقم معقول نیز موثر افتاد.

حالا دیگر خرید محصولات برندهایی چون ال جی، سامسونگ و یا سونی برای افرادی با درآمد متوسط بسیار سخت است و ضرورت های زندگی ایجاب میکند که پول کمتری صرف اینگونه هزینه ها شود. به تناسب این موضوع افراد نیز به خرید تلویزیون های LED ارزان قیمت متمایل شده اند و در اینجاست که بحث بهترین تلویزیون های ایرانی اهمیت پیدا میکند.

بهترین تلویزیون های ایرانی

راهنمای خرید بهترین برند تلویزیون ایرانی

اگر وضعیت تولید سایر محصولات تکنولوژی در ایران مانند اسمارتفون را نسبتا خوب توصیف کنیم و در فهرست بهترین گوشی های ایرانی، عناوینی باب طبع و مناسب پیدا کنیم، شاید بتوانیم وضعیت در بازار تلویزیون را بهتر و رو به رشد تر توصیف کنیم.

طی مدت اخیر برندهای نسبتا خوبی در بازار لوازم خانگی داخلی روی کار آمده اند که بعضا قابل رقابت با برخی از نمونه های خارجی نیز بوده اند. در این میان آنچه محصولات ایرانی را متمایز میکند، قیمت بهتر، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر، نسبت به برخی برندهای بسیار معتبر خارجی است که به علت برخی مسائل امکان فعالیت در ایران را ندارند. همین وضعیت در بازار تلویزیون نیز جریان دارد و عدم حضور برندهای معتبر خارجی زمینه و شرایط برای اهمیت یافتن بهترین تلویزیون های ایرانی را فراهم آورده است.

از موفق‌ترین کالاهای ساخت داخل می‌توان به تلویزیون اشاره کرد. برندهای ساخت تلویزیون‌ ایرانی از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌های لوازم خانگی در کشور محسوب می‌شوند و سابقه و اعتبار فراوانی طی سال‌های فعالیت خود کسب کرده‌اند. اگر کمی اهل جستجو باشید، متوجه خواهید شد که تنها دلیل اهمیت یافتن بهترین تلویزیون های ایرانی ناشی از قیمت پایین تر نیست و بعضا در مسئله کیفیت همپای رقبای خارجی خود پیش میروند و توانسته اند موفقیت خوبی کسب کنند.

این موضوع اعتماد مردم را نیز در پی داشته و سبب شده تا همواره تمایل به خرید بهترین تلویزیون های ایرانی موجود در بازار وجود داشته باشد. شاید امید بستن به این روند زود باشد اما امیدواریم روزی در حوزه های دیگر از بهترین گوشی های 2021 و بهترین تبلت های 2021 تا بهترین لپ تاپ های 2021 نیز با برندهای خوب داخلی مواجه باشیم.

در ادامه فهرستی از بهترین تلویزیون های ایرانی به همراه برندهای معتبر و شناخته شده در این حوزه را به شما معرفی میکنیم. در حال حاضر اسنوا، ایکس ویژن، جی‌پلاس، مسترتک و شهاب جزو بهترین برند های تلویزیون ایرانی هستند.

در حالت کلی باید گفت برندهای مستر تک، شهاب، اسنوا و ایکس ویژن برای خرید تلویزیون‌های مقرون به صرفه مناسب هستند، این شرکت‌ها تلویزیون‌های خود را با قیمت کمتر از رقبا به فروش می‌رسانند. از طرفی برند جی‌پلاس که تحت نظر گلدیران فعالیت می‌کند، تلویزیون‌های با کیفیت در اندازه‌های بزرگ و با فناوری‌های نوین تولید می‌کند.

در نتیجه اگر آنچنان به لحاظ بودجه تحت فشار نیستید و به دنبال خرید تلویزیون های با کیفیت ایرانی هستید میتوانید به سراغ محصولات جی پلاس بروید. البته شما همچنان میتوانید با صرف بوده ای کلا به خرید بهترین تلویزیون های هوشمند 2020 و برندهای معتبر خارجی فکر کنید.

تلویزیون اسنوا SSD-55SA580U

بهترین تلویزیون های ایرانی ؛ راهنمای خرید بهترین برند تلویزیون ایران

  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 55 اینچ
  • رزولوشن: اولترا اچ دی / 4K
  • رابط هوشمند: اندروید
  • قابلیت‌ها: پردازنده تصویر اختصاصی، انواع ارتباط بی سیم، پشتیبانی از EPG، دارای قابلیت ضبط برنامه

این محصول اسنوا یکی از پرفروش ترین تلویزیون های ایرانی بازار است که به پرادازنده ای 4 هسته و سیستم عامل اندروید مجهز شده است تا قابلیت های گوناگونی مانند نصب اپلیکیشن، انتقال بی سیم محتوا میان گجت های هوشمند گوناگون و وبگردی را برای افراد میسر کند. این محصول ابعادی 55 اینچی دارد و تصوایر را با وضوحی برابر 4k ارائه می دهد.

اسنوا یکی از زیر مجموعه های گروه تولیدی انتخاب است که در کنار دوو الکترونیک و تکنو فعال است. این شرکت از سال 1384 در کارخانه ای به مساحت 25000 متر مربع در اصفهان فعالیت خود را در حوزه تولید انواع لوازم خانگی آغاز کرد و در مدت کوتاهی وارد عرصه تولید تلویزیون شد.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

بهترین مدل تلویزیونی ایرانی :‌ تلویزیون مسترتک مدل MT2402HD

تلویزیون مسترتک مدل MT2402HD
بهترین مارک تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 24 اینچ
  • رزولوشن: Full HD
  • رابط هوشمند: ندارد
  • توان خروجی صدا: 10 وات
  • قابلیت‌ها: پردازنده تصویر اختصاصی، قفل کودک و گیرنده دیجیتال داخلی

مدل MT2402HD یکی از تلویزیون‌های شرکت مسترتک (Mastertech) است که تصاویر را در قاب 24 اینچ نمایش می‌دهد. صفحه نمایش این مدل از نوع LRED است و تصاویر در آن با کیفیت Full HD نشان داده می‌شوند. در قلب این تلویزیون یک گیرنده دیجیتال داخلی تعبیه شده است. به لطف این گیرنده دیگر نیازی به خرید یک دستگاه دیجیتال جداگانه ندارید و می‌توانید تمامی شبکه‌های تلویزیونی را در اختیار داشته باشید.

این مدل از انواع فرمت‌های پخش صوتی و تصویری رایج پشتیبانی می‌کند. در این مدل هم درگاه USB و HDMI تعبیه‌شده تا بتوانید کنسول بازی، لپ‌تاپ، فلش مموری و مواردی دیگر را به تلویزیون متصل کنید. گفتنی است توان خروجی هر بلندگو در این محصول 5 وات است که با استفاده از سیستم‌ صوتی دوکاناله خروجی صدای این تلویزیون را شکل داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های 2021

بهترین مدل تلویزیونی ایرانی : تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XK580

تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XK580
بهترین برند تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 43 اینچ
  • رزولوشن: Full HD
  • رابط هوشمند: ندارد
  • توان خروجی صدا: 20 وات
  • قابلیت‌ها: پردازنده تصویر اختصاصی، گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، تیونر داخلی، خروجی VGA (قابلیت استفاده به صورت مانیتور)
تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XK580 سایز 43 اینچ محصولی بسیار خوش‌چهره و بادوام و خوش‌ساخت از این برند است که امکانات متعددی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. کیفیت‌تصویر این تلویزیون Full HD است و تصاویر را با وضوح و شفافیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد.

این محصول زاویه‌دید وسیعی دارد و امکان تماشای صفحه‌نمایش را از محدوده‌ وسیعی فراهم می‌کند. نسبت تصویر آن 16:9 است و تصویر را با ابعاد متناسبی به پخش می‌گذارد. سیستم‌صوتی تلویزیون 43XK580 دوکاناله است و به‌واسطه‌ی دو بلندگوی 10واتی، در مجموع 20 وات صدا تولید می‌کند.

شرکت سازنده برای این مدل، دو عدد درگاه USB در نظر گرفته شده است. با استفاده از این 2 پورت می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید. برای اتصال پخش‌کننده‌ها به این تلویزیون می‌توانید از بین درگاه HDMI، کامپوننت و کامپوزیت یکی را انتخاب کنید.

درگاه HDMI قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD به صفحه‌نمایش منتقل کند. از دیگر ویژگی‌های جالب این مدل، می‌توان به قابلیت ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد؛ کارایی این قابلیت به این صورت است که با ذخیره‌کردن برنامه‌ درحال‌پخش، می‌توانید به لحظات قبلی بازگردید.

فرمت‌های تصویری قابل‌پشتیبانی این مدل بسیار متنوع است و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، فایل‌های دلخواه خود را به‌وسیله‌ی درگاه ارتباطی موردنظر پخش ‌کنید. این تلویزیون به‌همراه یک عدد ریموت‌کنترل ارائه می‌شود که کارایی بسیار ساده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

بهترین مدل تلویزیونی ایرانی :‌ تلویزیون اسنوا مدل 43SA560B

تلویزیون اسنوا مدل 43SA560B
بهترین مارک تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 43 اینچ
  • رزولوشن: Full HD
  • رابط هوشمند: دارد
  • توان خروجی صدا: 20 وات
  • قابلیت‌ها: پردازنده تصویر اختصاصی، گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه، صدای دالبی دیجیتال

تلویزیون مدل SSD-43SA560B به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی ، محصولی از برند «اسنوا» (Snowa) است که با سایز 43 اینچ به بازار عرضه شده است. این تلویزیون هوشمند است و به‌صورت پیش‌فرض از اندروید نسخه 8 بهره می‌برد.

تلویزیون SSD-43SA560 از یک نمایشگر با پنل IPS و با کیفیت تصویر Full HD بهره می‌برد. این تلویزیون دارای دو درگاه USB است که می‎توان از طریق آن فایل‎های صوتی و تصویری را از طریق فلش و هارد اکسترنال روی تلویزیون اجرا کرد و یا برنامه‎های تلویزیونی را روی آن‎ها ذخیره کرد.

برای این تلویزیون درگاه‌های کامپوننت، کامپوزیت و 2 درگاه HDMI هم در نظر گرفته شده که بسیار کاربردی است. سیستم صوتی تلویزیون دو کاناله است و توان خروجی کلی آن برابر با 20 وات است. گیرنده دیجیتال داخلی، شما را از خرید یک دستگاه جداگانه معاف می‌سازد و می‌توانید از شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما به‌راحتی استفاده کنید.

برای سهولت در استفاده از این مدل، به همراه آن یک عدد ریموت‌ کنترل ارائه می‌شود. از دیگر امکانات این تلویزیون می‌توان به برخورداری از شبکه بی‌سیم wifi، قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی (PVR)، راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)، اتصال به گوشی همراه (MHL) و ارتباط بدون سیم DLNA اشاره کرد.

به‌طورکلی، اگر می‌خواهید با صرف هزینه کم‌تر، تلویزیونی با کیفیت داشته باشید، مدل SSD-43SA560 از برند اسنوا را به‌عنوان یکی از انتخاب‌های خود مدنظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربردهای 2021

بهترین مدل تلویزیونی ایرانی : تلویزیون شهاب مدل 50SH201U1

تلویزیون شهاب مدل 50SH201U1
بهترین برند تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 50 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • رابط هوشمند: دارد
  • توان خروجی صدا: 20 وات
  • قابلیت‌ها: پردازنده تصویر اختصاصی، گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، کنتراست بالا

تلویزیون مدل LED50SH201U1 از سری محصولات شرکت شهاب و از بهترین تلویزیون های ایرانی است. این محصول تلویزیونی ساده و باکیفیت است که برای فضاهای متوسط طراحی و تولید شده است. این تلویزیون 50 اینچی با توانایی پخش تصاویری با کیفیت 4K تصاویر را با کیفیت مطلوبی به نمایش می‌گذارد که با توجه به سایز آن، تصاویر از وضوح خوبی برخوردار است.

این تلویزیون از رابط هوشمند اندروید و پردازنده مرکزی ARM Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-T720 MP2 بهره می‌برد. البته تلویزیون هوشمند شهاب دارای یک گیگابایت رم از نوع DDR3 و 8 گیگابایت حافظه داخلی نیز بوده که با آن می‌توان انواع برنامه اندرویدی را اجرا کرد.

گفتنی است، تلویزیون LED50SH201U1 مجهز به دو عدد پورت USB است که به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید فلش‌مموری یا هارد اکسترنال خود را متصل کنید و اطلاعات موجود در آن‌ها را روی تلویزیون نمایش دهید.

همچنین برای اتصال سایر دستگاه‌های صوتی و تصویری به تلویزیون، سه عدد پورت HDMI در نظر گرفته شده است. این محصول از شرکت شهاب از فرمت‌های رایج صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از فایل‌های خود به‌راحتی استفاده کنند.

درمجموع، با توجه به مشخصات این تلویزیون، می‌توان گفت که این محصول برای کاربرانی که می‌خواهند با بودجه کم‌تری تلویزیونی با امکانات به‌روز داشته باشند، مناسب است. به‌منظور سهولت در استفاده از این تلویزیون، یک عدد ریموت کنترل و کابل‌های موردنیاز برای نصب تلویزیون ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند 2021

بهترین مدل تلویزیونی ایرانی : تلویزیون اسنوا مدل 50SA1560U

تلویزیون اسنوا مدل 50SA1560U
بهترین مارک تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: ال ای دی
  • اندازه صفحه: 50 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • رابط هوشمند: دارد
  • توان خروجی صدا: 30 وات
  • قابلیت‌ها: فناوری HDR10، نرخ تازه سازی 400 هرتز، صدای سه‌بعدی، پشتیبانی از AirPlay

تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA1560U سایز 50 اینچ به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی ، محصولی بادوام و خوش‌ساخت و باکیفیت از این برند است که امکانات متعددی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. کیفیت‌تصویر این تلویزیون 4K است و تصاویر را با وضوح و شفافیت بسیار بالایی نمایش می‌دهد. زاویه‌دید 170 درجه و وسیعی دارد و امکان تماشای صفحه‌نمایش را از محدوده‌ وسیعی فراهم می‌کند.

نسبت تصویر آن 16:9 است و تصویر را با ابعاد متناسبی به پخش می‌گذارد. سیستم‌صوتی تلویزیون SSD-50SA1560U دوکاناله است و با کمک دو بلندگوی 15 وات، در مجموع 30 وات صدا تولید می‌کند. شرکت اسنوا برای این مدل، دو عدد درگاه USB در نظر گرفته شده است. با استفاده از این 2 پورت می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید.

برای اتصال پخش‌کننده‌ها به این تلویزیون می‌توانید از بین درگاه‌های HDMI، کامپوزیت و کامپوزیت یکی را انتخاب کنید. درگاه HDMI قادر است تصاویر را با کیفیت 4K به صفحه‌نمایش منتقل کند.

از دیگر ویژگی‌های جالب این مدل به عنوان بهترین تلویزیون ایرانی اسنوا، می‌توان به قابلیت ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد؛ کارایی این قابلیت به این صورت است که با ذخیره‌کردن برنامه‌ درحال‌پخش، می‌توانید به لحظات قبلی بازگردید.

فرمت‌های تصویری قابل‌پشتیبانی این مدل بسیار متنوع است و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، فایل‌های دلخواه خود را به‌وسیله‌ی درگاه ارتباطی موردنظر پخش ‌کنید. این تلویزیون به‌همراه یک عدد ریموت‌کنترل هوشمند ارائه می‌شود که کارایی بسیار بالایی دارد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA1560U سایز 50 اینچ دارای سیستم‌عامل اندروید 9 بوده که با پردازنده چهارهسته‌ای که به همراه دارد می‌تواند هوشمندی را در تلویزیون‌ها به شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین تبلت های 2021

بهترین تلویزیون ایرانی : تلویزیون جی‌پلاس مدل GTV-55KU922S

تلویزیون جی‌پلاس مدل GTV-55KU922S
بهترین برند تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: QLED
  • اندازه صفحه: 55 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • رابط هوشمند: دارد
  • توان خروجی صدا: 16 وات
  • قابلیت‌ها: فناوری HDR، قابلیت اتصال به موبایل، نمایش صفحه موبایل بر روی تلویزیون، روشن شدن تلویزیون با موبایل

تلویزیون مدل GTV-55KU922S از محصولات QLED برند جی پلاس (G Plus) و از بهترین تلویزیون های ایرانی است که با سایز 55 اینچ به بازار عرضه شده است. این تلویزیون هوشمند است و به‌صورت پیش‌فرض از اندروید نسخه 9.0 بهره می‌برد. برای این تلویزیون از یک پنل VA بهره گرفته شده است که می‌تواند تصاویری با کیفیت Ultra HD – 4K را نمایش دهد.

این تلویزیون دارای دو درگاه USB است که می‎توان از طریق آن فایل‎های صوتی و تصویری را از طریق فلش و هارد اکسترنال روی تلویزیون اجرا کرد و یا برنامه‎های تلویزیونی را روی آن‎ها ذخیره کرد. این تلویزیون همچنین از درگاه‌های کامپوزیت و 3 درگاه HDMI هم بهره می‌برد که بسیار کاربردی است. سیستم صوتی تلویزیون دو کاناله است و توان خروجی کلی آن برابر با 16 وات است.

گیرنده دیجیتال داخلی، شما را از خرید یک دستگاه جداگانه معاف می‌سازد و می‌توانید از شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما به‌راحتی استفاده کنید. برای سهولت در استفاده از این مدل، به همراه آن یک عدد ریموت کنترل ارائه می‌شود. بهره‌گیری از صفحه‌نمایش Ultra HD – 4K، فناوری HDR و قابلیت Mirroring و روشن کردن تلویزیون با استفاده از گوشی هوشمند به ارزش خرید این محصول افزوده است.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

بهترین تلویزیون ایرانی : تلویزیون جی‌پلاس مدل GTV-75KE921S

تلویزیون جی‌پلاس مدل GTV-75KE921S
بهترین تلویزیون ایرانی
  • فناوری صفحه: QLED
  • اندازه صفحه: 75 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • رابط هوشمند: دارد
  • توان خروجی صدا: 18 وات
  • قابلیت‌ها: فناوری HDR، اتصال به تلفن هوشمند، Simplink، تبدیل گوشی به Air Mouse، حالت صرفه جویی در انرژی، پشتیبانی از ضبط دیجیتال، کنترل صدای تطبیقی

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-75KE921S سایز 75 اینچ از سری محصولات 4K همین برند مطرح است که به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی تولید و روانه‌ی بازار شده است.

این محصول به عنوان بهترین تلویزیون ایرانی در برند جی پلاس در اندازه 75 اینچی روانه بازار شده و متناسب با سالن‌های متوسط و نسبتا بزرگ است. می‌توانید این محصول را به‌وسیله‌ی پایه‌ی آن، روی میز تلویزیون قرار دهید یا برای استفاده‌ی بیشتر از محیط اتاق، به دیوار متصل کنید.

برای توضیح راجع ‌به مشخصات این مدل باید گفت که تکنولوژی به‌کاررفته در صفحه‌ی این محصول، همانند تلویزیون‌های مدرن QLED است. کیفیت تصویر این مدل 4K است که در صفحه‌ای تخت نمایش داده می‌شود. رزولوشن 2160 در 3840 پیکسلی این تلویزیون خروجی کلی رضایت‌بخشی دارد. گفتنی است که این تلویزیون به دو اسپیکر مجهز است که توان خروجی کلی صدایی برابر با 18 وات را تولید می‌کنند.

این مدل برای سهولت کار کاربران، به درگاه USB و HDMI مجهز است که امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های متنوع را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-75KE921S سایز 75 اینچ می‌توان به امکان کنترل لوازم متصل به تلویزیون با ریموت‌کنترل (CEC) و رابط تیونر داخلی اشاره کرد.

همچنین که این تلویزیون به‌دلیل سایزی که دارد بیشتر مناسب نصب روی دیوار است و در فروشگاه‌ها و سالن‌ها و فرودگاه‌ها و بسیاری مکان‌های بزرگ دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپانی جی‌پلاس برای این تلویزیون یک پایه در بسته‌بندی مجزا برای شما در نظر گرفته‌ است تا هر فردی که این تلویزیون را برای منازل و برای استفاده روی میز می‌خواهد هم بتواند به‌آسانی از آن استفاده کند.

همچنین در حوزه راهنمایی برای خرید تلویزیون های با کیفیت به راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 سری بزنید. همچنین آشنایی با تلویزیون های NEXTGEN و تلویزیون های سری BET-H سامسونگ نیز خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راهنمای خرید تلویزیون ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر