;
coinex

اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021 افشا شد

باز هم کمپانی اپل تمامی طرفداران خود را سوپرایز کرد. چندی پیش اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021 افشا شد. در ادامه برای اطلاع از جزوئیات مک بوک پرو با ما همراه باشید.

اپل یکی از بزرگ‌ترین و بهترین کمپانی‌های وسایل هوشمند است. تمامی محصولات این کمپانی از کیفیت بسیار عالی برخوردار‌ند و طرفدارن بسیار زیادی دارند.

از آن جایی که این محصولات بسیار باکیفیت هستند از قیمت بسیار بالایی هم برخوردارند. یکی از این محصولات با کیفیت مک بوک پرو 2021 بوده که طرفدارن در انتظار عرضه این محصول به بازار هستند. در ادامه قصد داریم به اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021 بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021

لپ تاپ‌های مک بوک معمولا به دلیل داشتن نمایشگر بسیار با کیفیت‌شان از شهرت بسیار بالایی برخورداند. حال با توجه به گفته تحلیل گران مک بوک پرو 2021 دارای نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مشابه نمونه به‌کار رفته در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در مک‌بوک پرو 2021 بوده که به طور کلی نسبت به نسل قبلی خود بسیار باکیفیت‌تر است.

اخیرا شایعات متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری درصدد است بعد از سال‌ها، تکنولوژی به‌کاررفته در نمایشگر مک‌بوک پرو را دستخوش تغییراتی کند و نمایشگرهای سُنتی مجهز به نور پس‌زمینه LED را کنار بگذارد و نسل بعدی آن‌ها را به نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی مجهز کند.

این تغییر بزرگ و جذاب به جرات می‌تواند در رویداد‌های پیش روی اپل در 18 اکتبر یعنی 26 مهرماه تایید شود. اما پیش از تایید شدن این خبر راس یانگ تحلیل گر بازار نمایشگر‌های اطلاعات بسیاری درباره پنل نسل بعدی مک بوک‌های حرفه‌ای به کاربران ارائه داده و به نوعی به صورت 100 درصد استفاده از پنل LCD مبتنی‌بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی را در این محصول تأیید کرده است.

به همین علت گفته می‌شود تامین کنندگان پنل یاد شده برای مک بوک پرو و آیپد دو شرکت ال جی و شارپ هستند و از این جهت به احتمال قریب به یقین مک بوک پرو نیز مانند آیپد پرو به نمایشگر مشابه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد.

اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021 افشا شد
قابلیت‌ های مک بوک پرو 2021 / نمایشگر مک بوک پرو 2021 / ویژگی های مک بوک پرو

به هر حال راس یانگ سابقه بسیار خوبی در افشای جزئیات نمایشگر‌های اپل دارد. برای مثال وی به‌درستی پیش بینی کرده بود آیپد مینی داری یک نمایشگر ۸,۳ اینچی خواهد بود و فناوری مینی ال‌ای‌دی نیز در آن بکار نخواهد رفت.

اگر کمپانی اپل برای مدل‌های مک بوک از نمایشگر‌های mini-LED بهره بگیرد، با توجه به آنچه در آیپد پرو  12/9 رخ داده، نمایشگر می‌تواند از 10 هزار LED استفاده کند که اندازه هر کدام کمتر از ۲۰۰ میکرون است.

پس با این حساب این نمایشگر قادر خواهد بود که حداکثر روشنایی تا 1600 نیت را در محتوای HDR ارائه بدهد. همچنین طبق اطلاعات افشا شده فناوری Mini-LED امکان طراحی نازک و سبک فراهم می‌کند؛ درحالی‌که مزایای زیادی مانند بهبود طیف گسترده‌ای از رنگ، کنتراست بالا، دامنه‌ی دینامیکی وسیع و عمق رنگ مشکی ارائه می‌دهد.

گفتنی است که دیجی‌تایمز نیز پیش‌تر با استناد به منابع آگاه به زنجیره تأمین محصولات اپل تخمین زده بود که تولید انبوه نمایشگر مینی ال‌ای‌دی برای مک‌بوک پرو 2021 در ماه آگوست آغاز شده است و احتمالا مک‌بوک پرو بازطراحی شده در بازه ماه اکتبر رونمایی خواهد شد. نشریه مذکور مدعی بود که تولید محموله‌های مک‌بوک پرو در ماه، بین 600 تا 800 هزار دستگاه و بالطبع، نمایشگر خواهد بود.

در کنار این‌ها جزئیات موجود در نسخه‌ بتای مک‌اواس مانتری دو وضوح صفحه‌نمایش را نشان می‌دهند که ظاهرا با شایعات مربوط به مدل‌های به‌روزشده مطابقت دارد. در صورت صحت، مدل‌های جدید می‌توانند از وضوح ۳۰۲۴×۱۹۲۴ و ۳۴۶۶×۲۲۳۴ برخوردار باشند.

لازم به ذکر است نرخ نوسان سازی 120 هرتز یک ادعای غیر معمول به حساب می‌آید. اما با توجه به وجود نمایشگرهای بالارده در بازار با نرخ نوسازی بالاتر، منطقی است که اپل این رویه را دنبال کند. این در حالی است که مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی فعلی نرخ نوسازی بین ۴۷٫۹۵ تا ۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

اما باز هم بعید بوده که نمایشگر مک بوک پرو 2021 از قابلیت پروموشن (ProMotion) مشابه خانواده آیفون ۱۳ استفاده کند. فناوری یاد شده می‌تواند به طور خودکار میزان نوسازی تصویر را بسته به محتوای مشاهده‌شده تنظیم کند.

البته باتوجه به نبود اطلاعات کافی این احتمال نیز وجود دارد که اپل از این فناوری در مک‌بوک پرو نیز استفاده کند. خوشبختانه زمان زیادی برای پاسخ به این سؤال باقی نماند است و ۲۶ مهر ماه رسما متوجه این موضوع خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر