;
coinex

افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1401 [+جزئیات]

طبق بخشنامه بودجه ای که رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نموده است، قرار شده افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1401 لازم الاجرا شود.

مطابق بخشنامه بودجه سال 1401 قرار است که حقوق کارکنان دولت 10 درصد افزایش یابد. این میزان افزایش به صورت علی‌الحساب است و باید منتظر میزان افزایش دقیق ماند. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

مانند هر سال، بخشنامه بودجه سال آتی از سوی آیت الله رئیسی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد. در این بخشنامه ساختار کلی و سیاست‌های بودجه‌ای کشور تعیین می‌شود. مطابق این بخشنامه تمامی دستگاه‌ها همگام با یکدیگر برای محقق شدن رشد 8 درصدی و جهش اقتصادی آماده می‌شوند.

افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1401

همان‌طور که گفتیم، هر ساله بخشنامه بودجه توسط ریاست جمهوری به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده می‌شود. طی این برنامه روند کلی و چارچوب سیاست‌های اقتصادی مشخص می‌گردد. در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است که:

تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده (۱۰) در‌صد لحاظ نمایند؛ رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار على الحساب ده (۱۰) درصد لحاظ شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1401

لازم به ذکر است که طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه قرار است رشد حقوق و دستمزد بر مبنای عدالت باشد و طوری زمینه سازی شود که منجر به کسری بودجه و فشار آوردن بر اقشار ضعیف جامعه نگردد. همچنین این سازمان قرار است برای افزایش حقوق کارکنان دولت سقفی را معین کند و تمام ضوابط خاص دستگاه‌ها را در این زمینه ملغی نماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر