;
coinex

شیائومی ردمی نوت 8 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

یکی از بهترین میان رده های بازار که قیمت مقرون به صرفه و امکانات رضایت بخشی دارد، شیائومی ردمی نوت 8 پرو است که نسب به رقبا مشخصه های خوبی دارد.

امروزه بازار گوشی‌های هوشمند بسیار داغ است و هر روز شاهد رونمایی از گوشی‌های گران‌قیمت با مشخصات فنی دیوانه کننده‌ای هستیم. با این حال اکثر مردم ترجیحشان بر این است که خریدار میان‌رده‌های بازار باشند.

در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا از یک میان‌رده با کیفیت و مقرون به صرفه معرفی به عمل آوریم و آن را به بوته نقد بگذاریم. ردمی نوت 8 پرو گوشی میان‌رده‌ای است که با برچسب قیمتی مناسب و طراحی زیبا مورد پسند کاربران زیادی قرار گرفته است.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای تولید موبایل است که توانسته سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. هر کدام از ما اگر بخواهیم گوشی هوشمندی بخریم، مطمئنا یکی از انتخاب هایمان شیائومی است.

اسمارت‌فونی که امروز قصد بررسی آن را داریم یکی از میان‌رده‌های بازار است که طراحی جذاب و دوبین چهارگانه‌اش در کنار قیمت اقتصادی آن توجه ما را جلب می‌کند. متاسفانه در دنیای امروز بسیاری از مردم توان خرید پرچمداران بازار را ندارند.

عدم خرید گوشی‌های گران‌قیمت یا ناشی از وضعیت معیشتی بد و یا ناشی از عدم تمایل و صرف پول هنگفت برای دستگاهی کوچک است. در این میان، برخی شرکت‌های تولید موبایل مانند شیائومی بر آن شده‌اند تا با کمترین قیمت ممکن بهترین امکانات را عرضه نمایند.

در ادامه این نوشتار با ما همراه باشبد چرا که قرار است به معرفی کامل شیائومی ردمی نوت 8 پرو بپردازیم و ببینیم که این گوشی هوشمند و میان‌رده ارزش خرید دارد یا خیر؟!

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

طراحی و ساخت: مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو
قیمت ردمی نوت 8 پرو / قیمت Redmi Note 8 Pro

کمپانی شیائومی گاهاً از تکنیک طراحی پرچمدارگونه در میان‌رده‌های خود بهره می‌گیرد تا حس و حال خوبی به مخاطبان خود بدهد. از چنین طراحی جالبی در شیائومی ردمی نوت 8 پرو نیز استفاده شده تا جلوه جذابی به آن ببخشد.

این اسمارت‌فون مجهز به شیشه گوریلا گلس 5 است و طراحی خوش ساختی دارد. سازندگان چینی این گوشی برای اینکه قیمت محصول در حد یک میان‌رده بماند از فریم‌های پلاستیکی استفاده کرده‌اند. بهره‌وری از فریم‌های فلزی قیمت تمام شده این محصول را بسیار بالا می‌برد.

پنل جلویی شیائومی ردمی نوت 8 پرو با نمایشگر 6.53 اینچی پوشانده شده و گوشه‌های این نمایشگر گرد و باریک است.

نسبت تصویر در این صفحه نمایش 9: 19.5 است که در قسمت مرکزی آن شاهد قرارگیری ناچ قطره‌ای هستیم. میزان تراکم پیکسلی این نمایشگر 395 در هر اینچ است. ابعاد ردمی نوت 8 پرو 161.3 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر است که ضخامت آن زیاد ارزیابی می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

در نسخه پرو این گوشی خبری از لوگوی ردمی در پنل پشتی نیست اما در عضو استاندارد آن این لوگو در بخش پایینی حک شده است. پوشش شیشه‌ای ردمی نوت 8 پرو 3D است و همین مورد بر جذابیت‌های دیداری گوشی می‌افزاید.

این دستگاه به لحاظ قرارگیری در دست مناسب و خوش دست به حساب می‌آید. خمیدگی دو لبه نمایشگر و پنل شیشه‌ای منجر به خوش دستی این گوشی شده‌اند. چینش ماژول‌های نوت 8 پرو به صورت عمودی است و در میانه پنل پشتی تعبیه شده‌اند.

البته در خصوص لنز ماکرو و فلاش ال ای دی باید بگوییم که خارج از مجموعه دیگر ماژول‌ها قرار گرفته‌اند. برآمدگی این گوشی نسبتاً قطور ارزیابی می‌شود و بنابراین باید منتظر لق خوردن این گوشی روی سطوح صاف باشید.

سنسور اثر انگشت شیائومی ردمی نوت 8 پرو در پنل پشتی قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است. دقت و سرعت این حسگر قابل قبول است. رنگ بندی این اسمارت‌فون آبی، سفید، مشکی و قرمز است. رنگ سفید این گوشی حالتی صدفی دارد و وقتی نور آفتاب به آن می‌تابد شاهد رنگ‌های جالبی خواهیم بود.

وزن ردمی نوت 8 پرو 200 گرم است که در مقایسه با عضو استاندارد خود حدود 10 گرم سنگین‌تر است. ناگفته نماند که وزن گوشی به صورت یکنواخت در همه جای گوشی پخش نشده و مثلا قسمت بالایی نسبت به بخش پایینی سنگین‌تر است.

در لبه پایینی این گوشی درگاه تایپ سی به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیده می‌شود و در فریم سمت راست دکمه‌های کنترل صدا و پاور خودنمایی می‌کنند. اسلات کارت حافظه و سیمکارت نیز در فریم چپ قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

نمایشگر: مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

اندازه ابعاد صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو 6.53 اینچ است و از پنل IPS LCD میزبانی می‌کند. رزولوشن یا کیفیت تصویر در این گوشی میان‌رده 2340 در 1080 است و نمایشگر حدوداً 85 درصد قاب جلویی را پوشانده.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو
شیائومی ردمی نوت 8 پرو / قیمت ردمی نوت 8 پرو

روشنایی صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو در قیاس با سایر هم رده‌های بازار عالی است. حداکثر روشنایی در این صفحه نمایش 549 نیت است اما کنتراست تصویر در همان حد سایر رقبا است. لازم به ذکر است که عضو پرو از قابلیت اچ دی آر پشتیبانی می‌کند.

همچنین حداقل میزان روشنایی این نمایشگر چیزی کمتر از یک نیت و عدد 0.75 نیت است. بنابراین در محیط‌های کم نور چشم اذیت نمی‌شود.

متاسفانه این اسمارت‌فون فضای رنگی اس آر جی بی را پوشش نمی‌دهد اما بدین معنا نیست که پوشش 88 درصدی آن نامناسب باشد. شاید باورتان نشود اما عضو معمولی این گوشی نمایشگر بهتری نسبت به عضو پرو دارد.

در خصوص اسپیکر استریو نیز باید بگوییم که در لبه پایینی قرار گرفته است و صدای متوسطی دارد. در خصوص شفافیت و و رسایی صدا باز هم عضو استاندارد بهتر عمل می‌کند. خوشبختانه در این گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

دوربین: مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

ترتیب چینش دوربین‌های ردمی نوت 8 پرو مانند سایر میان‌رده‌های بازار است. در این خصوص باید از لنز عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج یاد کنیم و البته تفاوت این گوشی با رمی نوت 8 در دوربین عریض است و در سایر قسمت‌ها کیفیت و کمیت یکی است.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو
شیائومی ردمی نوت 8 پرو / قیمت ردمی نوت 8 پرو

دوربین عریض و اصلی ردمی نوت 8 پرو سنسوری 64 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم 1.9 دارد. متاسفانه ترکیب دوربین‌های تله فوتو در این نوع از گوشی‌ها جایی ندارد. بنابراین ردمی نوت 8 پرو برای ثبت تصاویر پرتره متکی به دوربین 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج و دوربین عریض است.

دوربین فوق عریض این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم آن 2.2 است. در این لنز خبری از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیست ولی دید 120 درجه‌ای که در اختیار کاربر می‌گذارد جالب است. زوم 2 برابری نیز از دیگر مشخصات این گوشی است.

در داخل محیط کاربری دوربین و بخش تنظیمات هیچ تفاوتی میان این گوشی با سایر گوشی‌های شیائومی نیست و می‌توانید با سوایپ کردن به تمام حالات عکاسی و فیلم‌برداری دست یابید. در لبه بالایی نیز هوش مصنوعی و قابلیت اچ دی آر وجود دارد.

از ناگفته‌های دوربین عریض بهره‌مندی از فیلتر کواد بایر است. این فیلتر با جمع کردن داده‌های مجاور تصاویری 16 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. اگر در شرایط نوری خوبی قرار بگیرید، رنگ‌های واقعی و گستره داینامیکی بالا نصیبتان می‌شود.

ثبت تصاویر با سنسور عریض 64 مگاپیکسلی مناسب و پر جزئیات است و در کل کیفیت عکس‌ها برای اکثر کاربران مناسب ارزیابی می‌گردد. طبیعتا دوربین فوق عریض کیفیت دوربین عریض را ندارد و جزئیات در این لنز کم خواهند بود.

در همین راستا رنگ‌ها کمتر نزدیک به واقعیت است و گستره داینامیکی هم محدودتر خواهد بود. استفاده از لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی در ردمی نوت 8 پرو بیشتر یادآور عبارت «دهان پر کن» خودمان است. وجود این لنز تاثیری در ثبت تصاویر ندارد و صرفا برای گول زدن کاربر به کار می‌رود.

عدم قرارگیری لرزشگیر اپتیکال باعث شده تا هنگام شب دوربین برای ثبت تصاویر بهتر به ایزو و شاتر متوسل شود و نتیجه نویز زیاد و سافت شدن عکس‌ها است. البته حالت نایت مود یا حالت شب در این گوشی وجود دارد و تا حدودی جزئیات از دست رفته را بر می‌گرداند.

در خصوص فیلم برداری این گوشی باید گفت که قابلیت 4K را می‌تواند با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا نماید. همچنین کیفیت 1080 را قادر است با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه نمایش دهد. فیلم برداری دورین سلفی می‌تواند کیفیت 1080 را با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی نماید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

سخت افزار: مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو
قیمت Redmi Note 8 Pro / قیمت Redmi Note 8 Pro

شیائومی طی حرکتی عجیب از دو تراشه برای تامین پردازش‌های ردمی نوت 8 و پرو آن استفاده کرده است. در نسخه استاندارد این گوشی از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 665 بهره گرفته در حالی که برای عضو پرو به سراغ تراشه هلیو جی 90 تی رفته است.

معماری لیتوگرافی تراشه اسنپدراگون 11 نانومتری و تراشه مدیاتک 12 نانومتری است. البته باید گفت که تراشه مدیاتک هلیو جی 90 تی روی کاغذ اطلاعات و عملکرد بهتری دارد چرا که هسته‌های پردازنده مرکزی آن مبتنی بر کورتکس A55 و A76 است. این در حالی است که کوالکام برای این تراشه میان‌رده‌اش از کورتکس A53 و A73 استفاده نموده.

ترکیب پردازنده‌های مدیاتک به صورت 2 هسته 2.05 گیگاهرتزی و 6 هسته کم مصرف 2 گیگاهرتزی است در حالی که ترکیب پردازنده مرکزی تراشه اسنپدراگون 4 هسته 2 گیگاهرتزی و 4 هسته با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتزی است.

پردازنده گرافیکی ردمی نوت 8 پرو مالی جی 76 با فرکانس 800 مگاهرتز است. پردازنده سیگنال تصویر این دستگاه ISP سه‌گانه است و هوش مصنوعی آن نیز موتور نسل سومی کوالکام است که نسبت به گذشته حدود 2 برابر سریع‌تر است.

ردمی نوت 8 پرو دارای حداقل حافظه رم 6 و حداکثر 8 گیگابایتی است و حداقل 64 گیگابایت و حداکثر 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. خوشبختانه می‌توان با بهره‌گیری از درگاه میکرو اس دی تا 256 گیگابایت از حافظه جانبی استفاده کرد.

در خصوص پردازنده مدیاتک هلیو جی 90 تی می‌گویند که تراشه‌ای است برای گیمینگ! سازندگان چینی این گوشی معتقدند که با وجود خنک کننده مایع این گوشی 4 تا 6 درجه خنک‌تر خواهد بود. یکی از مشکلات مهم گوشی‌های شیائومی داغ شدن بیش از حد آن است که باید ببینیم شیائومی برای ردمی نوت 8 پرو چه برنامه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

نرم افزار: مشخصات Xiaomi Redmi Note 8 Pro

شیائومی ردمی نوت 8 پرو
مشخصات xiaomi redmi note 8 pro / قیمت redmi note 8 pro

در خصوص رابط کاربری این گوشی باید گفت که در زمان عرضه از MIUI 11 بهره می‌برد اما اکنون با آپدیت‌های این لانچر به نظر می‌رسد که بروزرسانی شده است.

ردمی نوت 8 پرو به صورت پیش‌فرض از اندروید 9 پای برخوردار است. اکنون باید نسخه 12 لانچر اختصاصی شیائومی در دسترس کاربران قرار گرفته باشد.

از جمله تغییرات این لانچر می توان به محیط کاربری روان تر و نرم افزار های جانبی بیشتر اشاره کرد. همچنین شیائومی نعداد زیادی نرم افزار و بازی در این رابط کاربری گنجانده که البته می توانید آنها را به راحتی پاک کنید.

یکی از مشکلات این لانچر داشتن تبلیغات زیاد است. شیائومی برای جران هزینه های خود از تبلیغات زیادی استفاده می کند.

باتری: مشخصات Xiaomi Redmi Note 8 Pro

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

در خصوص باتری این گوشی باید گفت که شیائومی ردمی نوت 8 پرو از باتری 4500 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. استفاده از باتری‌های نسبتاً حجیم میزان شارژدهی را بسیار بالا برده‌اند. سازندگان این گوشی مدعی‌اند که می‌توانید با ردمی نوت 8 پرو تا 10 ساعت به صورت مداوم بازی کنید.

طبق بررسی‌های انجام شده، ردمی نوت 8 پرو در صورت پخش فیلم تا 14 ساعت توان باتری دارد. باتری این گوشی برای کاربری‌های روزانه عملکرد خوبی دارد. شارژر سریع این دستگاه 18 واتی است و بنابر گفته‌های چینی‌ها برای شارژ کامل گوشی باید 2 ساعت زمان صرف کنید.

نسبت به سایر هم رده ها و با این برچسب قیمتی باتری های بهتری وجود دارد. یکی از گوشی‌های هوش ساختی که در رده قیمتی ردمی نوت 8 پرو وجود دارد پوکو ایکس 3 پرو است که در تمام زمینه ها یک سر و گردن بالاتر از ردمی نوت 8 پرو است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

جمع بندی: مشخصات Xiaomi Redmi Note 8 Pro

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

سخن پایانی در خصوص این گوشی اینکه ردمی نوت 8 پرو به عنوان یک میان‌رده گزینه اقتصادی خوبی محسوب می‌شود. از جمله نقاط قوت این گوشی می‌توان به تراشه و طراحی آن اشاره کرد. در بخش دوربین می‌توان از سنسور 64 مگاپیکسلی یاد کرد که کیفیت قابل قبولی دارد.

در خصوص باتری و نرم‌افزار این گوشی، شیائومی می‌توانست کمی دقت به خرج دهد تا قدرت بالاتری را شاهد باشیم. همان‌طور که دیدیم سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین فوق عریض کیفیت متوسطی داشت و دو لنز دیگر عملکرد قابل قبولی نداشتند.

برای کاربری روزمره و استفاده‌های سبک مانند وب‌گردی و تماشای فیلم و سریال یا گشت زنی در شبکه‌های اجتماعی گوشی رو به راهی به حساب می‌آید و برچسب قیمتی خوبی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شیائومی ردمی نوت 8 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    فوق العاده ست این گوشی و حتما خریدش رو توصیه میکنم بیشتر از 1 سال و نیمه دارمش و از نظر عملکرد با روز اولش هیچ تفاوتی نکرده

    پاسخ