;
coinex

مک بوک پرو 2021 ؛ قیمت و مشخصات فنی MacBook Pro 2021 جدید

یکی از جذاب ترین اخبار رونمایی ها مربوط به مک بوک پرو 2021 است که چندی پیش با تراشه‌ای قدرتمند و طراحی متفاوت رونمایی شد.

رویداد 26 مهر ماه اپل مک بوک پرو 2021 بالاخره پس از مدت‌ها از راه رسید. این مک بوک یکی از جدیدترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های اپل است که در دو مدل 14 و 16 اینچی راهی بازار می‌شود. نسل جدید این مک بوک پرو نسبت به سری قبلی تغییرات زیادی پذیرفته است.

گر چه این نسل از مک بوک‌ها تغییرات عمده‌ای با نسل قبلی دارد ولی همچنان محصول باکیفیتی در دست داریم. یکی از محل مناقشه‌ترین قطعه این لپ تاپ تراشه آن بود و گفته می‌شد که اپل می‌خواهد از چیپست جدیدی رونمایی کند و همین هم شد.

اکنون مطلع هستیم که تراشه M1 پرو و مکس قلب تپنده این لپ تاپ را زنده نگاه می‌دارد و در دو مدل 14 و 16 اینچی روانه بازار می‌شود. لازم به ذکر است که نمایشگرهای این سری مجهز به Mini LED است.

استفاده از این تراشه توان بالایی به مک بوک پرو می‌دهد و می‌توانید روی این لپ تاپ حساب خوبی باز کنید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا به بررسی مک بوک پرو 2021 بپردازیم.

مک بوک پرو 2021

شایعات زیادی تاکنون پیرامون مک بوک‌ها شکل گرفته بود و طبق آخرین گفته‌ها قرار بود که در دو نسخه 14 و 16 اینچی از راه برسند و اکنون که در جریان رویداد اپل این نسل از مک بوک معرفی شد دیدیم که شایعات به وقوع پیوسته است. تا قبل از این همواره شاهد حضور مک بوک‌های 13 و 16 اینچی بودیم و امسال اپل با ارائه لپ تاپ 14 اینچی ابعاد قبلی را تغییر داده است.

پیش از این قرار بر این بود که مک بوک پرو 2021 در رویداد 26 مهر رونمایی شود و این مهم محقق شد. در ادامه همراه ما باشید تا به مشخصات فنی این مک بوک بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

بهترین لپ تاپ های 2021

مشخصات فنی MacBook Pro 2021 ؛ نمایشگر

همان طور که دیدیم اپل در مورد نمایشگر از پنل مینی ال ای دی استفاده کرده است. این نمایشگر نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد و نسبت به سایر مک بوک‌ها کیفیت تصویر بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مک بوک پرو 2021

علاوه بر رزولوشن بالا کاربران با حاشیه‌های کناری باریکی مواجه می‌شوند. مطابق آنچه در این رویداد دیدیم، در مک بوک پرو ام وان مکس و پرو و در صفحه نمایش آن با ناچ سر و کار داریم. این طراحی مشابه همان چیزی است که سال‌هاست در طراحی آیفون‌ها دیده‌ایم.

در واقع اپل به‌منظور پنهان کردن دوربین فیس‌تایم، میکروفون و حسگر نور محیط از ناچ بهره گرفته است؛ بنابراین شاهد آرایه فیس آی‌دی برای احراز هویت نخواهیم بود.

تراشه M1 پرو در لپ‌تاپ جدید اپل از دو نمایشگر Pro Display XDR پشتیبانی می‌کند. M1 مکس این پشتیبانی را به سه نمایشگر Liquid Retina Pro XDR و یک تلویزیون ۴K می‌رساند.

شایان ذکر است حاشیه‌های پایینی باریک‌تر منجر به حذف لوگوی مک بوک در حاشیه پایینی شده است. در خصوص رزولوشن تصویر این محصولات، مک‌بوک پرو ۱۶.۲ اینچی از نمایشگری با وضوح ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل و مدل ۱۴.۲ اینچی از نمایشگری با وضوح ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل استفاده می‌کند.

مشخصات فنی MacBook Pro 2021 ؛ سخت‌افزار

مک بوک پرو 2021

همان‌طور که گفتیم اپل در لپ تاپ جدید خود از تراشه‌‌های M1 پرو و مکس استفاده کرده است. این چیپست نسخه پیشرفته‌تر و بهبود یافته ام وان است و به لحاظ قدرتی مطمئنا توان بالاتری به ارمغان خواهد آورد.

مطابق آخرین گزارشات منتشر شده و آنچه دیدیم این مک بوک در سال 2021 مجهز به تراشه ام وان پرو و مکس بوده و در بطن هر دو تراشه، ۱۰ هسته‌ی پردازشی، شامل دو هسته‌ی کم‌مصرف برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته‌ی قدرتمند با عملکرد بالا برای پردازش‌های سنگین جای گرفته است.

تراشه M1 Pro یک نسخه پیشرفته از تراشه M1 بوده که دارای پهنای باند حافظه تا 200 گیگابایت بر ثانیه، RAM تا 32 گیگابایت و بیش از دو برابر تعداد ترانزیستور است. به گفته این کمپانی عملکرد پردازنده حدود 70 درصد سریعتر از M1 بوده و عملکرد پردازنده گرافیکی نیز تقریباً دو برابر است.

تراشه M1 Max حتی عملکرد بهتری دارد و مقدار حافظه رم را تا 64 گیگابایت افزایش می‌دهد و مقدار GPU را با 32 هسته گرافیکی، تا چهار برابر نسبت به M1 می‌رساند.

وجه تمایز تراشه‌های جدید در تعداد هسته‌های گرافیکی آن‌ها است. نخستین پیکربندی گرافیکی مک‌بوک پرو دارای ۱۶ هسته گرافیکی خواهد بود که درواقع 2 برابر بیشتر از آخرین پیکربندی تراشه M1 است.

هر دو مدل مک‌بوک پرو جدید میزبان درگاه‌های جدید شامل یک درگاه HDMI، سه درگاه USB-C و یک درگاه مگ‌سیف هستند.

اگر منتظر تاچ بار بوده‌اید باید بگوییم که اپل قصد داشته تاچ بار را حذف کند و اکنون شاهد حذف این مورد هستیم و به جای آن همان کلیدهای فیزیکی را جایگزین نموده است. در ادامه به مشخصات بیشتر نسخه 16 اینچی مک بوک پرو 2021 می‌پردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

مشخصات فنی مک بوک پرو 2021 ؛ طراحی و ساخت

طراحی مک بوک پرو 16 اینچی نیز با سری قبلی خود تفاوت داشته است. این لپ تاپ مانند نمونه 14 اینچی‌اش حاشیه‌های کمی دارد و در خصوص کیفیت تصویر آن باید بگوییم که افزایش خوبی را شاهد خواهیم بود.

بر اساس آنچه امشب منتشر شده است، اپل برای این عضو 16 اینچی کیفیتی 3456 در 2234 پیکسل در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر Mini LED این لپ تاپ از حداکثر روشنایی این صفحه به ۱۶۰۰ نیت بهره برده و نسبت کنتراست آن میلیون به ۱ است. بنابراین باید کیفیت بصری خوبی را شاهد بود.

مک بوک پرو 2021
قیمت مک بوک پرو جدید

تراشه عضو 16 اینچی نیز تفاوتی با عضو کوچک تر ندارد و می‌تواند با M1 پرو یا مکس به دست کاربران برسد. تنها تفاوتی که این چیپست دارد در تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی‌ آن است. تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی این لپ تاپ همچنان 10 تا است اما ماژول‌های گرافیکی این دستگاه در عضو 16 اینچی به 32 هسته خواهند رسید.

میزان درگاه‌های این محصول در مقایسه با نسل کنونی‌اش بیشتر است و کاربران می‌توانند علاوه بر دسترسی به پورت اچ دی ام آی و مگ سیف از پورت کارت حافظه پرسرعت هم بهره‌مند شوند. وبکم این نسخه نیز یک وب‌کم ۱۰۸۰p با سنسور بزرگ‌تر از نسل قبلی است.

این دستگاه می‌تواند حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم یکپارچه داشته باشند. سرعت خواندن حافظه SSD هم به ۷.۴ گیگابایت بر ثانیه رسیده که دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی SSDهاست.

اپل در تراشه ام وان ایکس خود از 8 هسته پرقدرت و 2 هسته کم مصرف برای پردازش‌های سبک بهره گرفته است. در قسمت پردازشگر گرافیکی نیز همان‌طور که گفتیم با دو نسخه رو به روییم که تفاوت چشمگیری با هم دارند.

بیشتر بخوانید:

سبک ترین لپ تاپ های جهان 2021

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2021

مک بوک پرو 2021

در خصوص نمایشگرهای این مک بوک باید گفت که مینی ال ای دی قبلا در نمونه آیپدهای 2021 به کار رفته است و این فناوری باعث می‌شود تا با نور بهینه‌تر و بهتری رو به رو شویم که در مقایسه با نوع ال سی دی آن کارآمدتر است.

در این تکنولوژی شاهد استفاده از دیودهای ال ای دی کوچکی هستیم که به میزان فراوان در صفحه نمایش استفاده می‌شوند. در نتیجه استفاده از این مینی ال ای دی‌ها با تصاویری روشن‌تر و شفاف‌تر مواجه می‌شویم که از کنتراست خوبی هم برخورداراند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

بهترین ساعت های هوشمند 2021

مشخصات فنی مک بوک پرو 2021 ؛ باتری

عمر باتری مک‌بوک جدید در زمان استفاده از لایت‌روم کلاسیک ۲ برابر و در زمان استفاده از Xcode چهار برابر شده است. مدل ۱۶ اینچی در مجموع می‌تواند ۱۷ ساعت فیلم پخش کند، در حالی که مدل ۱۴ اینچی قادر است ۲۱ ساعت پخش ویدیو داشته باشد. این اعداد به ترتیب ۷ و ۱۰ ساعت نسبت به مدل‌های اینتلی بیشتر شده‌اند.

قیمت مک بوک پرو جدید و تاریخ عرضه

با وجود چنین امکانات و مشخصات فنی انتظار قیمت‌های پایین را نباید می داشتیم. سوای اینکه چنین امکاناتی در پرچمداران و گران قیمت‌های بازار به کار می‌رود باید از خود کمپانی اپل که برای نام برند خوب از مشتری پول اضافه می‌گیرد را افزود.

مک بوک پرو 2021
قیمت مک بوک پرو جدید / قیمت مک بوک پرو جدید

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با قیمت پایه ۲۴۹۹ دلار به بازار می‌آیند. این محصولات در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی از هفته آینده عرضه می‌شوند.

در پایان بهتر آن است که جمع بندی راجع به این مک بوک داشته باشیم. مک بوک پرو 2021 از فناوری‌های بروزی مانند تراشه ام وان مکس و پرو و قابلیت مینی ال ای دی بهره می‌برد و همان‌طور که گفتیم در دو مدل 14 و 16 اینچی روانه بازار خواهد شد.

مک بوک پرو 2021 لپ تاپ خوبی است و امکانات قابل توجهی دارد اما مانند سایر محصولات اپل برچسب قیمتی بالایی دارد. مطمئنا اگر برایتان هزینه مهم نباشد یکی از بهترین گزینه‌های موجود است و می‌توانید حساب زیادی روی آن باز کنید چرا که برای پردازش‌های روزانه و حرفه‌ای بسیار کارآمد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مک بوک پرو 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر