;
coinex

بررسی ردمی نوت 10 پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

قیمت ردمی نوت 10 پرو در کنار نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار قابل قبول آن باعث شده تا این گوشی، یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی باشد که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید گوشی پرداخت کنند. در ادامه به بررسی ردمی نوت 10 پرو می‌پردازیم و مشخصات آن را موشکافی می‌کنیم.

از جمله نقاط قوت این اسمارت‌فون می‌توان به کیفیت صدای عالی، نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و عمر باتری اشاره کرد. البته از یک محصول اقتصادی انتظار نمی‌رود که در هر زمینه‌ای بی‌نقص ظاهر شود و به‌خاطر صرفه‌جویی در قیمت، طبیعی است که شاهد کاستی‌هایی در گوشی‌های میان‌رده باشیم‌.

در بررسی مشخصات ردمی نوت 10 پرو با مشکلاتی همچون استفاده نکردن از دوربین تله‌فوتو، عدم پشتیبانی از لرزشگیر در ویدیوهای 4K و پشتیبانی نکردن از فناوری 5G روبه‌رو می‌شویم که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 10 پرو

پیش از بررسی ردمی نوت 10 پرو لازم است به این نکته اشاره کنیم که درحال حاضر، نوت 10 پرو به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین اسمارت‌فون‌های اقتصادی موجود در بازار شناخته می‌شود. در صورتی که از قیمت ردمی نوت 10 پرو اطلاعی نداشته باشید، شاید هنگام استفاده از آن فکر کنید که با یک گوشی در رنج قیمت 1000 دلار طرف هستید. حسی که این اسمارت‌فون به کاربران خود القا می‌کند، دسته کمی از گوشی‌های پرچمدار نخواهد داشت، اگرچه قیمت آن تنها معادل 279 دلار است.

بررسی ردمی نوت 10 پرو
بررسی ردمی نوت 10 پرو

نوت 10 پرو در بخش‌های مختلف قدرتمند ظاهر می‌شود، اما جای خالی فناوری 5G به شدت حس می‌شود و همین موضوع باعث شده تا برخی از کاربران با شنیدن آن، از خرید ردمی نوت 10 پرو صرف‌نظر کنند. بنابراین قبل از خرید نوت 10 پرو اطمینان حاصل کنید که با سرعت اینترنت 4G مشکلی نخواهید داشت.

یکی دیگر از مشکلاتی که در بررسی مشخصات ردمی نوت 10 پرو مشاهده می‌کنیم، عدم پایداری ویدیوهای 4K است. اگرچه سیستم تصویربرداری این گوشی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 4K ظبط کند، اما به دلیل ثبات نداشتن لرزشگیر در ویدیوهای بیش از 1080 پیکسل، قابلیت ضبط فیلم‌های 4K در بسیاری از موارد بی‌فایده خواهد بود.

نکات منفی که در بررسی ردمی نوت 10 پرو به چشم می‌خورند، به موارد ذکر شده ختم می‌شوند و سایر امکانات گوناگون این گوشی، انتظارات کاربران را از یک اسمارت‌فون کم‌تر از 300 دلار برآورده می‌کند. به همین جهت می‌توان ردمی نوت 10 پرو را در فهرست بهترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازارهای جهانی قرار داد.

در ادامه بررسی ردمی نوت 10 پرو بدنیست اشاره‌‌ای به نکات مثبت آن داشته باشیم. محصول مذکور از یک نمایشگر 6.67 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و در سخت‌افزار آن، شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 732G هستیم که قادر است به خوبی بازی‌های مختلف را اجرا کند. علاوه‌براین، اسپیکر‌های استریو ردمی نوت 10 پرو، کیفیت صدایی را به کاربران خود ارائه می‌دهند که برای یک اسمارت‌فون در رنج قیمت کم‌تر از 300 دلار بی‌نظیر است.

سیستم تصویربرداری نوت 10 پرو شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی می‌شود که برخلاف تصورات، عکس‌‌های بسیار باکیفیتی را به ثبت می‌رساند و همچنین، به‌لطف پشتیبانی از قابلیت Night Mode بسیار مناسب، عکاسی در موقعیت‌هایی با نوردهی کم لذت بخش خواهد بود.

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه‌ سیستم تصویربرداری که در بررسی ردمی نوت 10 پرو با آن مواجه می‌شویم، سنسور ماکرو است. درحالی سنسور ماکرو در اکثر گوشی‌های هوشمند اقتصادی ارزش استفاده ندارند و بودن یا نبودن آن تفاوت چندانی ندارد، اما عکس‌های به ثبت رسیده با سنسور ماکرو نوت 10 پرو از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در این بخش نیز شاهد درخشش این اسمارت‌فون اقتصادی غول تکنولوژی چینی هستیم.

xiaomi redmi note 10 pro

علاوه‌بر سیستم تصویربرداری عالی و نمایشگر با کیفیت، پایداری شارژ باتری از دیگر نقاط قوتی است که در ادامه بررسی مشخصات ردمی نوت 10 پرو به آن اشاره می‌کنیم. گفتنی است که کاربران می‌توانند نرخ تازه‌سازی نمایشگر را مطابق میل خود تنظیم کنند و همانطور که آگاه هستید، استفاده از حداکثر توان صفحه‌نمایش مصرف شارژ باتری را تا میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ اما به سبب شارژدهی بی‌نظیر باتری نوت 10 پرو هنگام استفاده از حداکثر توان نمایشگر گوشی، شارژ باتری برای مدت طولانی پایدار خواهد بود.

هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو با ویژگی‌های قابل توجه گوناگونی مواجه می‌شویم که باعث می‌شود این گوشی اقتصادی، حسی شبیه به یک پرچمدار را برای کاربران خود به ارمغان آورد. طراحی و ساختار ردمی نوت 10 پرو نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. پنل پشتی گوشی مانند بسیاری از اسمارت‌فون‌های گران قیمت، از جنس شیشه‌‌ای بوده و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

پیش‌از این‌که به بررسی مشخصات ردمی نوت 10 پرو به صورت تخصصی بپردازیم، خالی از لطف نیست که به برخی از رقبای آن در این رنج قیمت نیز نیم‌نگاهی داشته باشیم. قدرتمند‌ترین رقیب در این رنج قیمت Poco X3 NFC است که توسط کمپانی شیائومی توسعه یافته است. ضخامت بدنه و ابعاد پوکو X3 کمی بیشتر از ردمی نوت 10 پرو است و از یک صفحه نمایش LCD بهره می‌برد‌.

باتوجه به این تفاوت‌ها می‌توان گفت پوکو NFC X3 مانند نوت 10 پرو ظاهر یک محصول گران قیمت را به کاربران ارائه نمی‌دهد، اما همچنان به‌عنوان یک اسمارت‌فون اقتصادی عالی شناخته می‌شود. یکی دیگر از گوشی‌های باکیفیت در این رنج قیمت، Realme X50 5G است. اگر می‌خواهید با هزینه کم از اینترنت پرسرعت 5G بهره‌مند شوید Realme X50 5G گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بررسی ردمی نوت 10 پرو مشخصات ردمی نوت 10 پرو
طراحی و ساختار
  • ابعاد 164×76.5×8.1 میلی‌متر
  • 193 گرم
  • پنل پشت و جلو شیشه‌ای ( گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand by)
  • IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • رنگ‌بندی آبی، مشکی، برنزی
نمایشگر
  • AMOLED، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، HDR10، روشنایی 450 نیت در حالت typ، حداکثر روشنایی 1200 نیت (peak)
  • 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.6 درصد
  • وضوح 1080×2400 پیکسل، تراکم 395 پیکسل در هر اینچ
  • کورنینگ گوریلا گلس 5
پردازنده
  • اسنپدراگون 732G (8 نانومتر)
  • CPU هشت هسته‌ای (2×2.3 GHz کریو 470 گلد، 6×1.8 GHz کریو 470 سیلور)
  • GPU Adreneo 618
نرم‌افزار سیستم‌ عامل اندروید 11 قابل به‌ روزرسانی به اندروید 12 با پوسته MIUI 13
رم و حافظه
  • 64GB 6GB RAM
  • 128GB 6GB RAM
  • 128GB 8GB RAM
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی کارت حافظه
دوربین اصلی
  • لنز واید 108 مگاپیکسل، 26 میلی‌متر، دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.52 اینچ، سایز پیکسل 0.7 میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل، پوشش 118 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4.0 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار
  • تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • ضبط ویدیوی 4K@30fps ،1080p@30/60fps
دوربین سلفی
  • لنز واید 16 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
  • پانوراما
  • ضبط ویدیوی 720p@120fps ،1080p@30fps
باتری
  • لیتیوم پلیمری 5020 میلی‌آمپر ساعتی غیر قابل تعویض (توسط کاربر)
  • شارژ سریع 33 وات (59 درصد در 30 دقیقه، به گفته کمپانی)
اسپیکر
  • اسپیکرهای استریو
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، باند دوگانه، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.1 از نوع کم‌مصرف LE
  • مادون قرمز
  • GPS
  • NFC
  • رادیو FM
  • USB Type-C 2.0
سایر ویژگی‌ها سنسور اثرانگشت (در لبه گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت مجازی، قطب‌نما

بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر ساختار

در ابتدا باید به بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر ساختار و طراحی بپردازیم. همانطور که گفتیم، پنل پشتی شیشه‌ای با گوریلا گلس محافظت می‌شود و فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده است. متریال مورد استفاده در بدنه نوت 10 پرو باعث می‌شود که وزن آن زیاد نباشد و در صورت استفاده طولانی مدت، موجب خستگی و آسیب رسیدن به دست کاربر نشود. اسکنر اثرانگشت هم در لبه سمت راستی گوشی قرار گرفته است.

xiaomi redmi note 10 pro
بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

اگر با دقت به شیوه طراحی Note 10 Pro دقت کنیم، می‌توانیم ترکیبی از ظاهر یک محصول گران قیمت و ارزان قیمت را در یک قاب مشاهده کنیم. برای مثال می‌توان به جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، در حال‌حاضر اکثر پرچمدارها جک 3.5 میلی‌متری صدا را از حذف کرده‌اند اما این ویژگی همچنان در گوشی‌های میان‌رده مشاهده می‌شود که ردمی نوت 10 پرو نیز به‌عنوان یک اسمارت‌فون اقتصادی از این قاعده پیروی می‌کند.

از سوی دیگر، کمپانی شیائومی برای پنل پشتی از محافظ گوریلا گلس استفاده کرده که باعث می‌شود ظاهر آن بسیار شبیه به گوشی‌های گران قیمت به‌نظر برسد. با این‌حال یک تفاوت کوچک میان طراحی ردمی نوت 10 پرو و پرچمدارهای گران قیمت وجود دارد. فریم گوشی ردمی نوت 10 پرو از جنس پلاستیک ساخته شده است، درحالی‌که فریم اسمارت‌فون‌های رده‌بالا از جنس فلز ساخته می‌شود.

تنها نکته مثبت در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر ساختار، جنس پنل پشتی نیست. ماژول دوربین اصلی و شیوه قرارگیری سنسورها در کنار یکدیگر، سبب می‌شود که جذابیت پنل پشتی این دستگاه، بیش‌ازپیش افزایش پیدا کند. پوشش نقره‌ای رنگ منحصربه‌فرد دوربین اصلی ظاهری جذاب و امروزی را برای نوت 10 پرو به ارمغان می‌آورد.

طی بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro از نظر ساختار با اطمینان می‌توان گفت که شیوه طراحی آن با اسمارت‌فون‌هایی در رنج قیمت 700 دلار قابل مقایسه است. شاید برخی از کاربران علاقه‌ای به برآمدگی ماژول دوربین نداشته باشند، اما در هر صورت طراحی زیبا و منحصر به فرد نوت 10 پرو را نمی‌توان انکار کرد. این محصول میان‌رده در ابعاد 164×76.5×8.1 میلی‌‌متر و وزن 193 گرم ساخته شده است.

در آخر می‌توان گفت که بررسی Xiaomi Note 10 Pro از نظر ساختار شامل هیچ‌ نکته منفی نمی‌شود و قیمت بسیار کم گوشی منجر به کاهش کیفیت در طراحی آن نشده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر نمایشگر

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر نمایشگر را با ابعاد آن آغاز می‌کنیم. محصول مذکور از یک صفحه‌نمایش AMOLED به ابعاد 6.67 اینچ با وضوح 1080×2400 و نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که طی بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro از نظر کیفیت نمایشگر، شاهد عملکرد فوق‌العاده آن به‌عنوان یک محصول اقتصادی هستیم.

xiaomi redmi note 10 pro

وضوح بالا، کنتراست عالی، رنگ‌های طبیعی و ابعاد مناسب باعث می‌شود که کاربران تجربه شگفت‌انگیزی از تماشای فیلم یا اجرای بازی‌ها در ردمی نوت 10 پرو کسب کنند. ناگفته نماند که نرخ تازه‌سازی نوت 10 پرو، دوبرابر بیشتر از میزانی است که معمولا سایر گوشی‌های اقتصادی به کاربران خود ارائه می‌دهند. به همین جهت، وب‌گردی و بازبینی شبکه‌های اجتماعی در Redmi Note 10 Pro بسیار لذت بخش خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدای بررسی ردمی نوت 10 پرو گفتیم، پشتیبانی از قابلیت HDR10، طیف‌رنگ گسترده و میزان روشنایی قابل قبول، ویژگی‌هایی هستند که رضایت کاربر را جلب می‌کنند. حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش حدود 1200 نیت است. اگر تمایل دارید از نمایشگر بهتری بهره‌مند شوید، بهترین گزینه برای شما، خرید پرچمدار‌های سامسونگ و آیفون مانند آیفون 12 پرو مکس یا گلکسی S21 اولترا خواهد بود. فراموش نکنید که این انتخاب با افزایش هزینه‌ چشم‌گیری همراه است.

بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro از نظر کیفیت صفحه‌نمایش به موارد ذکر شده ختم می‌شود و باتوجه به‌ امکانات بی‌نظیری که نمایشگر این محصول در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، می‌توان گفت که نوت 10 پرو به نسبت به قیمت بسیار کم خود، در این بخش نیز قدرتمند ظاهر شده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر عملکرد

پس از بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر طراحی بدنه و نمایشگر، نوبت به موشکافی عملکرد و بررسی مشخصات فنی ردمی Note 10 Pro می‌رسد. سخت‌افزار متناسب با قیمت کم‌تر 300 دلار این گوشی قادر است بازی‌های مختلف را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند. همان‌طور که از یک گوشی میان‌رده انتظار داریم، Xiaomi Redmi Note 10 Pro از یک تراشه میان‌رده بهره می‌برد. چیپست اسنپدراگون 732G که در این گوشی استفاده شده، در واقع به‌عنوان یک تراشه میان‌رده شناخته می‌شود که برای اجرای عناوین گیمینگ موبایل، بهینه‌سازی شده است.

البته چیپست Snapdragon 732G بهترین گزینه برای یک اسمارت‌فون اقتصادی نیست و تراشه‌های اسنپدراگون 750G و 765G که در گوشی‌های 5G مورد استفاده قرار می‌گیرند، قدرت پردازش بیشتری دارند؛ ولی در صورت ارائه چیپست قدرتمندتر، طبیعی است که قیمت محصول نیز افزایش پیدا می‌کند و کمپانی شیائومی با انتخاب تراشه 732G برای نوت 10 پرو، سعی داشته که از افزایش قیمت آن جلوگیری کند.

با بررسی مشخصات فنی ردمی Note 10 Pro می‌توان گفت که عملکرد آن با اسمارت‌فون‌هایی که حدود سه‌برابر قیمت آن را دارند تفاوت چندانی نخواهد داشت و کاربرانی که به اجرای بازی‌های گوشی علاقه دارند، می‌توانند Note 10 Pro را خریداری کنند و اطمینان داشته باشند که هنگام اجرای بازی‌های مختلف، با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

xiaomi redmi note 10 pro
بررسی مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

باتوجه به این موضوع که برای گوشی مذکور نمی‌توانیم از تست گیگ‌بنچ استفاده کنیم، بهترین روش بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر عملکرد، اجرای بازی‌های مختلف است. در حال‌حاضر فورتنایت به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل شناخته می‌شود که حتی در اکثر گوشی‌های هوشمند بالا‌رده، با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا می‌شود و به کاربران اجازه نمی‌دهد که به نرخ 60 فریم دسترسی داشته باشند. البته با نرخ 30 فریم نیز بازی بسیار روان اجرا می‌شود و افت ‌فریم، تنها در لحظاتی مانند شروع بازی مشاهده می‌شود که کاملا طبیعی است.

عنوان ARK: Survival Evolved با حداکثر تنظیمات گرافیکی به صورت قابل قبولی اجرا می‌شود؛ با این‌حال توصیه می‌کنم در چنین شرایطی که اسمارت‌فون شما قادر به اجرای حداکثر تنظیمات گرافیکی است، جهت بهره‌مند شدن از فریم‌ریت بالاتر تنظیمات گرافیک را کمی کاهش دهید‌. ردمی نوت 10 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت Ram در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود و علاوه‌برآن، شاهد یک نسخه با Ram 8 گیگابایتی نیز هستیم که قادر است اطلاعات را تا حداکثر 512 مگابایت بر ثانیه پردازش کند. گفتنی است که سرعت پردازش و لودینگ بازی‌ها در ردمی نوت 10 پرو مشابه گوشی‌های قدرتمند و گران قیمت موجود در بازار خواهد بود.

پس‌ از اجرای بازی‌های متفاوت و بررسی مشخصات فنی ردمی Note 10 Pro و اجرای بازی‌های متفاوت، می‌توان گفت که با یک گوشی گیمینگ عالی با قیمت بسیار مناسب روبه‌رو هستیم. باوجود این‌که سایر رقبا با استفاده از چیپست اسنپدراگون 750G و 765G قدرت پردازش بیشتری دارند، اما ردمی نوت 10 پرو به‌لطف نمایشگر AMOLED و اسپیکر‌های استریو بی‌نظیر در این رنج قیمت به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ شناخته می‌شود.

بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر دوربین

پس از بررسی ردمی نوت 10 پرو از جنبه‌های مختلف، اکنون به موشکافی سیستم تصویربرداری این محصول می‌پردازیم. برای شروع بهتر است اشاره‌ای به برخی از نقاط قوت دوربین نوت 10 پرو داشته باشیم. دوربین ماکرو این اسمارت‌فون بر خلاف سایر گوشی‌های میان‌رده، قادر است تصاویر خیره کننده‌ای را به ثبت برساند و تجربه لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین، کیفیت عکس‌های دوربین اصلی Redmi Note 10 Pro نیز در این رنج قیمت، کاملا مناسب است و می‌تواند انتظار کاربران خود را به خوبی برآورده کند. هنگام تصویر برداری در فضاهای کم‌نور حالت Night Mode بسیار مفید واقع می‌شود و کاربران شیائومی ردمی نوت 10 پرو هنگام عکاسی در فضاهای کم‌نور با هیچ‌گونه مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

در پنل پشتی دستگاه شاهد استفاده از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 هستیم. البته نکته مهمی که طی بررسی ردمی نوت 10 پرو توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، کیفیت دوربین اصلی آن نیست. گوشی‌های در این رنج قیمت معمولا از سنسور ماکرو پشتیبانی می‌کنند، اما کیفیت آن‌ها به حد غیر قابل قبولی پایین است.

ردمی نوت 10 پرو با ارائه لنز تله‌ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 قادر است نتایج فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند که مشابه آن را در اسمارت‌فون‌های در رنج قیمت کم‌تر از 300 دلار به ندرت می‌توان پیدا کرد. سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی ردمی نوت 10 پرو قادر است جزئیات سوژه‌ خود را به شکلی زیبا به تصویر بکشد. همان‌طور که پیش از این طی بررسی ردمی نوت 10 پرو گفتیم، سنسور ماکرو این دستگاه در اسمارت‌فون‌های میان‌رده بی‌رقیب است ولی نباید انتظار داشته باشید که کیفیت عکس‌های آن با پرچمدارهای گران‌قیمت موجود در بازار برابر باشد.

xiaomi redmi note 10 pro

شاید برای برخی از کاربران این سوال مطرح شود که آیا در لنز‌های ماکرو به زوم اختصاصی احتیاج داریم؟ باتوجه به ‌این‌که هدف عکاسی Close Up در واقع ثبت جزییاتی است که با چشم غیر مصلح قابل رویت نیست، پس پاسخ این سوال مثبت است. طی بررسی ردمی نوت 10 پرو عکس‌هایی که با زوم دوبرابری و قابلیت ترکیب پیکسل‌ها به ثبت رسیده‌اند، از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

قابلیت ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) سبب می‌شود 9 پیکسلی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند باهم ترکیب شوند و نهایتا یک پیکسل را تشکل دهند. طی بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro شاهد استفاده از سنسور HM2 سامسونگ هستیم. متاسفانه این سنسور نیز مانند برخی دیگر از سنسور‌های سامسونگ، تنها در تئوری عملگرد مناسبی دارد و هنگام آزمایش، نتایجی که از آن انتظار داریم را نخواهد داشت.

پس از لنز اصلی و ماکرو، اکنون به بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر دوربین فوق‌عریض می‌پردازیم. لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی نوت 10 پرو با دیافراگم f/2.2، به سنسور IMX355 سونی مجهز است. گفتنی است که این مشخصات در دوربین سلفی Pixel 3 مشاهده می‌شود و ویژگی‌ قابل توجهی را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. متاسفانه جزییات در عکس‌هایی که با دوربین فوق‌عریض به ثبت می‌رسند، نسبت به عکس‌های دوربین اصلی کاهش پیدا می‌کنند. علاوه‌‌برآن، بهینه‌سازی تصاویر که با استفاده از نرم‌افزارها صورت می‌گیرد نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین، یکی دیگر از نکات منفی دوربین فوق‌عریض دستگاه، پشتیبانی نکردن از حالت Night Mode است.

برای پایان دادن به بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر سیستم تصویربرداری اصلی، باید به سنسور 2 مگاپیکسلی OmniVision با دیافراگم f/2.4 اشاره کنیم که جهت ایجاد عمق تصاویر در حالت پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور می‌تواند وظیفه خود را هنگام عکاسی از افراد به خوبی انجام دهد، اما در صورتی که تمایل داشته باشید از سوژه‌های با جزییات بالا و پیچیده عکاسی کنید، با چالش‌هایی مواجه خواهید شد.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

در پنل جلو شاهد استفاده از یک دوربین 16 مگاپیکسلی هستیم که از سنسور IMX471 بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت که کاربران این محصول باتوجه به قیمتی که جهت خرید آن متقبل می‌شوند، از امکانات قابل قبول و تصاویر باکیفیت بهره‌مند می‌شوند، اما داینامیک‌رنج می‌توانست کمی بهتر از چیزی باشد که ردمی نوت 10 پرو به کاربران خود ارائه می‌دهد. یکی دیگر از مشکلاتی که طی بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو با آن مواجه می‌شویم، لرزشگیر تصویر است. این محصول قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و 30 فریم را ضبط کند؛ اما لرزشگیر تصویر در این کیفیت کاربرد خود را از دست می‌دهد و برای بهره‌مند شدن از لرزشگیر، بهتر است از کیفیت 1080 و 30 فریم استفاده کنید.

اکنون که به پایان بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر سیستم تصویربرداری می‌رسیم با اطمینان می‌توانیم بگوییم که در این بخش، گوشی اقتصادی غول تکنولوژی چینی فراتر از انتظارها ظاهر شده و حتی نقاط ضعف آن، برای یک اسمارت‌فون 279 دلاری کاملا قابل درک است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر باتری و شارژدهی

ردمی نوت 10 پرو باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که این مقدار در اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت چندان رایج نیست. همان‌طور که می‌دانید با افزایش نرخ تازی‌سازی نمایشگر، مصرف باتری نیز تا میزان قابل توجه‌ی افزایش پیدا می‌کند؛ اما تفاوتی ندارد که از نرخ 60 یا 120 هرتز استفاده کنید، در هر صورت عملکرد باتری ردمی نوت 10 پرو رضایت بخش خواهد بود.

با تنظیم نمایشگر در حالت 60 هرتز پس از یک روز استفاده متوسط، حدود 35 تا 45 درصد از شارژ باتری باقی خواهد ماند. شاید فکر کنید که در صورت استفاده از تنظیمات 120 هرتز، شارژ باتری برای یک روز کامل دوام نداشته باشد. در این صورت باید گفت که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه طی بررسی ردمی نوت 10 پرو متوجه شدیم که بعد از یک روز استفاده نسبتا زیاد از گوشی، حدود 30 تا 35 درصد از شارژ باتری همچنان باقی می‌ماند.

xiaomi redmi note 10 pro
بررسی مشخصات ردمی نوت 10 پرو

اکنون این سوال مطرح می‌شود که غول تکنولوژی چینی چگونه به چنین عمر باتری طولانی در محصولات خود دست پیدا می‌کند؟ در پاسخ این سوال می‌توان گفت که مدیریت دقیق فرآیندهای پس‌زمینه دلیل اصلی افزایش طول عمر باتری اسمارت‌فون‌های شیائومی است. ناگفته نماند در صورتی که جهت افزایش عمر باتری در کنترل فرآیندهای پس‌زمینه زیاده‌روی شود، کاربران با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند؛ از جمله این مشکلات می‌توان به بسته شدن برنامه‌های صوتی یا به‌تاخیر افتادن اعلان‌ها اشاره کرد. با این‌حال در ردمی نوت 10 پرو هیچ کدام از این مشکلات مشاهده نشده‌اند. این محصول به یک شارژر 33 وات مجهز است و با استفاده از آن، تنها در مدت 30 دقیقه باتری گوشی از 0 درصد تا 55 درصد شارژ می‌شود.

بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro از نظر کیفیت صدا و قابلیت‌های اتصال

در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر کیفیت صدا تنها می‌توان به نکات مثبت اشاره کرد. صدای اسپیکرها برای یک اسمارت‌فون اقتصادی بسیار بلند، عالی و باکیفیت است. در سیستم صوتی ردمی نوت 10 پرو شاهد دو درایور هستیم که در بالا و پایین گوشی قرار می‌گیرند.

دو خروجی در اختیار درایور بالایی قرار دارد که سبب می‌شود میدان صدای استریو بیش‌ازپیش بهبود پیدا کند. علاوه‌براین هنگام بازی کردن، انگشتان شما تنها یک خروجی صدا را مسدود می‌کند و صدای بازی، همچنان از خروجی دیگر پخش می‌شود.

بررسی Xiaomi Redmi Note 10 Pro

این محصول از فناوری ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند و همانطور که در ابتدای بررسی ردمی نوت 10 پرو بیان کردیم، کاربران این محصول از اینترنت پرسرعت 5G بهره‌منر نخواهند شد. نوت 10 پرو از وای‌فای دوبانده (802.11ac) a/b/g/n/ac بهره می‌برد. سیستم GPS در Note 10 Pro از ماهوار‌های BDS، GALILEO و GLONASS برای جهت‌یابی استفاده می‌کند. کاربران با استفاده از بلوتوث 5.1 می‌توانند برای متصل کردن نوت 10 پرو با سایر دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند خود اقدام کنند. از سایر امکانات این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی از کابل OTG، کابل USB Type-C 2.0، دو سیم کارت نانوسیم و استفاده از حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد.

قیمت ردمی نوت 10 پرو

این گوشی هوشمند در تاریخ 4 مارس 2021 (14 اسفند 1399) معرفی شده و در تاریخ 24 مارس (4 فروردین 1400) روانه بازار شده است. قیمت شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای نسخه پایه در بازارهای جهانی، حدود 209 دلار است.

 

سوالات متداول

آیا شیائومی ردمی نوت 10 پرو ارزش خرید دارد؟

تا این لحظه به بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از جنبه‌های گوناگون پرداختیم و همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، قیمت ردمی نوت 10 پرو به‌عنوان مهم‌ترین نقطه قوت آن شناخته می‌شود. به صورت خلاصه اگر تمایل دارید یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت داشته باشید و با همان هزینه کم از نمایشگر 120 هرتزی برخوردار شوید، این گوشی می‌‌تواند نیاز شما را برآورده کند؛ اما در صورتی که اینترنت پرسرعت 5G، عکاسی از سوژه‌های دوردست و فیلم برداری با کیفیت 4K و ثبات تصویر برای شما در اولویت قرار دارد، بهتر است گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرید.

قیمت شیائومی ردمی نوت 10 پرو در بازار ایران چقدر است؟

شیائومی ردمی نوت 10 پرو در زمان نگارش این مقاله،‌ در رنج قیمت 9.000.000 تا 13.700.000 تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: Techradar

نظر شما درباره بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    سلام
    نوت ده پرو گوشی کاملی هستش تو این رنج قیمت و شیک و باکلاس
    ولی خب تو ی استفاده از اینترنت یه مقداز زودتر از حالت معمول شارژ خالی میکنه و الا مشکل خاص دیگه ای نداره اینم زیاد جدی نیست
    در کل گوشی معرکه اییه من خیلی از گوشی هارو کنار زدم تا این رو انتخاب کردم در آخر بین نوت ۱۱اس و این مونده بودم که نوت ۱۱اس سبک تر و خوش دست تره و یه کوچولو جدیدتر

    پاسخ

    خیلی هم خوبه بدنامش نکنید من تا سه روز هم نگهش داشتم

    پاسخ

    من در فیلمبرداری با کیفیت ۴k با این گوشی هیچ مشکلی ندارم و بسیار با کیفیت در حالت ۴k فیلمبرداری میکند ، بزرگترین عیب این گوشی فلش ریز و کم نور آن میباشد و دیگه هیچ‌عیبی من در این گوشی ندیدم

    پاسخ

    من نت 10پرو دارم یک چیز تقریبا همه چیز تمامه فقط تنها نقطه ضعفش اینه یکم پردازنده ضعیفه بعضی وقت ها لگ میاره پردازنده خوبی ولی یکم اگر قویتر بود بهتر بود اگر براتون پردازنده زیاد مهم نیست و یک گوشی ارزان می‌خواین نت 10پرو عالیه

    پاسخ

    من حدودا6ماهی هست که دارم راضی هستم ولی تنها مشکلی که دارم اینه که داغ میکنه اگه اسنپ کار میکنید گوشی نیست که به دردتون بخوره

    پاسخ

    باتری افتضاح
    اصلا خوب نیست من ب طور متوسط روزی دو بار گوشی رو به شارژر وصل میکنم

    پاسخ

    خیلی هم خوبه بدنامش نکنید من تا سه روز هم نگهش داشتم

    پاسخ

    سلام.کسایی که ردمی نوت۱۰پرو دارن،
    آیا گوشیه شما هم در عرض ۲۰دقیقه زمانی که دارین با تلفن حرف میزنید داغ می‌کنه یا نه؟!
    گوشیه من وقتی که دارم با یکی از برنامه هام تماس میگیرم فورا داغ میکنه،
    بنظرتون مشکل داره گوشیم یا عادیه!!؟؟

    پاسخ

    کلا داغ می‌کنه .وقتی باهاش کار می‌کنی

    پاسخ

    گوشیت مشکل داره داداش
    باتری هم خوب نگه می‌داره

    پاسخ

    در ضمن نظرات رو که میخوندم گوشی بنده اصلا داغ نمیکنه

    پاسخ

    سلام بین رد می نوت 10 پرو و آ ۳۳ سامسونگ بنظرتون کدوم بهتره؟کلا زیر 9 تومن چ گوشیه خوبه بیشتر دوربین و صفحه نمایش و صدا مهمه برام

    پاسخ

    بنده با قطعیت به شما میگم ردمی نوت 10 پرو، اما بیشتر تحقیق کنید و نیازهاتون رو مشخصا با ویژگی‌های هر گوشی تطبیق بدید

    پاسخ