;
coinex

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden) ؛ ماجرا چیست؟

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden) در این چند روز خبرساز شده‌اند. اما چه چیزی پشت این توییت‌های به زبان فارسی است؟

ادوارد اسنودن یکی از کارمندهای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی بوده که به عنوان یک چهره افشاگر امنیتی شناخته می‌شود. در واقع او از حواشی‌های سال 1392 بین مردم شناخته شد.

طی چند روز گذشته این افشاگر امنیتی با انتشار چند توییت فارسی خبرساز شد. دو تا از توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden) طی کمتر از ۲۴ ساعت منتشر شد و توییت جدید او نیز ساعاتی پیش منتشر شد.

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden)

ادوارد اسنودن در ظهر روز 29 مهر ماه اولین توییت فارسی خود را منتشر کرد که در آن یک ضرب المثل فارسی معروف را استفاده کرده بود. او در اولین توییت فارسی خود گفته است:

دیوار موش داره و موش گوش داره

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden)

همه می‌دانیم که این ضرب المثل بدین معناست که باید در سخن گفتن احیاط کرد و هر سخنی را در هر مکانی به زبان نیاورد چراکه ممکن است کسی خبر چینی کرده و آن را برای کسانی بازگو کند که نباید از آن ماجرا خبردار شوند.

اگر بخواهیم با توجه به سابقه Edward Snowden این موضوع را بررسی کنیم، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که وی به یک مسئله امنیتی اشاره می کند و زبان فارسی آن ممکن است اشاره‌ای به ایران باشد اما نمی‌توان به طور کامل این فرض را درست دانست.

پس از آن توییت دوم وی در کمتر از 24 ساعت منتشر شد که در آن گفته بود:

من فقط می گویم دلیلی وجود دارد که گربه ها محبوب هستند

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden)

به نظر می‌رسد این توییت ارتباط معنایی با توییت قبلی دارد. می‌توان محبوبیت «گربه ها» را برای گرفتن «موش ها» دانست. یعنی شاید منظور وی این باشد که افرادی جاسوس ها را می‌گیرند محبوب هستند. جالب این که خود ادوارد اسنودن از دید دولت امریکا یک جاسوس بزرگ است.

اما این موضوع را می‌توان به گونه‌ای دیگر نیز برداشت نمود. از آنجایی که نماد نقشه جغرافیایی کشورمان شبیه به گربه است، می‌توان این برداشت را کرد که منظور از گربه در اینجا، ایران است. بنابراین ممکن است منظور ادوارد اسنودن این باشد که به دلیل خاصی ایران برای موش ها (جاسوس ها) جذابیت دارد.

امروز صبح نیز توییت فارسی دیگری از این افشاگر امنیتی منتشر شد که در آن گفته است:

من به شدت سطح فعالیت توییتر فارسی را دست کم گرفتم

توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden)

احتمالا این سخن او به این دلیل است که ایرانیان زیادی نسبت به توییت‌های فارسی قبلی او واکنش نشان داده‌اند. با این حال، هیچ یک از این سخنان قطعی نیست و نمی‌توان به طور قطع منظور وی را پیش بینی کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص توییت های فارسی ادوارد اسنودن (Edward Snowden) چیست؟ به نظر شما چه چیزی پشت این ماجراست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر