;
coinex

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند. در ادامه با ما باشید تا مشخصات فنی اعضای مختلف خانواده جدید ردمی را بررسی کنیم.

زیر برند محبوب کمپانی بزرگ شیائومی چند سالی هست که با سری نوت خود در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به محبوبیت زیادی رسیده است. رشد محبوبیت نام ردمی نوت شاید با سری نوت 7 آغاز شد و با نوت 8 به مرز انفجار در بازار گوشی‌های میان رده رسید.

سری ردمی نوت 9 و نوت 10 نیز از جمله محصولات ردمی بودند که با فروش بسیار خوبی مواجه شدند و طرفداران زیادی داشتند. حالا بالخره و بعد از مدتی شایعات مختلف رسما سری ردمی نوت 11 رونمایی شد.

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شد

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند

گوشی‌های ردمی در میان کاربران و طرفداران شیائومی بسیار محبوب‌ هستند و بی‌تردید محبوب‌ترین سری گوشی‌های ردمی نیز سری نوت هستند که سابقه درخشانی در میان محصولات این کمپانی دارند. سری ردمی نوت 10 از موفق‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های این شرکت بودند. امروز بالخره و بعد از مدتی انتظار ردمی نوت 11 پرو پلاس و ردمی نوت 11 پرو جدیدترین گوشی‌های این سری رونمایی شدند.

ردمی امروز یک رویداد بزرگ در چین برگزار کرده و طی آن رسما از سری جدید گوشی‌های نوت رونمایی به عمل آورده است. اعضای معرفی شده این خانواده جدید ردمی سه گوشی جدید هستند. در ادامه به بررسی محصولات معرفی شده خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

ردمی نوت 11 (Redmi Note 11)

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند

اولین عضو از سری Redmi Note 11 نسخه استاندارد این گوشی است. این محصول از نمایشگری 6.6 اینچی با پنل LCD و نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره‌مند است و وضوح تصویر فول اچ دی پلاس را ارائه می‌دهد.

در بخش جلویی این نمایشگر در بالای صفحه سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی تعبیه شده است. در بخش دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول دوگانه متشکل از سنسورهای 50 و 8 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

ردمی این محصول را با پردازنده دایمنسیتی 810 از شرکت مدیاتک روانه بازار کرده است. محصولی که از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره مند است و برای اجرای بازی‌ها گزینه معمولی و نسبتا مناسبی به شمار می‌آید. این محصول در نسخه‌هایی با 4/6/8 گیگابایت حافظه رم و 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد شد. باتری این محصول نیز یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی است.

این محصول جدید با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 ارائه شده است و از ویژگی‌های دیگر آن باید به پشتیبانی از فایوجی،‌ وایفای دوبانده، پورت USB Type-C و بلوتوث 5.0 اشاره کرد. حسگر اثرانگشت دستگاه نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. قیمت نسخه پایه این محصول 296 دلار تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

ردمی نوت 11 پرو (Redmi Note 11 Pro)

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند

این گوشی به عنوان عضو میانی خانواده در ظاهر یک قاتل پرچمدار رخ نمایی می‌کند. ردمی در این گوشی از نمایشگری 6.67 اینچی از نوع آمولد با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی صفحه 120 هرتزی استفاده کرده است. نرخ نوسازی لمسی این نمایشگر برابر با 360 هرتز است.

ردمی چندی پیش از ردمی نوت 10 پرو 5G با محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس رونمایی کرد. اما در ردمی نوت 11 پرو از این محافظ خبری نیست.  در بخش سخت افزاری این محصول به یکی از بهترین تراشه‌های مدیاتک یعنی دایمنسیتی 920 مجهز شده که با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC‌ ساخته شده است.

ردمی در این محصول از یک سیستم خنک کننده مایع استفاده کرده که در زمان فعالیت‌های سنگین مانند گیمینگ گوشی توانایی خنک‌سازی خود را داشته باشد. این گوشی با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ  و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 ارائه می‌شود که برای این محصول قابل قبول به نظر می‌رسد.

در بحث از دوربین این محصول از سری ردمی نوت 11 باید گفت که دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌هایی داشته است. دوربین اصلی گوشی یک ماژول سه گانه دوربین شامل سنسورهای 108/8/2 مگاپیکسلی است. حسگر تصویر دوربین 108 مگاپیکسلی همان سنسور ISOCELL HM2 که در نسل قبلی نیز از آن استفاده شده بود. این گوشی در بخش دوربین سلفی نیز از یک حسگر 20 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

باتری این گوشی نیز با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعتی ارائه شده و از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که این باتری غول پیکر در مدت زمانی حدود 40 دقیقه کاملا شارژ خواهد شد.

این گوشی در 4 رنگ مختلف روانه بازار می‌شود و مانند برخی از اعضای سری ردمی نوت 11 از اسپیکر استریوی کالیبره شده توسط JBL بهره‌مند است. حسگر اثر انگشت گوشی نیز مانند سری قبل روی فریم قرار گرفته و خوشبختانه همچنان جک 3.5 میلیمتری هدفون موجود است. این گوشی با رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 به بازار ارائه خواهد شد. قیمت ردمی نوت 11 در نسخه استاندارد و به تفکیک رم و حافظه‌داخلی مختلف عبارت است از:

  • 6/128 گیگابایتی:  ٢۴٨ دلار آمریکا
  • 8/128 گیگابایتی: ٢٩۴ دلار آمریکا
  • 8/256 گیگابایتی:  ٣٢۵ دلار آمریکا

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

ردمی نوت 11 پرو پلاس (Redmi Note 11 Pro Plus)

سری ردمی نوت 11 (Redmi Note 11) رسما رونمایی شدند

عضو جذاب و مهم سری ردمی نوت 11 بی‌تردید نسخه پرو پلاس است. اما باید بدانید که تفاوت خیلی خاصی در ساختار و سیستم سخت‌افزاری این دستگاه با نسخه پرو را شاهد نیستیم. همان نمایشگر،‌ همان میزان رم و حافظه داخلی، همان سیستم دوربین و نهایتا همان تراشه! یعنی قلب تپنده ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز مانند نسخه پرو همان دایمنسیتی 920 است. حال آنکه شاید انتظار یک پردازنده میان رده و قدرتمند کوالکام را داشتیم.

شاید مهمترین تفاوت دو گوشی نیز به بخش باتری مربوط باشد. جایی که ردمی ظرفیت باتری را 4500 میلی‌آمپر ساعت قرار داده است اما در عوض با ارائه توان شارژ سریع 120 واتی سعی کرده این کمبود را جبران کند. این اولین باری است که سری محصولات ردمی به چنین فناوری شارژ سریعی مجهز می‌شوند. در واقع شما با این فناوری باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی ردمی نوت 11 را در تنها 20 دقیقه می‌توانید شارژ کنید. جنس فریم این محصول از پلاستیک است و قیمت آن نیز به تفکیک نسخه‌های مختلف رم و حافظه داخلی به قرار زیر:

  • 6/128 گیگابایتی: ٢٩۴ دلار آمریکا
  • 8/128 گیگابایتی: ٣٢۵ دلار آمریکا
  • 8/256 گیگابایتی: ٣۵۶ دلار آمریکا

بیشتر بخونید: مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

ردمی همچنین در این رویداد از یک نسخه خاص این گوشی یعنی نسخه Redmi Note 11 Trend Limited Edition یا YIBO Design نیز رونمایی به عمل آورده است. این نسخه طراحی خاص و جذاب‌تری دارد و قیمت آن نیز به خاطر همین طراحی اندکی بیشتر و 418 دلار تعیین شده است. در ادامه گالری تصاویر این گوشی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سری ردمی نوت 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر