;
coinex

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) چگونه است؟

اگر از طرفداران ایکس من هستید، ما در این نوشتار ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) را به شما ارائه می‌دهیم، تا پایان همراه ما باشید.

ساده‌ترین دسته‌بندی که معمولا طرفدران یک مجموعه فیلم بر اساس آن به تماشای فیلم‌های آن می‌پردازند، به ترتیب تاریخ انتشار فیلم‌ها است، با این حال در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) اوضاع کمی فرق می‌کند.

اگر تمایل داشته باشید که داستان کلی مجموعه فیلم را از ابتدا تا انتها مشاهده کنید و سرگذشت هر یک از شخصیت‌ها را به طور دقیق‌تر و بی آنکه گیج شوید ببینید، بهتر است که ترتیب تماشای مردان ایکس را بر اساس داستان کلی آن‌ها ببینید.

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)

در حقیقت اولین دنیای سینمایی کامیکی را فهرست فیلم های X-Men  بوجود آورده و نسبت به دنیای سینمایی مارول و دنیای سینمایی دی سی نیز قدمت بیشتری دارد.

اکران فیلم‌های این مجموعه ، سرنوشت فیلم‌های کامیکی را دچار تحول کرده و تاثیر بسیار مثبتی در نگرش مردم نسبت به این ژانر داشت. در این نوشتار به ترتیب دیدن سری ایکس من می پردازیم.

مردان ایکس 5 (X-Men: First Class)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Matthew Vaughn
  • بازیگران: Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, James McAvoy

در ترتیب تماشای مردان ایکس این اثر جایگاه اول را دارد، چارلز اگزاویر (Charles Xavier)  جوان را در سال ۱۹۶۲ می‌بینیم که در ابتدا تصور می‌کند تنها جهش‌یافته دنیا بوده و کمی سردرگم است.

پس از مدتی او با دوست کودکی خود ریون دارکهولم (Raven Darkholme) متوجه می‌شوند که آن‌ها تنها افراد جهش‌یافته دنیا نیستند و بعد‌ها پس از آشنایی با فردی به نام اریک لنشر مدرسه جهش‌یافته‌ها را پایه گذاری می‌کنند.

چارلز به پروفسور ایکس تبدیل شده و گروه ایکس من را تشکیل می‌دهد. اما دو دوست دیگر او در رابطه نحوه زندگی یک فرد جهش‌یافته و آینده این نژاد هم عقیده نبوده و مخالفت‌‌هایی بین آن‌ها پیش می‌آید که به سبب آن اریک به مگنیتو و ریون به میستیک تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Bryan Singer
  • بازیگران: Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, James McAvoy

فیلم بعدی در ترتیب دیدن سری ایکس من  X-Men: Days of Future Past است که در دو تایم لاین متفاوت اتفاق می‌افتد و این اثر دلیل اصلی وجود دو خط زمانی در فیلم‌های X-Men است.

در بخشی از این فیلم که به تایم لاین اول مربوط می‌شود، می‌بینیم که جهش‌یافته‌ها توسط ربات‌هایی به نام Sentinel محاصره شده و جان همه آن‌ها در خطر است.

مگنیتو که مدت‌ها در زندانی زیر Pentagon بوده آزاد شده و میستیک تلاش می‌کند تا جلوی ربات‌ها را بگیرد. اما او موفق نشده و سال‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این آزمایش‌ها منجر به ساخته شدن ربات‌هایی به مراتب پیشرفته‌تر می‌شود که در نهایت به کمک آن‌ها تقریبا همه جهش‌یافته‌ها ازبین می‌روند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

مردان ایکس: گرگ نما (X-Men Origins: Wolverine)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Gavin Hood
  • بازیگران: Hugh Jackman , Liev Schreiber , Danny Huston

در ترتیب دیدن سری ایکس من به X-Men Origins: Wolverine میرسیم همانطور که از نام فیلم پیدا است با گذشته و سرآغاز داستان لوگان آشنا می‌شویم.

لوگان با بازی جاویدان هیو جکمن (Hugh Jackman)  مردی جهش‌یافته است که در ارتش جهش‌یافته‌ها به فعالیت می‌پردازد.

اما پس از مدتی که با اعضای ارتش به مشکل بر می‌خورد از آن‌ها جدا می‌شود. در این بین او را مورد بازیچه قرار داده و او می‌پذرید ماده‌ای به نام adamantium به او تزریق کنند. اما پس از آنکه از اوضاع خبردار می‌شود با گروهی درگیر شده و حین این درگیری حافظه خود را ازدست می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

مردان ایکس (X-Men)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: bryan singer
  • بازیگران: hugh jackman, patrick stewart, ian mckellen, famke janssen

فیلم X-Men از نظر ترتیب زمانی ایکس من ها  جایگاه اول را دارد. در این فیلم برای اولین بار مدرسه پروفسور ایکس را می‌بینیم که در ابتدا به شکل یک مدرسه شبانه روزی کاملا عادی به نظر می‌رسید، اما پس از رویارویی لوگان و دختری به نام روگ (Rogue)  با آن‌ها هویت اصلی دانش آموزان این مدرسه فاش می‌شود.

در این بین مگنیتو (اریک لنشر) وارد میدان شده و با نفرتی که از انسان‌ها دارد اوضاع را بهم می‌ریزد. مگنیتو روگ را ربوده و دردسر ساز می‌شود.

در نتیجه دانش آموزان مدرسه نیز تحت عنوانی به نام مردان ایکس به مقابله با او می‌پردازند. لوگان نیز که هنوز از گذشته خود خبر ندارد در ابتدا رفتار چندان دوستانه‌ای با مردان ایکس ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

مردان متحد (X2: X-Men United)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: bryan singer
  • بازیگران: patrick stewart, hugh jackman, ian mckellen, halle berry

در فیلم X2: X-Men United مردی عضو ارتش، به نام ویلیام استرایکر (William Stryker)  از پسر جهش یافته خود که می‌تواند ذهن مردم را کنترل کند، استفاده کرده تا در مدرسه اگزاویر نفوذ کند. او دشمن جهش‌یافته‌ها بوده و قصد دارد تا آن‌ها را از بین ببرد.

با این حال پسر استرایکر به تیم مگنیتو پیوسته و به فرار و نجات جهش‌یافته‌ها کمک می‌کند. در این نبرد، جین گری با بازی فامکه یانسن (Famke Janssen)  هنگام کمک به دیگر افراد حین فرار جان خود را ازدست می‌دهد. در ترتیب زمانی ایکس من ها  این فیلم جایگاه دوم را داراست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

مردان ایکس : آخرین ایستادگی (X-Men: The Last Stand)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: brett ratner
  • بازیگران: hugh jackman, halle berry, ian mckellen, patrick stewart

در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) به این فیلم میرسیم که جهش‌یافته‌ها باری دیگر تهدید به نابودی می‌شوند.

گروهی از دانشمندان راهی را کشف کرده‌اند که به کمک آن می‌توان ژن‌های جهش‌یافته را خنثی کرد. بدون شک برخی از جهش‌‌یافته‌ها از این خبر خوشنود نشده و در صدد جنگ با انسان‌ها بر می‌آیند.

مگنیتو باری دیگر ارتشی از جهش‌‌یافته‌های متحد خود جمع کرده و به جنگ انسان‌ها می‌رود. جین نیز در قالب ققنوس تاریک از دنیای مردگان بازگشته و به او می‌پیوندد. پروفسور ایکس نیز تلاش می‌کند تا با این دو گروه  مذاکره کرده و از رخ دادن فاجعه‌ای تازه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

ولورین (The Wolverine)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: James Mangold
  • بازیگران: Hugh Jackman, Will Yun Lee, Tao Okamoto

این فیلم سرگذشت لوگان پس از اتفاقات فیلم X-Men: The Last Stand و مرگ جین، معشوقه لوگان، را روایت می‌کند.

به این ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) لوگان که بسیار غمگین است به ژاپن رفته تا با یکی از دوستان خود که در بستر مرگ است خداحافظی کند.

در این سفر لوگان که از قدرت‌های خود خسته شده و آن‌ها را نفرین می‌داند، درگیر ماجرایی می‌شود که در این بین یاشیما (Yashida)  دوست لوگان از او می‌خواهد تا ماده درمانی درون خون خود را به او بدهد تا او از مرگ خود رها شده و لوگان نیز از شر قدرت‌های خود خلاص شود. اما لوگان موافقت نکرده و با آن‌ها درگیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Bryan Singer
  • بازیگران: Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Evan Peters

در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) این فیلم جهش‌یافته‌ها توسط ربات‌هایی به نام Sentinel ازبین رفته و اکنون این مردان فلزی مابقی جهش‌یافته‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند.

اما این شرایط دوام نمی‌آورد و دختری به نام کیتی پراید به کمک قدرت‌های خود وارد ذهن لوگان (ولورین) شده و ذهن او را به بدن جوان خود در سال ۱۹۷۳ فرستاده تا جلو وقایع گذشته را بگیرد.

در طی این اقدام او میستیک را متوقف کرده و از دستگیری او جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن میستیک رئیس جمهور را نجات داده و از این طریق به عنوان قهرمان معرفی می‌شود. در پی این اقدام نیز مردم در قلب‌های خود را به روی جهش‌یافته‌ها باز کرده و اوضاع کمی برای آن‌ها بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

مردان ایکس : آخرالزمان (X-Men: Apocalypse)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Bryan Singer
  • بازیگران: Jennifer Lawrence, Rose Byrne, Sophie Turner, Hugh Jackman, Michael Fassbender

در ترتیب تماشای مردان ایکس جهش‌یافته‌ای را می‌بینیم که در گذشته‌های دور همچون خدایی در مصر باستان مورد پرستش قرار می‌گرفته و پس از از دست دادن قدرت نفوذ خود در بین مردم، به ناچار زنده زنده دفن شده است.

اکنون پس از گذشت سال‌های زیاد این موجود که آخرالزمان نامیده می‌شود از قبر خود برخواسته و هوشیاری از دست رفته خود را باز پس گرفته است.

او پس از دیدن شرایط کنونی زمین متوجه می‌شود که دیگر همچو ایزدی قابل ستایش نبوده و تصمیم می‌گیرد تا نژاد بشر را از بین ببرد. بدون شک گروه مردان ایکس در این بین بیکار نمانده و وارد عمل می‌شوند.

چارلز اگزاویر یا همان پروفسور ایکس (Professor X)  رهبر این گروه، جمعی از جهش‌یافته‌های جوان را جمع کرده و به مبارزه با این موجود آخرالزمانی می‌پردازد. تا به این صورت در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

بهترین سریال های تابستان 1400

مردان ایکس: ققنوس سیاه (X-Men: Dark Phoenix)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟

  • کارگردان: Simon Kinberg
  • بازیگران: Sophie Turner, Jennifer Lawrence, Jessica Chastain, James McAvoy, Michael Fassbender

این فیلم که در انتهای ترتیب زمانی ایکس من ها مشاهده می‌کنیم که مردان ایکس اکنون به قهرمانان ملی تبدیل شده و مدام به مامورت‌های مختلف می‌روند.

در یکی از این مامورت‌ها که در فضا رخ می‌دهد، مردان ایکس مورد اصابت اشعه خورشیدی قرار گرفته و در این بین با استفاده از این نیرو ققنوس تاریک درون جین گری آزاد شده و دردسرساز می‌شود.

جین کنترل قدرت‌های خود را ازدست داده و با توجه به اتفاقاتی که در گذشته برای او رخ داده، به دشمنی علیه بشریت تبدیل می‌شود.

در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) اکنون مردان ایکس با این چالش روبه‌رو هستند که آیا راه مقابله با جین کشتن او بوده یا هدایت و غلبه بر قدرت‌های تاریک او.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های ایرانی

ددپول (Deadpool)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)

  • کارگردان: Tim Miller
  • بازیگران: Ed Skrein، Morena Baccarin، Ryan Reynolds

فیلم Deadpool سبک کاملا متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد و به ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) شباهت ندارد.

می‌توان گفت این فیلم  اولین فیلم مارول با درجه سنی R بوده است، به این معنا که به علت خشونت بالای فیلم و استفاده از الفاظ نامناسب تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۷ سال مناسب نبوده و توصیه نمی‌شود.

وید ویلسون (Wade Wilson)  یا همان دد پول پس از آنکه عشق زندگی خود را پیدا می‌کند، به او درخواست ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی متوجه شده که مبتلا به سرطان است و به همین دلیل عشق خود ونسا  (Vanessa) را ترک می‌کند.

با این حال او موافقت می‌کند که تحت درمان عجیبی قرار گرفته و در همین راستا در بدن او تغییرات ترسناکی رخ می‌دهد. این تغییرات و تاثیرات آزمایشات آزمایشکاهی، در نهایت او را به یک جهش یافته و ابر انسان تبدیل می‌کند. پس از این اتفاق او با یکی از دشمنان خود وارد مبارزه شده و در این راه افرادی از گروه مردان ایکس به او کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

 ددپول 2 (Deadpool 2)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟
فهرست فیلم هایX-Men
  • کارگردان: David Leitch
  • بازیگران: Josh Brolin، Julian Dennison، Morena Baccarin

در ترتیب تماشای مردان ایکس این سری با گروه X FORCE آشنا می‌شویم. گروهی که دد پول رهبری آن را بر عهده داشته و قوانین خود را در آن اجرا می‌کند.

داستان این فیلم چندی پس از اتفاقات نسخه اول فیلم رخ می‌دهد اما در این اثر با نسخه غمگین دد پول روبه رو می‌شویم زیرا در ابتدای فیلم او همسر خود را از دست داده و به ناچار به دوستان مردان ایکسی خود پناه می‌برد.

قسمت سوم این اثر نیز در دست ساخت قرار داشته و احتمالا در قسمت سوم، اوضاع بسیار عجیب خواهد شد. با توجه به تیتراژ پایانی قسمت دوم به نظر می‌رسد به گذشته سفر خواهیم کرد و ماشین زمان باز هم کار خود را کرده و اوضاع را بهم خواهد ریخت. تا در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) شاهد یک اثر خوب دیگر باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

لوگان (Logan)

کارگردان : Josh Boone بازیگران : Alice Braga ، Anya Taylor-Joy ، Charlie Heaton
فهرست فیلم هایX-Men
  • کارگردان: James Mangold
  • بازیگران: Hugh Jackman, Boyd Holbrook, Richard E. Grant, Patrick Stewart

در ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) منتقدان از فیلم Logan به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های مارول کامیکس و یکی از برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما یاد کردند.

در این فیلم باری دیگر ولورین محبوب را می‌بینیم. شخصیتی که در تمام فیلم‌های مردان ایکس حضور داشته و به نمادی از این گروه تبدیل شده است. این مرد درست کار، اکنون پا به سن گذاشته و در قالب یک پدر فداکار ظاهر می‌شود.

در ترتیب تماشای مردان ایکس داستان این فیلم اینگونه است که در سال ۲۰۲۹ لوگان و پروفسور ایکس در تگزاس زندگی کرده و لوگان از این پروفسور پیر مراقبت می‌کند.

پروفسور ایکس با بالا رفتن سنش کنترل افکار خود را از دست داده و اغلب به دیگران آسیب می‌زند. همچنین مدت زمان به نسبت طولانی می‌گذرد که هیچ جهش یافته‌ای پا به جهان نگذاشته است.

این فیلم سرنوشت لوگان را بیان می‌کند. لوگان متوجه می‌شود که سازمانی با استفاده از دی‌ ان‌ ای جهش یافته‌ها افرادی را تولید می‌کند که به ماشین آدم‌کشی تبدیل می‌شوند.

او در این راه با دختر بچه‌ای آشنا می‌شود که در این سازمان با استفاده از دی ان ای او ساخته شده و تلاش می‌کند تا فعالیت این سازمان را متوقف کند. لوگان که در ابتدا تردید دارد بالاخره تصمیم خود را گرفته و به دخترش در این راه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

جهش یافته های جدید (The New Mutants)

ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men)  چگونه است؟
فهرست فیلم هایX-Men
  • کارگردان : Josh Boone
  • بازیگران : Alice Braga ، Anya Taylor-Joy ، Charlie Heaton

فیلم The New Mutants جدیدترین فیلم این فرنچایز به حساب می‌آید و در زمان حال اتفاق می‌افتد. داستان این فیلم ارتباطی با داستان اصلی فرنچایز نداشته و هیچ یک از شخصیت‌های اصلی را در این فیلم نمی‌بینیم.

این اثر ماجرای پنج نوجوان را روایت می‌کند که هر کدام پس از حادثه‌ای متفاوت، خود را در بیمارستانی عجیب می‌یابند. افرادی که در این بیمارستان حضور دارند مدعی می‌شوند که این پنج نوجوان دارای قدرت‌های فرا انسانی بوده و از جهش‌یافته‌ها هستند.

دکتر حاضر در این بیمارستان معتقد است که جهش‌‌یافتگان جوان توانایی کنترل قدرت‌های خود را ندارند و به همین دلیل این پنج نوجوان باید تا زمانی که کنترل قدرت‌های خود را بدست می‌آورند در این بیمارستان بمانند.

با این حال این افراد پس از حضور فردی جدید در بیمارستان، خود را تحت خطر حس کرده و تلاش می‌کنند با فرار از بیمارستان، خود را به مردان ایکس برسانند.

اما در این بین متوجه می‌شوند که ممکن است در حقیقت بدون اینکه فهمیده باشند، با استفاده از قدرت‌های خود به افرادی آسیب زده باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

بهترین سریال های مارول 2021

فهرست فیلم های X-Men بر اساس تاریخ اکران:

  • X-Men (2000)
  • X2 (2003)
  • X-Men: The Last Stand (2006)
  • X-Men Origins: Wolverine (2009)
  • X-Men: First Class (2011)
  • The Wolverine (2013)
  • X-Men: Days of Future Past (2014)
  • X-Men: Apocalypse (2016)
  • Deadpool (2016)
  • Logan (2017)
  • Deadpool 2 (2018)
  • Dark Phoenix (2019)

فهرست فیلم های X-Men بر اساس داستان:

  • X-Men: First Class (2011)
  • X-Men: Days of Future Past (2014)
  • X-Men Origins: Wolverine (2009)
  • X-Men: Apocalypse (2016)
  • X-Men: Dark Phoenix (2019)
  • X-Men (2000)
  • X2: X-Men United (2003)
  • X-Men: The Last Stand (2006)
  • The Wolverine (2013)
  • Deadpool (2016)
  • Deadpool 2 (2018)
  • Logan (2017)

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ترتیب تماشای فیلم های ایکس من (X-Men) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر