;
coinex

چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟

چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟ مسائل مربوط به حقوق خانواده اغلب بسیار احساسی و استرس زا هستند و حتی ممکن است که گیج کننده باشد زیرا شما نمی دانید کجا باید به دنبال وکیل خانواده باشید.

وکیل خانواده با طیف گسترده ای از مسائل خانوادگی از طلاق‌های بدون مناقشه، که مورد توافق دو طرف قرار گرفته است، گرفته تا مسائل پیچیده ای که ممکن است شامل خشونت خانوادگی، اموال مشترک مورد بحث یا مسائل حضانت فرزندان باشد، سر و کار دارند. به طور کلی، بدیهی است که نمی‌توان بر اهمیت وکیل خانواده بیش از حد تاکید کرد. آن‌ها به اعضای خانواده ها کمک می‌کنند تا به طور منطقی اختلافات خانوادگی را حل کنند. این وکلا دانش و تجربه دارند تا به مردم در حل مسائل مربوط به طلاق، حضانت فرزندان، نفقه و سایر مسائل حقوقی که بر خانواده‌ها تأثیر می‌گذارد، کمک کنند.

منظور از حقوق خانواده چیست؟

قانون خانواده بر یافتن راه حل برای مسائل مربوط به اغلب روابط پیچیده حقوقی متمرکز است. این موارد شامل ازدواج و والدین در میان دیگران است. به همین دلیل، قانون خانواده می‌تواند شامل کار با گروه‌های مختلف از کودکان تا افراد مسن و سایر افراد در این بین باشد. از آن جا که قانون خانواده به برخی جنبه‌های بسیار شخصی از زندگی افراد مربوط می‌شود، می‌تواند یکی از هیجان انگیز ترین زمینه‌های قانون برای عمل باشد.

دعاوی خانواده که می‌توان در آن‌ها از وکیل خانواده استفاده کرد

  • طلاق توافقی: یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین دعاوی خانواده طلاق توافقی است. طلاق توافقی، به طلاقی گفته می‌شود که زوجین باید در مورد همه حقوق مالی و غیر مالی ناشی از نکاح مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و زمان و نحوه ملاقات، جهیزیه و اجرت‌المثل و …  به توافق برسند تا بتوانند روند طلاق توافقی را به راحتی طی نمایند.
  • طلاق از طرف زن: مطابق مقررات قانون مدنی و مقررات فقهی، حق طلاق با شوهر است و شوهر می‌تواند با پرداخت کلیه حقوق مالی زوجه مانند مهریه، اجرت المثل زن در زندگی مشترک و شرط نصف دارایی و نفقه ایام عده نسبت به طلاق اقدام نماید.
  • طلاق به درخواست مرد: مطابق مقررات کشور ما، به طور کلی حق طلاق با مرد است و مرد ‌می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در قانون و پرداخت کلیه حقوق مالی، زن را طلاق دهد و نیازی به داشتن هیچ گونه دلیل نیست.
  • مهریه: برای مطالبه مهریه در مرحله اول باید به دفتر ازدواجی که عقد آن جا ثبت رسمی شده است مراجعه کرده و درخواست صدور اجراییه کرد. در مرحله بعدی پس از صدور اجراییه باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه و تقاضای ممنوع الخروجی زوج و توقیف اموال را خواست.
چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟
چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟

به چه شخصی وکیل خانواده گفته می‌شود؟

وکیل خانواده یک شخص است که به مراجعان خود در مسائل حقوقی مربوط به روابط خانوادگی آن‌ها مانند حضانت فرزندان یا طلاق کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند در مراحل دادگاه به وکالت از موکل خود حضور داشته باشند، در حین مذاکره از آن‌ها دفاع کنند، اسنادی مانند دادخواست‌ها و موافقت نامه‌های اموال را تهیه کنند و به ان‌ها مشاوره‌های حقوقی لازم را  ارائه دهند. بهترین وکیل خانواده به افراد در زمینه‌های مختلف حقوقی مربوط به روابط خانوادگی کمک می‌کند. برخی از این وکیل‌ها در زمینه‌هایی مانند طلاق یا فرزند خواندگی تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر در بسیاری از جنبه‌های حقوق خانواده در محلی خاص تجربه دارند.

وظایف و مسئولیت‌های وکیل خانواده

  • نظارت و مدیریت مسائل حقوقی که بین افراد عضو یک خانواده ایجاد می‌شود
  • نظارت و هدایت جلسات میانجی گری و ارائه مشاوره حقوقی موثر
  • داشتن مهارت‌های بین فردی و ارتباطی برجسته
  • مهارت در باید در فنون مذاکره، بحث و متقاعد سازی طرفین
  • پیگیری پرونده و گزارش اطلاعاتپرونده به موکل.
  • حضور در دادگاه به عنوان نماینده موکل خود و دفاع از آن‌ها
  • ارائه مشاوره حقوقی خانواده تخصصی با توجه به شرایط موکل خود و تلاش برای صلح و مدارا میان زوجین بایستی ایفا نماید، مثلاً با توضیح کامل و تفهیم شروط ضمن عقد ازدواج، تعهدات، حقوق و تکالیف طرفین را برای آنان شفاف سازی نماید و از این طریق مانع بروز اتفاقات ناخوشایند و اختلافات آینده گردد.

یک وکیل خانواده متخصص باید چه کارهایی انجام دهد؟

وکلای خانواده معمولا بیشتر وقت خود را صرف مصاحبه با موکلان خود می‌کنند. مخصوصا برای پرونده‌های جاری، وظیفه وکیل است که به موکلان خود کمک کند تا دریابند که حرکت‌های بعدی آن‌ها باید چگونه باشد. مانند اکثر وکلای دیگر، وکیل خانواده نیز به صورت تیمی کار می‌کند. معمولا آن‌ها با متخصصان خارج از حوزه خود مکاتبه می‌کنند و در مورد مسائل با همکاران بحث می‌کنند. بنابراین شغل وکیل خانواده بسیار چالش برانگیز است اما پاداش نیز دارد. آن‌ها واقعا روزهای معمولی ندارند و مسائل جدید با موکلان می‌تواند در هر لحظه ظاهر شود زیرا زندگی خانوادگی می‌تواند بسیار ناپایدار یا بسیار آشفته باشد که این امر به میزان همکاری همه افراد خانواده بستگی دارد. بنابراین درگیری‌های خانوادگی اغلب بسیار چالش برانگیز است، اما زمانی که برای همیشه حل شوند و پرونده بتواند به پایان برسد، مزایای بسیاری دارد.

چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟
چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟

وکالت در پرونده‌ها توسط وکیل خانواده

همان طور که ملاحظه می‌شود صلاحیت دادگاه خانواده دایره گسترده‌ای از پرونده‌ها را شامل می‌شود. با چنین شرایطی، باید در نظر داشت که وکیلی می‌تواند از منافع موکل به خوبی در این دادگاه دفاع کند که درصد زیادی از پرونده‌هایش مربوط به دادگاه خانواده بوده و از مطالعات خوبی در حقوق خانواده برخوردار باشد. وکیلی که چنین ویژگی‌هایی دارد از آخرین تعییرات قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط آگاه است، چم و خم پرونده‌ها را می‌داند، بر نکات ظریف آیین دادرسی در دادگاه خانواده مسلط است و با شرایط و نیروهای انسانی این دادگاه‌ها و روحیات قضات آشنایی دارد و بنابراین بهتر می‌تواند از حقوق موکل خود دفاع کند و پرونده را به هدف مطلوب منتهی کند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر