;
coinex

ماجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ [+ مزایای طرح]

در این مطلب پاسخ خواهیم داد که ماجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ و چگونه می شود برخی خودروها را در بورس کالا عرضه کرد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده قرار است که برخی از محصولات ایران خودرو و بهمن موتور در بورس کالا عرضه شوند. این خبر خوبی است که می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

موضوع عرضه شدن خودرو در بورس یکی از مباحثی است که مدت‌های مدیدی است مطرح شده ولی هنوز مخالفان و موافقان خود را دارد. معاون عملیان و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفته است که می‌توانیم خودروهایی که به روش دستوری تعیین قیمت نمی‌شوند را در بورس کالا عرضه کرد.

ماجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

طبق سخنان جواد جهرمی قرار است که برخی از خودروها که در شورای رقابت تعیین قیمت نمی‌شوند، در بورس کالا عرضه شوند. همچنین قرار شده که برخی از محصولات بهمن موتور و ایران خودرو از سوی وزارت صمت تعیین قیمت شوند.

ماجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

متاسفانه طی‌ماه های اخیر قیمت برخی از خودروهای بهمن موتور با قیمت بازار آن تفاوت‌های فاحشی داشتند که سرانجام به دلیل درخواست‌های متقاضیان و عدم قیمت گذاری دستوری، قرار بر این شد این خودروها در بورس کالا عرضه شوند.

از جمله مزایای این طرح این است که دیگر تفاوت‌های فاحشی بین قیمت کارخانه و بازار دیده نمی‌شود و فرآیند فروش این خودروها شفاف خواهد شد. همچنین در نام نویسی‌های قرعه کشی‌ها ممکن است که بر اساس برخی معیارها خودروها به افراد خاصی اختصاص داده شود که در بورس کالا هیچکدام از این موارد وجود نخواهد داشت.

اکنون بهمن موتور باید مدارک و مستندات خود را تقدیم سازمان بورس کالا نماید تا در آنجا رویه‌های موجود طی شود. این کار می‌تواند باعث کاهش قیمت‌های دستوری و دلبخواهی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ماجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر