;
coinex

ماجرای لایحه یک تریلیون دلاری مالیات بر ارزهای دیجیتال چیست؟ تمام نگاه ها به بایدن

ماجرای لایحه یک تریلیون دلاری مالیات بر ارزهای دیجیتال چیست و تصویب کنندگان این لایحه به دنبال چه هستند؟ پاسخ این سوال را در تکراتو بخوانید.

چندی پیش مطالبی مبنی بر وضع مالیات برای ارزهای دیجیتال در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد. حالا مجلس نمایندگان این کشور لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری مالیات بر بازار رمزارزها را تائید کرده‌اند و هم‌اکنون وضع این لایحه نامشخص است و تمام نگاه‌ها به امضای بایدن است.

مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در اقدامی مصرانه خواستار تائید و تصویب لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری بر بازار ارزهای دیجیتال شدند. این لایحه دوجزبی قرار است که پس از ارسال شدن به کاخ سفید نظر جو بایدن را جلب کند. اگر جو بایدن آن را تائید کند، مقررات جدیدی بر نحوه مالیات دهی این بازارها وضع می‌شود.

ماجرای لایحه یک تریلیون دلاری مالیات بر ارزهای دیجیتال

لایحه مذکور در ابتدای ریاست جمهوری جو بایدن و در جهت بهبود شبکه حمل و نقل ملی و پوشش اینترنتی به سنای آمریکا رفت. ناگفته نماند که این لایحه مقرراتی بر بازار ارزهای دیجیتال و نحوه تراکنش‌ها وضع می‌کند که در نوع خود بسیار سخت گیرانه‌اند.

ماجرای لایحه یک تریلیون دلاری مالیات بر ارزهای دیجیتال

ساز و کار سیستم مورد نظر مجلس نمایندگان آمریکا این است که گزارشات ده هزار دلاری به بالای تراکنش‌های ارز دیجیتال باید به وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داده شود. چنین لایحه‌ای در همان ابتدا 69 رای موافق و 30 رای مخالف کسب کرد و تصویب شد.

در حالت کلی هدف این لایحه زیرساختی این است که با نظارت بر نرم افزارها و اعتارسنجی تراکنش‌ها و نیز اپراتورهای نودها همان کاری را انجام دهد که کارگزاران سنتی و بروکرها انجام می‌دهند.

حالا با 228 رای موافق و نیز 206 رای مخالف این لایحه به کاخ سفید رفته است تا بلکه مورد تصویب جو بایدن قرار گیرد. حالا با تصویب این لایحه مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ماجرای لایحه یک تریلیون دلاری مالیات بر ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر