;
coinex

پلتفرم مش (Mesh) چیست ؛ قدم بعدی مایکروسافت در دنیای متاورس!

پلتفرم مش (Mesh) اپلیکیشنی است که می خواهد محیط های تعاملی را در فضای مجازی به واقعیت نزدیک تر کند. این اولین گام مایکروسافت برای ورود به متاورس است.

پس از فیسبوک، کمپانی‌های قدرتمند و بزرگی مانند مایکروسافت قصد دارند که به دنیای متاورس ملحق شوند. حالا مایکروسافت برای نزدیک‌تر شدن به این دنیا، از پلتفرم جدید خود با نام مش رونمایی نموده است.

به تازگی کمپانی مایکروسافت اعلام نموده است که قدم بعدی این شرکت برای ورود به دنیای متاورس، ارائه پلتفرم مش خواهد بود. مش در واقع یک پلتفرم تعاملی در فضای مجازی است. چنین اتفاقی درست چند روز پس از تغییر نام فیسبوک و راه اندازی دنیای متاورس رخ داد.

پلتفرم مش (Mesh)

طبق آخری گزارشات منتشر شده، مایکروسافت برای نزدیک‌تر شدن به واقعیت افزوده از پلتفرم جدید خود با نام مش رونمایی کرد. این پلتفرم به تعامل بهتر در طول جلسات کمک می‌کند و ایده آن از خسته شدن چشمان کاربران در هنگام تماشای بیش از حد کاربران به نمایشگرها الهام گرفته شده است.

پلتفرم مِش (Mesh)

حالا مایکروسافت تیمز اعلام کرده است که محیط متاورس نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارد چرا که محیط های سه بعدی کار را آسان می‌کنند. حالا آواتارهای مایکروسافت کاربران در طول جلسات به صورت دوبعدی و سه بعدی نشان خواهند داد.

کیتی کلی مدیر محصول اصلی مایکروسافت در خصوص پلتفرم مش می‌گوید:

این سیستم باینری نیست؛ بنابراین افراد می توانند انتخاب کنند چگونه نمایش داده شوند. چه ویدئو باشد یا آواتار، گزینه های سفارشی سازی متنوعی برای چگونگی نمایش کاربر وجود دارد که می توان از میان آنها انتخاب کرد.

اکنون مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده است تا موانع قبلی رفع شود. حالا داخل این پلتفرم مترجمی قرار گرفته است که توانایی ترجمه از زبان‌های مختلف را دارد. چنین قابلیتی هنگام داشتن کارکنانی از دیگر کشورها موهبت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پلتفرم مش (Mesh) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر