;
coinex

نقد فیلم انتلرز (Antlers) ؛ هیولای افسانه‌ ای وندیگو

نقد فیلم انتلرز (Antlers) یکی از چالش‌برانگیزترین نقدهایی است که در حال حاضر مبحث داغی بین علاقه‌مندان به فیلم و سینماست. به بررسی این فیلم جذاب می‌پردازیم.

نقد فیلم Antlers در عصر حاضر یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز است که در بین فیلم‌بازان مشترک است. این فیلم جذاب، یکی از فیلم‌های ترسناک است که به‌تازگی ساخته شده است. این فیلم سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد یکی از بهترین فیلم‌های جدید است. در این بخش، برخی از ویژگی‌های این فیلم را بررسی می‌کنیم.

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

ژانر فیلم انتلرز ترسناک و تا حدی علمی تخیلی هم است که در سال 2018 ساخت آن به پایان رسید و قرار بود که در سال 2020 اکران شود. اما فیلم Antlers هم مانند سایر فیلم‌های جدید، درگیر کووید 19 شد و به همین دلیل هم اکران آن به تعویق افتاد.

این فیلم جذاب با کارگردانی اسکات کوپر و تهیه‌کنندگی گی‌یرمو دل تورو ساخته شده است. فیلم‌برداری این فیلم ترسناک در اول اکتبر 2018 آغاز و در آخر نوامبر 2018 پایان یافت. در ادامه، برخی از نکات لازم درباره این فیلم زیبا را بررسی خواهیم کرد.

داستان فیلم انتلرز

در این بخش، قصد داریم درباره داستان فیلم انتلرز توضیحاتی ارائه دهیم. داستان این فیلم جذاب، موجود اسرارآمیز و عجیبی را نشان می‌دهد و بعد از اینکه فرار می‌کند، اعمال شوم و ترسناکی را مرتکب می‌شود.

نقد فیلم Antlers

جولیا میدوز که معلمی در یک مدرسه در شهر کوچک اورگان است، متوجه برخی رفتارهای عجیب‌وغریب در یکی از دانش‌آموزان می‌شود. او برای دانش‌آموز خود نگران می‌شود و سعی می‌کند تا سر از کار این دانش‌آموز دربیاورد. او در این راه، از برادر خود که کلانتر شهر اورگان است، کمک می‌گیرد.

جولیا میدوز و برادرش پاول، حدس می‌زنند که این دانش‌آموز در حال نگهداری از یک موجود عجیب‌وغریب و اسرارآمیز است. آن‌ها احتمال می‌دهند که این موجود بسیار خطرناک باشد. آن‌ها با دیدن این موارد ترسناک، تلاش می‌کنند تا با این موجود عجیب‌الخلقه مقابله کنند و در برابر آن، از شهر خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

داستان این فیلم به چه شکل است؟

داستان فیلم انتلرز از یک کتاب به نام «پسربچه خاموش» نوشته نیک آنتوسکا الهام گرفته شده است. فیلم‌نامه‌نویس معروف هالیوود، هنری چایسون به کمک کارگردان، این فیلم جذاب را نوشته است.

او در این راه، از نویسنده اصلی کتاب مذکور (نیک آنتوسکا) هم کمک بسیاری گرفته است. خوب است بدانید که موجود ترسناک فیلم انتلرز، از هیولای افسانه‌ای آمریکایی الهام گرفته شده است. منظور ما از هیولای افسانه‌ای، وندیگو است.

داستان فیلم انتلرز آن‌قدر مهیج و جذاب است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. شما وقتی برای تماشای این فیلم به‌پای تلویزیون می‌نشینید، نادیده گرفتن آن بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل هم می‌گوییم فیلم انتلرز بسیار جذاب و خیره‌کننده است. تمامی افرادی که به ژانر وحشت علاقه دارند، مطمئناً با دیدن این فیلم جذاب، یکی از طرفداران این فیلم می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

تریلر فیلم انتلرز

اولین تریلر فیلم زیبای Antlers را در تاریخ 20 آگوست 2019 مشاهده کردیم که به علاقه‌مندان ژانر وحشت نوید یک فیلم لذت‌بخش و دیدنی را داد. بعد از مدتی، دومین تریلر رسمی فیلم مهیج انتلرز را در تاریخ 20 اکتبر 2010 منتشر شد.

نقد فیلم Antlers
نقد Antlers

در ادامه، صفحه رسمی فیلم انتلرز خبر داد که سومین و آخرین تریلر رسمی خود را در تاریخ 10 دسامبر همان سال منتشر می‌کنند. در تریلر این فیلم هم جذابیت و نفس‌گیری آن به‌وضوح به چشم می‌خورد.

در این پیش‌نمایش‌ها، می‌توانیم ببینیم که این فیلم تا چه حد خیره‌کننده، اسرارآمیز و ترسناک است. در این بخش، فضای رمزآلود شهر اورگان به تصویر کشیده شده است.

منظور ما از فضای رمزآلود، آسمان ابری و جو غم‌انگیز آن است که به‌خوبی به ترسناک بودن آن اضافه کرده است. در نقد فیلم Antlers مشاهده می‌‍کنیم که در این فیلم، علاوه بر تصویر زیبا، صداهای ترسناکی را می‌شنویم.

صداهای ترسناک و وحشت‌زده پسربچه را در این پیش‌نمایش‌ها می‌شنویم که وهم‌انگیزی و ترس فیلم را افزایش می‌دهد. این صداها بسیار دقیق و به‌جا بکار گرفته شده‌اند.

همچنین در تریلر دوم این فیلم خیره‌کننده، تلاش‌های پسربچه را مشاهده می‌کنیم که سعی داد موجود عجیب‌وغریب را نگهداری کند. در این پیش‌نمایش می‌بینیم که تلاش‌های کودک برای سیر کردن این موجود ترسناک کافی نیست و برای یافتن غذا برای آن موجود، فرار کرده و در همین حین، اتفاقات ترسناک و عجیبی برای او می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

بازیگران فیلم انتلرز

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد Antlers

در ادامه مقاله، برخی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بازیگران فیلم انتلرز را بررسی می‌کنیم. همان مدتی که تاریخ اکران فیلم را اعلام کردند، شایعاتی پخش شد که خبر از وجود کری راسل، بازیگر مشهور هالیوودی در این فیلم می‌داد.

بعد از اکران این فیلم مشخص شد که این شایعات حقیقت داشتند و واقعاً کری راسل در این فیلم حضور دارد. حتی ازآنجاکه افراد زیادی طرفدار این هنرپیشه معروف هستند، بسیاری از آن‌ها فیلم انتلرز را به‌خاطر وجود همین بازیگر عالی دیدند. در ادامه، درباره این بازیگر مشهور و محبوب بحث خواهیم کرد.

کری راسل در نقش جولیا میدوز

یکی از اصلی‌ترین بازیگران فیلم انتلرز جولیا میدوز، معلم مدرسه شهر اورگان است. کری راسل که یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگرهای هالیوود شناخته می‌شود، نامزد سه جایزه گلدن گلوب شده است.

این بازگیر حرفه‌ای، در فیلم‌های پرطرفدار مأموریت غیرممکن 3 و همچنین جنگ ستارگان اپیزود 9 بازی کرده و به زیبایی نقش خود را به تصویر کشیده است. راسل در فیلم Antlers نقش خود را به زیبایی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

جسی پلمونس در نقش پاول میدوز

شخصیت مهم دیگری که در فیلم انتلرز با آن مواجه می‌شویم، پاول میدوز، برادر جولیا میدوز است که مسئولیت کلانتری شهر اورگان را برعهده دارد. جسی پلمونس یکی از پرکارترین و بهترین بازیگران هالیوود شناخته می‌شود که به‌تازگی در فیلم‌های بسیاری بازی کرده است. فیلم‌های El: A Breaking Bad و Game Night دو عدد از بهترین فیلم‌های این بازیگر حرفه‌ای شناخته می‌شود که به‌تازگی هم آن‌ها را بازی کرده است.

گراهام گرین در نقش وارن اسکتاکس

ما در نقد فیلم انتلرز (Antlers) با گراهام گرهین هم مواجه می‌شویم. این بازیگر موفق، یکی از بهترین بازیگران هالیوود شناخته می‌شود که حتی برای جوایز اسکار هم نامزد شده است.

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد Antlers

از بهترین فیلم‌های گراهام گرین، می‌توان به فیلم Dance With Wolves (فیلم رقصنده با گرگ‌ها) و فیلم The Twilight Saga: Breaking Down – Part 2 (گرگ و میش – سپیده‌دم: قسمت دوم) اشاره کرد. این فیلم‌ها، از بهترین آثار گراهام گرین شناخته می‌شوند.

جرمی تی توماس در نقش لوکاس ویور

اما حالا نوبت به یکی از مهم‌ترین بازیگران فیلم انتلرز می‌رسد که در ابتدای فیلم هم به او اشاره شد. چرمی تی توماس، نقش پسربچه‌ای را بازی می‌کند که از موجود اسرارآمیز شهر اورگان نگهداری می‌کند. این بازیگر کودک، نقش خود را به زیبایی به اجرا درآورده است و باعث شده است تا مخاطب جذب این فیلم جذاب شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

فضای فیلم Antlers

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد فیلم انتلرز (Antlers)

حالا نوبت به این می‌رسد تا درباره نقد فیلم انتلرز (Antlers) صحبت کرده و فضای این فیلم مهیج را مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فضای فیلم در تریلر هم کاملاً ترسناک و وهمناک بود.

منتقدان اعتقاد دارند که فضابندی این فیلم جذاب بسیار عالی بوده است و همچنین فیلم‌برداری فیلم جذاب انتلرز را مورد تحسین و ستایش قرار داده‌اند. آن‌ها باور دارند که این فیلم از نظر فضاسازی بسیار غنی بوده و به زیبایی اطلاعات لازم در فیلم را به نمایش گذاشته است.

حتی برخی از منتقدان در نقد فیلم Antlers عقیده دارند که این فیلم نفس‌گیر از نظر بصری، بسیار عالی عمل کرده است و شهری در حال مرگ را به نمایش می‌گذارد.

همچنین صحنه‌های بسیار ترسناک زیادی در این فیلم مشاهده می‌کنیم که این باعث شده است تا طرفداران ژانر وحشت از این فیلم کاملاً راضی باشند. ما صحنه‌هایی در این فیلم وهمناک می‌بینیم که باعث می‌شود از شدت ترس و وحشت، چشم‌های خود را ببندیم.

همان‌طور که گفتیم، فیلم Antlers اکثر قوانین ژانر وحشت را دنبال کرده و از آن‌ها کاملاً پیروی کرده است. همین موضوع هم به ترسناک شدن بیشتر آن اضافه می‌کند.

ازآنجاکه در این فیلم با یک هیولای ترسناک مواجه می‌شویم، بیشتر دلیل ترسناک بودن فیلم انتلرز این است که برخی از تراژدی‌هایی که ما در زندگی روزمره با آن روبرو هستیم در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

ژانر فیلم Antlers

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد فیلم انتلرز (Antlers) / نقد و بررسی فیلم Antlers

ژانر کلی فیلم Antlers بیشتر ترسناک و درام است. این فیلم جذاب و دیدنی، یک فیلم ترسناک و درعین‌حال غم‌انگیز است. وقتی بر موجود عجیب‌وغریب و اسرارآمیز آن تمرکز می‌کنیم، ازنظر ژانر بیشتر ترسناک به‌حساب می‌آید.

از سوی دیگر، وقتی مشاهده می‌کنیم که والدین چگونه به فرزند خود بی‌توجهی می‌کنند، با یک فیلم درام و غم‌انگیز مواجه می‌شویم. پس همه چیز به نگاه مخاطب بستگی دارد که این فیلم را ترسناک یا غم‌انگیز ببیند.

در این فیلم ترسناک و غم‌انگیز، با برخی از آسیب‌های دوران کودکی افراد روبرو می‌شویم. برای مثال، وقتی بی‌توجهی والدین نسبت به فرزندان خود را مشاهده می‌کنیم، با تماشای این آسیب‌ها بیش‌ازپیش موجه می‌شویم. این موضوع باعث می‌شود که مخاطب را بیشتر به فکر فرو ببرد.

نمره در نقد فیلم Antlers

در نقد فیلم انتلرز (Antlers) مشاهده می‌کنیم که این فیلم در بین منتقدان سایت متاکریتیک، 59% رأی به دست آورده است. این میزان رأی، از بین 25 نقد انجام شده انتخاب شده است که از بین این 25 رأی، 12 نقد مثبت، 10 نقد نرمال و همین‌طور 3 نقد منفی انتخاب شده است.

علاوه بر این، به‌جز سایت متاکریتیک، این فیل در سایت راتن میتوز هم مورد نقد قرار گرفته است که بین منتقدان این سایت حرفه‌ای، 62% امتیاز دریافت کرده است. این میزان رأی از بین 89 رأی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

کارگردانی فیلم انتلرز

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد فیلم انتلرز (Antlers) / نقد و بررسی فیلم Antlers

همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فیلم انتلرز را کارگردان محبوب و موفق هالیوود، یعنی اسکات کوپر ساخته است. کوپر یکی از بهترین کارگردان‌های فیلم سینمایی شناخته می‌شود که باعث شده است تا فیلم انتلرز را به یکی از فیلم‌های موفق و جذاب امسال تبدیل نماید.

اسکات کوپر به‌جز فیلم انتلرز، فیلم‌های بسیار دیگری را نیز کارگردانی کرده است که فیلم «دل دیوانه» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های او شناخته می‌شود. علاوه بر کوپر، گی‌یرمو دل تورو مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم جذاب را برعهده دارد.

این کارگردان و تهیه‌کننده موفق، به کمک هم فیلم خیره‌کننده و هیجان‌انگیز Antlers شده‌اند. کوپر می‌گوید که دل تورو، به همه جوانب فیلم توجه کرده است.

حتی به این نکته هم فکر کرده است که موجود اسرارآمیز دقیقاً توانایی انجام چه‌کارهایی را دارد. کوپر در ادامه توضیح داد که هیولای موجود که در نقد فیلم Antlers با آن مواجه می‌شویم، برگرفته از هیولای افسانه‌ای کشور آمریکا ایجاد شده است.

کوپر که یک کارگردان سفیدپوست است، تمایل داشت که از یک سرخ‌پوست متخصص کمک بگیرد تا باهم در همه موارد مهم درباره فیلم انتلرز، باهم مشورت داشته باشند. این فرد موردنظر برای کوپر، کریس ایر، کارگردان فیلم زیبای Smoke Signals به معنی علامت‌های دود است.

کریس ایر عقیده داشت که وندیگو در فیلم انتلرز، نوعی جانور تمثیلی است. او به شهر اورگان آمده است تا کارهای ناپسند اهالی اورگان را به پایان برساند. کوپر اعتقاد دارد که دکتر کریس ایر، یکی از بهترین متخصصان در حوزه وندیگو است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

هیولای افسانه‌ای فیلم انتلرز

نقد فیلم انتلرز (Antlers)
نقد فیلم انتلرز (Antlers) / نقد و بررسی فیلم Antlers

این هیولای افسانه‌ای به نام وندیگو، به‌نوعی فرهنگی و باستانی است که با طبیعت آمیخته شده است. سازندان این فیلم جذاب تصمیم گرفتند که این هیولا را مانند وندیگو، طراحی کنند و از استخوان‌هایی مانند استخوان‌های وندیگو استفاده کرده‌اند.

آن‌ها اعتقاد دارند که وندیگو، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. به‌عنوان‌مثال، وندیگو شاخ‌هایی روی سر خود دارد که در طراحی هیولای موجود در فیلم انتلرز هم باید این موضوع رعایت می‌شد.

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم Antlers عقیده داشتند که باید به‌جای خلق یک هیولا، درواقع یک الهه منحصربه‌فرد و تک بسازند. به همین دلیل هم باید عناصری در ساخت این موجود استفاده شود که کاملاً حالت غیرطبیعی داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که این فیلم و هیولای موجود در آن، تا حدودی انتزاعی و سورئال به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

نقاط قوت فیلم Antlers

همان‌طور که تاکنون در نقد فیلم انتلرز (Antlers) توضیح دادیم، فیلم انتلرز یکی از بهترین فیلم‌‌های ترسناک در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. این فیلم جذاب، ازنظر فضاسازی به خوبی عمل کرده است که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند.

نقد فیلم Antlers
نقد انتلرز / نقد و بررسی فیلم انتلرز

این فیلم موضوعات فراطبیعی بسیاری دارند که از این منظر هم کاملاً غنی بوده و همه منتقدان آن را ستایش کرده‌اند. این فیلم ازنظر هنری یک فیلم خارق‌العاده محسوب می‌شود که یک اثر ترسناک و درام را با هم ترکیب کرده است.

فیلم وهم‌انگیز انتلرز، از همه جهات مانند یک فیلم ترسناک عمل کرده است. این فیلم کاملاً از قوانین این نوع ژانر پیروی کرده است و به همین دلیل هم یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های ترسناک سال 2021 شناخته می‌شود.

این فیلم، تراژدی زندگی روزمره را به ویژگی‌های ترسناک هیولای افسانه‌ای ترکیب کرده است. ویژگی دیگری که باعث نقطه قوت این فیلم شده است، داستان فیلم انتلرز است که به زیبایی به موضوعات وهم‌انگیز پرداخته است.

علاوه بر داستان فیلم انتلرز، بازیگران فیلم انتلرز هم بسیار خلاقانه و با وسواس انتخاب شده‌اند. این بازیگران انتخابی، بسیار حرفه‌ای و جذاب نقش خود را به تصویر کشیده‌اند. همین امر هم باعث شده است تا بسیاری از افراد برای دیدن این فیلم ترغیب شوند.

موسیقی فیلم Antlers یکی دیگر از نکاتی است که مورد ستایش قرار گرفته است. موسیقی و صداهای ترسناکی که در این فیلم می‌شنویم، باعث شده است تا به وحشت آن اضافه کنند و نفس مخاطب را در خود حبس کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

نقاط ضعف فیلم Antlers

نقد فیلم Antlers
نقد انتلرز / نقد و بررسی فیلم انتلرز

حالا نوبت به آن رسیده است تا درباره نقد فیلم انتلرز (Antlers) و برخی نقاط ضعف آن به بحث و بررسی می‌پردازیم. همان‌طور که گفتیم، این فیلم نوعی فیلم دوگانه به‌حساب می‌آید.

در بخشی از فیلم، با یک موجود فرازمینی و فراطبیعی مواجه می‌شویم. در این قسمت، فیلم ترسناک است که برای ژانر وحشت بسیار مناسب است. از سوی دیگر، در مواقع زیادی از این فیلم هم با نوعی درام روبرو هستیم. این درام وقتی مشخص می‌شود که بی‌توجهی والدین نسبت به زندگی کودک خود را مشاهده می‌کنیم.

بسیاری از منتقدان باور دارند که فیلم انتلرز نتوانسته است این دو موضوع کلی فیلم را با هم ترکیب کنند. به بیانی دیگر، این فیلم در بیان و انتقال وحشت و درام باهم، ناتوان بوده است.

علاوه بر این، بسیاری عقیده دارند که این فیلم سعی کره است تا به موضوعات متفاوتی بپردازد، اما در این مورد هم نتوانسته به‌خوبی عمل کند. این موضوع باعث شده است تا فیلم کمی بهم ریخته و نامنظم به‌نظر برسد.

برخی از منتقدان در نقد فیلم انتلرز (Antlers) می‌گویند که کوپر نتوانسه است تا به‌خوبی میان روابط گذشته و ترس و هیجان ارتباط مناسبی برقرار کند. به همین دلیل هم نمی‌توان آن را یک فیلم عالی درنظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

نقد فیلم Antlers
نقد انتلرز / نقد و بررسی فیلم انتلرز

برایان تالریکو که یکی از منتقدان خوب عصر حاضر است، اعتقاد دارد که فیلم انتلرز تا حد زیادی سرد و بی‌روح است. او می‌گوید که بخش‌های مختلف این فیلم به‌خوبی درکنار هم قرار نگرفته و اصلاً پیوستگی و انسجام یک فیلم مناسب را ندارد.

به‌طورکلی، فیلم انتلرز یک فیلم در ژانر وحشت است که موفقان و مخالفان بسیاری در همین مدت کم اکران آن کسب کرده است. اگر شما هم تا کنون این فیلم را تماشا نکرده‌اید، می‌توانید دیدن آن را امتحان کرده و از صحنه‌های ترسناک این فیلم لذت ببرید. فراموش نکنید که دید هر کس نسبت به یک فیلم مشابه می‌تواند تفاوت‌‌های زیادی داشته باشد. به همین دلیل هم مطابق با نظر دیگران فیلم خود را انتخاب نکنید.

کلام آخر

نقد فیلم انتلرز (Antlers) یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌هایی است که در این روزهای اکران این فیلم، در میان فیلم‌بازان بسیار رواج دارد. این فیلم مهیج و ترسناک، یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت محسوب می‌شود که در همین مدت‌زمان کمی که از اکران آن می‌گذرد، مخاطبان و طرفداران بسیاری کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: rottentomato.com

نظر شما در خصوص نقد فیلم انتلرز (Antlers) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر