;
coinex

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) ؛ شاهکار جدید نتفلیکس

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) در این روزها موضوع بحث‌برانگیزی است که ما هم در این مقاله، قصد داریم درباره این فیلم به بحث و بررسی بپردازیم.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) یکی از چالش‌برانگیزترین و بحث‌برانگیزترین موضوعات این روزهای منتقدان است. این فیلم به کارگردانی راوسون مارشال تربر، ستارگان زیادی در خود جای داده است که بسیاری از افراد اول‌ازهمه به‌خاطر همین بازیگران جذاب این فیلم را تماشا می‌کنند.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فیلم اعلان قرمز نظر بسیاری از منتقدان را برانگیخت. این فیلم از نظر سرگرمی بسیار خوب بود و تا حد زیادی مخاطب را با خود همراه می‌کرد. این فیلم سرگرم‌کننده، از جهات زیادی مورد انتقاد قرار گرفت و منتقدان نظرات چندان مثبتی درباره این فیلم نداشتند. برای اینکه به طرز درستی به نقد و بررسی فیلم Red notice بپردازیم، بهتر است قبل از آن با ژانر فیلم کاملاً آشنا شویم.

این فیلم جدید که از شبکه نتفلیکس پخش شد، هزینه‌ای نزدیک به 125 تا 150 میلیون دلار خرج داشت. تاریخ اکران این فیلم 12 نوامبر 2021 (مطابق با 21 آبان 1400) پخش شد و نظرات منتقدان زیادی را برانگیخت.

ژانر فیلم اعلان قرمز

اولین نکته‌ای که در خصوص نقد اعلان قرمز با آن مواجه می‌شویم، ژانر آن است. ژانر این فیلم به‌‌صورت کاملاً مهیج و اکشن است. این فیلم در ژانر خود خوب عمل کرده است.

زیرا با دیدن آن کاملاً درگیر هیجان خواهید شد و هیجان را به مخاطب انتقال می‌دهد. اگر شما هم به فیلم‌های اکشن و مهیج علاقه دارید، می‌توانید این فیلم را تماشا کرده و تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی فیلم Red notice بپردازیم.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

داستان فیلم اعلان قرمز

در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) اولین کاری که باید انجام دهیم، اطلاع از داستان آن است. اگر ما داستان فیلم را درک کنیم، شاید بهتر بتوانیم به نقد آن هم بپردازیم. زیرا همان‌طور که می‌دانید، داستان فیلم یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فیلم به شمار می‌رود که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بسیاری از افرادی که از سایر نکات نقد فیلم سر درنمی‌آورند، فقط درباره داستان فیلم بحث می‌کنند و آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. به همین دلیل هم باید قبل از نقد فیلم اعلان قرمز حتماً با داستان آن آشنایی جزئی داشته باشیم.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

 

 

در داستان فیلم اعلان قرمز مشاهده می‌کنیم که پلیس اینترپل، یک اخطار جهانی منتشر کرده است تا همه افراد تحت تعقیب را دستگیر کنند. داستان از آنجا شروع می‌شود که یک مأمور اینترپل به نام جان هارتلی، سعی می‌کند تا بزرگ‌ترین دزد آثار هنری موزه را پیدا کند.

از سوی دیگر، شخصی که مورد تعقیب پلیس است، به نام بیشاپ، تلاش می‌کند تا به کمک بزرگ‌ترین حقه‌باز جهان به نام نولان بوث، سرقت بزرگی را انجام دهند. آن‌ها دراین‌بین، با مسائلی روبرو می‌شوند که در فیلم آن را مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم کندی من (Candyman)

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد داستان فیلم اعلان قرمز

در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز مشاهده می‌کنیم که فیلم در عین هیجان‌انگیز بودن، تا حدی کمدی هم هست. فیلم به این صورت است که در حین دزدی مهم خود، درگیر ماجراجویی‌هایی می‌شوند که تعقیب و گریزهای زیادی دارند.

همان‌طور که گفتیم، این فیلم بسیار ساده بوده و مخاطب را تا حد زیادی با خود همراه می‌کند. بسیاری از مخاطبان نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) را فراموش می‌کنند و تنها چیزی که توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند، یک سرقت مهیج بوده که نمایش‌های اکشن زیادی دارد.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

اگر بخواهیم به نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز (Red notice) و داستان آن بپردازیم، توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از منتقدان عقیده دارند که محتوای این فیلم کاملاً بی‌خاصیت و پوچ است.

آن‌ها باور دارند که هیچ یک از تکه‌های فیلم با هم منطبق نیستند و درواقع، فیلم انسجام خوبی ندارد. مثلاً جان هارتلی که مأمور اینترپل است، به طرز بی‌مفهومی با دزد آثار هنری موزه، یعنی نولان بوث دوست می‌شود. از طرف دیگر، یک زن که به‌نوعی شاه‌دزد است، هر دو مرد ذکرشده را فریب می‌دهد.

اگر حتی فیلم را هم تماشا نکرده‌اید، با محتوای آن تا حدودی آشنا شدید. همان‌طور که دیدید، این فیلم تا حد زیادی آزاردهنده و بی‌محتواست. بسیاری از منتقدان در نقد Red notice اظهار کردند که انگار عوامل و بازیگران این فیلم، تنها قصد یک خوشگذرانی ساده داشتند، نه ساخت یک فیلم جذاب و موفق. به‌عبارت‌دیگر، منتقدان فکر می‌کنند که ممکن است برخی از بازیگران حتی فیلم‌نامه را هم نخوانده باشند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

بازیگران فیلم اعلان قرمز (Red notice)

در این بخش، بهتر است بازیگران این فیلم مهیج و بدون محتوا را مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) اعتقاد دارند که تنها دلیل تماشایی بودن این فیلم، بازیگران مشهور آن است.

این فیلم با بازی ستارگانی همچون دواین جانسون، رایان رینولدز و گل گدوت، تنها نقطه روشن خود را داشت. حتی می‌توان گفت که بسیاری از مخاطبان این فیلم را به‌خاطر بازیگران دوست‌داشتنی و مشهور آن مشاهده کردند. در ادامه به بررسی این بازیگران خواهیم پرداخت.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

دواین جانسون در نقش جان هارتلی

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های این فیلم، جان هارتلی بود که بازیگر محبوب و مشهور هالیوود، به نام دواین جانسون این نقش را ایفا کرد. دواین جانسون که اغلب افراد وی را به نام «راک» می‌شناسند، در تاریخ 2 می 1972 (مطابق با 12 اردیبهشت 1351) در کالیفرنیا به دنیا آمده است.

جانسون علاوه بر بازیگری، کار تهیه‌کنندگی و تجارت هم انجام می‌دهد. منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز بیان کردند که اگر این فیلم تنها یک نقطه مثبت داشته باشد، آن هم بازیگری جانسون در آن است که البته فیلم‌نامه آن هم چندان جالب نبود.

لازم به ذکر است که این شخص کشتی‌گیر بازنشسته هم هست. البته این موضوع از هیکل ورزشکاری او کاملاً مشخص است. جانسون یکی از برترین و مشهورترین کشتی‌گیران تاریخ شناخته می‌شود که قبل از بازیگری، نزدیک به هشت سال به‌صورت کاملاً حرفه‌ای کشتی‌گیری کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فیلم‌هایی که دواین جانسون در آنها بازی کرده است، بیشتر از 10.5 میلیارد دلار در کل جهان به فروش رفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

نکته دیگر درباره نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) و این بازیگر محبوب، این است که وی در سال‌های 2019 و 2020، یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران دنیا به‌حساب می‌آمد.

دواین جانسون در فیلم‌های زیادی بازی کرده است اما مهم‌ترین و مشهورترین فیلم او، سری فیلم‌های Fast and Furious بود که باعث شهرت بیشتر او شدند. علاوه بر این، جانسون در سری فیلم‌های جومانجی هم نقش‌آفرینی کرده است. یکی از سریال‌های کمدی که بیننده بسیار زیادی داشت، یعنی سریال Ballers هم تهیه‌کنندگی و بازیگری کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

رایان رینولدز در نقش نولان بوث

یکی دیگر از بازیگرانی که در نقد اعلان قرمز به وی می‌پردازیم، رایان رینولدز است که در نقش نولان بوث بازی کرده است. این بازیگر که طرفداران زیادی در ژانر کمدی دارد، در تاریخ 23 اکتبر سال 1976 (مطابق با اول آبان 1355) در شهر ونکوور در کشور کانادا به دنیا آمده است.

رایان رینولدز علاوه بر بازیگری، به تهیه‌کنندگی هم مشغول است و در این کار هم بسیار موفق عمل کرده است. اولین کار این بازیگر حرفه‌ای در سال 1991 در یک سریال درام خانوادگی انجام شد.

رایان رینولدز سپس از سال 2000، در فیلم‌ها و ژانرهای متفاوتی شروع به فعالیت کرد. برای مثال، او در فیلم درام Buried به زیبایی نقش خود را ایفا کرد. از سوی دیگر، در فیلم The Proposal که یک فیلم کمدی بود هم به زیبایی نقش‌آفرینی کرده است.

علاوه بر موارد ذکرشده، رینولدز در فیلم Underground که یک فیلم سراسر اکشن و هیجان‌انگیز است هم بازی کرده است. پس همان‌طور که در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) مشاهده می‌کنیم، این بازیگر در فیلم‌ها و ژانرهای متفاوتی بسیار درخشان عمل کرده است.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

در نقد فیلم اعلان قرمز باید بگوییم که رایان رینولدز در فیلم Deadpool بسیار زیبا نقش‌آفرینی کرد و بیشترین دلیل شهرت او هم به‌خاطر بازی و نقش زیبای وی در این فیلم‌ها بود.

همان‌طور که می‌دانید، این فیلم هم ژانری متفاوت از فیلم‌های ذکرشده دارد و به‌صورت ابرقهرمانی از شرکت DC پخش شد. یکی از افتخارات رینولدز این است که در سال 2017، در بلوار مشاهیر هالیوود ستاره‌ای به نام این بازیگر حرفه‌ای تعلق گرفت. لازم به ذکر است که این بازیگر در سال 2020، یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران مرد شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

بهترین فیلم های 2021

گل گدوت در نقش سارا بلک

یکی دیگر از بازیگرانی که در فیلم Red notice مشاهده می‌کنیم، کسی نیست به‌جز گل گدوت دوست‌‌داشتنی. این بازیگر محبوب واقعاً یکی از بهترین بازیگران عصر حاضر شناخته می‌شود که طرفداران بسیاری دارد.

افراد بسیار زیادی فیلم اعلان قرمز را فقط و فقط به دلیل حضور گل گدوت مشاهده کرده‌اند. گل گدوت که یکی از بازیگران اهل اسرائیل است، در تاریخ 30 آوریل سال 1985 (مطابق با 10 اردیبهشت 1364) متولد شد.

این شخص که علاوه بر بازیگری، یک مدل حرفه‌ای هم است، در سن 18 سالگی خود، بانوی شایسته کشور اسرائیل شناخته شد. بعدازاین رویداد، دو سال به ارتش کشور اسرائیل پیوست و سپس هم وارد حرفه بازیگری و مدلینگ شد.

خوب است در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) بگوییم که گل گدوت در سال 2018، یکی از 100 فرد تأثیرگذار در جهان شناخته شد. این موضوع را نشریه Time منتشر کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این بازیگر حرفه‌ای در سال 2020، به‌عنوان پنجمین بازیگر گران‌قیمت زن شناخته شد.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

نکته دیگری که در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز لازم به ذکر است، تاریخچه بازیگری گل گدوت است. این بازیگر محبوب اولین فیلم خود را در فیلم پربیننده Fast and Furious بازی کرده است. نقش او در سایر فیلم‌های این مجموعه هم ادامه‌دار بوده‌اند.

مهم‌ترین دلیل شهرت این بازیگر دوست‌داشتنی، بازی در فیلم‌های شرکت DC و در نقش زیبای دیانا پرینس است. گل گدوت در فیلم‌های مشهور بسیاری بازی کرده است که فیلم Red notice آخرین و جدیدترین فیلم وی بوده است.

همان‌طور که در نقد اعلان قرمز مشاهده می‌کنیم، این بازیگر از توانایی‌های بالایی برخوردار است، اما احتمالاً فیلم‌نامه این فیلم چندان جالب نبوده که نظر منتقدان را به خود جلب نکرد. به‌هرحال می‌توانیم این‌طور بگوییم که ضعف این فیلم، به‌خاطر بازیگری آن نبوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های دی سی 2021

نقش بازیگری در فیلم Red notice

باتوجه‌به نکاتی که در بالا و در بررسی فیلم Red notice بیان کردیم، متوجه شدید که بازیگران خوب بسیاری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که شاید انتخاب بازیگرها برای فیلم چندان مناسب نبوده است.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) اعتقاد دارند که با اینکه این فیلم بازیگران حرفه‌ای و بسیاری خوبی داشته است، اما همچنان نتوانسته تا نظر آن‌ها را به خود جلب کند. زیرا فقط نقش‌آفرینی و بازیگری نیست که باعث موفقیت و دیده‌شدن یک فیلم می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز مشاهده می‌کنیم که نمی‌توان تعدادی بازیگر حرفه‌ای در کنار هم گذاشت و انتظار داشته باشیم که یک فیلم عالی و موفق از آب دربیاید.

نکته‌ها و عناصر دیگری هم لازم است تا فیلم بتواند دیده شود و مخاطب هم بتواند با آن ارتباط برقرار کند. به‌جز موارد ذکرشده، احتمالاً این بازیگران برای این نقش‌ها هم مناسب نبوده‌اند. در نقد و بررسی فیلم Red notice گفته می‌شود که بهتر بود برای انتخاب بازیگران وقت و توجه بیشتری گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

فیلمی ضعیف اما سرگرم‌کننده

بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز بیان کرده‌اند که این فیلم در عین سرگرم‌کننده بودن، از ویژگی‌های منفی زیادی بهره برده است. برای مثال، به نظر می‌رسد که بازیگرانی که در فیلم اعلان قرمز بازی کرده‌اند، تا حدودی یک کپی از فیلم‌ها و ژانرهای قبلی خود ارائه داده‌اند. در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز Red notice مشاهده می‌کنیم که گل گدوت تنها کاری که می‌کند این است که به شکل شک زن جذاب، کارهای فوق‌العاده و تا حدودی ماورا طبیعی انجام می‌دهد.

منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) اعتقاد دارند که این فیلم ساده هیچ پی‌رنگ و داستان‌پردازی خوبی نداشته است. از سوی دیگر، حتی رایان رینولدز هم نقش کمدی خود که در فیلم‌های قبلی خود بازی کرده است تا در این فیلم هم آورده است. منتقدان در نقد و بررسی فیلم Red notice اعتقاد دارند که نقش بازیگران تا حد زیادی کلیشه‌ای بوده است که باعث خسته‌کنندگی بیشتر آن می‌شود.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

 

از سوی دیگر، با بررسی فیلم Red notice می‌توان این‌طور برداشت که این فیلم هیچ جذابیتی برای کاراکترهای خود ایجاد نکرده است و حتی داستان آن هم کاملاً تکراری است. نویسنده و کارگردان از هیچ خلاقیتی برای تنوع در این فیلم استفاده نکرده‌اند. همین امر موجب شد که فیلم Red notice حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

فیلم‌برداری فیلم اعلان قرمز

بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز بیان کردند که این فیلم از نظر فیلم‌برداری هم چندان مناسب عمل نکرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فیلم، یکی از پرهزینه‌ترین و گران‌ترین فیلم‌های شرکت نتفلیکس به‌حساب می‌آید.

بااین‌وجود، نتوانسته که از این بودجه به نحو احسن استفاده کرده و فیلمی درخور به مخاطب ارائه دهد. با بررسی فیلم Red notice متوجه می‌شویم که حرکات دوربین و فیلم‌برداری کاملاً نامناسب است که باعث می‌شود صحنه‌ها تا حد زیادی آزاردهنده و خسته‌کننده به نظر بیاید.

منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) اعتقاد دارند که صحنه‌های فیلم ضعف بسیاری داشت و به همین دلیل هم نمی‌توان فیلم‌برداری آن را قبول کرد.

اتفاقات و صحنه‌های زشتی که در فیلم مشاهده می‌کنیم، باعث می‌شود فیلم بسیار خسته‌کننده باشد و مخاطب از دیدن ادامه فیلم سر باز می‌زند. با نقد و بررسی فیلم Red notice مشاهده می‌کنیم که این فیلم تصاویر و مطالب این فیلم به‌درستی و کامل نشان داده نشوند.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

ویژگی‌های فنی فیلم اعلان قرمز

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

نکته دیگری که در نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز notice  Red باید به آن توجه کنیم، این است که منتقدان این فیلم را از نظر ویژگی‎های فنی هم مورد انتقاد قرار می‌دهد. آن‌ها برای نقد فیلم اعلان قرمز بیان می‌کنند که این فیلم حرکات و ویژگی‌های ساختاری خوبی ندارد.

حرکت بازیگرها به‌نوعی من‌درآوردی است که مخاطب را دلسرد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های فنی که در نقد اعلان قرمز با آن مواجه می‌شویم، این است که در بین دیالوگ‌های بازیگران، تعداد کات‌های فراوانی انجام شده است.

نکته دیگری که در نقد و بررسی فیلم Red notice مشاهده می‌کنیم، دیالوگ‌های بی‌معنی و حوصله‌سربر شخصیت‌هاست. علاوه بر تعداد کات‌های فراوانی که گفتیم، محتوای دیالوگ‌ها هم جذابیت خاصی ندارد و بسیار ساده و سطحی هستند.

در این فیلم، منتقدان با بررسی فیلم Red notice نشان دادند که در این فیلم هیچ‌گونه احساس یا عاطفه‌ای به مخاطب منتقل نمی‌یابد. به بیانی دیگر، مکالمات و دیالوگ‌ها بسیار سطحی و مصنوعی به نظر می‌رسد که این یک نقطه‌ضعف برای فیلم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی 2021

بهترین انیمه های 2021

شخصیت‌پردازی ضعیف

همان‌طور که در نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) گفتیم، یکی از نکاتی که درباره این فیلم مشاهده می‌کنیم، انتخاب بد بازیگران است. از سوی دیگر، منتقدان در نقد اعلان قرمز باور دارند که علاوه بر انتخاب بد بازیگران، شخصیت‌پردازی هم تا حد زیادی ضعیف و دچار کمبود است.

اگر بخواهیم خیلی خوش‌بین باشیم، می‌توانیم شخصی دواین جانسون که نقش جان هارتلر را بازی می‌کند، تا حدی قابل‌قبول است. از سوی دیگر، در نقد Red notice بیان شده است که سایر شخصیت‌ها توانایی این را نداشتند که با نقش خود ارتباط خوبی برقرار کنند.

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

عدم توانایی بازیگران برای ارتباط با نقش خود، موجب شده است تا مخاطبان هم نتوانند به‌خوبی با شخصیت ارتباط برقرار کنند. با نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز Red notice متوجه می‌شویم که مخاطب اصلاً نمی‌تواند شخصیت‌های فیلم را به‌درستی بشناسد و با آن ارتباط برقرار کند. این امکان وجود دارد که بعد از پایان فیلم، شما برای همیشه این شخصیت‌ها را فراموش کنید.

نکته دیگری که در نقد Red notice با آن برمی‌خوریم، ای است که کل فیلم در حال تماشای سه شخصیت اصلی فیلم هستید. این بدان معنی است که اصلاً بازیگران خوب دیگری در این فیلم مشاهده نخواهیم کرد.

به‌جز مواقعی که ترکش یا بمبی در حال ترکیدن است، برخی افراد غیراصلی از جلو دوربین فرار می‌کنند. منتقدان در نقد فیلم اعلان قرمز می‌گویند که بهتر بود از برخی شخصیت‌های مهم دیگری نیز در فیلم استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

سخن نهایی

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات که این روزها در بین منتقدان و فیلم‌بازان وجود دارد. بسیاری از منتقدان با نقد و بررسی فیلم اعلان قرمز Red notice بیان کردند که این فیلم از نظر فیلم‌برداری، داستان‌گویی، محتوا، بازیگری و به هیچ نوان خوب عمل نکرده است.

از این‌رو، منتقدان نمره 40 از 100 را به این فیلم ارائه دادند. اما باتوجه‌به تمام نکات ذکرشده، این فیلم از نظر سرگرمی کاملاً مناسب است و می‌توانید برای یک‌بار هم که شده آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: rottentomatoes

نظر شما در خصوص نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر