;
coinex

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی [8 راه حل برای جلوگیری از داغ شدن گوشی Xiaomi]

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی یکی از دغدغه های کاربرانی است که از اسمارت فون های این برند استفاده می کنند. نحوه حل این مشکلات بسیار مهم است.

شیائومی از آن برندهایی است که توانسته طی مدت کوتاهی به شهرتی بالا برسد. موفقیت این کمپانی تا به جایی رسیده است که به تازگی مدیرعامل آن اعلام کرده برنامه شیائومی قرار گرفتن در رتبه یک فروش اسمارت فون‌ها است. حالا اما برخی از گوشی‌های هوشمند این برند مشکلاتی دارند که از جمله آنها، داغ شدن یش از حد است. اما حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی چگونه است؟

همه ما از گوشی‌های برند شیائومی لذت می‌بریم زیرا بهترین امکانات را با برچسب قیمتی مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کند. در کنار تمام مشخصات فنی عالی و قیمت بی‌نظیری که اسمارت فون‌های شیائومی دارد، مشکلاتی نیز گریبان گیر آن شده است. همان‌طور که گفتیم یکی از این مشکلات، داغ شدن بیش از حد گوشی است. در این نوشتار به علت داغ شدن گوشی های شیائومی می پردازیم.

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حتی بهترین گوشی های 2021 هم ممکن است داغ شوند. کمابیش با گوشی‌های هوشمند شیائومی آشنا هستیم و حتی اگر از مخالفان سرسخت این برند باشیم، باز هم در میان اطرافیانمان کسانی هستند که گوشی هوشمندشان شیائومی باشد. یکی از شکوه‌های کاربران این برند، مشکل داغ شدن گوشی‌ها است. حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی بسیار حیاتی است. یکی از این گوشی‌ها ردمی نوت 8 پرو است.

گاهی اوقات گوشی شما در شرایطی قرار می‌گیرد که داغ می‌شود و نمی‌دانید که باید چکار کنید و تصور می‌کنید که هر آن ممکن است گوشی هوشمندتان از شدت حرارت بترکد و هم به شما آسی برساند و هم به خودش. اما باید بگوییم که نگران نباشید.

در اکثر مواقع، به علت کار زیاد با گوشی یا انجام فعالیت‌های سنگین با آن، گوشی شما داغ می‌شود. این مشکل در تابستان و در اوج گرما بیشتر احساس می‌شود چون در آن فصل همه چیز حرارت دارد و گوشی نیز بسته به میان فعالیت و مجاورت هوای داغ حرارتش زیاد می‌شود.

اما بیشتر دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی به موارد و مشکلات دیگری بر می‌گردد. شاید یکی از گوشی‌هایی که در برند شیائومی بیش از حد داغ می‌شود، پوکو ایکس 3 پرو باشد. این گوشی به علت داشتن پردازنده‌ای قوی و ماژول‌هایی قدرتمند، به هنگام پردازش وظابق سنگین دچار پرکاری می‌شود و باعث می‌شود بدنه گوشی شما داغ شود.

اما آیا تمام دلایل داغ شدن گوشی در پردازنده قدرتمند آن خلاصه می‌شود؟ باید بگوییم خیر و دلایل بی شمار دیگری نیز وجود دارد که قصد داریم به تمامی آنها بپردازیم و پس از آن به ارائه راه حل بپردازیم. به راستی دلیل داغ شدن گوشی های شیائومی چیست؟ آیا بهترین گوشی های شیائومی 2021 هم داغ می‌شوند؟ با تکراتو همراه ما باشید.

یشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G)

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
دلایل داغ شدن گوشی های شیائومی

علل داغ شدن گوشی شیائومی

در این بخش قصد داریم به دلایل داغ شدن گوشی های شیائومی بپردازیم. یکی از دلایل داغ شدن بیش از حد گوشی‌های شیائومی، استفاده بیش از حد و طولانی مدت از آنها است. یک انسان را فرض کنید. حتی انسانی که سازنده و مبدع اسمارت فون‌ها است هم در مواقعی که بیش از حد کار کند و به مدت طولانی به فعالیت بپردازد، نهایتا دچار مشکل می‌شود.

حال گوشی شما نیز همین‌طور است. در واقع فعالیت بیش از حد و طولانی مدت با گوشی باعث می‌شود که پردازنده‌ها به صورت مداوم به پردازش اطلاعات بپردازند و نهایتا باعث داغ شدن گوشی شوند. همچنین باز بودن برنامه‌های در صفحه نیز می‌تواند از علل و مشکلات دیگر باشد. از جمله گوشی هایی که این مشکل را دارند می توان به پوکو ایکس 3 پرو اشاره کرد.

از دیگر دلایل گرمای نامتعارف گوشی‌های شیائومی، در معرض نور مستقیم قرار گرفتن است. اگر یک تکه آهن یا فلز را در آفتاب و در تماس با نور خورشید قرار دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ مسلما منجر به داغ شدن آن می‌شود. گوشی هوشمند شما نیز از فلز و پلاستیک ساخته شده و مستعد جذب حرارت است.

از جمله عادت‌های بدی که کاربران در هنگام استفاده از گوشی دارند، کار با گوشی به هنگامی است که در شارژ قرار دارد. زمانی که گوشی هوشمندتان را به شارژر متصل می‌کنید و با آن کار می‌کنید عملا فشار مضاعفی را به پیکره سخت افزاری آن وارد می کنید. از طرفی کار با گوشی در شارژ برای سلامتی نیز مضر است.

اکثر کاربران برای زیبایی و البته محافظت از اسمارت فون گران قیمت خود اقدام به تهیه قاب می‌کنند. شاید بد نباشد که بدانید جریان هوای گرم در گوشی شما از طریق منافذی که تعبیه شده خارج می‌شود و اگر آن منافذ با قاب گوشی مسدود شود دیگر نمی‌تواند خارج شود و در همان جا می‌ماند.

باز کردن برنامه‌های پس زمینه زیاد و کار با همه آنها از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود. شما می‌توانید با یک دست ده تا هندوانه بردارید؟ شاید پیش خودتان بگویید که گوشی‌های هوشمند در این گونه موارد از انسان بهتر عمل می‌کنند و اصولا برای پردازش‌های سنگین ساخته شده‌اند اما بهتر است بدانید که اغلب گوشی‌های شیائومی زمانی داغ می‌شوند که نتوانند عملیات مولتی تسکینگ یا چندوظیفگی را به طور درست انجام دهند.

برخی از گوشی‌های رده بالا و پرچمدار مانند گوشی گیمینگ راگ فون 5 مجهز به سیستم‌های خنک کننده قوی هستند که مشکل داغ شدن گوشی و پردازش‌های چندوظیفگی را حل می‌کنند اما آیا گوشی‌های میان رده همگی از چنین توانی برخورداراند؟

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

همه ما تا به الان روی گوشی هوشمندمان صدها برنامه داریم که نصب کرده‌ایم و بلااستفاده رهایشان کرده‌ایم. این برنامه ها می‌توانند در درازمدت منجر به پر شدن فضای گوشی شوند و نهایتا کار را برای پردازش سخت کنند. نتیجه این می‌شود که گوشی شما داغ خواهد شد.

از دیگر عادت‌های بد ما ایرانیان در استفاده از شارژر گوشی این است که از شارژرهای دیگر گوشی‌ها برای تامین انرژی گوشی خودمان استفاده می‌کنیم. لازم است بدانید که هر شارژر برای یک نوع گوشی ساخته شده و تغییر در ولتاژ آن ممکن است باعث داغ شدن گوشی و در مواقعی افت شارژ شود. همچنین شیائومی نوت 10 پرو نیز گاهی داغ می‌شود.

اینها بخشی از دلایلی بود که باعث می‌شوند گوشی هوشمند شما دچار گرمای بیش از حد شود. حالا که دانستیم مشکلات از کجا نشات می‌گیرند، می‌توانیم در صدد رفع آنها بربیاییم و راه حل‌های زیادی را برای کاهش دمای گوشی‌های شیائومی عرضه کنیم. پس برخی از دلایل داغ شدن گوشی های شیائومی را فهمیدیم.

نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی

در این قسمت از مطلب قصد داریم نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی را بررسی کنیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل در اختیار شما بگذاریم. اصولا بیشتر روش های حل این مشکل، پیشگیری است و باید با کنترل دستگاه خود و کاهش برخی فعالیت ها مشکلات را حل کنید. در ادامه با تکراتو همراه ما باشید.

راه اول: استفاده طولانی مدت از گوشی ممنوع

اولین راه برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی این است که از گوشی برای مدت‌های طولانی استفاده کنید. در این قسمت می‌خواهیم نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی را بررسی کنیم.

همان‌طور که گفتیم، حرارت بیش از حد گوشی ممکن است به علت باز بودن برخی برنامه‌ها در پس زمینه باشد و طی آن پردازنده‌ها و رم را به سر حد مجاز می‌رسانند. چنین مشکلی می‌تواند ناشی از اجرای بازی‌هایی باشد که نیازمند گرافیک بالاتر هستند یا همچنین ویدئوهایی که پهنای باند بیشتری می‌طلبند.

به طور عادی چنین مشکلی می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد شود. برای حل این مشکل باید تمامی برنامه‌هایی که به آن نیاز ندارید را ببندید و استفاده طولانی مدت از گوشی را به زمان دیگری موکول کنید. مطمئن باشید که با یک ربع استفاده نکردن از گوشی مشکل داغ شدن گوشی حل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
علت داغ شدن گوشی های شیائومی

راه دوم: گوشی را در معرض گرما قرار ندهید

حتما می‌دانید که گوشی هوشمند شما از موادی مانند فلز، پلاستیک و آلیاژ درست شده است. این متریال در اسمارت فون شما رسانای خوبی برای گرما هستند و می‌توانند منجر به ایجاد گرما شوند. فکر نکنید که گرما تنها علت گرمای است و می‌تواند آزاردهنده باشد.

آتش، لامپ، بخاری و هر وسیله دیگری که گرما ساطع می‌کند، می‌تواند منجر به چنین واکنشی شود. بنابراین سعی کنید گوشی خود را از گرمای زیاد دور نگاه دارید و به فواصل مشخص استفاده از آن را کنترل کنید.

راه سوم: موقع شارژ گوشی استفاده ممنوع

گفتیم که یکی از عادات بد اکثر کاربران به هنگام استفاده از گوشی، کار با آن موقع شارژ شدن است. اصولا زمانی که شارژر به پریز برق وصل است استفاده از آن عقلانی نیست و نباید از آن استفاده کرد.

هنگامی که گوشی شما در شارژ است به تنهایی در حال انجام یکی از وظایف بنیادین خود است و منطقی نیست اگر بخواهیم در آن حال با آن به فعالیت بپردازیم. چنین امری باعث می‌شود فشار زیادی روی گوشی بیاید و نهایتا گوشی شما بیش از حد داغ شود. بنابراین هنگام استفاده از شارژر با گوشی خود کار نکنید.

راه چهارم: قاب گوشی را حذف کنید

راه حل چهارم برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی حذف قاب است. اسمارت فون‌ها همان‌طور که از نامشان بر می‌آید، دستگاه‌هایی هستند که با آنها می‌توان کارهای مختلفی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد. هوایی که در داخل گوشی در جریان است یا از پورت شارژ خارج می‌شود یا از مسیرهای خروجی دیگر به بیرون هدایت می‌شود.

زمانی که از اسمارت فون خود بیش از حد کار می‌کشید، شروع به داغ شدن می‌کند و جریان هوای داغ درون قسمت‌های مختلف گوشی باقی می‌ماند. در این هنگام متوجه گرم شدن گوشی می‌شوید زیرا معمولا پنل پشتی داغ می‌شود.

در این میان قاب گوشی می‌تواند یکی از متهمان اصلی گرمای نامتعارف باشد. قاب گوشی می‌تواند جلوی منافذی را که هوای داغ را خارج می‌کنند بگیرد و نهایتا با مسدود ساختن آنها باعث ماندن هوای داغ درون دستگاه شود. در این حالت به وضوح متوجه گرمای گوشی می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی

برای جلوگیری از این کار بهتر است حتی الامکان از قاب استفاده نشود ولی اگر برای گوشی خود نگران بودید استفاده از آن را ضروری می‌دانستید، حتما روزی یک مرتبه قاب را جدا کنید و بگذارید تا هوای جمع شده در آن به بیرون هدایت شود.

راه پنجم: حذف برنامه های پس زمینه

پردازنده‌های رم و رام به طور مداوم و پیوسته کار می‌کنند تا پردازش‌ها به سرعت و دقت انجام شوند. زمانی که برنامه‌های پس زمینه شما بیش از حد می‌شود، طبیعتا قسمتی از رم و رام درگیر آن برنامه بلااستفاده می‌شود. در نتیجه فشار بر دستگاه بیشتر می‌شود و عمر باتری نیز کاهش می‌یابد.

در واقع در این اقدام پردازنده مجبور می‌شود داده های بیشتری را پردازش کند و در نتیجه ممکن است در کوتاه مدت مشکلی برای شما درست نکند اما مطمئنا در بلندمدت به داغ شدن گوشی می‌انجامد. بنابراین باید برنامه‌های غیرضروری را ببندید و برای این کار باید به بخش تنظیمات بروید و گزینه App را انتخا کنید. سپس از طریق Running به بستن برنامه‌ها اقدام نمائید.

راه ششم: برنامه های ناخواسته را حذف کنید

از دیگر راه های حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی پاک کردن برنامه‌های ناخواسته است. گوشی‌های شیائومی برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلفی درون خود دارد که اکثر آنها نیز بلااستفاده خواهد ماند. گوگل پلی نیز هزاران برنامه بی‌مصرف دارد که می‌توانید آنها را به راحتی حذف کنید. نخستین نوع برنامه‌های بیهوده، نرم افزارهای bloat هستند.

اینها برنامه‌هایی هستند که از زمان خرید گوشی و قبل از آن نصب شده‌اند و نمی‌توانید آنها را حذف کنید. تنها راه برای خلاصی از این برنامه‌ها روت کردن گوشی خود است که آن هم ریسک و خطرات خودش را دارد. یکسری دیگر از برنامه‌ها «برنامه‌های ناخواسته» هستند.

این برنامه‌ها را می‌توانید راحت‌تر حذف کنید. در واقع چون گوشی‌های هوشمند فضای زیادی دارند، کاربران معمولا در نصب و حذف این برنامه‌ها دقت ندارند و ممکن است روی گوشی خود هزاران برنامه مخرب و جاگیر داشته باشند. در واقع این برنامه‌ها گر چه فعال نیستند اما باز هم باتری شما را ضعیف می‌کند و پردازش‌ها را سخت می‌کند.

راه هفتم: استفاده از برنامه های کاهش دما

در گوگل پلی برنامه‌های زیادی وجود دارد و یکی از آنها کلین مستر است. شما به کمک این برنامه‌ها می‌توانید فعالیت ناخواسته برخی برنامه‌ها را کنترل کنید و آنها را به طور خودکار حذف نمائید. در برخی از این برنامه‌ها نیز قسمتی با عنوان سی پی سو کولر وجود دارد که دمای بالا را کاهش می‌دهد.

همچنین این برنامه‌ها به طور مداوم دستگاه شما را به لحاظ وجود بدافزارها بررسی می‌کند و نهایتا در صورت وجود ویروس آنها را پاک می‌کند. همچنین ویژگی خنک کننده این برنامه دمای بالا را تا 2 یا 3 درجه سانتی گراد کاهش می‌دهد.

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی

راه هشتم: بازگشت به تنظیمات کارخانه

یکی از راه‌های دیگر حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی بازنشانی تنظیمات کارخانه است. در واقع آخرین کاری که می‌توانید برای خنک کردن دستگاه خود یا جلوگیری از داغ شدن گوشی انجام دهید، بازنشانی تنظیمات کارخانه یا Reset Factory است.

لازم به ذکر است که در صورتی از این روش استفاده نمائید که دیگر تمام راه حل‌های قبلی را رفته باشید و چاره‌ای دیگر برایتان باقی نمانده باشد چراکه با انجام این کار تمامی برنامه، عکس‌ها، داده‌ها و دیگر اطلاعات ضروری شما حذف می‌شوند.

در این نوشتار به حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی پرداختیم و دیدیم که برخی از گوشی‌ها مانند پوکو ایکس 3 پرو از جمله گوشی‌هایی هستند که بیش از حد داغ می‌شوند. همچنین مطالبی هم در خصوص نحوه جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی خواندیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    دوستان من که از کالاف استفاده میکنم گوشی داغ میشه و مجربه هنگ شدن بازی میشه میشه بهم بگین چرا ضروری

    پاسخ

    سلام.خب من هیچ کدوم از کار های که بالا نوشتید مثل بازی کردن هنگام شارژ و استفاده طولانی مدت از گوشی رو نمی کنم.ولی ۱۵ دقیقه گوشی رو می گیرم دستم بازی نمی کنم.و توی گوگل هستم.گوشی داغ می کنه.البته قبلا اینجوری نبود.بعد از آپدیت به اندروید 12 با می یو آی ۱۳ اینجوری شد.گوشیم شیائومی ردمی نوت ۱۰ ای هست.

    پاسخ

    تموم شد؟خیلی تاثیر گذار بود

    پاسخ

    سلام منم ردمی نوت یازده شیائومی دارم دو ماه نیس خریدم دقیقا همین مشکلو دارم

    پاسخ

    سلام ادمین خان ببخشید من نوت ۷ پرو هستم وقتی با گوشیم تماس تصویری واتساپ یا اینستاگرام میزنم داغ میشه و دادس خاموش میشع ولی کالاف با اون همه حجم و گرافیک خیلی. راحت اجرا میشه .میشه راهنماییم کنی ممنونم 🙏⁦❤️⁩

    پاسخ

    سلام، منم ردمی نوت ده پرو دارم، چهار پنج ماهی بیشتر نیست گوشیمو خریداری کردم و دقیقا همین مشکلو دارم

    پاسخ

    تنها مشکل شیائومی رابط کاربریش هست که هنگی زیاد داره

    پاسخ