;
coinex

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family) ؛ تعطیلاتی عجیب با خانواده‌ای عجیب‌ تر

نقد انیمیشن خانواده ادامز از نقدهای جنجالی این روزهاست که در مقاله امروز به آن می‌پردازیم. اگر شما هم مشتاق هستید، با تکراتو همراه باشید.

نقد انیمیشن خانواده ادامز از نقدهای پربحثی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و همه چیز را درباره این انیمیشن جذاب به شما عزیزان ارائه دهیم. پیش از هر چیز در نقد خانواده ادامز باید گفت که این انیمیشن در وهله اول یک انیمیشن بسیار خاطره‌انگیز است؛ مخصوصا برای کسانی که با نسخه قدیمی و اصلی آن آشنایی دارند.

در این انیمیشن آن‌ها بعد از سال‌ها برگشته‌اند و سعی دارند که با مردم شهر آشنا شوند. در این انیمیشن، یک خانواده پرجمعیت منتظرند تا داستان جالبی را به شما ارائه دهند. اگر شما هم مشتاق دانستن نکات بیشتر درباره این انیمیشن هستید، در ادامه با نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز تکراتو همراه باشید.

نقد انیمیشن خانواده ادامز

سال 2019 شاهد بازگشت یکی از اولین خانواده‌های ترسناک آمریکایی یعنی خانواده ادامز (Addams Family) بود که این قسمت «موجودات دیگر، هیولاها» نام داشت. آن‌ها در این انیمیشن پس از 21 سال غیبت سریال کانادایی «خانواده ادامز جدید» و دنباله مستقیم فیلمی آن با نام «تجدید دیدار خانواده ادامز» که هر دو در سال 1998 منتشر شدند، پخش شد.

پس از این همه سال، عجیب‌ترین خانواده‌ای که می‌شناسید دوباره به صحنه‌ها برگشته است. آن‌ها همچنان می‌دانند که چطور باید چیزها را زنده نگه دارند. این انیمیشن آنقدر خاطره‌انگیز و شیرین است که آن را مزه هالووین می‌دانند و برای دیدن آن در چنین شبی خود را آماده می‌کنند.

با یک حساب سردستی می‌توان گفت از آخرین باری که «خانواده آدامز» را در صفحه تلویزیون و سینما دیده‌ایم و نقد The Addams Family را شنیده‌ایم، حدودا 21 سال می‌گذرد. حتما بسیاری از شما نیز همچون من از طرفداران سری قدیمی این انیمیشن و فیلم بوده‌اید و حالا مشتاق هستید که نقد انیمیشن خانواده ادامز جدید را مطالعه کنید.

البته برای دیدن دوباره این خانواده جذاب و ماجراجویی‌های آنان باید از نویسندگان آن «پاملا پتلر» و «مت لیبرمن» تشکر کنیم. به لطف آن‌ها و همچنین کارگردانان انیمیشن جدید خانواده ادامز «کونارد ورنون» و «گرگ تیرنان» حالا آن‌ها دوباره به خانه‌های ما برگشته و خاطرات گذشته را تازه کرده‌اند.

در نسخه انیمیشن جدید خانواده ادامز، ستارگانی همچون «اسکار ایزاک» به‌جای «گومز»، «چارلیز ترون» به‌جای «مورتیسیا»، «کلویی گریس مورتز» به‌جای ونزدی و «فین ولفهارد» به‌جای پاگزلی به صداگذاری پرداخته‌اند. به همین دلیل هم می‌توان تصور کرد تا چه حد این انیمیشن سرگرم‌کننده و بامزه خواهد بود.

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

یکی از جذاب‌ترین نکات در نقد خانواده ادامز دهه 90 ساخته «بری سوننفلد»، طنز مریض، بامزه و منحصربه‌فرد این مجموعه بود. حالا این نسخه انیمیشنی نیز نه‌تنها همان طنز را به شما ارائه می‌دهد، بلکه نکات طنز نهفته در آن یکی پس از دیگری به نمایش درآمده و لحظات بسیار مفرحی را برای شما به وجود می‌آورد.

این ساخته جدید با طعم قدیمی توانسته است یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های جداول باشد و به‌تنهایی 100 میلیون دلار را در داخل کشور به‌دست آورد. بیشترین منتقدین و بینندگان در نقد و بررسی انیمیشن The Addams Family دست کم 3 ستاره را به آن داده و از تماشای آن لذت بسیاری برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

درباره انیمیشن خانواده ادامز

پیش از آنکه بخواهیم باب نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز را باز کنیم، بهتر است کمی به داستان این انیمیشن بپردازیم. اعضای خانواده شبح‌گونه و مرموز ادامز عبارتند از:‌ گومز، مورتیسیا، پاگزلی، ونزدی، عمو فستر و مادربزرگ.

آن‌ها در این انیمیشن در حال دیدن تدارکات برای بازدید و دیدار با فامیل و آشنایان حتی عجیب و غریب‌تر خود هستند. تا به اینجای نقد انیمیشن خانواده ادامز همه چیز به‌خوبی در حال جلو رفتن است؛ اما این وضعیت زیاد ادامه‌دار نیست و دردسر بزرگی در مسیر این خانواده عجیب و غریب قرار دارد.

شروع این دردسر زمانی است که شخصیت تلویزیونی «مارگوس نیدلر» می‌فهمد که عمارت ترسناک بالای تپه خانواده ادامز، درست بر سر راه رویای او قرار دارد. رویای این کاراکتر آن است که تمام خانه‌های مجاور آن را به فروش برساند و از همین نقطه، داستان ما شروع می‌شود.

نقد و بررسی انیمیشن The Addams Family

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

این داستان جدید که بخشی از آن را در نقد The Addams Family برای شما بازگو کردیم، موردتوجه بسیاری از بینندگان قرار گرفته است. این داستان به‌اندازه‌ای لذت‌بخش، سرگرم‌کننده و دیدنی است که شما را پای خود بنشاند؛ اما از طرفی می‌توان گفت که تمام لذت آن به همان لحظه دیدن محدود می‌شود.

یعنی تنها در همان لحظه‌ای که انیمیشن ادامه دارد می‌تواند شما را سرگرم کند و زمانی که به پایان می‌رسد، گویی چیزی در یاد شما نمانده و می‌توانید به‌سرعت به کار دیگری مشغول شوید. اگر منظور من را خوب متوجه نشدید، بگذارید کمی آن را برای شما بازتر کنم.

ببینید برخی فیلم و انیمیشن‌ها هستند که حتی پس از آنکه تمام می‌شوند، همچنان به آن‌ها فکر می‌کنید و شاید تا مدت‌ها در فکر شما وجود داشته باشند. اما از آنجایی که قرار است در این نقد انیمیشن خانواده ادامز به نکات منفی این انیمیشن هم بپردازیم، پس باید بگوییم که این از آن دسته انیمیشن‌ها نیست که در فکر شما بماند.

البته هرگز نمی‌خواهم این انیمیشن را ناچیز بدانم و از تماشای آن هم لذت بسیاری برده‌ام اما باید حقیقتا بگویم که چیز زیادی برای گفتن ندارد. حداقل آن چیزها اگر صفر نباشند، اما آنقدر هم نیستند که بخواهید تا مدت طولانی به آن‌ها فکر کنید و یا آن‌ها را برای کسی تعریف کنید.

به‌طور کلی می‌توان در نقد خانواده ادامز گفت که این انیمیشن، یک اثر نسبتا خوب از یک نسخه اصلی و قدیمی خود بوده که خاطره‌انگیز نیز است. برای من به‌عنوان یک مخاطب بزرگسال، بیشتر همان وجه خاطره‌انگیز بودن انیمیشن، مهم و زیبا بود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد انیمیشن خانواده ادامز

البته فرزندان من هم از این انیمیشن، همان طور که گفتم، لذت بردند. هر دوی آن‌ها این انیمیشن را تماشا کرده و بسیار هم به آن علاقه داشتند؛ اما همچنان به همان گونه‌ای که اشاره کردم، پس از تماشای آن دیگر حرف خاصی راجع‌به این انیمیشن نزدند و هیچ قسمتی از آن را برای من یا یکدیگر، تعریف نکردند.

برای مثال پسر من از آن دسته بچه‌هایی است که علاقه دارد چیزهایی که او دیده است را من هم ببینم، اما برای این انیمیشن، آنقدرها هم به من اصرار نکرد. پس می‌توان این نکته را در نقد انیمیشن خانواده ادامز به‌طور کلی، یک نکته منفی دانست. البته نباید از این نکته هم غافل شد که فرزندانم در طی تماشای آن، بسیار هیجان‌زده بودند.

صداگذاری درخشان انیمیشن خانواده ادامز

چیزی که باید قطعا در نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز آن را برجسته کرد، صداگذاری درخشان کل این انیمیشن است. برای مثال اسکار ایزاک که صداگذار کاراکتر گومز است به شما ثابت می‌کند که بهترین گومز ادامزی است که تا به حال دیده‌اید.

خیلی حیف است که این انیمیشن یک لایو اکشن نبود؛ چراکه از ته دل می‌خواستم فوت‌وفن‌های این کاراکتر را به‌صورت زنده تماشا کنم. اما باید در نقد و بررسی انیمیشن The Addams Family قطعا به این صدابازیگران اشاره کرد و همچنین باید گفت که تمام آن‌ها به زیبایی در این انیمیشن، صداگذاری کرده‌اند.

برای مثال صداگذاری چارلیز ترون در نقش مورتیسیا هم از دیگر صداگذاری و بازیگری‌های فوق‌العاده این بازیگر است که او به‌سادگی از پس آن برآمده است. فین ولفهارد و کلویی گریس مورتز هم در نقش پاگزلی و ونزدی ادامز به‌خوبی درخشیده‌اند و صدایی خشک و سرد به این دو کاراکتر بخشیده‌اند.

اگر در این زمینه هم بخواهیم به نقد انیمیشن خانواده ادامز بپردازیم باید گفت تنها نکته منفی صداگذاری، شاید صدای عمو فستر باشد. در این زمینه هم من معتقدم که نیک کرول در حال انجام آنچه است که به او گفته‌اند و این کار را هم به‌زیبایی انجام می‌دهد؛ اما من فکر می‌کنم که نوع صداگذاری او برای من و شاید عده بسیاری، کمی احمقانه به‌نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

البته این‌ها تنها نکات منفی بسیار کوچکی هستند که می‌توان به‌راحتی آن‌ها را نادیده گرفت. با وجود تمام تفکراتی که در این نقد و بررسی انیمیشن The Addams Family به شما عزیزان ارائه می‌دهم، اما من همچنان گروه پشت این انیمیشن را تحسین می‌کنم.

همچنین اگر قسمت دومی از این انیمیشن وجود داشته باشد هم تنها در صورتی از آن استقبال خواهم کرد که همین گروه در آن به ایفای نقش پرداخته باشند؛ چراکه از کار آن‌ها لذت بردم و حتی امیدوارم که قسمت دوم آن نیز به‌خوبی همین قسمت باشد.

نقد The Addams Family از دیدگاه انیمیشنی

اگر بخواهیم نقد خانواده ادامز را از دیدگاه انیمیشنی هم ارائه بدهیم، باید گفت که آن‌ها تصمیم بسیار خوبی گرفته‌اند که هنر کمیک استریپ نسخه اصلی خانواده ادامز را به دوران معاصر بیاورند. در حقیقت این نکته‌ای اساسی در نقد انیمیشن خانواده ادامز است که قصد دارم بیشتر به آن بپردازم.

در این انیمیشن، آن‌ها سبک هنر کمیک اصلی این کار را با استفاده از فناوری انیمیشن کامپیوتر به دوران مدرن آورده‌اند. همین موضوع باعت نگهداری شکل و حالت اصلی انیمیشن شده است و این‌طور به‌نظر می‌رسد که انگار آن‌ها به‌طور کاملا طبیعی، تکامل یافته‌اند.

اگر شما از طرفداران خانواده ادامز نیستید اما این مجموعه از فیلم و انیمیشن‌ها طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. این نکته طلایی در نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز در حقیقت باعث خشنودی هم‌زمان مخاطبان جدید و طرفداران قدیمی‌تر این انیمیشن شده است.

از دیگر نکات مثبت از نظر انیمیشنی که باید در نقد The Addams Family به آن اشاره کنیم، آن است که این انیمیشن کار خود را در ساختن جهان مطلوب خود نیز انجام داده است.

همچنین استعدادی که آن‌ها در این انیمیشن در دست دارند هم به‌نظر می‌آید که با «افسانه ادامز» که نسخه اصلی آن است یکی باشد؛ چراکه محیط ساخته‌شده در این انیمیشن، همان محیط درستی است که قلب و روح انیمیشن اصلی را به‌همراه خود دارد و آن را مجددا به‌زیبایی تجدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

نقاط قوت و ضعف نقد خانواده ادامز

در این بخش از نقد انیمیشن خانواده ادامز قصد داریم به دیگر نکات قوت و ضعف این انیمیشن اشاره کنیم. در حقیقت می‌توان به‌طور کلی گفت که نسخه انیمیشن 2019 خانواده ادامز به‌اندازه کافی تجربه لذت‌بخش و مثبتی برای کل اعضای خانواده است.

شما می‌توانید به‌راحتی با تمام اعضای خانواده خود به تماشای آن بنشینید و از بچه تا بزرگسال، همه و همه از دیدن آن لذت ببرید. البته باید در نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز به این هم اشاره کنیم که این انیمیشن همان طور که شاید انتظار می‌رود، بیشتر بچه‌ها را راضی می‌کند تا بزرگسال.

نقد انیمیشن خانواده ادامز

اما همین که بچه‌ها راضی باشند، من را هم راضی می‌کند و من هم بدین ترتیب لذت بیشتری از آن می‌برم. دیگر نقطه قوت این انیمیشن که حقیقتا به‌عنوان یکی از طرفداران این سری فیلم و انیمیشن‌ها از آن لذت بردم، آن بود که دقیقا از نسخه کمیک استریپ روزنامه‌ای اصلی آن الهام گرفته و آن را به انیمیشن مدرن خود آورده بودند که یکی از بهترین تصمیمات این انیمیشن بود.

همچنین انتخاب بازیگران نیز همان طور که پیش‌تر راجع‌به آن صحبت کردیم، فوق‌العاده بوده و یکی از برترین نقاط قوت این انیمیشن به‌حساب می‌آید. متأسفانه شاید نقطه ضعف آن را بتوان در داستان و طرح انیمیشن دانست که به قوت دیگر بخش‌های آن نیست.

اگر بخواهیم به‌طور کلی نقد انیمیشن خانواده ادامز را به شما ارائه دهیم، باید بگویم که در آخر شما از خود متنفر نمی‌شوید که چرا برای دیدن این انیمیشن وقت گذاشته‌اید و شاید حتی بیشتر از من هم از دیدن آن لذت ببرید. گرچه من هم از دیدن آن لذت بسیاری بردم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

بررسی داستان انیمیشن خانواده ادامز

از آنجایی که نمی‌خواستیم داستان این انیمیشن را لو بدهیم، پس در ابتدای نقد و بررسی انیمیشن خانواده ادامز داستان این انیمیشن را برای شما تعریف نکردیم. اما حالا که بیشتر نکات آن را عرض کردیم، در این بخش به بررسی جزئیات داستانی این انیمیشن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نقد انیمیشن خانواده ادامز

این فیلم با بردن بیننده به زمان‌های قدیم شروع می‌شود. خانواده ادامز شما را به شب عروسی گومز و مورتیسیا می‌برد. در این بخش نه‌تنها شخصیت‌های عجیب و غریب آن‌ها را به یاد می‌آوریم، بلکه می‌بینیم که چطور بقیه مردم نیز آن‌ها را می‌بینند.

روستاییان جایی که آن‌ها در آن زندگی می‌کنند در حقیقت کسانی هستند که جشن عروسی آن‌ها را قطع می‌کنند. آن‌ها سپس خانم و آقای ادامز را از اعضای خانواده خود جدا می‌کنند و از آنجا انیمیشن خانواده ادامز بذر داستان اصلی آینده خود را می‌کارد. همچنین این صحنه به‌خوبی نشان می‌دهد که متفاوت بودن به چه معناست که خود از نکات مهم نقد انیمیشن خانواده ادامز است.

در واقع زمانی که خانواده ادامز می‌فهمد که در پشت دروازه‌های آن‌ها شهری وجود دارد، آن‌ها شروع به تحقیق و بررسی می‌کنند. شهر هم بسیار روشن و رنگارنگ است و مثلا رهبر جامعه خود را یک شخصیت تلویزیونی به‌نام مارگوس نیدلر با صداپیشگی «الیسون جنی» می‌داند.

با توجه به آنکه او مدل خانه‌ها را از اول طراحی می‌کند، به‌نظر می‌رسد که با ساخت مجدد کل شهر، به‌دنبال ساخت یک برنامه خاص تلویزیونی باشد. این‌ها همه بخشی از یک پروژه هستند که «ادغام و ترکیب» نام دارند.

از نکات منفی که بیشتر منتقدان در نقد و بررسی انیمیشن The Addams Family هم به آن اشاره کرده بودند، همین داستان ساده و کمی کلیشه‌ای آن است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) 

نقد انیمیشن خانواده ادامز

حتی تصور کنید که در بخشی از این انیمیشن، عده‌ای از نوجوانان آواز سر داده‌اند که داشتن تناسب اندام از اینکه خودت باشی جذاب‌تر است. همین نکته‌ای بسیار اغراق‌آمیز بود که عده زیادی در نقد خانواده ادامز به آن پرداختند.

اما از این بخش‌ها که بگذریم، نکات جذاب و سرگرم‌کننده بسیاری به‌خصوص در میان شوخی‌های کاراکترها با هم وجود دارد که این انیمیشن را مطلوب می‌کند.

انتخابی مناسب برای تماشا با کودکان

باید این را هم در نقد انیمیشن خانواده ادامز بگوییم که با وجود تمام نکات منفی، اما این انیمیشن انتخابی مناسب برای تماشا با کودکان مخصوصا در تابستان یا در زمان هالوین است.

البته پیام‌های اخلاقی این انیمیشن، عمیق‌ترین پیام‌هایی نیستند که می‌توان در انیمیشن‌های کودکانه پیدا کرد. اما قطعا هرکسی می‌تواند با دیدن آن از تلاش این انیمیشن برای ارائه نکات احساسی در روایت خود، قدردانی کند.

در آخر، باید گفت که انیمیشن خانواده ادامز، یک ساخته بسیار خوب کمدی است که طنز منحصربه‌فرد خود را دارد. این انیمیشن پیش از هرچیز، یادآور نسخه‌های قدیمی خانواده ادامز است که با دیدن آن می‌فهمیم که چرا همیشه دعوت این خانواده را قبول می‌کنیم و به پای داستان‌های جذاب آن‌ها می‌نشینیم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice)

بهترین فیلم های 2021

جمع‌بندی

نقد انیمیشن خانواده ادامز

نقد انیمیشن خانواده ادامز از نقدهای جالبی بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین نکات این انیمیشن را خدمت شما ارائه دادیم. انیمیشن خانواده ادامز، یک فیلم خانوادگی کوچک مطلوب و لذت‌بخش است که روح سریال را همچنان در خود نگه داشته و در عین حال، به نسخه اصلی و ریشه‌های آن بازمی‌گردد.

همان طور که در نقد امروز با جزئیات کامل آن را بررسی کردیم، من این انیمیشن را دوست داشتم و از دیدن آن لذت بسیاری بردم. با وجود این،‌ باید گفت که خانواده ادامز از آن نوع ساخته‌هایی است که چیز چندان خاصی برای ارائه ندارد اما همچنان تماشای آن لذت‌بخش است.

این انیمیشن از آن دسته انیمیشن‌هایی است که نمی‌توان گفت بدترین هستند یا بهترین؛ چراکه آن‌ها به‌زبان ساده متوسط هستند. از آنجایی که من هم با فرزندان خود به تماشای آن نشستم، پس قطعا می‌توانم پیشنهاد دهم که آن را با فرزندان خود نگاه کنید. از خردسال تا پیر، همه اعضای خانواده می‌توانند در یک روز تعطیل از تماشای این انیمیشن لذت ببرند.

ما در نقد انیمیشن خانواده ادامز امروز به تمام نکات مثبت و منفی این انیمیشن پرداختیم و هرآنچه که باید می‌دانستید را خدمت شما ارائه دادیم. امیدواریم که بتوانید با تماشای این انیمیشن، لحظات شادی را در کنار خانواده خود سپری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: whysoblu.com, consequence.net

نظر شما در خصوص نقد انیمیشن خانواده ادامز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر