;
coinex

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 چگونه است؟

هرکس که اندک اطلاعی درباره‌ی ارزهای دیجیتالی داشته باشد، بعید است که بیت کوین را نشناسد و ما در این گفتار، به پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده می‌پردازیم.

ارز دیجیتالی بیت کوین در اوایل سال 2009 ساخته شد و پس از آن، ما شاهد رشد قیمت آن بودیم؛ به طوریکه اوایل ارزش آن از سنت شروع می‌شد و اکنون هر بیت کوین 41000 دلار قیمت دارد. اگر بخواهیم این پیشرفت قیمت را با یک مثال توضیح دهیم، باید گفت یک توسعه دهنده به نام Laszlo Hanyecz، در سال 2010 دو پیتزا را به قیمت 10 هزار بیت کوین به فروش رساند.

حال اگر بخواهیم قیمت آن دو پیتزای 40 دلاری را به نرخ روز حساب کنیم (قیمت هر بیت کوین را 33000 دلار در نظر بگیرید)، قیمت آن پیتزاها بیش از 330 میلیون دلار محاسبه می‌شود! اما در ادامه این مطلب، ما به پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال های آینده

مسلما بیشتر افراد فکر می‌کنند بیت کوین آینده‌ی بسیار روشنی خواهد داشت و نسبت به قیمت بیت کوین در آینده خوش‌بین هستند و این ارز دیجیتال در اول لیست بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 نیز قرار دارد. در این بین سوالی که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد، این است که آیا محدودیتی در رشد قیمت بیت کوین وجود دارد و اگر چنین چیزی وجود دارد، این محدودیت در کجا است؟

در حالی که هیچ کس به طور قطع اطلاعاتی ندارد، بسیاری از افراد مخالف بیت کوین هستند که بازار را مانند یک حباب می‌بینند و منتظرند در یک آن، این حباب را نابود کرده و قیمت بیت کوین را به چند سنت برسانند. از طرف دیگر، بسیاری از طرفداران بیت کوین فکر می‌کنند این رشد قیمت بیت کوین در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است رشد قیمت 30 برابری داشته باشد.

در این مقاله ما به پیش بینی قیمت این ارز دیجیتالی در طی سال‌های مختلف از جمله پیش بینی بیت کوین 2023 و همینطور سال‌های بعد آن خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط شروین پیشه‌ور (Shervin Pishevar)

پیش بینی قیمت بیت کوین

شروین پیشه‌ور یک سرمایه‌گذار ریسک پذیر است که برخی او را به نام سرمایه‌گذار فرشته می‌شناسند. وی بنیانگذار شرکت‌های Hyperloop One و Sherpa Capital است و همینطور در شرکت‌های بزرگی همچون AirBnb و Uber نیز سرمایه گذاری کرده است.

این سرمایه‌گذار ایرانی تبار در توییتر قیمت بیت کوین تا آخر سال 2021 را 100000 دلار پیش‌بینی کرده است. این پیش بینی چندی بعد از جلسه دسامبر سال 2020 با مدیرعامل MicroStrategy مایکل سایلور، که شرکت وی بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری روی بیت کوین در طول سال 2020 انجام داد، صورت گرفت. با توجه به ملاقات وی با سایلور و پیش بینی‌های قبلی در مورد کاهش اقتصاد ایالات متحده، عجیب نیست که پیشه ور قیمت بیت کوین را صعودی پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط توماس فیتزپاتریک (Thomas Fitzpatrick)

پیش بینی قیمت بیت کوین

سیتی بانک توماس فیتزپاتریک، رئیس جهانی محصول بینش بازار CitiFX Technicals است. او بیت کوین را 318،000 دلار تا سال 2022 پیش بینی کرد و پس از لو رفتن گزارش وی در اینترنت در اواخر سال 2020، تیتر اول روزنامه‌ها شد.

تجزیه و تحلیل او شباهت‌هایی را بین بازار طلا در دهه 1970 و قیمت بیت کوین ترسیم کرد؛ به ویژه طلای 20 تا 35 دلاری قبل از افزایش قیمت آن در سال 1971. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که از زمان ظهور ویروس کرونا در جهان، بانک‌های مرکزی پول بیشتری چاپ می‌کنند و این مهم ممکن است در رشد قیمت بیت کوین تاثیر مثبتی داشته باشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین دوقلوهای وینکلوس (Winklevoss Twins)

پیش بینی قیمت بیت کوین

دوقلوهای وینکلوس، میلیاردرهای مشهور بیت کوین، گفته‌اند که بیت کوین توانایی دستیابی به قیمت 500000 دلار تا سال 2030 را دارد که این باعث می‌شود بازار آن در حد طلا (حدود 9 تریلیون دلار) باشد. تایلر نیز در این رابطه وینکلووس ادعا می‌کند:

تئوری ما این است که بیت کوین طلای 2.0 است و باعث اختلال در قیمت طلا می‌شود و اگر این کار را انجام دهد، باید ارزش آن در بازار 9 تریلیون باشد، بنابراین ما فکر می‌کنیم که ممکن است قیمت بیت کوین در آینده به 50000 دلار آمریکا برسد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)

پیش بینی قیمت بیت کوین

آنتونی پومپلیانو شخصیتی شناخته شده در زمینه‌ی ارز دیجیتالی بیت کوین است. او بنیانگذار و شریک یک شرکت مدیریت دارایی دوستانه برای سرمایه گذاران نهادی به نام Morgan Creek Digital است. وی پیش از این ادعا کرده بود که بیش از 50٪ از ارزش خالص خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است که این مهم، نشانگر اعتقاد وی به ارز رمزپایه است.

پمپلیانو قبلاً پیش بینی کرده بود که بیت کوین تا پایان دسامبر 2021 به 100000 دلار می‌رسد. از آن زمان، وی این رقم را اصلاح کرده و قیمت بیت کوین در سال 2022 را به حداکثر 250،000 دلار رسانده است که این عدد، بیش از دو برابر پیش بینی اولیه وی است.

پومپلیانو معتقد است که عرضه بیت کوین در حال حاضر بسیار کمتر از مقداری است که در اکثر موارد تصور می‌شود. در حالی که تقاضای بیت کوین روز به روز در حال افزایش است و موسسات نیز نقش کلیدی در این میزان تقاضا داشته‌اند. وی مانند بسیاری دیگر از صاحب نظران، به سازمان فدرال رزرو آمریکا اشاره کرد و گفت تلاش این سازمان برای پایین نگه داشتن نرخ بهره موجب می‌شود مردم به سمت ارزهای امن پیش بروند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط چمث پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya)

پیش بینی قیمت بیت کوین

Palihapitiya مدیرعامل سرمایه اجتماعی و مدیر اجرایی سابق فیسبوک که مالک مشترک Golden State Warriors نیز است، یک سرمایه گذار اولیه بیت کوین است. او در سال 2013 زمانی که قیمت بیت کوین در حدود 80 دلار بود، مقدار زیادی از آن را خریداری و ادعا کرد که در یک مقطع زمانی، وی حدود 5٪ کل پایه پولی بیت کوین را در اختیار داشته است.

طبق گفته وی پیش بینی بیت کوین 2024 و پیش بینی بیت کوین 2025 بسیار خوشبینانه است و قیمت بیت کوین طی 3-4 سال آینده به 100000 دلار خواهد رسید. او افزود که قیمت آن تا سال 2037 به 1 میلیون دلار خواهد رسید. Palihapitiya نظر خود را درباره‌ی بیت کوین این چنین بیان می‌کند:

بیت کوین این پتانسیل را دارد که با طلا مقایسه شود … یک حصار و منبعی از ارزش، در برابر رژیم‌های استبدادی و زیرساخت‌های بانکی است که می‌دانیم برای جهانی که نیاز است به خوبی کار کند، مخرب هستند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط ونسز کاسارز  (Wences Casares)

پیش بینی قیمت بیت کوین

ونسز کاسارز بنیانگذار و مدیر عامل یک شرکت راه اندازی کیف پول بیت کوین به نام Xapo و یکی از اعضای هیئت مدیره در PayPal  نیز است. کاسارس برای اولین بار به دلیل نوسانات مالی بالا در کشور خود در آرژانتین به بیت کوین علاقه پیدا کرد. این غول فناوری اولین بیت کوین خود را در سال 2011 خریداری کرد.

وی در کنفرانس Consensus 2017 در نیویورک نظر خود را در این راستا بیان کرد. کاسارز معتقد است که بیت کوین تقریبا قبل از سال 2027 به قیمت یک میلیون دلار می‌رسد. وی حتی پیش بینی مثبت‌تری نیز دارد معتقد است که بیت کوین می‌تواند در عرض 5 سال به یک میلیون دلار برسد. او در 23 مه 2017 گفت که قیمت بیت کوین در 5 الی 10 سال دیگر، به نقطه‌ی اوج خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط جان پفر (John Pfeffer)

پیش بینی قیمت بیت کوین

جان پفر شریک دفتر خانواده Pfeffer Capital در لندن است. وی برای پیش بینی بیت کوین هدف 700000 دلاری  تعیین کرده است که انصافا هدف جسورانه‌ای است (این قیمت تقریبا 175 برابر قیمت فعلی بیت کوین است که تقریباً 4000 دلار است.) پفر گفت که بیت کوین اولین جایگزین مناسب برای طلا در جهان است.

او برای تعیین مقدار هدف خود، به این ترتیب عمل می‌کند: اولاً، وی فرض می‌کند که بیت کوین می‌تواند جایگزین تمام طلاهایی شود که در حال حاضر توسط سرمایه گذاران خصوصی نگهداری می‌شوند. به عبارت دیگر، شمش‌های طلایی که مردم در جعبه‌های امن نگهداری می‌کنند یا در حیاط خانه خود دفن می‌کنند.

البته هدف خرید طلا مشخص است چرا که افراد می‌خواهند سرمایه خود را در چیزی نگهداری کنند که قابل اطمینان‌تر از پول کاغذی باشد. جان پفر اینطور بیان می‌کند که ذخیره و نگهداری بیت کوین، بسیار آسان‌تر و امن‌تر از نگهداری طلا است که به یک مکان واقعی در دنیا نیاز دارد.

در مرحله بعدی، ارزش فعلی تمام شمش‌های طلای خصوصی حدود 1.6 تریلیون دلار است. با فرض اینکه 18 میلیون بیت کوین در گردش باشد، تا زمانی که ارز رمزپایه کاملاً جایگزین شمش طلا شود، ارزش ضمنی یک بیت کوین 90 هزار دلار خواهد بود. البته این سناریوی پفر بسیار محافظه کارانه است و او 8 درصد احتمال می‌دهد این فرضیه تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین جرمی لیو (Jeremy Liew) تا سال 2030

پیش بینی قیمت بیت کوین

جرمی لیو یک سرمایه‌گذار در Lightspeed Venture Partners است که به عنوان اولین سرمایه‌گذار در اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی اسنپ چت Snapchat معروف است. از دیگر سرمایه گذاری‌های لیو، می‌توان به شرکت چندرسانه‌ای Beme، سرویس لیست VarageSale و کیف پول سخت افزاری LedgerX اشاره کرد. دارایی خالص وی حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

لیو در معامله‌ای با Business Insider در ماه مه 2017 اعلام کرد که قیمت بیت کوین تا سال 2030 می تواند «به معنای واقعی» به قیمت 500000 دلار برسد. پیش بینی لیو  توسط پیتر اسمیت (Peter Smith)، مدیر عامل و بنیانگذار بلاک چین، محبوب‌ترین کیف پول بیت کوین در جهان، حمایت می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط مارک یوکسو (Mark Yusko)

پیش بینی قیمت بیت کوین

مارک یوسکو سرمایه گذار میلیاردر و بنیان‌گذار Morgan Creek Capital است. پیش بینی او از بیت کوین این است که ارزش آن در دراز مدت بیش از 400000 دلار خواهد بود، گزارشی که به دلیل مقیاس باشکوه آن‌، خبرساز شد. وی در این رابطه می‌گوید:

بیت کوین فقط ریاضی است. این معادله‌‌ی طلا است. امروز حدود ۲۰ میلیون بیت کوین وجود دارد. {ارزش} طلا امروز ۸ تریلیون دلار است. که می‌شود ۴۰۰ هزار دلار. و این به غیر از موارد مصرفی است که به ارز مربوط می‌شود.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که بیت کوین و پیشرفت آن موجب ایجاد ترس در وجود بانکداران می‌شود. چرا که با وجود بیت کوین، دیگر نیازی به بانک‌ها نیست و وقتی تراکنش‌ها در بلاک چین تأیید شوند، بانک‌ها از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط راجر ور (Roger Ver)

پیش بینی قیمت بیت کوین

راجر ور از اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین و استارت آپ‌های مرتبط با بلاک چین است. ور متولد ایالت متحده آمریکا است و در حال حاضر با تابعیت در سنت کیتس (Saint Kitts) و نویس (Nevis) است. وی در آنجا کار حرفه‌ای خود را با تجارت قطعات کامپیوتر در MemoryDealers.com آغاز کرد.

راجر ور در اوایل سال 2011، سرمایه گذاری در بیت کوین را آغاز کرد و اکنون وی در استارت آپ‌های دیگری چون بیت پی (Bitpay)، بلاک چین (Blockchain)، ریپل (Ripple) و بیت اینستنت (Bitinstant) و کراکن (Kraken) سرمایه‌گذاری کرده‌ است.

راجر ور در گفتگویی با جف برویک (Jeff Berwick) برای وبلاگ The Dollar Vigilante در اکتبر 2015، نظر خود را این چنین اعلام کرد:

بیت کوین می‌تواند به آسانی به قیمت 2500 دلار یا 25000 دلار یا حتی 250،000 دلار به ازای هر بیت کوین برسد.

در واقع پیش‌بینی آقای راجر ور بر اساس اصول عرضه و تقاضا استوار است که به اعتقاد وی پتانسیل زیادی برای بیت کوین به عنوان منبع ذخیره ارزش ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط کی ون پیترسون (Kay Van-Petersen)

پیش بینی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در سال 2022

کی ون پیترسون تحلیل‌گر بانک ساکسو (Saxo)، یک بانک سرمایه گذاری دانمارکی است که در تجارت آنلاین و سرمایه‌گذاری تخصص دارد. ون پیترسون که از سنگاپور فارغ التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد کاربردی و دارایی از دانشکده بازرگانی کپنهاگن (Copenhagen) است، یک کاربر فعال توییتر است و هیچ ترسی از حدس زدن درباره موضوعات سخت مانند قیمت ارزهای رمزپایه ندارد.

براساس اخبار CNBC که در ماه مه 2017 منتشر شد، ون پیترسون معتقد است که بیت کوین تا سال 2027 به 100000 دلار در هر واحد افزایش خواهد یافت. بعنوان شخصی که با موفقیت جریان بیت کوین را تا 2000 دلار تا سال 2017 پیش بینی کرد، جدیدترین تخمین کی ون پیترسون، کمی خوش بینانه است و نشان می‌دهد که بیت کوین پس از آن 10 درصد از حجم بازار ارز را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت چیا در سال 2021

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین توسط تای لوپز (Tai Lopez)

پیش بینی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در سال 2022

تای لوپز یک سرمایه‌گذار مشهور و کارشناس بازاریابی اینترنتی است که به خاطر یک فیلم ویرال که در گاراژ خود فیلمبرداری کرده بود، مشهور است. وی معتقد است که اگر در ماه‌های آینده بخش کوچکی (1٪) از دارایی‌های میلیونرهای جهانی در بیت کوین سرمایه گذاری شود، قیمت بیت کوین می‌تواند تا حدود 60،000 دلار رشد کند.

با توجه به اینکه پذیرش بیت کوین به عنوان سرمایه‌گذاری و وسیله مبادله در بازار مالی جهانی به طور تصاعدی در حال افزایش است، 60،000 دلار به عنوان یک هدف قیمتی برای سرمایه گذاران محافظه کار نیز مناسب است. هرچند تنها زمان می‌تواند زمان وقوع این پیش بینی را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین توسط اَندی ایدستروم (Andy Edstrom)

پیش بینی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در سال 2022

اندی ادستروم منیجر دارایی یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری مستقر در کالیفرنیا به نام WESCAP است. او خودش یک سرمایه گذار و یک کاربر مشتاق توییتر است. از همه مهمتر، او طرفدار پر و پا قرص بیت کوین است. چرا که دائماً در مورد بیت کوین توییت می‌کند و حتی کتابی با عنوان «چرا بیت کوین بخریم؟» نوشته است.

در فوریه سال 2020، ادستروم پیش بینی کرد که بیت کوین تا سال 2030 به سقف 8 تریلیون دلار برسد. اگرچه او اشاره‌ای به این موضوع نکرده است ولی این قیمت تقریبی بازار طلا است. در هر صورت، این مهم باعث می‌شود قیمت یک سکه در حدود 400000 دلار باشد. جالب اینجاست که ادستروم معتقد است بیت کوین می‌تواند به ارز پیش فرض جهان تبدیل شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین توسط مایکل نوگراتز (Michael Novogratz)

پیش بینی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در سال 2022

مایکل نوگراتز مدیر سابق یک صندوق پوشش ریسک، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) است که مدت‌هاست در بیت کوین و فناوری بلاک چین سرمایه گذاری می‌کند. او در گذشته چندین پیش بینی قیمت انجام داده است که هم درست بوده و هم نادرست.

در مارس 2019، نوگراتز به طور غیرمستقیم پیش بینی دیگری انجام داد و گفت بیت کوین در طی 10 سال «به راحتی» از سقف بازار 7.5 تریلیون دلار طلا عبور می‌کند. این امر پیش بینی وی را از نظر زمان بندی و اندازه بسیار نزدیک به پیش بینی ادستروم می‌کند.

سوالات متداول

در این نوشتار به برخی سوالات متداول در اینباره می‌پردازیم:

بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بدون پشتوانه است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها را مستقیما و بدون واسطه میان کاربران انجام می‌دهد. به دلیل محبوبیت بالای بیت کوین برخی به آن لقب پادشاه رمزارزها را داده‌اند.

آینده قیمت بیت کوین چگونه است؟

گرچه پیش‌بینی قیمت بیت کوین کار ساده‌ای نیست اما عموم پیش‌بینی‌ها و سیگنال‌ها حکایت از پذیرش همگانی بیت‌کوین و طبیعتا افزایش و ثبات قیمت آن دارد. البته هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال بایستی با آگاهی کامل انجام شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bitcoinprice

نظر شما درباره قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر