;
coinex

حذف سربازی دکترا و پسا دکتری چقدر جدی است؟

حذف سربازی دکترا و پسا دکتری چقدر جدی است؟ با ما در تکراتو همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و از صحت این خبر مطمئن شویم. با ما همراه باشید.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از طرح جدید این وزارتخانه و رایزنی با ستاد نیرو‌های مسلح برای استفاده بهینه‌تر از فارغ التحصیلان دکتری خبر داد.

محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه تربیت مدرس درسخنانی با تاکید براینکه، سرمایه اجتماعی نظام از طریق اساتید دانشگاهی افزایش می‌یابد، بهترین نوع سرمایه گذاری را توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست. وی از برپایی ۱۵ اتاق فکر در وزارت علوم خبر داد و افزود: بر اساس این طرح وزیر علوم مجزی فکر و ایده‌های جدید دانشگاهی خواهد بود.

حذف سربازی دکترا و پسا دکتری

زلفی گل در ادامه، از رایزنی وزارت علوم با ستاد نیرو‌های مسلح برای استفاده بهینه‌تر از فارغ التحصیلان دکتری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه، فارغ التحصیلان دکتری در کشور سالانه بین ۵ تا ۶ هزار نفر هستند، افزود:

بر اساس این طرح و با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح این دسته از فارغ التحصیلان دو سال سربازی خود را همچون دوره پسادکتری طی می‌کنند.

وزیرعلوم اضافه کرد:

این طرح در راستای رفع علمی نیاز‌های جامعه است و حقوقی که به سربازان دوره دکتری داده می‌شود یک دوم یا یک سوم پژوهشگران دوره‌های پسا دکتری است

حذف سربازی دکترا و پسا دکتری

وی همچنین یکی از برنامه های خود را ضرورت طی کردن دوره آموزشی شیوه معلمی برای اعضاء هیات علمی دانشگاه ها قبل از پذیرش این سمت عنوان کرد. زلفی گل در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال آینده در هیئت دولت، سرمایه گذاری هرچه بیشتر در حوزه علم و فناوری همچون سایرکشورهای دنیا را یکی از راه کارهای نجات کشور از مشکلات فعلی دانست.

وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رتبه بالای دانشگاه تربیت مدرس، یکپارچه شدن آموزش در کشور مسئله ای بسیار مهم دانست.

وی با اذعان به اینکه، دانشگاه ها در طول سالهای گذشته عملکرد مناسبی در رفع مسائل کشور نداشته اند، از برنامه وزارت علوم برای تاسیس معاونت فناوری و نوآوری و معرفی مسوول این معاونت ظرف چند روز آینده خبر داد.
زلفی گل افزود: با راه اندازی معاونت فناوری و نوآوری بستر مناسب برای ارتباط دانشگاه ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با جامعه موثرتر خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در ادامه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، همه دانشجویان را بسیجی خواند و گفت: بسیج باعث دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی است. وی در خصوص جایگاه مناسب و درخشش دانشمندان کشورمان در سطح دنیا اظهارکرد: اگر امروز از جایگاه علمی مناسب و مرجع هستیم و امنیت برکشور حاکم است اینها همه به طور حتم ثمره خون شهدای گرانقدر است.

زلفی گل با اشاره به فرارسیدن روز 16 آذر روز دانشجو، این روز را بسیار مهم خواند و گفت: کرونا در حقیقت نشان داد دانشگاه یک کالبد است و روح دانشگاه در حقیقت دانشجو است. وی با بیان اینکه، اگر دانشجو نباشد دانشگاه نیز معنی و مفهومی نخواهند داشت اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر شاهد حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه ها باشیم.

زلفی گل در ادامه ضمن تقدیر از دکتر احمدی رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت دانشگاه‌ها در این شرایط را بسیار سخت و توام با روحیه انقلابی دانست.

در ادامه این آئین که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه همراه بود،  فرهاد دانشجو بعنوان سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس معرفی و از خدمات محمدتقی احمدی رییس سابق این دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد حذف سربازی دکترا و پسا دکتری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر