;
coinex

رکورد گینس بیرانوند ؛ بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال

رکورد گینس بیرانوند به عنوان بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال ثبت شد. با ما در تکراتو همراه باشید تا رکورد علیرضا بیرانوند را بررسی کنیم.

دروازه بان ایرانی بوآویستا به خاطر پرتاب‌‌ دست 61 متر و 66 سانتی‌متری‌اش در بازی بین تیم‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ 11 اکتبر 2016 (20 مهر 1395) در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، گواهینامه مربوط به این رکورد را از مسؤلان گینس دریافت کرد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران این عنوان انفرادی‌اش را پیش از تمرین روز پنجشنبه با هم‌تیمی‌هایش و اعضای باشگاه بواویشتا سهیم شد.

رکورد گینس بیرانوند

بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال

روزنامه جام‌جم اردیبهشت گذشته در مطلبی درباره بیرانوند که آن زمان در بلژیک بود نوشت: «بیرانوند از روزی که به بلژیک رفت به دلیل پرتاپ‌های بلندش مورد توجه بود. هنوز برای رسانه‌های بلژیکی این موضوع جذاب است.

بی‌شک هیچ دروازه‌بانی به اندازه علیرضا نمی‌تواند اینگونه با دست توپ‌ها را از محوطه خودی تا نزدیک محوطه جریمه حریف بیندازد. مثلا چندی قبل گلر منچسترسیتی با شوت، توپ را به محوطه جریمه حریف رساند و این شد سوژه‌ای برای آن‌که رکوردش را در گینس ثبت کنند یا پرتاب بلند نویر در بایرن که به اندازه پرتاب‌های علیرضا نبود سوژه رسانه‌ها شد.

وقتی در این‌باره از بیرانوند می‌پرسیم باخنده می‌گوید: «الان در گینس بزرگ‌ترین قورباغه را هم ثبت کرده‌اند ولی یک نفر نیامد رکورد پرتاب‌های من را بگیرد!» او در نهایت خود درخواست ثبت پرتاب با دست در بازی کره‌جنوبی را به گینس ارسال کرد.

رکورد گینس بیرانوند

رکورد گینس بیرانوند

رکورد گینس بیرانوند

رکورد گینس بیرانوند

علیرضا بیرانوند تا کنون ۴۸ بازی ملی برای تیم ایران انجام داده و در سال ۲۰۱۸ با تیم ملی راهی جام جهانی روسیه شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره رکورد گینس بیرانوند چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر